English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Klokke på stadion

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mortenlj77
Rutinert


Joined: 07 Nov 2006
Posts: 962
Location: Askim

PostPosted: 31.10.2023 16:41    Post subject: Klokke pÃ¥ stadion Reply with quote

Jeg er ikke sikker på om denne tråden står riktig tema, men bare å flytte om det skulle være feil.
Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. På alle stadionene jeg har vært på er det sånn at det er en klokke som viser hvor mye det er spilt av kampen, men når det kommer til overtid, altså til 45 min i første omgang og 90 min i andre omgang så stopper de klokka. Er det noen som vet hvorfor de gjør det?

Sånn det er i dag så viser de jo mer eller mindre hele kampen med tv-bilder på storskjermen og da kan man jo bare vise klokka fra tv-bildene eventuelt. Men det velger de altså å ikke gjøre på alle stedene jeg har vært i alle fall. Er det noen regler som sier at det ikke er lov? Eller er det en annen grunn?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 31.10.2023 16:58    Post subject: Reply with quote

Leste faktisk noe om dette for kort tid siden. Jeg tror at i England så har de fra og med denne sesongen startet med å vise tilleggstiden også etter noen regelendringer eller et eller annet fra IFAB. SÅ man kan jo håpe at dette blir gjort i Eliteserien også fra og med neste sesong.

Men hvorfor det har vært stopp på 45/90 frem til nå det vet kanskje noen andre. Mulig noe som henger igjen fra en tid hvor de ikke brukte tilleggstid.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 31.10.2023 18:14    Post subject: Reply with quote

I turneringsbestemmelser for Eliteserien 2023 står følgende:

NFF.no wrote:
5.14 STADIONUR
Arenaene i NFF Eliteserien skal være utstyrt med stadionur. Stadionuret skal vise eksakt
spilletid. Stadionuret skal stoppes etter respektive 45 og 90 minutter. Tilleggstid, det vil si
den tiden dommeren minst vil legge til i hver omgang, vises av 4. dommer. Dommeren har
rett til å legge til ytterligere tid utover det som 4. dommer har vist.

_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 31.10.2023 19:15    Post subject: Reply with quote

Der er nåværende regel ja. Så får vi se om også NFF gjør endringer til neste sesong slik som nå har blitt gjort i England grunnet endring i regelverk fra IFAB. Er jo bare tull å ha det slik det er nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 31.10.2023 20:04    Post subject: Reply with quote

Elsker at det stopper på 90. Da blir tilleggsminuttene uendelig lange og spennende. Hvert angrep er potensielt det siste. Nydelig følelse.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mortenlj77
Rutinert


Joined: 07 Nov 2006
Posts: 962
Location: Askim

PostPosted: 31.10.2023 21:11    Post subject: Reply with quote

Ok. Tusen takk for oppklaringen 😊 jeg hÃ¥per i alle fall at de kan begynne Ã¥ vise tilleggstiden ogsÃ¥.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 01.11.2023 10:33    Post subject: Reply with quote

Antar det gjøres for å slippe mas fra spillere og trenere om "dere sa 4 minutter, når er det gått 4:01, hvorfor har dere ikke blåst av?"

Tilleggstiden 4. dommer viser er minimum tilleggstid, og dommer står fritt til å la spillet gå lengre enn dette om det er forhold som tilsier det.

At de har endret på dette i England i år kan kanskje ha sammenheng med at det også skulle begynne å legge til fryktelig mye ekstra tid? Hvis man begynner å nærme seg 8-10 min tillegg er dette plutselig såpass mye at informasjonen bør være tilgjengelig også for spillerne på direkten.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb