English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ísak Thorvaldsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjermer
Junior


Joined: 29 Mar 2024
Posts: 32

PostPosted: 07.04.2024 08:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tror han er ensom og savner Reykjavik (Les Grill kebab og Exit Nightklub). På Island så blir slike typer som han omfavnet, men her er det litt mer jantelov.

Det er synd fordi jeg tror Alfred kunne gitt denne spilleren mye. Han er best feilvendt og veldig god i oppbygging av spillet. Nå er vi syltynne og uten Sæther er vi nok en av de lagene på nedre halvdel av tabellen.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6260
Location: Skottland

PostPosted: 07.04.2024 10:12    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Nok et feilslått kjøp. En rimelig lang liste over tragiske overganger inn/uy de senere år. De neste par vinduene fpr vise om det skyltes Rekdal/gammel strategi eller om Dorsin faktisk må ta sinn hatt og gå. Vi kan jo ikke fortsette sånn.


Etter at Rekdal dro har Dorsin hentet Frederiksen og Nemcik. Jeg synes begge holder veldig høy standard. Jeg velger å tro at de dårlige kjøpene i 2023 hadde mest med Rekdals kravspecs å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13704
Location: Namsos

PostPosted: 08.04.2024 11:58    Post subject: Reply with quote

Om utlånet sier RBK-trener Alfred Johansson følgende:

– Det var en spiller som uttrykte et sterkt ønske om å dra hjem til Island en periode, så det respekterer vi. Han skal bruke tiden på Island til å bli helt fit etter skaden.

– Hvorfor ville han tilbake?

– Det får du spørre han om, svarer Johansson kort.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1056

PostPosted: 08.04.2024 13:39    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å mene så mye (uten å spekulere villt) om hva som ligger bak dette - så lenge han ikke gir noen uttalelse selv. Det tror jeg kanskje han hadde tjent på å gjøre, hvis han tenker at han skal komme tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 08.04.2024 20:35    Post subject: Reply with quote

Sak om Isak nå hos Fótbolti.net

Oversatt med Google Translate

Quote:
Det var min beslutning til å begynne med, ideen min var å komme tilbake på sporet, begynne på nytt. Jeg har slitt med skader og alltid jaget min egen hale. Tanken min var å komme tilbake til Blikana, jeg føler meg bra der.

Quote:
Det var i arbeid i omtrent en måned, det ble ikke bekreftet før middag på fredag. Så var det gjort og klart, pakket inn i sekker og fløyet over.

Quote:
Lånekontrakten er over for sesongen, men de kan ringe meg inn igjen juli. Vi får se hvordan sommeren blir, om alle spissene i Rosenborg holder seg friske og hvordan jeg har det her.

Selvfølgelig er drømmeresultatet at jeg blomstrer med Breiðablik og går ut av vinduet. Men jeg skal bare ta det ett skritt om gangen, ta det sakte og fokusere på å gjøre så godt jeg kan med blinkene. Jeg vil ta disse dollarene. Vi får bare se hvordan det utvikler seg


Nesten sjokkerende om man altså har visst om dette en måneds tid men allikevel ikke hentet inn et spissalternativ.

For øvrig litt usikker på hva han mener med "Selvfølgelig er drømmeresultatet at jeg blomstrer med Breiðablik og går ut av vinduet". Om han mener å bli ut perioden i Breidablik eller at formen kommer tilbake og han kommer tilbake til sommeren.

Og så nevner han også at han tar sikte på å kanskje få spille noen minutter allerede i 2 serierunde. 1 runde for Bredablik går i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18508

PostPosted: 08.04.2024 21:15    Post subject: Reply with quote

Jeg oversatte til engelsk, han sier at håpet er at han blir på Island ut sesongen. Han sier også at han skjønner at Rosenborg-supporterne er skuffa og at det er hyggelig at vi har sett hans kvaliteter.

Høres ikke ut som retur er veldig sannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 985

PostPosted: 09.04.2024 08:27    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:

Nesten sjokkerende om man altså har visst om dette en måneds tid men allikevel ikke hentet inn et spissalternativ.


Bare nesten. Klubben tok vel en titt på bankkontoen og fant ut at det holder med de som er igjen. Nypan vikar i noen kamper til Sæter forhåpentligvis kan starte. Høres også ut som Holm er klar i løpet av noen ukers tid. Sadiku hvis det virkelig trengs.

Når/hvis både Sæter og Holm er skadefri så ser det rimelig økonomisk dumt ut å hente enda et spissalternativ når man attpåtil har Aga på utlån og Sadiku som man faktisk brukte en del penger på.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1902
Location: Selsbakk

PostPosted: 09.04.2024 09:03    Post subject: Reply with quote

En god spiss som jeg håper kommer tilbake. Samtidig bør vi ha stor forståelse for at han må få bygge seg opp igjen før han er klar til å spille for oss igjen. Akkurat nå er trygge omgivelser på Island det beste for ham og oss. Det er mennesker vi har med å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18508

PostPosted: 09.04.2024 09:06    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det er mennesker vi har med å gjøre.


Dypt.
Back to top
View user's profile Send private message
Tore2
Junior


Joined: 27 Oct 2022
Posts: 53
Location: Klett

PostPosted: 09.04.2024 12:20    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
En god spiss som jeg håper kommer tilbake. Samtidig bør vi ha stor forståelse for at han må få bygge seg opp igjen før han er klar til å spille for oss igjen. Akkurat nå er trygge omgivelser på Island det beste for ham og oss. Det er mennesker vi har med å gjøre.

Kjære vene, det er faktisk toppidrett det her, Ikke noen fotballskole for 14'åringer. Ingen som ikke ønsker at personen Isak skal ha det fint for all del. Rbk skal ikke være snillisme Ballklubb. Spillere skal krige for å få spille for oss, og det skal være begrensede muligheter for spilletid. I hvertfall er det intrykket spillerene skal ha. Ikke at man kan komme og gå som man vil.
_________________
Bli itj nå med nå.


Last edited by Tore2 on 09.04.2024 12:24; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1056

PostPosted: 09.04.2024 12:23    Post subject: Reply with quote

Det er objektivt sett ganske trygge omgivelser her i Trondheim også
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 985

PostPosted: 09.04.2024 12:54    Post subject: Reply with quote

Ønsker mennesket Isak ingenting vondt, men han virker generelt lite egnet til å være toppidrettsutøver. Nåløyet for å være profesjonell fotballspiller er trangt, og mange med stort talent faller gjennom pga skader, manglende personlige egenskaper og rett og slett tilfeldigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1902
Location: Selsbakk

PostPosted: 09.04.2024 17:45    Post subject: Reply with quote

Tore2 wrote:
Bart1 wrote:
En god spiss som jeg håper kommer tilbake. Samtidig bør vi ha stor forståelse for at han må få bygge seg opp igjen før han er klar til å spille for oss igjen. Akkurat nå er trygge omgivelser på Island det beste for ham og oss. Det er mennesker vi har med å gjøre.

Kjære vene, det er faktisk toppidrett det her, Ikke noen fotballskole for 14'åringer. Ingen som ikke ønsker at personen Isak skal ha det fint for all del. Rbk skal ikke være snillisme Ballklubb. Spillere skal krige for å få spille for oss, og det skal være begrensede muligheter for spilletid. I hvertfall er det intrykket spillerene skal ha. Ikke at man kan komme og gå som man vil.


Jeg tror det er ganske åpenbart at han sliter. Det kan derfor hende at han rett og slett ikke klarer det du skriver? Da er det beste å bygge seg opp igjen i vante omgivelser.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2633

PostPosted: 09.04.2024 18:03    Post subject: Reply with quote

Innkjøpet av troikaen Thorvaldsson, Aga og Sadiku fremstår i ettertid som noe av det verste klubben har foretatt seg i nyere tid. Totalkostnad 20-30 mill kr for absolutt ingenting?
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 205

PostPosted: 09.04.2024 18:55    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
. Det er mennesker vi har med å gjøre.


Jeg har sett Messi spille. Han har en fysisk veldig liten menneskelig form, men når han har holdt på som verst på en fotballbane, så er jeg usikker på om han er menneske. Hvordan ballen kan være limt til beina selv med alle retningsforandringer, er langt utenfor min fatteevne
Back to top
View user's profile Send private message
Kal-El
Junior


Joined: 06 Jan 2012
Posts: 39

PostPosted: 09.04.2024 20:02    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Innkjøpet av troikaen Thorvaldsson, Aga og Sadiku fremstår i ettertid som noe av det verste klubben har foretatt seg i nyere tid. Totalkostnad 20-30 mill kr for absolutt ingenting?


Enig. Føyer seg i rekken av ganske mange av Dorsin sine bomkjøp, vil jeg si. Men disse er særklasse. Bedre å bruke litt ekstra på én som er større sjanse for å slå gjennom enn disse OBOS-spillerne. Kan også leve med en «Molins»-løsning som tidvis viste høy klasse for oss. Han fungerte fint som en midlertidig løsning til vi fikk en «permanent» spiss på plass (Noah Holm).
_________________
My grammar is bad, but my meaning is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10947

PostPosted: 09.04.2024 20:17    Post subject: Reply with quote

Akkurat det jeg sa etter Tengstedt-salget. Nå må vi bruke "alt" (som er tilgjengelig) på en spiller. I stedet kjøpte vi masse rask.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1849
Location: Stjørdal

PostPosted: 09.04.2024 20:28    Post subject: Reply with quote

Hadde vi brukt 15-20 millioner på en spiller hadde vi måttet lønne vedkommende deretter også, noe som trolig hadde fått ringvirkninger på kontraktsforhandinger med andre spillere også. Vanskelig å få ned lønnskostnader hvis vi hadde lønnet spillere 3-4 millioner.

Var vel det som ble sagt på den tiden også, vi har råd til å betale overgangssummer, utfordringen var lønnsnivået på de spillerne. Skulle man gjort en bedre jobb? Definitivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10947

PostPosted: 09.04.2024 23:47    Post subject: Reply with quote

Du trenger ikke betale 3-4 millioner i lønn bare fordi spilleren koster 15-20 millioner i stedet for 10.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 10.04.2024 06:43    Post subject: Reply with quote

Man forsøkte strengt tatt å bruke "alt" på en spiller, men han ville vel ikke komme basert på hva vi kunne gi, krevde en mill euro i årslønn... Så er det ingenting å diskutere at de tre kjøpene ble helt feilslått og må ansees som en fiasko..
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4278
Location: Stiftstaden

PostPosted: 10.04.2024 08:16    Post subject: Reply with quote

Kal-El wrote:
quentez wrote:
Innkjøpet av troikaen Thorvaldsson, Aga og Sadiku fremstår i ettertid som noe av det verste klubben har foretatt seg i nyere tid. Totalkostnad 20-30 mill kr for absolutt ingenting?


Enig. Føyer seg i rekken av ganske mange av Dorsin sine bomkjøp, vil jeg si. Men disse er særklasse. Bedre å bruke litt ekstra på én som er større sjanse for å slå gjennom enn disse OBOS-spillerne. Kan også leve med en «Molins»-løsning som tidvis viste høy klasse for oss. Han fungerte fint som en midlertidig løsning til vi fikk en «permanent» spiss på plass (Noah Holm).
Isak var det Dorsin som hentet, men de andre spissene var det Rekdal som stod bak.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6260
Location: Skottland

PostPosted: 10.04.2024 09:53    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Akkurat det jeg sa etter Tengstedt-salget. Nå må vi bruke "alt" (som er tilgjengelig) på en spiller. I stedet kjøpte vi masse rask.


Vi vet ikke hva som var tankegangen bak, og hvem som argumenterte for det. Det er mulig at Rekdal ønsket å bruke pengene på flere spillere han kunne rotere mellom. Det er også mulig at det var Dorsin som ønsket å "hedge" risikoen ved å kjøpe flere spillere.

Det som er helt sikkert er at organisasjonsmodellen vår dengang tilsa at det var Rekdal og ikke Dorsin som var øverste sportslige leder og beslutningstaker.

Nå derimot er det Dorsin som har den posisjonen. Vi bør ikke slenge alt ansvar på han for beslutninger tatt i fjor. Men nå, per i dag, er det Dorsin som har alt ansvar.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3490
Location: Trondheim

PostPosted: 10.04.2024 11:03    Post subject: Reply with quote

Rekdal måtte ha mange spillere da han byttet 4 til pause
Isak tviler jeg på kommer tilbake. Når det første du gjør er å kjøre rundt i en Lamborghini i Trondheim før du har debutert sier det litt kanskje

Jeg har ingen tro på ham. Han har også fått mye juling i hode så han må tenke på helsa si og ta seg en utdannelse
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 188

PostPosted: 10.04.2024 14:18    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Totalkostnad 20-30 mill kr for absolutt ingenting?


Totalkostnaden tror jeg dessverre er myyye høyere. Høy lønn og lange kontrakter på alle tre. Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 205

PostPosted: 10.04.2024 14:38    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Det er objektivt sett ganske trygge omgivelser her i Trondheim også


Stemmer. Har ikke engang gamle Monte Risiko lenger
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb