English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 07.01.2021 00:15    Post subject: Reply with quote

Når Mauset snakker om utlandet er det i alle fall bla Færøyene det er snakk om, han har kontakter der, bla har spillere fra bla Stj.Blink vært linka dit.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2021 00:17    Post subject: Reply with quote

Får håpe at ikke søstra er sjåfør om han skal ta med klienten på besøk hos aktuelle klubber.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 07.01.2021 10:42    Post subject: Reply with quote

Med fokuset Åge har på skader og et lag som tåler både trening og mye kamper blir jeg dypt sjokkert om vi kjøper han. Tipper vi er ryktet inn siden han er "lokal". Forsvinner nok til noen andre - og det er helt greit.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 07.01.2021 11:03    Post subject: Reply with quote

Om vi først skal kjøpe 1.div spillere er det vel bedre å kjøpe fra OBOS enn fra Superettan?

Husker for noen år tilbake da vi prøvde å kjøpe Chirivella. Tidene forandrer seg gitt Neutral
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 07.01.2021 11:14    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke kjøpe 25 år gamle OBOS-spillere som sannsynligvis vil utvikle seg minimalt fremover. Da er det bedre å kjøpe unge spillere som kanskje har et lavere nivå p.t., men som kan bli mye bedre.

Kanskje tiden er inne for å starte på nytt nå, 1-2 mellomsesonger hvor hovedfokuset er å utvikle talenter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 07.01.2021 11:16    Post subject: Reply with quote

Må si det at det er ikke denne kategorien spillere jeg håper vi får inn nå.

Ryddesjauen er i gang. Da trenger vi ikke nytt rot som kan være kjekt å ha i stallen inn.

Vil gjerne ha lokale spillere, og at vi kommer til å hente noen fra de nest beste klubbene i trøndelag da er naturlig, men en spiller som scorer "en del mål" i Obos og som er mye skadet, og som har blitt såpass gammel at han ikke er talent lenger frister ikke så mye nå.


Last edited by Zzyzx on 07.01.2021 17:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 07.01.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

Enig. Dette virker som en spiller som bare kommer til å måtte bli ryddet ut igjen på et senere tidspunkt - uten å ha satt noe særlig til preg på laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.01.2021 14:42    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner ikke spilleren godt nok, så jeg skal ikke uttale meg for mye om kvaliteten, men jeg ser ikke noe krise med å hente en "voksen" spiller til angrepsrekka. Samuel og Islamovic er i midten av 20-åra, ellers er det to 99-modeller og én 2001-modell vi har å spille på, og det ligger litt i kortene at minst en av de to førstnevnte kan være på vei ut.

Jeg er like mye for unge fremadstormende talenter med høy videresalgsverdi som alle andre, men det er greit å ha noen voksne på plass her og der også. Om Sæter skulle ta spissplassen og vi fortsetter med det foretrukne vingparet fra i fjor, har vi en snittalder i angrepsrekka på rett over 21 år hvor minst to av disse potensielt kan gå for veldig mye penger. Det er innafor, synes jeg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 07.01.2021 17:21    Post subject: Reply with quote

Vi kan hente en 36 åring for alt jeg bryr meg hvis han er kjempegod. Men hvis man er middels god i OBOS så bør man være 20 eller yngre, eller ha et voldsomt uforløst potensial, som av en eller annen grunn skulle kom fram når man går opp et nivå.

Ole Sæter har scoret 8 mål på 19 kamper. Vært en del skadet og har vel såvidt jeg leser statistikken bare 8 kamper fra start. Men han har faktisk bare 8 kamper fra start.. Er det pga. skade eller er han heller ikke god nok til å være Ranheims faste spiss?

Jeg setter mange spørsmålstegn om han bør komme til RBK. Det er en gamble, og en gamble jeg først ville tatt hvis vi hadde sikrere kort som førstevalg. Vi trenger ikke enda flere middels spisser, og iallefall ikke en som er masse skadet.

Jeg har aldri sett Ole Sæter sparket borti en ball. Så hvis noen har sett at her har vi muligheten til å gjøre et kupp, så gjerne korriger meg. Smile
Jeg har kunn stats og som meningsgrunnlag. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 07.01.2021 19:00    Post subject: Reply with quote

Til og med i PL hender det jo at spillere først slår gjennom i midten/slutten av 20-årene (feks Vardy), men det hører jo definitivt til sjeldenhetene. Man bør være meget sikre på kvaliteten om man skal hente en så gammel spiller fra Obos. I utgangspunktet skeptisk til at dette skal være spilleren som bøtter inn mål i årets sesong
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 07.01.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske Vardy aldri slo igjennom. Det trekkes frem hver eneste bidige gang noen foreslår en drittspiller på 25+. Ja, han slo til, men antallet spillere som får den typen utvikling sent kan omtrent telles på en hånd..

Skal Sæter inn må det være som backup/utfordrer til førstevalget. Virker som Ralle er mer et alternativ på vingen, og Åge vil ha noe mer muskler foran (?). Uansett milevis unna hva som skal til for å løfte oss opp til gull i 2021 Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 07.01.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

I mine øyne hjelper det i det minste at han er i Ranheim (og tidligere Nardo). Ingen annen klubb i verden vi skal ha bedre oversikt over spillermateriellet til enn lillebror. Så da antar jeg eksisterende kvaliteter og potensial er godt kartlagt og at referansesjekker er gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
jojojo
Senior


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 147

PostPosted: 07.01.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Nesten sÃ¥ jeg mener vi bør prøve - om ikke annet for Ã¥ unngÃ¥ irritasjonen nÃ¥r han bøtter inn for KBK eller Haugesund😬
_________________
Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 08.01.2021 15:36    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...er-seg-rbk

Klubbene enige visstnok.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 737
Location: Nord

PostPosted: 08.01.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Skulle ønske Vardy aldri slo igjennom. Det trekkes frem hver eneste bidige gang noen foreslår en drittspiller på 25+. Ja, han slo til, men antallet spillere som får den typen utvikling sent kan omtrent telles på en hånd..

Skal Sæter inn må det være som backup/utfordrer til førstevalget. Virker som Ralle er mer et alternativ på vingen, og Åge vil ha noe mer muskler foran (?). Uansett milevis unna hva som skal til for å løfte oss opp til gull i 2021 Sad


Hva med Frode Johnsen da?
Kan han brukes som eksempel?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 08.01.2021 15:56    Post subject: Reply with quote

Noen som har litt info om hvordan han er som spillertype? Er han høy og sterk liksom? Eller er det en mer bevegelig spiller?
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
RBKdesi
Proff


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 440

PostPosted: 08.01.2021 16:02    Post subject: Reply with quote

Fra forrige side:

– Først og fremst har han et voldsomt teft for mål, noe vi ser på trening. Hver ball bare skal i mål. Han har to gode føtter, god i lufta og har mange typiske egenskaper for en spiss i boksen. Dessuten har han en utrolig spennende fysikk, han springer fort, lenge og langt, sier Ranheim-treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 08.01.2021 16:09    Post subject: Reply with quote

Det jeg også har bitt meg merke i; hvor god han er til å avslutte! Meget sterk der. Ekstreme ferdigheter sånn ellers har han kanskje ikke, men en som har teft for sjanser og evne til å putte er jo positivt..Hvordan han eventuelt tar nivået blir jo spennende å se...
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 08.01.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

Gode nyheter at man ikke henter hjem noe overbetalt vrakgods fra utlandet eller går for overprisede etablerte navn. Uavhengig av hvor god/dårlig han er så er det her helt klart økonomisk mye mer bærekraftig. Og ikke går han på utenlandskvota heller. Og selv uten speidernettverk må man tro at noen har kreket seg på Ranheimtrening/kamp for å se på spilleren mer enn en gang. Positiv til det motsatte er bevist her! Tommel'n opp!
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 08.01.2021 16:19    Post subject: Reply with quote

Har jo lansert han tidligere, og på nivået under er han kanskje den beste spissen. Ikke scoret mest, men scoret mest per minutt. God til å komme til sjanser, veldig god teknisk, eminent førstetouch med mann i rygg. Løper fort med ball og har ballen klistra til benet. Ikke spesielt god med høyre fot i avslutninger. Greit hodespill.

Ikke en spiller man skal kælke ballen høyt til. Får han den derimot langs bakken er han veldig bra.

Sikkert svært billig og med potensielt virkelig stor oppside, men er også en spiller som kan falle helt gjennom på et høyere nivå.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 08.01.2021 17:21    Post subject: Reply with quote

Spent på hva de foretar seg på spissplass nå. Kommer Sæter inn så er vel spørsmålet om vi skal hente enda en spiss eller om vi skal ta å bytte ut Islamovic. Jeg håper da i hvert fall at de prøver å hente et større navn på spissplass. Lukter ikke akkurat gull av en spisstrio med Islamovic, Sæter og Paul.

Hadde man fått byttet ut Islamovic med en enda bedre målscorer så er det ok å ha Sæter og Paul i bakhånd.


Last edited by Vegard2711 on 08.01.2021 17:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 08.01.2021 17:22    Post subject: Reply with quote

Vi trenger ikke et større navn. Men bedre spiller? Ja takk!
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 08.01.2021 17:42    Post subject: Reply with quote

Aner ikke mye om spilleren, bortsett fra at jeg registrerte at han ble valgt som spiss foran et par andre, og begynte å score noen mål for Ranheim utover i sesongen.
En bedre avslutter enn Islamovic skal det vel ikke så mye til for å være, så hvis han kommer får vi håpe at han er et par nivåer over de Thoresen klarte å speide frem.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 08.01.2021 17:50    Post subject: Reply with quote

Jeg undrer mig lidt her. Nu har vi Dino og så 2 andre spidser der har spillet på langt lavere niveau. De kan altså ikke være meget bedre og jeg har sgu svært ved at se de kan forstærke os. Må indrømme at jeg havde håbet på et kendt navn, der havde et bedre CV. Det her lugter af endnu en sæson hvor Dino spiller alle kampe fra start.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 08.01.2021 18:18    Post subject: Reply with quote

RBKdesi wrote:
Fra forrige side:

– Først og fremst har han et voldsomt teft for mål, noe vi ser på trening. Hver ball bare skal i mål. Han har to gode føtter, god i lufta og har mange typiske egenskaper for en spiss i boksen. Dessuten har han en utrolig spennende fysikk, han springer fort, lenge og langt, sier Ranheim-treneren.
Høres ut som Alan Shearer.
Bare å glede seg - https://www.youtube.com/w...f5MrTX3Slg
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 79, 80, 81  Next
Page 2 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb