English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sarpsborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
2%
 2%  [ 2 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 2 ]
Eyjolfsson
22%
 22%  [ 15 ]
Konate
38%
 38%  [ 26 ]
Zachariassen
7%
 7%  [ 5 ]
Henriksen
4%
 4%  [ 3 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Helland
1%
 1%  [ 1 ]
Islamovic
10%
 10%  [ 7 ]
Ceide
7%
 7%  [ 5 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 68

Author Message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 25.10.2020 21:03    Post subject: Reply with quote

God oppsummering av Dino i intervjuet etter kampen.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 25.10.2020 21:04    Post subject: Reply with quote

Daaamn, Dino! Grei skuring mot JJ der Very Happy Nydelig!!
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 25.10.2020 21:04    Post subject: Reply with quote

Der hadde Hareide litt flaks. De byttene, dvs Helland, kom lovlig seint.
Var det så at Konate var skadet? Ellers var det også feil. Hedenstad håper jeg vi ikke ser neste år.
Ellers skuffet over Henriksen. Bare støtte og på tvers. Det blir for lite finesse over han og Konradsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 25.10.2020 21:06    Post subject: Reply with quote

Kan noen gjengi / linke til intervjuet med Dino?
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 25.10.2020 21:09    Post subject: Reply with quote

Dino om Joacim Jonsson: "I dag er alle eksperter. jeg ser ikke på han som noen ekspert. Jeg vet ikke hva han har gjort i sin karriere.. Han har ikke lyktes noen sted som spiller, heller ikke som sportssjef. Hørt at han har jukset litt med økonomien i den klubben han var i.. Synes han kan ta det lungt"
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 25.10.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Den satt! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.10.2020 21:27    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
senador wrote:
moomoo wrote:
senador wrote:
Da tapte vi 3 poeng.


Du er skråsikker i dag også?
Selv om du har bommet før?


Sarp har alt av initiativ. Vi har ingenting å komme med. Ingenting!

Ingenting?
Vi kontrollerer en bortekamp der motstanderen ikke evner å spille oss ut på eget kunstgress.

Helt greit gjennomført kamp dette.


Nei, vi taper alt av dueller og skaper ingenting. Upresist. Ser man på prestasjon er ikke dette bra. I lengden holder ikke slikt spill som dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 25.10.2020 21:29    Post subject: Reply with quote

Holdt til 3 poeng sist jeg sjekka.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.10.2020 21:34    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Holdt til 3 poeng sist jeg sjekka.


Vi var heldig mot et elendig lag i norsk TL. Vi kjører ikke kampen på noen som helst måte. Fornøyd kan vi ikke være. Men mange er jo fornøyd med bare tre poeng og ser ikke på prestasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 25.10.2020 21:39    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett en eneste som var fornøyd med kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.10.2020 21:43    Post subject: Reply with quote

Flere som sier dette er en grei gjennomført kamp. Det er det ikke. Hadde vi holdt dem på midtbanen i hele kampen, greit nok. Men de spilte enkelt gjennom ledd flere ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 25.10.2020 21:45    Post subject: Reply with quote

Vi skaber intet og giver uforklarligt alt spil fra os og lader modstanderen trykke os. Jeg forstår ikke at et storhold som Rosenborg vil spille på den måde. Alt for mange løbere og mangel på teknisk god fodbold. Jeg husker ingen chancer ud over det tynde straffe og så vores anden scoring. Jeg er sgu skuffet over vi ikke formår at være det bedre hold og være i kontrol. Øv.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 25.10.2020 21:46    Post subject: Reply with quote

Hmmm....kanskje vi skulle beholdt Henriksen?

Nei, det skulle vi selvfølgelig ikke. Men det er grunn til å klø seg litt i skjegget. Det offensive lukter svett susp så langt under Hareide.

Når vi i tillegg sliter med å vinne kampene er det urovekkende. Det er tendenser til vondfot (Tagseth ving) og han har ikke vært helt heldig med byttene. Ceide ut for Tagseth var rart.

Etter at Rasputin (hornis) forsvant fikk jo Henrix god driv offensivt etterhvert. Håper Hareide finner ut av det snart nå.......
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 25.10.2020 21:56    Post subject: Reply with quote

Det er vel som vår danske venn sier. Idag har vi for lite kreativitet på midten. Per er jo mye bedre enn Henriksen på alt unntatt hodet. Jeg vil også heller se Tagseth i stedet for Kon. Vi mister muskler, men greier å holde ballen i laget.
Holse i stedet for Helland hadde også endret kampbildet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 25.10.2020 22:02    Post subject: Reply with quote

Helland spilte fordi alle skal få en sjanse før neste år. Samme med Hedenstad.

Tagseth kom inn for Ceide fordi Konate måtte ut og vi fikk Hedenstad på venstre back. Da trengte vi mer defensiv støtte på den siden.

Vi skapte ihvertfall 3-4 relativt store sjanser. Burde vært mer, men klar forbedring fra sist. Veldig bra at vi stiller med kun 1 DM, får håpe det ikke bare var fordi Per er ute. Også bra at Ceide får prøve seg, og ga oss en assist. Vi burde fortsatt ikke spille med både Konradsen og Doff på midten.

Bakover hadde vi fortsatt rimelig god kontroll. Mindre etter Tore måtte av.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 25.10.2020 22:11    Post subject: Reply with quote

Ceide var pil op i dag synes jeg og vel bedst af de offensive. Henriksen, Konrad og Doff er jo spillere man kan finde alle steder - jeg synes der mangler x factor derinde. Klart det bliver bedre når Per er tilbage. Han er vigtigste mand for det hold og en klassespiller. Jeg vil også tillade mig at stille spørgsmålstegn ved at man angiveligt har sprængt boksen for at få Henriksen. Håber virkelig han har mere i sig.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 25.10.2020 22:13    Post subject: Reply with quote

Kan nesten garantere at planene er å prøve å ta sølv men mest av alt topp 4.
bygge mot neste år og tenke lengere enn nesetippen.

Klarer og fatter ikke at folk allerede kan være så sterkt kritiske til Åge, rope på Henriksen og greier....

Åge er i ferd med å få på plass et fundament som vi kan bygge videre på og selv om vi vil se feiende flott 4-3-3 fotball så vil dette ta tid.

Kanskje blir det aldri like fint som det vi drømmer om men etter de siste års vandringer i ingensmannsland så vil jeg mye heller at Åge skal bygge en grunnmur for oss der vi kan ha prinsippene på plass før vi eventuelt hjenter en trener som kan gi oss mere frihet offensivt.

Det viktigste pr. nå er resultatene.

Kjedelig kamp totalt sett ja det er jeg enig i, det var morsomere å se på RBK før, men jeg kjenner jeg er fryktelig optimistisk med tanke på fremtiden og det er det jaggu lenge siden jeg var...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.10.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Ja da, vi skal ikke kjefte på Hareide enda. Han har gjort alt rett med tanke på å få tatt mest mulig poeng nå. Han har fokusert på det defensive og det er riktig på kort sikt.

Men alle her bør være enig i at dette er en prestasjon RBK ikke bør være bekjent av. Vi taper nesten alle dueller på midten og knapt en pasning på rad.... presset fungerer ikke. Hareide må få mer tid.

At Hareide sier han er fornøyd håper jeg er sett ut fra dagens kontekst og at dette ikke er standarden for da vil også Åge feile kraftig.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 25.10.2020 22:55    Post subject: Reply with quote

Fikk bare sett andre omgang i dag - synes ikke akkurat det var god underholdning. Jeg synes ikke det kler oss å forsvare oss igjennom en hel omgang for å få 3 poeng. Men det er vel så langt Hardeide er kommet - fokus på å tette igjen først.

Men vi må få til litt eget spill også etter hvert. Det er bra med 3 poeng på en borte-plastikkbane, men det er ikke gøy å se på at vi knapt nok har ballen og bare skaper noen få halvsjanser. Nå var det ikke mye sjanser Sarp fikk skapt heller - de hadde omtrent bare den ene sjansen de fikk mål på, men det var jo stort sett de som hadde ballen.

Enn så lenge så tror jeg Hardeide har en plan - han vil ha et solid defensivt kollektiv og så får den offensive samhandlingen komme senere. Men den må komme - vi kan ikke forsvare oss til seriegull - da blir det glissent på Lerkendal etter corona også.

Har Helland blitt rund i kjakene siden sist vi så han? Synes ikke han så ut som en toppidrettsutøver når han ble intervjuet - eller tar jeg feil?
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å


Last edited by BalleK on 25.10.2020 22:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 25.10.2020 22:56    Post subject: Reply with quote

Første omgang var langt bedre enn andre omgang da, skal sies.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 25.10.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

Hareide trenger vel ikke se Helland i kamp for å skjønne at han må ut av stallen. Svar til Hedning sitt innlegg lenger opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.10.2020 23:20    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Ja da, vi skal ikke kjefte på Hareide enda. Han har gjort alt rett med tanke på å få tatt mest mulig poeng nå. Han har fokusert på det defensive og det er riktig på kort sikt.


Det er dette vi får med Hareide. Det blir taktiske seire og "kyniske" disponeringer. Det er kontroll fremfor frislipp, disiplin fremfor lek. Det er mange veier til Rom, og det blir da poeng av dette. Dagens kamp var ikke sexy utover glimtvis, men det er tre poeng på borteplast, noe vi ikke er bortskjemt med.

Åge er ikke, og vil aldri bli, en type som kjører løpet til Eggen og Knutsen. Til det er han alt for kalkulert og pragmatisk. Det er imidlertid - som tidligere nevnt - jobben han gjør utafor banen som er den viktigste. Om vi sanker bra med poeng samtidig som klubben rustes kraftig opp, er det til å leve med. Så får man heller gå for en mer rendyrket offensiv trener ved neste korsvei.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 25.10.2020 23:21    Post subject: Reply with quote

Handler ikke så mye om å skjønne det, men om å være fair, og å ha tyngde og troverdighet når man forteller spilleren at han desverre ikke er med i planene videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 25.10.2020 23:21    Post subject: Reply with quote

Likte bedre Ingebrigtsen sin tilnærming da han tok over høsten 2014. Terpet bare angrepsspill den høsten. Førte til en del flotte seire og noen grufulle tap, men var i set minste underholdende å se på. De to siste kampene har vært tragiske å se på. Null offensiv samhandling. Og skal vi først legge oss lavt og utnytte mulighetene til å kontre så må vi jo faen meg ta de mulighetene helhjerta og med presisjon
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 25.10.2020 23:45    Post subject: Reply with quote

Jo, men akkurat nå er resultater alt. Vi må ha Europa neste år, og det er ekstremt tett i toppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb