English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige trenerkandidater for damelaget
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 11.01.2024 15:44    Post subject: Fremtidige trenerkandidater for damelaget Reply with quote

Naturlig med en slik tråd også her, etter Leins avgang.

Jeg har ingen idé om hvilke kandidater som kan være aktuelle, men mitt første innfall var Leif Gunnar Smerud etter at han ikke fikk landslagsjobben på permanent basis. Veit ikke om han kan synes det er interessant, eller om han vil ønske seg tilbake til herrefotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1049

PostPosted: 11.01.2024 15:47    Post subject: Reply with quote

Maalen tror jeg kunne vært en fin løsning. Han er jo allerede ansatt og lønnet. Men det ligger nok betydelig mindre prestisje i å trene et damelag, så spørsmålet er om han ser på det som en litt for stor nedgradering?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.01.2024 18:06    Post subject: Reply with quote

John Arne Riise er arbeidsledig Very Happy

Neida.

Kanskje Robin Shroot, assistenten er et mulig alternativ? Vil tro han tar hovedansvaret midlertidig i første omgang, får kanskje med seg noen fra RBKK 2 på feltet?

Per Inge Jacobsen, trener for U23-landslaget virker som et spennende navn basert på wikipedia-siden hans i alle fall. Nå vet jeg ikke noe om hva slags fotball han står for dog.''

Svein Maalen trente vel Kattem sitt kvinnelag før han gikk til Ranheim, så har også erfaring fra damefotballen.

Blir spennende å se, spørsmålet er om det er penger til å kjøpe noen fri eller om de må se etter alternativer som er ledige?

EDIT: Tror ikke vi sparer penger på å ansette Maalen permanent som hovedtrener hos kvinnelaget, for jeg tror det å ha en trenerutvikler er en del av kravene i forbindelse med akademiklassifisieringen skal man få god score. Så da må vi nok ansette ny den rollen i såfall.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 11.01.2024 19:52    Post subject: Reply with quote

Slik jeg forstår det, har i alle fall Robin Shroot en veldig høy standing i spillergruppa. Men jeg kjenner ikke nok til CV-en hans til å si noe om hvorvidt han har tilstrekkelig erfaring til å ta på seg en så krevende jobb per nå.

John Arne Riise vil være katastrofe. Den fyren er ikke pedagogisk for fem flate øre. Det er bare så langt man kan komme kun med lidenskap. Og jeg tror en av de aller viktigste egenskapene til en fotballtrener er å være en god pedagog. Det hjelper ikke å kunne masse fotball om du ikke evner å formidle det på en god måte til spillerne dine.

Hva med André Bergdølmo? Har gjort en formidabel jobb i LSK. I tillegg har han jo selv spilt på RBK i storhetstida, og kjenner slik sett godt til både klubben og byen. Han har også over ti års erfaring som trener i diverse roller. Jeg liker spesielt at han har mye erfaring med å jobbe med unge spillere.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 11.01.2024 20:42    Post subject: Reply with quote

Man kan hate Riise så mye man vil. Personlig ikke særlig fan av noen i familien der, men helt talentløs er han da vitterlig ikke. Fikk jo masse skryt for jobben han har gjort med det unge Avaldsnes laget.

Jeg håper ikke han blir ny trener, men jeg tror ikke han er den verste vi kunne valgt (Utifra det jeg har lest og hørt om jobben han gjorde i Avaldsnes).

Kanskje Bror Selnæs kunne være aktuell? Han har også gjort en veldig god jobb med Byåsen og har nå gitt seg og går over til jobb i RBK (ikke registrert hvilken stilling) mens Christian Sæther Moen tar over.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 11.01.2024 20:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 11.01.2024 20:44    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:

John Arne Riise vil være katastrofe.


RBK treffer ikke alltid mer treneransettelser, men de er vel ikke så useriøse at de i det hele tatt vurderer JAR? Fyren har sikkert allerede sendt både SMS, epost, brevdue og røyksignal til klubben om at han er tilgjengelig, men fyren er jo en klovn. Eneste positive med han er økt medieoppmerksomhet, og RBK Kvinner har betydelig mer behov for en ordentlig trener enn flere avisoppslag.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.01.2024 21:52    Post subject: Reply with quote

Bergdølmo hadde vært en bra kandidat vil jeg tro, spørsmålet er om vi har mulighet til å hente ham fra LSK?

Håper man tar en liten titt utenfor Norges grenser når man leter, er land som har kommet lengre i utvikling av kvinnefotballen enn oss for å si det forsiktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 11.01.2024 21:53    Post subject: Reply with quote

Tom Nordlie? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.01.2024 22:52    Post subject: Reply with quote

Absolutt ikke. Trakasserte vel en av spillerne mens han var i Avaldsnes som var årsaken til at han fikk sparken derifra.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 11.01.2024 23:08    Post subject: Reply with quote

Maalen imo.
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 317
Location: Trondheim

PostPosted: 12.01.2024 17:05    Post subject: Reply with quote

Ta han der leder sport. SÃ¥ blir vi kvitt et unyttig ledd
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 12.01.2024 17:55    Post subject: Reply with quote

Tar gjerne en ny trådtittel, slik at herre- og dame ny trener-trådene ikke er identiske på forsiden. Er liksom noe eget over når "Framtidige trenerkandidater"-tråden trender på RBKweb. Undulaten i kullgruva.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1568

PostPosted: 12.01.2024 18:06    Post subject: Reply with quote

Roar Vikvang ?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 12.01.2024 20:20    Post subject: Reply with quote

Rallepus wrote:
Tar gjerne en ny trådtittel, slik at herre- og dame ny trener-trådene ikke er identiske på forsiden. Er liksom noe eget over når "Framtidige trenerkandidater"-tråden trender på RBKweb. Undulaten i kullgruva.


Legge til (damer/damelaget) eller (kvinner/kvinnelaget) på slutten kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2024 00:33    Post subject: Reply with quote

Herved utført.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 13.01.2024 11:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de aller helst finner noen innenfra slik at antall ansatte går ned med en person. Tror dessverre kvinnesatsingen må slankes litt for å gå i pluss.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 18.01.2024 11:25    Post subject: Reply with quote

TV2 trekker frem Robin Shroot og Roar Vikvang som aktuelle for å ta jobben midlertidig. Maalen nevnes også.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 18.01.2024 21:55    Post subject: Reply with quote

" I tillegg har som kjent trener Steinar Lein valgte å trekke seg. Der jobber klubben nå med å finne en intern løsning på trenerposten. "

https://www.adressa.no/sp...rlater-rbk
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 19.01.2024 09:33    Post subject: Reply with quote

Er vel uttalt at det i første omgang midlertidig løsning de leter etter, og da leter de internt. Tror de har tenkt å kjøre en lignende prosess som de gjorde med herrelaget for å finne den neste permanente treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 19.01.2024 13:44    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er om det er igjen noen spillere når de er ferdig?

Virker som RBK kvinner tappes for alt av talent, vanskelig å se at vi skal konkurrere om noe gull i år med mindre det kommer store forsterkninger inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2085

PostPosted: 19.01.2024 19:30    Post subject: Reply with quote

De må vel uansett kutte for å spare penger?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2024 16:21    Post subject: Reply with quote

Tidligere denne uken kunne TV 2 fortelle at Steinar Leins tidligere assistent i RBK Kvinner, Robin Shroot, var blant storfavorittene til å ta over som midligertidig trener på Koteng Arena.

I et åpenhjertig intervju med TV 2 avslører imidlertid hovedpersonen selv at han har gitt klubben beskjed om at det er en rolle han ikke ønsker.

– Det er veldig hyggelig å høre, men jeg har sagt at jeg ikke ønsker den rollen på dette tidspunktet i karrieren. Jeg elsker å være i klubben, jeg elsker å jobbe med spillerne, støtteapparatet og det å være en del av denne fantastiske organisasjonen, men jeg har ikke noe ønske om å være hovedtrener, sier Shroot til TV 2.

Les mer: RBK-assistent til TV 2: – Jeg ønsker ikke den rollen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.02.2024 18:50    Post subject: Reply with quote

– Per dags dato er det jeg sammen med Robin Shroot som er den midlertidige løsningen. Men det er i utgangspunktet ikke vi som skal være det. Hvem det blir må styreleder uttale seg om, vi har ikke noen avklaring på det.

Det sier RBK-kvinnenes sportslige leder Mads Pettersen.

Mandag reiste laget til sesongoppkjøringens andre treningsleir. De ti neste dagene skal Rosenborg trene på La Manga, og spille to treningskamper mot LSK kvinner og Stabæk.

Les mer: RBK-løsning trekker ut: Blir neppe som planlagt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 08.02.2024 16:40    Post subject: Reply with quote

Syns dette drar ut. Helt håpløst at man ikke har en trener på plass når sesongen/oppkjøringa er i gang.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.02.2024 17:58    Post subject: Reply with quote

Berdal:

– Akkurat nå jobber vi med å finne en permanent løsning. Vi jobber både med interne kandidater og eksterne kandidater.

Les mer: Bekrefter endring i RBKs trenerjakt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb