English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sarpsborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
2%
 2%  [ 2 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 2 ]
Eyjolfsson
22%
 22%  [ 15 ]
Konate
38%
 38%  [ 26 ]
Zachariassen
7%
 7%  [ 5 ]
Henriksen
4%
 4%  [ 3 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Helland
1%
 1%  [ 1 ]
Islamovic
10%
 10%  [ 7 ]
Ceide
7%
 7%  [ 5 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 68

Author Message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 27.10.2020 10:29    Post subject: Reply with quote

Ser ut til å funke bra for Bodø-Glimt med både presspill og offensivt spill, selv om de spiller nesten samtlige kamper på kunstgress. Ikke legger de seg bakpå bare fordi de leder heller.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 27.10.2020 10:43    Post subject: Reply with quote

Tror det skal være mulig å få til presspill på plastikken også, det bare krever litt mer.
Men enig i at vi bør ha et bedre grunnspill uansett. Det ene utelukker ikke det andre etter min mening. Håper og tror at dette kommer mer på plass utover sesongen, og jeg forventer i hvert fall å se klar bedring etter en vinter med trening.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 27.10.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

Har sjelden surnet såpass av en RBK-seier. Her var det flere elementer jeg ikke syns veldig mye om, og har problemer med å skjønne både logikken i og om Åge har en slags kongstanke bak valgene som kan bidra til oppklaring. Strengt tatt hadde vi fortjent en i trynet på overtid, og en del av meg ønsket det i håp om å gi Åge en vekker (ikke egentlig, altså), men dere skjønner hva jeg mener.

Prøver meg på en børs:

Hansen 5 - Lite å utsette på dette som vanlig, men likevel har jeg en følelse av han ikke er like sterk, på eller konsekvent som vi har blitt vant med fra tidligere år. I 1. omg kom Molins gjennom med Eyolfsson halsende etter som fikk gjort nok til at Hansen rakk ballen. Mulig straffe såg det ut som, men jeg tenkte at Hansen burde vært der tidligere, at det var noe nølende over det hele. Eller kanskje ikke. Jeg vet ikke. Uansett glad vi fortsatt har han i klubben

Hedenstad 3 - Hvorfor startet ikke Reitan? Åge vingler og hele greia er forvirrende. Det eneste rasjonelle jeg kan tenke meg er at økonomien (pga korona) nå er så usikker at alle dører må holdes åpne for å forlenge kontrakten til spillere vi tror kan komme til nytte. Jeg tror ledelsen gjerne vil signere ny høyreback i vinter, men vi kan ikke legge alt i den potten. Vil være billigere å forlenge med Hedenstad enn å potensielt kjøpe ny back, I guess. Derfor holdes Hedenstad varm/backsituasjonen i klubben tåkelegges (?). Reitan har jo gjort en åkei figur i høst, og all den tid det virker som dødt løp mellom høyrebackene våre bør jo den yngste lokale med lengst kontrakt prioriteres(?)

Reginiussen 4 - Det ser ut som alle basketakene og fallene fra årevis med "hodet først inn i dueller" byner å merkes på han. Det hadde kanskje vært rart om ikke. Uansett er han fortsatt en som bør spille så lenge han er tillnærmet 100% Nei takk til en kald Hovland

Eyolfsson 6 - Bra stopper, bra mentalitet, åkei fart og ballkontroll. Bra kjøp

Konate 5 - Fortsatt litt usikker på om han er god nok, men pt vår beste venstreback. Økonomisk sett trolig en veldig smart deal. Så får vi se hva som skjer i vinter, da det virker som at Augustinsson er så godt som klar.

Zachariassen/Henriksen/Konradsen 3/4 - Slår disse sammen delvis fordi jeg knapt ser forskjell på dem og delvis fordi ingen var spesielt gode. Dette er en midtbanetroika med erfaring, kjøtt og utholdenhet. Det var så åpenbart hva som manglet, - raske bein, kjappe vendinger, og noen som kan slå både korte og halvlange pasninger i et tempo som ikke dreper ethvert offensivt tilløp. Det er dette Skjelbred gir oss som ingen av disse tre først og fremst er eksponenter for. Så det jeg ikke skjønner er hvorfor Tagseth ikke spilte? Han er jo rett og slett en yngre utgave av Skjelbred. Tagseth hadde etter mitt skjønn passet perfekt sentralt flankert av Henriksen og Zachariassen i denne kampen. Hareide satt jo nyopperert og såg på kampene i juli og august der Tagseth spilte rubbel og bit, og han gjorde seg ikke bort, langt derifra.


Helland 3 - Lukter at dette mest av alt var en sympatistart for Helland. For bortsett fra at Holse kun hadde en åkei kamp sist mot KBK så bør ikke det være nok til å vrake en de som har vært best for oss gjennom de siste månedene. Ellers er Helland seg selv lik, alt føles tungt og tregt, men det gjøres produktive ting innimellom

Islamovic 5 - Syns han jobber godt, men har for lite ballsikre lekekamerater rundt seg til og kombinere med, og samtidig for treige lekekamerater til å sende gjennom på løp. Selv om Ceide er rask er han ikke helt typen

Ceïde 4 - Bør involvere seg mer, men det er lett å si og kanskje ikke så greit å utføre når det du får å jobbe med er langballer når laget er i kontringsfase. ingen tvil om at Ceide er en mer moderne vingtype som naturlig vil delta i etablert angrepsspill når laget står høyt og trykker, der han kan ta med seg ball og utfordre, heller enn å løpe etter for å holde ballen på banen. Lider derfor av Hareides langball/kontringstilnærmede kampplan. Fint forabeid på målet til Konate, uten at jeg håper Hareide slår seg selv på skuldra for den.


Innbytterne:

Ingen utpreget seg i noen særlig grad, foruten å delta i press og dekke opp rom defensivt.

hareide - Ikke imponert over verken kampplan eller laguttak (med forbehold om at alle i troppen var 100% og at det ikke har skjedd spesielle ting i det siste som allmenheten ikke er klar over). Folk drar paralleller til Hamrens Rosenborg. Ja noe er likt hva angår kjedelig fotball og struktur, men da var vi i hvertfall dominante. Vi hadde full kontroll og det meste som skjedde var på våre premisser. Nå har jeg ikke den følelsen i det hele tatt
-------------------------------

Altså, vi er ikke underholdende å se på. Det har vi heller ikke vært siden Hareide tok over. Dreiningen mot fokus på overganger og mer langpasninger enn tidligere er ikke til å ta feil av, og fremfor alt virker det som defensiv soliditet er førsteprioritet. Hurtig angrepsspill, kombinasjoner og raske spillvendinger er det knapt tilløp til. Det får man heller ikke av en midtbanetrio med så lite særpreg og Helland på flanken. Vi skal stå støtt og være strukturert i alle spillfaser. Både kampplan og laguttak beviser dette. Om kampplanen hadde vært å holde mer i ballen på Sarpsborgs banehalvdel, så hadde jeg startet med Tagseth sentralt på bekostning av Konradsen eller Zach, og startet med Holse for Helland. Vil tro at Hareide også ser dette, men han velger annerledes. Det virker som at frykten for å tape er større enn viljen til å få til et eget spill, og da blir jeg litt svett og usikker på prosjektet.

Trenere og spillere kan alltid dra den "men det viktigste i dag var 3 poeng" - linja i intervjuet etter kampen for å rettferdiggjøre prestasjonen og sin egen kampplan og laguttak. Jeg river meg i håret av å høre sånt etter slike kamper, og det finnes ikke et tidspunkt dette stemmer mindre enn nå. Gullet er utenfor rekkevidde, og Hareide er såpass ny at han kan eksperimentere og feile en del før stemningen snur. Neste år vil forventningen være gull, og da blir det nesten umulig å prøve og feile fordi alt av fotballjournalister i landet vil følge godt med og poengene vil faktisk være viktigere enn prestasjonen.

Det siste jeg ble forbannet på var drøyingen av tid det siste kvarteret. Er fullstendig klar over at det gjøres av bedre lag enn oss, og at mange vil si at det handler om å være smart, men likevel er det noe nedverdigende og taperaktig i at vi må ty til slikt for å klare å holde Sarpsborg unna og klamre oss til poengene. Hva med å fjerne alle tvil og punktere kampen, Glimt-style?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.10.2020 14:20    Post subject: Reply with quote

Ikke at jeg alltid er en Ola Bernhus-tilhenger, men synes det var klare ord om eliteserien (100 % Sport):

Det skyldes ikke et eneste øyeblikk Bodø/Glimt. Et mer velspillende lag har vi ikke sett i Eliteserien på hele 2000-tallet, og dermed aldri. Takk for underholdningen.

Men ellers? For tiden er Vålerenga inne i en god periode, det er mange år siden. Men Rosenborg og Brann har få ideer om hvordan målsjanser oppstår. Og Molde prioriterer annerledes dette året.


"Få ideer om hvordan målsjanser oppstår" er en nøyaktig beskrivelse av mitt inntrykk fra å ha sett de siste kampene.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.10.2020 15:47    Post subject: Reply with quote

Det er nok mye å ta tak i med den gruppa Hareide har arvet. Han sanker godt med poeng, og det får være akseptabelt i år. Neste år derimot kan man ikke finne seg i at det offensive er så svakt som nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb