English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2024
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2577

PostPosted: 25.03.2024 11:38    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg vil hevde at klubben ikke lykkes med å utnytte spillerpotensialet til det fulle... Samtidig har vi så mange gode spillere i laget at dette bør gå bra.


Nelson - Sadiku - Frederiksen
Henriksen - Selnæs - Tagseth
Andersson - Børkeiet - Reitan - Cornic
Sandberg

Hvor mange av disse spilte fast i sin forrige klubb (Utlån teller).

Jeg påstår at stallen er under pari og du forsøker å svartmale trener (og styre) i en turbulent tid. Lenge siden Selnæs og Henriksen var på landslaget. Resten kommer fra benkeopphold i diverse klubber. Frederiksen er på mange måter unntaket som bekrefter regelen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.03.2024 13:51    Post subject: Reply with quote

Hvilke lag i Eliteserien har bedre stall en oss? Jeg mener det er Molde og Glimt.

Problemet nå er:

1.at stallen fremstår totalt demotivert (ref kommentatorene på Vikingkampen).
2. At vi er på juniornivå når det gjelder bakrom, noe som redulterte i nok et stortap.

Konklusjonen din er at det er de 24 dpillerne som har et nivå som tilsvarer 5-0 tap mot et halvt b-lag til Viking (det samme gjelder forøvrig oss)?

Problemet vårt har aldri vært bortforklaringer - disse begynner å bli mer ig mer absurde...

AJ har per dags dato ikke erfaring nok til å levere resultater, spill,motivere eller få orden påbakrommene våre. Men, han er vist nok fantastisk på treningsfeltet i følge ledelsen.

Jeg tror AJ har det som trengs for å blii en skikkelig god trener, men akkurat nå trenger han hjelp fra noen som har mer erfaring. Det har vi i klubben. At vi ansetter en juniortrener uten a-lagserfaring som også fremstår slik bør ikke være en overraskelse. Personlig tror jeg han har en rask læringskurve og med støtte fra RBK sin kompetanse har jeg fortsatt tro på topp fire og kanskje gull om tre/fire år (hvis han ikke får sparken)
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2577

PostPosted: 25.03.2024 14:11    Post subject: Reply with quote

jeg ramset opp startelleveren og spurte hvem som spilte fast hos sin forrige arbeidsgiver. Ingen konklusjon i det.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 299
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.03.2024 15:07    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Under gårsdagens sending påpekte begge kommentatorene at Rosenborg BKs oppvarming virket overraskende absurd. Spillerne fremsto som totalt uten humør og demotiverte.


Den ene kommentatoren wrote:
Viking ser rett og slett bare ut som et mye bedre fotballag enn det Rosenborg er når de … de sprudler mye mer enn Rosenborg, det så vi vel kanskje egentlig og snakket vi faktisk om på oppvarmingen til Rosenborg. Det så ikke ut som de gleda seg til kamp […] Det var noe slakt, det var noe … Det var ikke et rosenborgsk lag, så de i hvert fall ut som på oppvarmingen.


Det var det jeg hørte om Rosenborgs oppvarming. Mulig du har hørt noe annet, eller kanskje du leser en smule for mye inn i det som ble sagt. Det ble heller ikke sagt noe om at Johansson var skyld i manglende motivasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 785

PostPosted: 25.03.2024 15:25    Post subject: Reply with quote

Bart1 har laget seg en konklusjon (AJ er en juniortrener som ikke kan motivasjon og RBK har spillere i toppsjiktet av eliteserien), og så tolker han alt som kan tolkes til å støtte denne ferdiglagde konklusjonen.

Det kalles confirmation bias på nynorsk.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 342

PostPosted: 25.03.2024 16:45    Post subject: Reply with quote

Det er enkelt.

Rosenborg sin spillerstall er svært ujevn.
Vi har mange dårlige spillere.

Så blir det opp til AJ, apparatet rundt og spillerne å trylle fram stang-inn gjennom å gradvis bli bedre.

Mange på dette forumet har ikke tatt innover seg faktum. Vi har ikke 11 gode spillere. Ikke 7-8 engang. Vi kom på 9. plass i fjor.

Er da f*** ikke oppvarmingen som gjør at vi taper 0-5.

Kanskje på tide med promillemåler på tastaturet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 25.03.2024 19:06    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Hvilke lag i Eliteserien har bedre stall en oss? Jeg mener det er Molde og Glimt.


Jeg kan være enig at spiller for spiller så er det kun Molde og Glimt som stiller sterkere enn oss. Men det er nok en tre-fire som er omtrent på høyde med oss.

Men så har du et par utfordringer:
1. Sammensetning av stallen hvor Rekdal har fått tre vindu til å rasere og laste oss opp med altfor mange spillere som vi aldri, selv under den dotten, tok i bruk eller ser ut til å ta i bruk. Vi har altfor mange lignende spillere og altfor mange spillere som helst skal være i samme posisjon/ledd på banen. Vi har trippel dekning på noen plasser og på andre plasser har vi kun en spiller med det som sin foretrukne posisjon.
2. Sammenspilling av stallen. Brann har holdt på i over to år med omtrent det samme som de gjør nå, Viking og LSK lengre. Sarpsborg har et års forsprang etc.
3. På spissplass er alle de tre antatt sterkeste kortene våre kronisk langtidsskadeutsatte.

Jeg mener det er urimelig å forvente noe annet enn et mellomår i 2024 hvor det rett og slett ikke har nok vært tid til å øve inn ting som Hareide ikke orket å gjøre jobben. Rekdal ikke visste hvordan jobben skulle gjøres og Maalen utrettet neppe allverden han heller.

Lov å håpe at det skjer fortere, men min gjetning er at vi må vente på 25 og 26 før det begynner å bli ordentlig gøy å være RBK-supporter igjen, men det bør komme noen snasne smakebiter i enkeltkamper i år.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 25.03.2024 19:29    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:

Jeg kan være enig at spiller for spiller så er det kun Molde og Glimt som stiller sterkere enn oss.


Da tenker jeg at du undervurderer motstandernes spillere og/eller overvurderer våre spillere. Sett bort ifra Henriksen og Selnæs som er skygger av hva de var, har vi i det hele tatt noen som har vunnet noe eller spilt i Europa? Vi sitter jo i all hovedsak på en drøss av spillere som kan bli.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 198

PostPosted: 25.03.2024 19:43    Post subject: Reply with quote

Jeg vipset nå 1 krone til SA (og sa opp abboenmentet sekundet etterpå) og fikk sett kampen. Den store forskjellen er temp på spillere. Hverken Selnæs eller Henriksen er løpsmaskiner. Som konsekvenser ble det rom. Og Viking har brukt oppkjøringen godt for å prente inn samtidige bevegelser.

Og med engang Viking mistet ballen, så var de oppe i presset og samtidig tok ut rom.

En ulempe for RBK i kampen var at de måtte benytte en stopperduo som ikke var vant med hverandre, og hvor egentlig ingen av dem er stoppere. Men til seriestart vil RBK ha en annen stopperduo. Det RBk trenger er en løpsmaskin på midten. For rbk'erne kalte Roar Strand meget korrekt for supermainn (og noe breialt la til, hva skal vi med Zidane? Vel sistnevnte er nok i overkant breialt. Men greia med Strand var ikke bare at han var en løpsmaskin, men fyren løp smart også. Offensivt så løp han at an kunne bli spillbar, eller så var han omtrent som flatlusa på forsvarere, og ga rom for andre spillere.

Så tok Strand de sugende defensive løpene hjemover og dekket rom. På det området var supermainn milevis over Zidane. Ikke ukjent at mange av de store offensive spillere er rett og slett latsabber og døgenikter når det gjelder defensive
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 25.03.2024 19:43    Post subject: Reply with quote

Stallen er ujevn og man sliter med å sette sammen et lag. Det betyr ikke nødvendigvis de 11 beste spillerne , men et lag som fungerer sammen. Det er et stort problem at vi knaptnok har spilt to omganger med samme laget og det ser vi på samhandling, eller mangel på sådan.

Vi har også noen problemposisjoner, men for å ta det punkt for punkt.

Keeper:
Tangvik har fremstått som en enormt mye bedre keeper enn Sandberg i ett og alt, men særlig med ball. Jeg er bekymret for de kampene Tangvik ikke starter.

Venstre back:
Kanskje den posisjonen vi sliter mest med. For øyeblikket er UIJ soleklart best og det er bekymringsverdig i seg selv, men la oss gi fjorårets dårligste spiller litt ros for innsatsen i sesongoppkjøringen. Håpløs skadesituasjon på denne plassen.

Stoppere:
For øyeblikket er Volden og Nemcik soleklare førstevalg her for meg, men jeg tror dessverre man starter med Reitan mot Sandefjord.

Volden har vist ro med ballen, gode pasninger og godt duellspill. Altså alt Reitan ikke er. Noen juniorfeil her og der på Volden, men summen er fortsatt positiv.

Nemcik har vært god med ballen, men heller tvilsom i duell- og posisjoneringsspillet. Siden alle alternativene er minst like dårlige på sistnevnte er Nemcik klart førstevalg for meg.

Høyre back:
Reitan får denne basert på at han er bedre defensivt enn Cornic. Begge er dårlige med ball, Cornic bedre på offensive løp, men for balansen i laget med de andre jeg har valgt blir det Reitan som førstevalg. Min personlige mening er at Reitan-Sunde er den som har størst potensial i denne posisjonen, men det er nok ikke aktuelt nå uansett.

Venstre kant:
Veldig fristende å vrake Nelson som gjør laget dårligere totalt. På en annen side er vi uansett ikke gode og dette er en spiller som kan gjøre det lille ekstra på egenhånd. Reitan-Sunde har spilt mye i oppkjøringen og selv om han er for veik ville jeg under tvil valgt han fra start i serieåpningen og benket Nelson.

Indreløpere:
Som mange andre mener jeg at Henriksen og Selnæs sammen på midten blir veldig statisk. Det kan fungere hvis vi klarer å styre kampene og får Henriksen inn i sekstenmeteren ofte. Siden han er utnevnt kaptein er han uansett bankers.

Nypan er selvskreven på den andre indreløperplassen med mindre han må vikariere på spissplass.

Tagseth har imponert i flere kamper i de siste, hvis vi ser bort fra kampen nå sist mot Viking. Finnen har god løpskapsitet, men er spesielt svak i pasningsspillet og dårlig til å lese spillet.

Sentral midtbane:
Selnæs er selvskreven her, men har ikke vist noe som tilsier at han burde være det. Det største ankepunktet er mangel på fart. Børkeeiet står ikke mye tilbake for Selnæs, men sliter enormt med skader og har de samme svakhetene som Selnæs. Dahl meget spennende, men bør lånes ut denne sesongen.

Høyre kant:
Frederiksen selvskreven her når han er i form, men har også mistet det meste av sesongoppkjøringen. Både Reitan-Sunde og Broholm er gode alternativer på papiret, men sistnevnte mangler også kamptrening etter et langt skadeavbrekk og er antagelig bedre som indreløper og best som tier.

Spiss:
Sæter er førstevalg, men sannsynligheten for at han spiller mer enn 15 kamper i år er liten. Snær viste bra takter i fjor høst, men må ha 15 kamper på å komme i form.

Holm regner jeg ikke med i år og Sadiku er ikke god nok for Eliteserien. Holte er junior. Tynt besatt lagdel.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 198

PostPosted: 25.03.2024 20:03    Post subject: Reply with quote

nin wrote:
Bart1 har laget seg en konklusjon (AJ er en juniortrener som ikke kan motivasjon og RBK har spillere i toppsjiktet av eliteserien), og så tolker han alt som kan tolkes til å støtte denne ferdiglagde konklusjonen.

Det kalles confirmation bias på nynorsk.


Da Selnæs valgte å gå til kina, så forsøkte han nærmest komisk å hevde at det var sportslige årsaker. Eh nei. Han prioriterte det han antok ville være en feiit sjekk. Kina da var det Saudi-arabia er nå. Liksom-fotball. Som Saudia-arabia nå, så var det gjerne aldrende spillere som ville ha en fet sjekk.

Når en sammenligner ståa til RBK med Molde og RBK, så er det ingenting sammenlignet med 4 utvalgte klubber i saudiske ligaen og resten av bunchen. De 4 kan suge på noen massive oljetits. Kante var på tilbakegang i Chelsea, men han tjente nok godt, men ved å spille i liksom-ligaen så kunne han gange lønna med muligens 2 og 3 om ikke mer
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18389
Location: Oslo

PostPosted: 25.03.2024 21:21    Post subject: Reply with quote

Er helt sikker på at du er en AI- konto som noen bare tester ut om kan klare seg på forum. Du quoter en post og svarer noe som ikke gir noe som helst mening eller har noe med posten å gjøre.Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 25.03.2024 21:28    Post subject: Reply with quote

Haha ja faen ass. Uforståelige poster, måtte slutte å lese de.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 25.03.2024 23:08    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Er helt sikker på at du er en AI- konto som noen bare tester ut om kan klare seg på forum. Du quoter en post og svarer noe som ikke gir noe som helst mening eller har noe med posten å gjøre.Smile


Har tenkt det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 26.03.2024 01:46    Post subject: Reply with quote

Selnæs er ikke typen som synes det å spille i England eller for "store klubber" i andre ligaer er fett. Han er rosenborger og for han vil det å spille for Rosenborg alltid være det største. Når han først ikke spilte i RBK, så valgte han pengene, fordi det uansett var null følelser involvert. Men én ting var rart med Kina-oppholdet: han likte visstnok ikke maten der.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 26.03.2024 10:38    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Bart1 wrote:

Hvilke lag i Eliteserien har bedre stall en oss? Jeg mener det er Molde og Glimt.


Jeg kan være enig at spiller for spiller så er det kun Molde og Glimt som stiller sterkere enn oss. Men det er nok en tre-fire som er omtrent på høyde med oss.

Men så har du et par utfordringer:
1. Sammensetning av stallen hvor Rekdal har fått tre vindu til å rasere og laste oss opp med altfor mange spillere som vi aldri, selv under den dotten, tok i bruk eller ser ut til å ta i bruk. Vi har altfor mange lignende spillere og altfor mange spillere som helst skal være i samme posisjon/ledd på banen. Vi har trippel dekning på noen plasser og på andre plasser har vi kun en spiller med det som sin foretrukne posisjon.
2. Sammenspilling av stallen. Brann har holdt på i over to år med omtrent det samme som de gjør nå, Viking og LSK lengre. Sarpsborg har et års forsprang etc.
3. På spissplass er alle de tre antatt sterkeste kortene våre kronisk langtidsskadeutsatte.

Jeg mener det er urimelig å forvente noe annet enn et mellomår i 2024 hvor det rett og slett ikke har nok vært tid til å øve inn ting som Hareide ikke orket å gjøre jobben. Rekdal ikke visste hvordan jobben skulle gjøres og Maalen utrettet neppe allverden han heller.

Lov å håpe at det skjer fortere, men min gjetning er at vi må vente på 25 og 26 før det begynner å bli ordentlig gøy å være RBK-supporter igjen, men det bør komme noen snasne smakebiter i enkeltkamper i år.


Jeg deler i stor grad synspunktene dine, men jeg er ikke overbevist om at det nødvendigvis tar over et år å implementere et effektivt system og oppnå samspill i laget. En grundig forberedelse før sesongstart, med minimal endring i spillerstallen, burde være tilstrekkelig. Jeg er fast overbevist om at hvis Kjetil Knutsen hadde overtatt vårt lag istedenfor AJ, ville vi stått som favoritter til å vinne serien i år. Uansett yrke, enten du er kirurg, pilot eller hore,, er erfaring nøkkelen til suksess. Å ansette en trener uten erfaring fra A-lag og det trykket som er rundt, vil innebære en læringskurve før vedkommende oppnår gode resultater. AJ har potensialet til å bli en utmerket trener, men det krever tid. Dette vises også nå.

Jeg opprettholder mitt tips om at vi ender på fjerdeplass i år, i tråd med vårt budsjetterte mål, og at AJ kan bli en trener som er god nok til å ta gull innen tre til fire år (basert på at han har samme utvikling som Horneland), forutsatt at vi gir ham tid og ikke avskjediger ham forhastet. Samtidig håper jeg å ta feil, men utfallet av treningskampene antyder at han har vært langt fra noen Messias - heller det motsatte.

Samtidig er jeg 100% sikker på at vi reiser oss mot Sandefjord. De er en perfekt motstander å starte med, da de ikke har spisser som kan utnytte de problemene vi har med bakrom. Det skaffer oss selvtillit, noe vi trenger nå og kan gi oss en god start.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2577

PostPosted: 26.03.2024 10:58    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg er fast overbevist om at hvis Kjetil Knutsen hadde overtatt vårt lag istedenfor AJ, ville vi stått som favoritter til å vinne serien i år.
Bart1, 26.03.24.

Dette blir nok et forsøk på å undergrave AJ i min bok, kan ikke ta deg seriøst når du bytter mellom å slakte han for alt som måtte dukke opp i media, være seg at han var høylydt i garderoben eller at Siddiskommentatorene sier at spillerne ikke sprudler. Hva er neste?

Samtidig forsøker du å fremstille deg som at du vil gi tid, ro og håper vi ikke kaster han for tidlig avslutningsvis. Rolling Eyes

Laget er ikke bra. Ferdig. Ingen i start11 mot Viking spilte fast i sin forrige klubb (utenom Frederiksen i dansk 1. divisjon og Sandberg i Blink). Det sier en god del om kvaliteten på spillerne.

*men heldigvis har vi nå en trener som er vant til å jobbe med råmateriale/juniorer. For det trenger vi.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 26.03.2024 11:10    Post subject: Reply with quote

På tide å opprette en Bart1-tråd for diskusjoner om hans tulleposter så vi andre slipper å scrolle så mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2722

PostPosted: 26.03.2024 11:59    Post subject: Reply with quote

Hvert fall betryggende at det er flere som har mistenkt at bruken av AI har lurt seg inn på forumet.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 26.03.2024 13:11    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Quote:
Jeg er fast overbevist om at hvis Kjetil Knutsen hadde overtatt vårt lag istedenfor AJ, ville vi stått som favoritter til å vinne serien i år.
Bart1, 26.03.24.

Dette blir nok et forsøk på å undergrave AJ i min bok, kan ikke ta deg seriøst når du bytter mellom å slakte han for alt som måtte dukke opp i media, være seg at han var høylydt i garderoben eller at Siddiskommentatorene sier at spillerne ikke sprudler. Hva er neste?


Min lojalitet ligger først og fremst hos Rosenborg Ballklub, ikke individuelle personligheter som AJ. Jeg erkjenner AJs potensiale og støtter ham på betingelse av at han får den årene som er nødvendig for å samle erfaringen han trenger for å utvikle seg til en fremragende trener.

Som psykolog, er mitt bidrag til diskusjonen mest verdifullt når det gjelder psykologiske aspekter, spesielt i forbindelse med motivasjon. Her mener jeg at mange av de kommentarene som kommer er faglig svake.

Jeg vil forøvrig anbefale de som er inne på siden å ikke snakke ned spillerne og opp treneren. Spillerne våre er gode nok for seriegull, hvis de får riktige rammebetingelsene. Det er de som skal gjøre jobben og de virker langt fra fornøyde om dagen ( https://www.rbkweb.no/vis/17227 ).
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1127
Location: Oslo

PostPosted: 26.03.2024 13:47    Post subject: Reply with quote

Som psykolog så burde du vite at fjerndiagnostisering ikke er noe man bør bedrive.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 26.03.2024 14:23    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Er helt sikker på at du er en AI- konto som noen bare tester ut om kan klare seg på forum. Du quoter en post og svarer noe som ikke gir noe som helst mening eller har noe med posten å gjøre.Smile


Om Fatslick er AI, tror jeg vi en gang for alle kan legge fra oss dommedagsprofetien om at robotene kommer til å ta over verden.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 26.03.2024 15:36    Post subject: Reply with quote

I NM-tråden har "han" nå begynt å skrive om seg selv om Enga-supporter. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 26.03.2024 15:44    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Bart1 wrote:

Hvilke lag i Eliteserien har bedre stall en oss? Jeg mener det er Molde og Glimt.


2. Sammenspilling av stallen. Brann har holdt på i over to år med omtrent det samme som de gjør nå, Viking og LSK lengre. Sarpsborg har et års forsprang etc.



Ikke i nærheten av å være riktig. Jeg tror det har kommet langt flere spillere inn i Brann det siste året enn hva som er kommet inn i RBK. I tillegg er de spillerene Brann har hentet vært nøye kartlagt for å passe inn i laget.

Hvis jeg skulle ønske meg spillere fra RBK til Brann, hadde listen bestått av en eneste spiller; Sverre Nypan.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 26.03.2024 23:33    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
I tillegg er de spillerene Brann har hentet vært nøye kartlagt for å passe inn i laget.

Hvis jeg skulle ønske meg spillere fra RBK til Brann, hadde listen bestått av en eneste spiller; Sverre Nypan.


De to utsagnene her har en ganske kraftig sammenheng med hverandre.

Men så er det slik at de på RBK som kan sluses inn i Brann sin spillestil vil mest trolig se bedre ut i Brann enn de har gjort her, og motsatt vei så er det tvilsomt om en eneste spiller som Brann har hentet istedenfor kunne kommet hit og prestert bedre enn de vi allerede har.

Det er det som er den virkelig store X-faktoren når en skal tippe hvor vi havner på tabellen (større tror jeg, enn at vi har ny og relativt uprøvd trener), tror ingen utenfor RBK sitt trenerteam overhodet har en god idè på hvor gode spillerne våre er individuelt utover at de med veldig få unntak har underprestert de siste fire-fem årene. Ganske betydelig for mange av de også.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Next
Page 18 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb