English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Torgeir Børven
Goto page 1, 2, 3 ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 12.06.2020 09:20    Post subject: Torgeir Børven Reply with quote

https://www.nidaros.no/ro...-113-59205

Merkelig med tanke på at vi har 2 fra før og mest sannsynlig Prica på tur inn også.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.06.2020 09:26    Post subject: Reply with quote

nei
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 12.06.2020 09:28    Post subject: Reply with quote

hmm.
da har vel enten Dino fått hjemlengsel eller blitt svimmel av trønderværet, eller at Prica dealen har gått i vasken
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.06.2020 09:44    Post subject: Reply with quote

Hmm rart at vi skulle jakte en ny dyr spiss før Dino har spilt en eneste offisiell kamp i allefall. Han virker jo ikke å ha vært katastrofalt dårlig på trening og i treningskampene heller, så det gir lite mening rent sportslig på et så tidlig tidspunkt. Mulig det ligger noe annet bak da.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 12.06.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er det mye rart her
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 12.06.2020 09:52    Post subject: Reply with quote

Men Børven er da vel ikke akkurat noe oppspillspunkt?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2020 09:55    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er noe rart at vi lukter på et nytt førstevalg. Dino var en ganske billig tilvekst, et litt tvilsomt førstevalg, som ikke har slått til allverden i oppkjøringen, Botheim viser fortsatt lite som tyder på at vi kan satse på ham, og Prica har heller ikke bevist noe på seniornivå.

Børven har vist at han er en målscorer i et system som minner veldig mye om Hornelands, og er sånn sett en logisk forsterkning for et lag som ikke ønsker å se særlig utenfor egen bakgård eller bruke mye penger på nøkkelspillere. Litt sånn Molde-signering, på mange måter, viser høyt nasjonalt ambisjonsnivå, men ikke særlig mer enn det.

Vi stiller nok vesentlig mer robust til serien med Børven/Dino/Prica, og så følger vel Botheim i Fayes spor på lån til Mjøndalen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 12.06.2020 09:56    Post subject: Reply with quote

Har tenkt en stund at Børven vil være verdt å forsøke. Det kan bli veldig bra, men det kan også tenkes det ikke går i det hele tatt. Men oppsiden er stor. Selv om kontrakten med Odd snart er ute tilby en liten sum penger + utlån av Botheim, så det ikke blir så mye grining i media.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 12.06.2020 10:31    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle gjerne hatt en bedre spiss enn Børven, men vi har gjerne ikke råd til så mye mer enn det?

Islamovic ser foreløpig mer ut som en reserve - han har skuffet meg så langt. Han bommer på 100%-sjanser, skaper lite selv og er ingen god førsteforsvarer synes jeg. Så kan han jo bli bedre, men foreløpig er han ikke god nok.

Botheim har foreløpig ikke nivået mener jeg - han trenger å spille matcher - lukter utlån? Prica er nok for ung foreløpig - tipper at han er mer tiltenkt en rolle på A-laget om et par-tre år.

Børven scorer i hvert fall litt mål på norsk nivå. Er dette det vi klarer å få tak i så er det bedre enn å starte sesongen uten en målscorer på topp.

Er det ingen gode spisser ute i verden et sted som har lyst til å prøve seg i Europa? USA, Sør-Amerika, Asia, Afrika?? Eller er det for risikabelt for oss?
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 12.06.2020 10:33    Post subject: Reply with quote

Satte kaffen i vrangstrupen her. Børven?!

Da er det vel opplest og vedtatt av klubben at Dino er et bomkjøp vil jeg tro.

Plutselig har vi da 4 spisser. Da er det vel utlån eller salg på Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 12.06.2020 10:34    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes ikke det er noe rart at vi lukter på et nytt førstevalg. Dino var en ganske billig tilvekst, et litt tvilsomt førstevalg, som ikke har slått til allverden i oppkjøringen, Botheim viser fortsatt lite som tyder på at vi kan satse på ham, og Prica har heller ikke bevist noe på seniornivå.


Her er jeg veldig enig. Vi skrev jo om akkurat dette i Dino-tråden i går at kvaliteten holder ikke på spissplass, derfor er det helt naturlig at vi i det minste forhører oss etter mulige kandidater.

zaphod81 wrote:
Børven har vist at han er en målscorer i et system som minner veldig mye om Hornelands, og er sånn sett en logisk forsterkning for et lag som ikke ønsker å se særlig utenfor egen bakgård eller bruke mye penger på nøkkelspillere. Litt sånn Molde-signering, på mange måter, viser høyt nasjonalt ambisjonsnivå, men ikke særlig mer enn det.

Vi stiller nok vesentlig mer robust til serien med Børven/Dino/Prica, og så følger vel Botheim i Fayes spor på lån til Mjøndalen.


Jeg er usikker om Børven har vist nok til nå. Han ble toppscorer i fjor, greit nok, men det var den eneste sesongen han virkelig leverte som målscorer. Ellers var det mye på Dino-nivå eller mindre. Vi vet altså ikke om han er mer enn et one-hit-wonder. Faller han tilbake på sitt vanlige snitt på ca 5 mål per sesong er det selvfølgelig bedre å bruke Botheim, som kan klare mellom 5 og 10 mål i år etter min mening. Jeg tror heller ikke at han kan løfte oss spillemessig slik at det kompenserer at målene evt. uteblir.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 12.06.2020 10:42    Post subject: Reply with quote

dette må være en spøk
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 12.06.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å forstå at dette skal stemme overhode.
I såfall betyr dette at Dino og Botheim blir sett på som for dårlig samt at muligens Prica balen er lagt død.

Kan være taktisk spill for å få Prica til å signere kjapt også.

Men om vi henter Børven så kommr han til å bli førstevalg og da har vi Botheim og Dino i bakhånd samt muligens Prica.

Hva skjer med de da?

tipper det bare er spill for galeriet.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 12.06.2020 10:46    Post subject: Reply with quote

Børven har prøvd seg i flere klubber uten å ha vist en dritt. Han har gjort det godt i Odd, men i Brann floppa han stort, i VIF gjorde han som de fleste spisser gjør i VIF, I Twente tryna han som så kraftig at han scora 4 mål på 40 kamper over 4 år. Han har egentlig aldri prestert over tid andre steder enn i Odd. Ser ikke helt vitsen i å hente en spiller som vi må sende til Odd for at han skal prestere. Da er det i grunn bedre at vi bruker unge spillere vi har i troppen selv fremfor at vi sitter med enten en 28åring som holder unggutta av benken eller en kvoteplass som sitter å varmer benken forran en en av unggutta. Om vi skal fylle benken med kvotespillere burde de være unge talenter og ikke spillere som i det minste burde være ferdig utvikla.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2020 10:47    Post subject: Reply with quote

Nei, ikke uenig i det, og det er nok også derfor en 21-målsscorer i Eliteserien sitter på utgående kontrakt. Men ifølge meg (jeg er kilden) er jo Odds angrepsspill av fjoråret bortimot nøyaktig det samme som vi forsøker å få til, så for Hornelands RBK er han sikkert det nærmeste vi kommer en quick fix når plan D ikke ser ut til å finne sporet sitt.

Med de begrensningene vi har lagt på oss selv, åpenbart.

edit: Mitt synspunkt på dette er altså at det er feil strategi dersom vi vil bli et bedre lag over tid. Men nesten alt det vi driver med nå når det gjelder spillerlogistikk, spillestil og klubbutvikling synes jeg er feil strategi. Norge er akterutseilt fotballmessig, og å fokusere mer på å være norske er som å legge på svøm utover igjen akkurat når finnene begynte å minne litt om små føtter. Det som står igjen er nok en gang å håpe på at vi kan skrape oss til noen av de små premiene og ikke ødelegge for mye av konkurransegrunnlaget mens vi er på villspor, for å tro at dette prosjektet skal utvikle seg til noe veldig bra, det synes jeg er utopisk. Jeg tror det er større sjanse for at ujevne Børven, som i det minste har hatt en sesong med mange scoringer, i tillegg til flere sesonger på nivå med Dinos pers, scorer greit med mål for oss i 2020. Og jeg har ikke lenger noen tro på at vi velger å hente noen spillere som er mer spennende enn Børven, for jeg tror Rosenborgs organisasjon anno 2020 hater 'spennende'.

Jeg er altså mot, men for.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 12.06.2020 11:01    Post subject: Reply with quote

Signerer vi Børven vil det bare være en innrømmelse av vi ikke har et skikkelig scouting-apparat og evnen til å bruke, og utvikle, unge spillere.

Når det er sagt kan jeg ikke helt forstå at vi skal signere han. Gjennom karrièren har han vel til sammen hatt to gode sesonger (han var god i fjor, men blir overrasket hvis han klarer å fortsette den formen). Han er ikke noe oppspillspunkt, men mer enn spiller som Botheim og Gytkjær. Vi har to spisser allerede og er sterkt ryktet til litj-Prica. Hva skal vi da med Børven?

HÃ¥per dette kun er et rykte.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 12.06.2020 11:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes ikke det er noe rart at vi lukter på et nytt førstevalg. Dino var en ganske billig tilvekst, et litt tvilsomt førstevalg, som ikke har slått til allverden i oppkjøringen, Botheim viser fortsatt lite som tyder på at vi kan satse på ham, og Prica har heller ikke bevist noe på seniornivå.

Børven har vist at han er en målscorer i et system som minner veldig mye om Hornelands, og er sånn sett en logisk forsterkning for et lag som ikke ønsker å se særlig utenfor egen bakgård eller bruke mye penger på nøkkelspillere. Litt sånn Molde-signering, på mange måter, viser høyt nasjonalt ambisjonsnivå, men ikke særlig mer enn det.

Vi stiller nok vesentlig mer robust til serien med Børven/Dino/Prica, og så følger vel Botheim i Fayes spor på lån til Mjøndalen.


Kostet ikke Dino ca 8-9 millioner?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 12.06.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Nå er adressa også på saken. Dog usikker på om de har egne kilder eller bare refererer til Nidaros.

https://www.adressa.no/10...1443b.html
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 12.06.2020 11:31    Post subject: Reply with quote

Dette er ingen drømmesignering, men helt nødvendig. Dino har ikke bevist at han er god nok til å score 15-20 i ES. Botheim er langt unna. Bør lånes ut et år eller to og Prica er hverken signert ei heller bevist at han er god nok per i dag. Vi trenger to spisser som er gode nå. Det har vi ikke. Jeg mener vi bør kjøpe Børven dersom vi skal vinne serien i år.

På sikt kan vi håpe på noe råere, men som noen har sagt før "Alle snakker om å bli gode på sikt. Hvorfor ikke være gode nå?"
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 12.06.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

hæ? Dino har ikke fått vise seg i en eneste offisiell kamp og du mener han allerede har bevist at han ikke holder mål
Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 12.06.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

klubben sier det ganske tydelig om man nå henter en ny spiss
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 12.06.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

Vi hadde jo både Iversen og Prica samtidig, så jeg ser det ikke nødvendigvis som mistillit å hente inn Børven for å ha to kapable på topp. Det kan derimot tolkes som en vurdering av at Botheim ikke er klar ennå for å være i spissparet, og representerer en mulighet for utlån og mer spilletid på ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 12.06.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

Hulsker er i alle fall i ekstase hvis dette skulle bli en realitet. Tror også det kunne fungert bra, men er usikker på hva som skjer med ev. Prica og Botheim da.

Håper at Botheim går på lån til Odd, samt Prica inn for å konkurrere med Islamovic og Børven.


https://www.vg.no/sport/f...ir-boerven
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 12.06.2020 12:27    Post subject: Reply with quote

Vi trenger to veldig gode spisser. Per nå har vi kanskje en om Isla blir en suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 12.06.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

Innsatsspiller og en typisk horneland-signering. Børven er god og smart til eliteserien, gjorde det ikke så værst for twente heller, men da var vel klubben i eerste divisjonen!? Hadde håpet på en større og yngre signering når vi har flere spillere som nesten er der Børven er i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 28, 29, 30  Next
Page 1 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb