English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 08.11.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Zachariassen på kant var nok neppe noe annet enn en kontra på Espen Ruud. Så funket det såpass bra i den kampen at de prøvde det en kamp til


Ruud meldte ikke overgang til laget vi møtte etter Odd, så jeg skjønner ikke hvorfor vi kjørte det trekket en gang til. Skjedde null og niks fremover i banen med Zachariassen på kant. Målet hans kom på corner; ellers var venstrekanten totalt fraværende. Minner veldig om Henriksen sitt Børven-på-kant-trekk. Funket i en kvart omgang mot Stabæk - og så aldri igjen. Mistet sannsynligvis mange poeng på at vi på død og liv skulle prøve det i hver eneste kamp etterpå.

Begynner å bli en del merkelige avgjørelser under Hareide også nå. Bytte av posisjon på Henriksen og Skjelbred som ikke gir mening for noen av de. Konradsen med klippekort til tross for elendige prestasjoner (ikke noe nytt). Helland med start sist bare fordi vi vant kampen før, og han tilfeldigvis var på laget (gjorde han noe som helst?) - og det over Holse, som har vært vår soleklart beste spiller i år. Tagseth og Samuel i fryseboksen, Åsen foran i køa i begge posisjoner (!).

Nå gjør "heldigvis" skader at vi slipper noe av daukjøttet på banen, men det er virkelig på tide å se fremover mot neste sesong. De gjenværende kampene bør ikke være en audition for skadeutsatte 30-åringer med 3-4 millioner i årslønn. Det bør være en mulighet for spillere som Tagseth, Ceïde^2 og alle andre som potensielt kan være nøkkelspillere i årene fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.11.2020 12:11    Post subject: Reply with quote

Henriksen har foreløpig vært en skuffelse og ikke overbevist i noen som helst posisjon. Skjelbred har vært glimrende som defensiv midtbane - det ble et helt annet trykk når vi angrep mot etablert når han kom og styrte midtbanen. Forsåvidt noe av de samme tendensene så vi med Tagseth som DM også i samme periode. Mulig det har like mye med Hareides inntreden å gjøre som Skjelbred, men Skjelbred var i alle fall særdeles god og trygg på det. Syns ikke vi får det samme med Skjelbred som indreløper. Og Zachariassen er farligst som boks-til-boks-spiller - håper ving-eksperimenteringen legges dødt...
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 08.11.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg som ser på backposisjonen som Tagseths beste mulighet til å bli en toppspiller i Rosenborg? Han har i mine øyne mange av de samme kvalitetene som Meling med ballen, men ser ikke at han har fysikk til å kunne slå igjennom i andre posisjoner og derfor kanskje allerede nå burde begynne å bli rullert som back.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 08.11.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

Tagset har jeg avskrevet... mulig jeg tar feil, men da må han opp med tempo i forflyttningene radikalt... Jeg tror ikke han har det i seg også litt på grunn av høyden..
Fysikken vil nok bli god nok etterhvet så vi får se.. Tempo og kvikkhet er avgjørende i dag.. Det samne med Aasen..
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.11.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

God back kan han sikkert bli, og slik stallen vår er pr. nå så er jo konkurransen om spilletid vesentlig mindre i den posisjonen, men i et land og en liga hvor tekniske ferdigheter er prekær mangelvare så mener jeg det er litt bortkastet å plassere han på venstreback.

Han mangler litt på det fysiske, men det er noe som er forholdsvis enkelt å gjøre noe med, og det er noe som også vil utvikle seg naturlig når han blir eldre. Jeg føler meg ganske trygg på at Tagseth vil ta steget og kunne bli et førstevalg på midtbanen innen 1-2 år om han får regelmessig spilletid. Han kan dog ikke fortsette å bli prioritert bak utdaterte spillere som Konradsen og Åsen om utviklingen skal fortsette. En av de få tingene jeg har å kritisere Hareide for så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 08.11.2020 14:55    Post subject: Reply with quote

Tagseth er højere end Messi bare til info. Og ja han skal have kontinuerlige kampen for at udvikle sig. Henriksen har bestemt ikke imponeret mig - jeg havde virkelig regnet med meget meget mere - han blev jo talt op som den helt store messias herinde. Har endnu til gode at se hvad han er rigtig god til. Det er en anden historie med Per - han er vanvittig god og helt uundværlig som defensivt anker på holdet. Absolut vigtigste spiller på holdet.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 10.11.2020 10:33    Post subject: Reply with quote

Litt dagdrømming om hvordan en 11-er kan se ut neste sesong:

Hansen

Mickelson - Lode - Eyjolfsson - Augustinsson

Zachariassen - Henriksen/Mannsverk - Skjelbred

Holse - RWP - Ceïde


Problemet her er vel at Eyjolfsson ikke er venstrebent og mange trenere ønsker en venstrebent stopper. Lode er ikke det. Men Hareide bruker jo to høyrebeinte i dag, så ...

Ellers blir det jo en ekstrem konkurranse på midtbanen om RBK klarte å lokke til seg enda et talent som må spille mye i Mannsverk. Tagseth må jo også få spille en del.

På topp håper jeg at Holse og Ceïde fortsetter å ta steg, og da er de begge udiskutable.

RWP er det vanskelig å si så mye mer om enn at jeg liker spillertypen han visstnok skal være og at jeg håper han viser seg å være et stort talent og full match som midtspiss hos oss.

Mye tyder på at Augustinsson er på vei. Lode har jeg lenge ønsket meg, så derfor naturlig for meg å ta med.

Jeg satte først inn Reitan, og jeg tror han fortsatt har et godt potensial, men jeg setter inn Mickelson på høyreback. Mest fordi han er såpass hauset opp her på forumet. Jeg kjenner ikke til ham så godt utover det.

Med Reitan inne blir lagoppsettet mer realistisk dog. Er vel tvilsomt at RBK henter inn tre nye førstevalg til forsvarsfireren?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.11.2020 13:43    Post subject: Reply with quote

Rant: jeg klarer ikke fortsette å lese når noen setter en drømmeellever for neste år, men ikke klarer å forplikte seg til å sette opp bare 11 spillere i elleveren.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 10.11.2020 20:13    Post subject: Reply with quote

Hehe, sorry! Det var tanken på en Mannsverk-overgang til oss som satte i gang tankespinnet, men jeg fikk vel egentlig ikke plass til ham ...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.11.2020 00:14    Post subject: Reply with quote

Det er vel egentlig vanskelig å se for seg at en tenåring skal komme rett inn på midtbanen vi har nå, som - i hvertfall i navn/potensiale - er blant det aller ypperste vi har sett på et Eliteserielag.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.11.2020 09:15    Post subject: Reply with quote

Tja, Henriksen er en gråstein. Skjelbred med skader i annenhver kamp og resten har enten mangler på tempo, styrke, teknikk og pasningsfot.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 16.11.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Midtbanen har veldig bra kvalitet, men den mangler kreativitet og skaper lite. Zach går på mange løp, Skjelbred kan forsere fra dybden, Henriksen kan vel skyte litt. Men ingen av de er gode på kreativ sjanseskapning. Så egentlig hadde vi vel behøvd en ny Selnæs eller noe men de gror jo ikke på trær. Og vi behøver vel en ny back og midtstopper, gjerne med litt hurtighet og god nok teknikk til å være med på det offensive. Håper RWP tar plassen fra Dino og viser seg å være et knallkjøp. Men er litt tvilsom. Uansett så behøver laget å bli bedre offensivt, men jeg ser ikke helt at midtbanen vår evner å skape så mye selv om det er kvalitetetsspillere. På sikt har jeg tro på Tagseth og håper han får spille litt mer enn i det siste.

Helland og Konradsen bør selges pga. skadeproblemene som gjør at de koster mer enn de bidrar. Samuel håper jeg blir solgt så Ceide får den plassen og heller Brattbakk får være andrevalget til neste år. Hedenstad ut, Reitan andrevalg, han er sjelden god i mer en en og annen kamp. Vi behøver noen til å ta gode dødballer, kanskje Holse kan ta seg av det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.11.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

Rimelig stor sjanse for at vi må betale sluttpakke for å bli kvitt spillere med solid lønn - i hvert fall om de ikke har alternativer til å fortsette karrierene i andre norske klubber.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.11.2020 20:40    Post subject: Reply with quote

Sluttpakke for å bli kvitt spillere med høy lønn høres ut som RBK spillerlogistikk på sitt fineste...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.11.2020 20:45    Post subject: Reply with quote

Dorsin kan heller ikke skylde på noen andre for at han forlenget kontrakten til Helland ut 2022.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.11.2020 23:39    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Tja, Henriksen er en gråstein. Skjelbred med skader i annenhver kamp og resten har enten mangler på tempo, styrke, teknikk og pasningsfot.


Haha, for en spade! Rolling Eyes
Det ante meg. Spiller ingen rolle hvem vi har på laget, hvordan vi spiller, hvordan resultatene er. Du er uansett en deprimerende klovn!

Henriksen, Skjelbred og Zachariassen. Hvilken elendig midtbane.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 18.11.2020 02:07    Post subject: Reply with quote

Ikke en elendig midtbane.
Hvilken som helst kombinasjon av to av de kunne utgjort den beste midtbanen i Norge sammen med en tredjemann. Problemet kommer når tredjemann også har de samme styrkene og svakhetene som de to første i midtbanetreeren.
Midtbanen er ikke akkurat komplementær. Det oser ikke kreativitet.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.11.2020 07:24    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Haha, for en spade! Rolling Eyes
Det ante meg. Spiller ingen rolle hvem vi har på laget, hvordan vi spiller, hvordan resultatene er. Du er uansett en deprimerende klovn!

Henriksen, Skjelbred og Zachariassen. Hvilken elendig midtbane.


Hadde du bare kunne se kampene. Denne midtbanen fikk ikke til en dritt mot Vining, et elendig lag i norsk Tippeliga. RBK burde vært der Bodø/Glimt er, nei faktisk bedre enn det BG presterer nå. Det bør være standarden.

Henriksen har vært en skygge av seg selv noe som ikke er overraskende. Zach har for dårlig teknikk og Skjelbred har fått slitasjeskader. Nei, det er ikke lovende. Rbk er ikke et lovende lag og håper du snart kan innse at BG og Molde er lysår foran dette Rosenborglaget når det gjelder teknikk og hurtighet.

Du er vel Rune Bratseth 2 som sitter og skylder på Moldepenger og vi ikke kan forvente noe mer. Tøv!

Og til Bommel: en midtbane som ikke er komplementær og kreativ er en elendig midtbane i Rosenborg! Kanskje ikke i Start, Bryne og Sogndal, men i rbk er det en elendig midtbane per definisjon!
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 18.11.2020 08:45    Post subject: Reply with quote

Henriksen har skuffet enormt. En blek skygge av seg selv, og blir i tillegg brukt i feil posisjon av Hareide. Skjelbred er et vandrende skademareritt og kommer til å være det i resten av sin rbk-karriere sannsynligvis. Zach er steingod og vår beste midtbanespiller. Mangler teknikk ja, men har løpskraft og målteft som veier opp for det.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.11.2020 09:12    Post subject: Reply with quote

Vi får se hvordan det utvikler seg med Skjelbred. Selvfølgelig urovekkende at en tidligere så lite skadeutsatt spiller har pådratt seg så mye småtteri i løpet av kort tid her, samtidig er jo dette noe en ordentlig sesongoppkjøring kan rette opp i. Han er jo ikke noen antikvitet ennå. Og han er vår soleklart beste spiller når han er på banen - spesielt når han får stå alene sentralt.

Zachariassen er ikke steingod. Dessverre. Han er for begrenset til å kunne kalles det, og faller helt ut av kamper der han ikke blir involvert på de mange løpene sine offensivt. Han er en hemsko når laget sliter. Men jeg tror han godt kan være en voldsomt nyttig spiller for oss. Han er som Roar Strand - han kan ikke være den spilleren ting kretser om, den som løfter oss opp et nivå, men han er en type som blir farligere og farligere jo bedre laget fungerer andre steder på banen, slik at han forsvinner under radaren noen velvalgte sekunder her og der.

Henriksen må vi bare tro våkner til live etter hvert som vi får passet ham inn i laget. Akkurat nå synes jeg han spiller nesten litt sånn karikert engelsk, den stilen som gjorde at det engelske landslaget var så tannløse så evig lenge. Spille på fot, mottak, skjerme, spille på fot. Gåfart mellom involveringene. Men dette er jo en kar som har vokst opp med Rosenborg, deretter Nederland, og det er vanskelig å tro at han ikke skal kunne finne tilbake til en mer hjelpsom stil. Hareide har en nøkkelrolle her, og jeg står på at han må flytte Henriksen opp for å få utløst mer bevegelse. Da blir midtbanen også hakket mer komplementær.

Med andre ord: nøkkelen er å få Henriksen i gang som indreløper. Få han mer involvert på ball lenger fram i banen, så frigjør vi både Skjelbred i lengderetning og Zachariassen på gjennombrudd. Mener jeg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.11.2020 09:40    Post subject: Reply with quote

Så du mener altså at Ciljan bør spille sentralt og Henriksen bør være indreløper, og ikke omvendt? Dette bør Åge tipses om!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.11.2020 10:14    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ roer vi ned sarkasmen her Neutral

Jeg mener bare at dette faktisk vil kunne få midtbanen til å se litt mer komplementær ut enn det den gjør nå, jamfør akkurat denne diskusjonen. Jeg tror ikke vi nødvendigvis har feil spillere, verken individuelt eller sammen. Det er altså basert på at jeg tror Henriksen egentlig har vesentlig mer å by på med ball enn det han viser nå, mens jeg er rimelig sikker på at Per aldri kommer til å bli noen kreativ drivkraft.

Hvis det skulle vise seg at Henriksen heller ikke kan/får være en mer skapende indreløper, da tror jeg vi må ha inn en ny spiller. Og da vil jeg i kronerullingens ånd vurdere å slå et slag for Vikings noe undervurderte Yildren Ibrahimaj. Han tror jeg kunne passet godt som indreløper hos oss.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.11.2020 10:56    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo ganske åpenbart at midtbanen Henriksen-Ciljan-Zachariassen burde være på grensen til latterlig i Elite-sammenheng.

Jeg er også enig i at Zachariassen er ganske begrenset, litt sånn one trick pony, som må brukes rett for å gjøre nytten sin da han mangler mye på individuelle ferdigheter, spesielt med ball. Men det er heller ingen tvil om at han gjør nytten sin når han brukes korrekt. Det at han omtrent har sluttet å score etter Åges inntreden etter å ha ligget på spinnville 0,5 før dette, sier en del om hvilke styrker han har og at disse ikke blir brukt i like stor grad nå.

Jeg håper det er formkurver og utprøving som gjør at midtbanen vår ser ut som den gjør - den er ikke mye over en medioker ES-midtbane, noe som er galskap med tanke på potensialet - og at man får frem mye mer av de kollektive og individuelle ferdighetene (senest) til neste sesong.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.11.2020 22:01    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
[Hadde du bare kunne se kampene. Denne midtbanen fikk ikke til en dritt mot Vining, et elendig lag i norsk Tippeliga. RBK burde vært der Bodø/Glimt er, nei faktisk bedre enn det BG presterer nå. Det bør være standarden.


Det virker åpenbart som du faktisk tror det, men jeg kan her og nå avkrefte at du er den eneste personen i hele verden som faktisk ser RBK spille kamper. At de ikke presterer mot Vining, beviser jo naturlig nok ikke at laget ikke kan fungere på sikt. Med en god oppkjøring til neste sesong. Forøvrig har ingen - INGEN - norske lag noensinne prestert en hjemlig sesong slik den Glimt har gjennomført i år. Selv ikke RBK i glansdagene. Så om din standard for Rosenborg er en bedre prestasjon enn dette, så spår jeg særdeles triste sesonger fremover for deg. Selv med et et godt presterende, tittelvinnende og CL-spillende RBK. Da kan du like godt spare oss frustrasjonene og logge av først som sist.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.11.2020 13:23    Post subject: Reply with quote

Det har vært trist der de siste 15 årene, så blir ikke store forskjellen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 43, 44, 45  Next
Page 2 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb