English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - PSV Eindhoven
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
6%
 6%  [ 5 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 5 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Konate
10%
 10%  [ 8 ]
Henriksen
4%
 4%  [ 3 ]
Zachariassen
8%
 8%  [ 6 ]
Skjelbred
21%
 21%  [ 16 ]
Holse
20%
 20%  [ 15 ]
Islamovic
21%
 21%  [ 16 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 74

Author Message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 01.10.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

Bodø Glimt hadde slått dette PSV-laget. Det er det ingen tvil som. Så handler ikke bare om penger og lønninger. Det handler om mentalitet og spillemønstre. Hadde Åge hatt hele sesongen så kanskje, men det er en mentalitet som bare er FORSIKTIG og TREIG. Ingen som spille fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.10.2020 20:21    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Senador hadde sikkert klaget om vi hadde Mbappe og Arjen robben in his prime på kant.
Blir feil uansett hvordan du vrir å vender på det, nok tid bortkastet...

Synes vi gjør en flott kamp men vi taper denne på i egen og i motstanders boks.

Blir fint å følge resten av utviklingen fremover når Åge får terpet litt mere iløpet av denne sesongen og Pre-season.


Nei, det blir ikke det. Poenget igjen er at dette var ikke en god prestasjon. Om man ikke skal forvente det eller ikke er en annen sak. Det gikk altfor tregt. VI kan ikke ha spillere som Dino som spiss og Holse på ving hvis vi har ambisjoner om Europa. Vi kan heller ikke ha Hedenstad, Helland og Reginussen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.10.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Bodø Glimt hadde slått dette PSV-laget. Det er det ingen tvil som. Så handler ikke bare om penger og lønninger. Det handler om mentalitet og spillemønstre. Hadde Åge hatt hele sesongen så kanskje, men det er en mentalitet som bare er FORSIKTIG og TREIG. Ingen som spille fotball.


Jepp Bodø/Glimt hadde tatt nuven av dette PSV-laget. De var ikke så gode selv om de giret nok litt ned.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 01.10.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Poenget er vel at det etableres en sannhet her om at dette var en jævlig god prestasjon. Det var ikke det. Vi er ikke i næheten av å vinne kampen på noen som helst mot mot et lag som ikke er i sin beste form for å si det mild.t


Alle prestasjoner må ses opp mot noe. Hvis vi ser det opp mot en status som et topp 50-lag var det elendig. Hvis vi ser det mot RBK 1.10.2019-1.10.2020 så var det en ganske bra kamp. Hovedspørsmålet er om det virker som om vi er på vei oppover eller ikke.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 01.10.2020 20:24    Post subject: Reply with quote

Sett med PSV-øyne så hadde de full kontroll på dette og jublet ikke engang for seieren. Denne spaserte de inn.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.10.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
senador wrote:
Poenget er vel at det etableres en sannhet her om at dette var en jævlig god prestasjon. Det var ikke det. Vi er ikke i næheten av å vinne kampen på noen som helst mot mot et lag som ikke er i sin beste form for å si det mild.t


Alle prestasjoner må ses opp mot noe. Hvis vi ser det opp mot en status som et topp 50-lag var det elendig. Hvis vi ser det mot RBK 1.10.2019-1.10.2020 så var det en ganske bra kamp. Hovedspørsmålet er om det virker som om vi er på vei oppover eller ikke.


Ja, se på Bodø/Glimt da. Når man ser på hva de får til nå, har RBK og resten av toppklubbene i norsk fotball gjort en vanvittig dårlig jobb. Det er skammelig faktisk og et tegn på vanvittig mye inkompetanse rundt om i fotball Norge og RBK. Jeg har tro på Hareide altså og denne kampen kom vel for fort for oss, men Haride må også få spillere av en viss kvalitet. Det holder ikke med tips fra agenter og hente bare eldre eksrbkere som er på vei ned.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 01.10.2020 20:26    Post subject: Reply with quote

Hovedproblemet til RBK er primært trenerlogistikken siden ca. da Hareide ga seg forrige gang ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.10.2020 20:26    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Sett med PSV-øyne så hadde de full kontroll på dette og jublet ikke engang for seieren. Denne spaserte de inn.


Det er jo akkurat det. Mange bir lurt på forumet og tror at vi gjorde en veldig god kamp, men PSV lot oss trille ball. Vi var ikke farlige.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 01.10.2020 20:27    Post subject: Reply with quote

Gode Gud Senador! Jeg hadde en inforunde for deg før vi skulle spille mot Alanyaspor. Da mente du at de var et strålende lag siden det passet for deg å fremstille det slik. Nå mener du at å spille jevnt mot PSV i en omgang ikke er noe å rope hurra for i Trondheim. Altså, vi var på vei mot nedrykk til OBOS i starten av sesongen. Dette var sjumilssteg i rett retning mot bra motstand.

Videre topper du det hele med å trekke inn LASK som et lag med lite ressurser som spiller bra fotball. Ta en titt på transfermarkt. De er ikke sammenlignbare med oss i forhold til ressurser.

Det er greit å være negativ til mye, men hold det på et fotballfaglig nivå som ikke er provoserende lavt. Du fremstår som å kjenne til United og Real. Alt i mellom er enten utrolig overvurdert eller utrolig undervurdert.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 01.10.2020 20:28    Post subject: Reply with quote

Hvordan syntes forumet at Henriksen spilte i kveld?
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.10.2020 20:28    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Hovedproblemet til RBK er primært trenerlogistikken siden ca. da Hareide ga seg forrige gang ...


Ja, absolutt. Det skyldes at det mangler en overordnet strategi for klubben og det sitter folk i styret som ikke skulle sittet der. Hva skjer når Haride forsvinner etter to år? Da ansettes Perry 3.0 om man nå ikke tar grep for å ta vare på den jobben Hareide gjør og ha en strategi som gjør at man vet hva man skal lete etter.
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 01.10.2020 20:29    Post subject: Reply with quote

Under Horneland hadde vi tapt 0-5 mot dette laget. Neste år blir det garantert Europa League. Det vedder jeg frimerkesamlingen min på.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2020 20:30    Post subject: Reply with quote

attityd! wrote:
Under Horneland hadde vi tapt 0-5 mot dette laget. Neste år blir det garantert Europa League. Det vedder jeg frimerkesamlingen min på.

Da tror jeg du taper frimerkene dine, for vi må vinne serien for å ha mulighet til EL neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 01.10.2020 20:31    Post subject: Reply with quote

Tja. Eller møte et dårligere lag enn oss selv i EL-kval
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.10.2020 20:31    Post subject: Reply with quote

Vi har et alt for dårlig offensivt register både spillmessig og spillermessig.
Midtbanen er god men det er ikke mye kreativitet der. Vingene er jo en Samuel som ikke er til å kjenne igjen og Holse som jo er god men ikke rask nok til å gå rundt på utsida. Og vi behøver virkelig en spiss som kan score mål og ikke bare være god som oppspillspunkt. Vi hadde Søder og nå har vi jo noe lignende bare mindre målfarlig og litt bedre teknisk.

Men bare å bite i det sure eplet og håpe at ting fortsetter i rett retning. Det kommer vel til å ta tid.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 01.10.2020 20:32    Post subject: Reply with quote

Jeg vedder imot!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 01.10.2020 20:32    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
moomoo wrote:
Senador hadde sikkert klaget om vi hadde Mbappe og Arjen robben in his prime på kant.
Blir feil uansett hvordan du vrir å vender på det, nok tid bortkastet...

Synes vi gjør en flott kamp men vi taper denne på i egen og i motstanders boks.

Blir fint å følge resten av utviklingen fremover når Åge får terpet litt mere iløpet av denne sesongen og Pre-season.


Nei, det blir ikke det. Poenget igjen er at dette var ikke en god prestasjon. Om man ikke skal forvente det eller ikke er en annen sak. Det gikk altfor tregt. VI kan ikke ha spillere som Dino som spiss og Holse på ving hvis vi har ambisjoner om Europa. Vi kan heller ikke ha Hedenstad, Helland og Reginussen.


Men for svarte lakrisbåt da mann, du snakker som om alt er dritt, vi har en meget bra kanstpiller og et supertalent som ikke er gode nok for deg, som kan i etterpåklokskapen sitte å kritisere at vi ikke hentet Hauge og fikk hans prestasjoner i år og de 50+ mill på bok som Glimt fikk.

Det er ikke så enkelt, når skal du faktisk forstå hvordan fotball fungerer???

Hvis Ceide blir solgt for 50 mill kommer du til å si det er et bra salg og kritisere erstatteren uansett om han koster 0 eller 40 mill, det er bare sånn og det har nok de fleste skjønt nå.

Å ha en som mener vi fortjener kritikk for at vi ikke fant ut at Fati kunne bli så god og hentet ham som 2 åring eller at vi ikke var på ballen da Zlatan var innenfor rekkevide tidlig i karrieren, gjerne på 20 års kontrakt.... Det er satt på spissen så trenger ikke ta det bokstavelig men tror det vanskelig skal gjøres å misstolke budskapet her.

Jeg synes det er friskt og bra at vi har opposisjoner her på forumet og noe av kritikken din er både betimelig og relevant, men så sinnsykt synd det drukner i 90% reint makkverk..

God Jul RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.10.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Hvordan syntes forumet at Henriksen spilte i kveld?


En litt stygg feil der, men klarte seg generelt greit. Regner med vi får se en formstigning fremover etterhvert som han kommer i bedre kampform. Ikke den enkleste kampen å starte i etter så lang tid med minimal kamptrening.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 01.10.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

attityd! wrote:
Under Horneland hadde vi tapt 0-5 mot dette laget. Neste år blir det garantert Europa League. Det vedder jeg frimerkesamlingen min på.
Laughing
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1460
Location: Drammen

PostPosted: 01.10.2020 20:35    Post subject: Reply with quote

Dundalk ligger an til EL.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.10.2020 20:35    Post subject: Reply with quote

attityd! wrote:
Under Horneland hadde vi tapt 0-5 mot dette laget. Neste år blir det garantert Europa League. Det vedder jeg frimerkesamlingen min på.


Hadde jeg hatt en frimerkesamling skulle jeg veddet i mot, for vi spiller såvidt jeg vet garantert ikke EL neste år Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 01.10.2020 20:45    Post subject: Reply with quote

Synes vi gjør et ærlig forsøk, men taper mot et bedre lag. Nå gjelder det å bygge til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 01.10.2020 20:51    Post subject: Reply with quote

Er kun seriemester som har teoretisk sjanse på europaligaen, så da er det kun «Conference League» eller hva de har tenkt det skal hete, som blir aktuelt! Blir vel som en utvidet Royal League det der...
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 01.10.2020 20:59    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
eksil wrote:
Hva skal vi med Dino?

Makan til klumsete spiller. Treg og klumsete. Blir noen mål i eliteserien, men på dette nivået er det jo rent komisk hvor tregt det går.

Klumsete? Hva er da Søderlund?
Dino er jo temmelig god teknisk, god til å ta imot og holde på ball.


Noe er også han god på.

Jeg synes at han er klønete. De gangene han lykkes har han ofte litt tur. Søderlund er en dårlig målestokk.

Det er nok farten til Dino slom er problemet. rettere sagt mangelen på fart. Det gjør ham også sirup i situasjoner hvor man trenger å være litt beinrapp og teknisk. Så flere slike situasjoner i dag.

Vant mange dueller i dag. Absolutt ikke helt svart. Men langt unna nivået jeg ønsker meg der fremme.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 01.10.2020 21:03    Post subject: Reply with quote

FCK ute også. Det er ikke bare oss RBK-supportere som vil få noen tunge måneder ut 2020, blir tøft for våre danske venner fra København også ...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 21, 22, 23  Next
Page 22 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb