English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Faye
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 1 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Valsvik
13%
 13%  [ 17 ]
Trondsen
42%
 42%  [ 54 ]
Zachariassen
10%
 10%  [ 14 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
3%
 3%  [ 4 ]
Helland
0%
 0%  [ 1 ]
Børven
1%
 1%  [ 2 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
26%
 26%  [ 34 ]
Total Votes : 128

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 27.06.2020 16:04    Post subject: Stabæk - Rosenborg Reply with quote

Stabæk IF - Rosenborg BK


vs.


Dato: 05.07.2020
Kl.: 20:30
Stadion: Nadderud stadion
TV: Eurosport Norge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.07.2020 21:51    Post subject: Reply with quote

Skjelbred:

- Det er en stiv legg, som jeg har slitt med de siste to ukene. Den har vært bra, men så fikk jeg meg en trykk igjen. Men jeg håper at det ikke er noen store greier. Det skal gå fort.

Les mer: - Det passer meg perfekt!

Han har testet negativt på begge koronatestene han har tatt siden han landet i Norge, og er i praksis spilleklar så fort leggen kjennes fin.

– Jeg vet ikke med helgen, men til uken kanskje. Det viktigste er at jeg kan være med å bidra. Jeg skal være hundre prosent og føle meg fin, så skal vi kjøre på.

Les mer: Skjelbred med godt nytt til Rosenborg-fansen

- Samuel får vi sjekke ut i morgen. Han har hatt fri i dag, og ifølge ham selv er han bedre, forteller Due.

Erlend Reitan og Anders Konradsen er derimot fortsatt uaktuelle med sine skader i henholdsvis lår og legg. Spørsmålet er om de kan være tilbake mot Strømsgodset neste helg.

Les mer: Skjelbred kan ikke trene

- Dermed er [Ceide] med i diskusjonen om fornyet tillit mot Stabæk - sjøl om Adegbenro kanskje er tilbake?

- Absolutt! Det er han. Jeg syns han gjør et godt inntrykk. Han er god i 1. omgang. Hadde han hatt litt flaks, så hadde han vært enda mer involvert i målet.

Les mer: - Det er irriterende
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 02.07.2020 21:57    Post subject: Reply with quote

Konradsen på tross av sine mangler vil bli viktig for oss fremover. Håper han blir klar så fort som mulig.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.07.2020 22:01    Post subject: Reply with quote

Antar Trondsen fort blir sett på som midtbanealternativ nå som Meling er tilbake. Ryker Åsen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.07.2020 09:44    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Konradsen på tross av sine mangler vil bli viktig for oss fremover. Håper han blir klar så fort som mulig.


Hjelper ikke så mye med Konradsen så lenge det ikke er Zachariassen som sliter. Han kan IKKE spille sentralt, det har vi funnet ut for lengst, og jeg står på at å bruke ham samtidig med Doff vil gi oss mer problemer enn positiv effekt. Skiftet fra Horneland til Henriksen, med indreløperne mer involvert med ball og ekstremt balltempo, slår jo heller ikke positivt ut for en indreløper som er som skapt for å spilles over og løpe etter. Hva skjer når Konradsen stadig får dæljet en ball hardt i beina i oppspillsfasen?

Jeg tror og håper at vi vil fortsette å prioritere mer spillende indreløpere som Åsen, Tagseth, Trondsen og Skjelbred på den venstre indreløperplassen, som i større grad kan være med og bidra til at vi får kommet oss mer inn sentralt med ball.

Det mest positive er at vi kan hvile Zachariassen med god samvittighet når Konradsen er frisk, og slippe å risikere skade på førstevalget. Han er altså mest en litt luksuriøs backup per nå. Så ja, han vil kunne ha en viktig funksjon, men neppe heve en toppet ellever.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 03.07.2020 10:20    Post subject: Reply with quote

Helt korrekt, zaphod - men Konradsen nyter av den samme uforståelige og bunnløse tilliten som flere andre (i hovedsdak H-trioen Helland, Hovland og Hedenstad) gjør. De tre siste trenerne har nå, tilsynelatende, satt opp Konradsen på laget på ren automatikk, uten særlig vurdering av faktisk nivå. Den svakeste delen av laget kan jo IKKE være den/de som har landskamper, (mislykket) utenlandsopphold og vanvittig høy lønn (3 mill). Tydeligvis.

Dette blir litt på siden, men man kan jo lure på hvor langt Tørset ville vært i utviklingen nå om han fikk en promille av den tilliten som H-trioen og Konny har fått.

Ingen grunn til å tro at Henriksen tenker noe annerledes enn Kåre/Coolen/Hornis. Blir vel fort Zachariassen-Skjelbred-Konradsen som er midtbanen fremover. Og ja, det blir balltap galore om det skal gå fort via sistnevnte.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2020 15:27    Post subject: Reply with quote

Er du sikker på at Hedenstad har full tillit, da? Jeg hadde en følelse av at Reitan var foran i køa før han ble skadet. Og Hovland ble som kjent vraket i de første kampene.

Det var forresten fridag for spillerne i dag. Siden at Skjelbred dermed maks får ei trening med nygamle lagkamerater, kan man vel utelukke at han starter på søndag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 03.07.2020 16:12    Post subject: Reply with quote

Zap.
Jeg tror konradsen er kneppe mere målfarlig enn zac.. spesielt på dødball og etter trykk i og rundt 16-meteren. Men konradsen er vel best på venstre siden. Tanken med PCS, en Strand og en Berg på midten kan vi jo til dels få med Trondsen som venstre indreløper.
Vi skaper såpass få muligheter og har såpass lite med mål scorere i laget at Kondradsen kan bikke det i vår favør ved å krige inn et mål innenfor 16-meteren.
Tanken må vel være å få spilt opp konradsen rettvendt i mellomrommet ALA en Henriksen model...
Jeg synes vi sliter mere med kantene våre...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.07.2020 12:16    Post subject: Reply with quote

Kommer sak etter hvert, men ingen formasjonstrening i dag heller. Men Henriksen bekrefter forandringer på laget, og pratet lenge med Valsvik etter treninga. Også Børven fra start?

Skjelbred og Adegbenro uaktuelle - i likhet med nevnte Reitan og Konradsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.07.2020 12:54    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Er du sikker på at Hedenstad har full tillit, da? Jeg hadde en følelse av at Reitan var foran i køa før han ble skadet. Og Hovland ble som kjent vraket i de første kampene.


Tenkte mer på tiden under de tre forrige trenerne, selv om det er tendenser til (ubegrunnet) favorisering av den nevnte gjengen nå også. Valsvik mistet plassen til Hovland rimelig fort, og Helland har full tillit - noe han med unntak av en liten periode i fjor alltid har hatt.

I Hedenstad sitt tilfelle har vel manglende konkurranse spilt en stor rolle. Kan ikke huske sist vi hadde dobbel dekning på høyreback. Man gamblet alltid på at Svensson ikke skulle bli skadet, og selv han ble jo omskolert fordi vi ikke hadde alternativer til Gamboa. Spillerlogistikken i RBK har vært svak i lang tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.07.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Kommer sak etter hvert, men ingen formasjonstrening i dag heller. Men Henriksen bekrefter forandringer på laget, og pratet lenge med Valsvik etter treninga. Også Børven fra start?

Skjelbred og Adegbenro uaktuelle - i likhet med nevnte Reitan og Konradsen.


Muligens Tore skal få stå over en kamp? Har jo spilt alt så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 04.07.2020 14:02    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Kommer sak etter hvert - (Fra forsiden) mulig Rosenborg-lag:
André Hansen

Vegar Hedenstad - Tore Reginiussen - Gustav Valsvik - Anders Trondsen

Kristoffer Zachariassen - Marius Lundemo - Gjermund Ã…sen

Pål-André Helland - Torgeir Børven - Emil Ceide


Håper virkelig ikke det her blir laget. Helland var bortimot helt usynlig. Føltes som vi hele tiden spilte med en mann mindre. Åsen slet også med å virkelig synliggjøre seg og jeg synes også Doff har blitt litt mer og mer borte etterhvert. Lundemo hadde jo et flott mål, men ser fremdeles ingen poenger med å bruke en som er klar for Apoel. Bruk heller den spiller som er antatt å være reserve til Ciljan. Tore kan også kanskje få seg en liten pause.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.07.2020 14:05    Post subject: Reply with quote

Vi trenger 3 poeng, så vi må stille det sterkeste laget, uavhengig av om de er klare for Apoel eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 856

PostPosted: 04.07.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Helland og Ã…sen igjen ja.. Gud bedre....[/list]
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.07.2020 17:25    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg tror konradsen er kneppe mere målfarlig enn zac.. spesielt på dødball og etter trykk i og rundt 16-meteren.


Men mener du virkelig at du vil benke Zachariassen for Konradsen? Førstnevnte har vel historisk sett vel så god målrate for et svakere og mindre produktivt lag, og ellers er han jo en oppgradering både på motor, løpsmønster og teknikk. Jeg er fryktelig uenig i at Konradsen er en bedre spiller, synes Sotrastrilen er mye bedre.

Å spille opp Konradsen i mellomrommet er ikke det jeg ønsker. Han har for det første såpass dårlig nærteknikk til midtbanespiller å være at han vil måtte ha store rom for å kunne få kontroll og overblikk. Så er han heller ingen pasningsspiller, så vi truer ikke veldig med gjennombrudd, så da er det bare å støte på ham og hindre skuddet.

Den rollen som Zachariassen eller Konradsen bekler, den vil jeg ha på løp helt gjennom. Enten true bakrom eller fylle på i boks.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 04.07.2020 17:29    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Vi trenger 3 poeng, så vi må stille det sterkeste laget, uavhengig av om de er klare for Apoel eller ikke.


Lundemo er ikke en del av det sterkeste laget og det er mye som tyder på at Åsen og Helland heller ikke er det. Det er også provoserende å se at det ikke finnes noen sammenheng mellom prestasjoner på banen og spilletid. Jf. at Helland, Lundemo og Åsen strengt tatt ikke har prestert noe som helst i år som tilsier at de bør få beholde plassen fremover å gi denne spilletiden til mer spennende spillere med et større potensial.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.07.2020 17:34    Post subject: Reply with quote

Tagseth bør inn på bekostning av Åsen. Om han ikke nødvendigvis er klart bedre på nåværende tidspunkt så har han et helt annet potensiale og vil ta store steg om han får slippe til regelmessig fremover. Åsen har passert toppen.

Synes også det er på tide at Holse får starte til høyre på bekostning av Helland, som bør bruke tiden på å øve inn et par nye finter. Han er alt for forutsigbar, og det er nesten pinlig opplagt hva han kommer til å gjøre. Heller ikke imponert av det han leverer av dødballer for tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.07.2020 23:13    Post subject: Reply with quote

Vært mye skuffende innlegg og dødballer fra Helland og Hedenstad de siste årene. To stykker som jo tidligere var kjent for å ha gode føtter.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.07.2020 07:07    Post subject: Reply with quote

Lumanza vil herje i dag tror jeg. Spiller ball i hatt med tregeåsen og blyfoten Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 05.07.2020 10:02    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Vært mye skuffende innlegg og dødballer fra Helland og Hedenstad de siste årene.


Hedenstads innlegg/dødballer har vell vert okei overall Post august 2018. Det var jo en av flere årsaker til at "hatet" mot han stoppet her inne. Fra å være lagets soleklart svakeste punkt i elleveren 2017 og første halvdel i 2018, så fikk han plutselig masse assister og han ble merkbart bedre en mot en i 2018 også.
Fortsatt en svakere back i rbk-sammenheng, men nå går jeg litt langt av topic.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 05.07.2020 10:13    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
Helland og Ã…sen igjen ja.. Gud bedre....[/list]


Helland og Åsen har jo fått klippekort av fansen. Det var jo helt KRISE nå de ikke spillte ifjor. Var jo ingen som skjønte hvorfor man ikke kunne ha de to Trønder gutta på laget! Men vi ser kansje en rød tråd på at det var en grunn til at de tildels ikke var fast på laget ifjor. Rolling Eyes HÅPER Tagseth og Holse får tillit fra start ei stund nå RBK
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 05.07.2020 11:24    Post subject: Reply with quote

Det beste laget vi kan stille til denne kampen hvor er muligens Valsvik venstre back og Trondsen indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 05.07.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Det beste laget Rosenborg kan stille inneholder aldri Valsvik på venstreback. Til tross for at han på magisk vis greide å ha en målgivende pasning borte mot Lillestrøm i fjor er det vel få ting som er mindre godfot enn Valsvik på venstreback.

Da tar jeg en Trondsen eller Tagseth der hver dag i uka i stedet.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 05.07.2020 11:32    Post subject: Reply with quote

Claudius Galenus Standarn wrote:
Håper virkelig ikke det her blir laget. Helland var bortimot helt usynlig. Føltes som vi hele tiden spilte med en mann mindre. Åsen slet også med å virkelig synliggjøre seg og jeg synes også Doff har blitt litt mer og mer borte etterhvert. Lundemo hadde jo et flott mål, men ser fremdeles ingen poenger med å bruke en som er klar for Apoel. Bruk heller den spiller som er antatt å være reserve til Ciljan. Tore kan også kanskje få seg en liten pause.


Jeg håper på samme lag, bare at Holse starter i stedet for Helland. Så kan Helland komme inn siste 30 (ikke siste 20) med friske bein og trille ball i hatt med Stabæk sin slitne venstreback Smile

Tagseth kan også komme inn for Åsen samtidig, da han er mer aggressiv i presspillet enn Åsen og kan være fin å ha siste 30 + tillegg.
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 05.07.2020 13:10    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Antar Trondsen fort blir sett på som midtbanealternativ nå som Meling er tilbake. Ryker Åsen?


Hva mener du med at Meling er tilbake? Noe jeg ikke har fått med meg?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
Page 1 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb