English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 432, 433, 434 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.05.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Apropos, hørte Heia Fotball med Per Joar Hansen i går. Der var det ikke mye selvkritikk på sin Rosenborg-periode gitt. I følge han fikk han sparken fordi han innførte profesjonalitet og stilte krav som resten av klubben synes var for tøffe.


Herregud.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.05.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

Det var vel tøffe krav om at ingen fikk drive egentrening og at trening utføres best i en profesjonell kontekst. Så litt rett har han vel i det, selv om det kun er en del av det.
Back to top
View user's profile Send private message
kenfred
Junior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 13

PostPosted: 06.05.2019 23:01    Post subject: KÃ¥re Ingebrigtsen i Oostende Reply with quote

Nå som Ingebrigtsen har fått ny jobb, er det noen som tror han kommer til å prøve å hente noen fra Rosenborg?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 07.05.2019 00:10    Post subject: Reply with quote

Bendtner, Søder, Konradsen, Hovland og Hedenstad værsjågod xD
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 07.05.2019 08:11    Post subject: Reply with quote

Kan se for meg at de Lanley kan være aktuell.

- Ikke et førstevalg i RBK.
- Utgående kontrakt.
- Står ekstremt høyt i kurs hos Kåre.
- Ønsker kanskje selv et utenlandseventyr før han blir for gammel.

Syns det taler for en overgang i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.05.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Neil Lennon says reborn Mikael Lustig has a key part to play in the immediate future of Celtic.

The Swedish international full-back was in hero mode in Aberdeen at the weekend as he and the champions secured their eighth straight flag.

(...)

“I would like to keep him. Mika will know more about his role as he gets older but as a player he is very important to what has been done here over the last eight years.”

Read more: The Mikael Lustig qualities Celtic boss Neil Lennon says make defender a must keep
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.05.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Bergdølmo ny juniortrener i Sarpsborg 08.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.05.2019 11:45    Post subject: Reply with quote

Stamnestrø går til den færøyiske serielederen.
https://www.aftenposten.n...-klubbvalg
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 16.05.2019 06:13    Post subject: Re: KÃ¥re Ingebrigtsen i Oostende Reply with quote

kenfred wrote:
Nå som Ingebrigtsen har fått ny jobb, er det noen som tror han kommer til å prøve å hente noen fra Rosenborg?


Horneland som assistenttrener kanskje?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.05.2019 08:46    Post subject: Reply with quote

Han gjorde et ganske bra play for å få Bendtner nå, i alle fall. Hvor mye penger har Oostende? Win-win?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 16.05.2019 08:48    Post subject: Reply with quote

Omsetning på rundt 15 millioner Euro. Så 140-150 millioner. Kan neppe lokke Bendtner med samme lønn som i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.05.2019 18:50    Post subject: Reply with quote

Historien om Emil Nielsen tager for alvor sin begyndelse i år 2015. Efter en forrygende sæson og en pokkers masse opmærksomhed skifter Emil Nielsen fra FC Roskilde til norske Rosenborg BK. Fra 1. division til Tippeligaen. Fra Danmark til Norge.

Den dengang 19-årige målsluger var ikke sen til at gøre den stereotype forestilling om en professionel fodboldspillers hverdag til virkelighed: Han boede i en lækker lejlighed, havde et stort forbrug og kørte i en stor bil. Set ude fra var det dét liv, mange drømmer om, fodbold kan føre til. For de fleste forbliver det en drøm, men for Emil Nielsen var det blevet virkelighed.

Men når knægten fra Store Merløse havde parkeret bilen efter dagens arbejde i det norske elitemiljø, sad han og ’kiggede ind i en væg’ i hans dyre lejlighed. Alene. I en fremmed by, i et fremmed land, langt væk fra familie og venner.

- Lige pludselig sad jeg oppe i Norge og glanede ind i en væg efter dagens træning klokken 13:00. Jeg havde ikke nogen venner, jeg lige kunne tage hen til. Folk havde deres familier og deres eget liv oppe i Norge. Men jeg havde ikke min familie, som jeg kunne køre hjem til og spise boller i karry.

- Det ser folk jo ikke. Folk ser jo ikke Emil Nielsen sidde og kigge ind i en væg, når træningen er færdig. De ser jo bare ham, der spiller om søndagen, tilføjer den tidligere Rosenborg-spiller.

Sagt med branchens måske tykkeste kliché oplevede han for første gang bagsiden af medaljen. Han oplevede, hvad det kræver at være professionel fodboldspiller. Konkurrencen, det mentale pres og den ensomme tilværelse, det kan være at være selv i udlandet.

Læs mere: Natten i ambulancen ændrede det hele

Stig Inge Bjørnebye er sportslig leder i Rosenborg. Han mener trønderne gjør mye for å inkludere utenlandske spillere på en god måte.

– Vi har en egen spillerkoordinator som ivaretar alle nye spillere. Han hjelper dem med mye av det praktiske og sosial tilrettelegging. Jeg opplever at vi har et miljø som er imøtekommende og inkluderende, sier han.

Den tidligere Liverpool-spilleren vet likevel godt hvordan det er å være proff i et fremmed land.

– Jeg kjenner til utfordringene som er. Det er nok veldig individuelt også. Det er nok noe man alltid kan bli flinkere på i klubbene. Denne type arbeid skal skape trygghet for utøveren, samtidig som det må stilles krav, og gjøres individuelle tilpasninger, sier han.

Les mer: Tidligere RBK-spiller ble så redd at han ringte nødtelefonen. Nå snakker han ut om problemene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.05.2019 16:45    Post subject: Reply with quote

31-årige Bille, der har en fortid hos klubber over hele Europa såsom Reggina, Villarreal, Rosenborg, Evian og Lech Poznan, har måttet indse, at hvis han vil spille igen, så bliver det ikke hjemme i Danmark.

- Det er nok nemmere for mig i udlandet. Jeg tror ikke, at folk rigtig tør at tage mig ind i Danmark desværre. Jeg vil gerne spille her, men det bliver svært, erkender Bille.

Han har allerede afsøgt sine muligheder rundt i verden, og det lader til, at der er muligheder for ham på lidt mere eksotiske breddegrader i Asien.

- Det bliver nok nogle alternative lande. Jeg har snakket meget med klubber i Thailand. Det kunne jeg godt finde på at prøve, lyder det fra Bille.

Læs mere: Nicki Bille afslører eksotisk fodbold-comeback

A Celtic source has told Football Insider that the club are in the market for a new senior right-back this summer and have no plans to offer Lustig a new deal.

Read more: Big Celtic favourite dubbed ‘Brilliant’ by Lennon to make final start for club today

Lustig markerte avskjeden sin med målgivende heading fra midtbanen i stad, da Celtic fullførte snuoperasjonen fra 0-1 til 2-1 i cupfinalen mot Hearts.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 25.05.2019 17:27    Post subject: Reply with quote

Haha av en eller annen grunn så tror jeg ikke at svaret på Nicki Billes trøbbel ligger i Thailand. Snarere tvert imot. Men for all del, lykke til
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.05.2019 17:28    Post subject: Reply with quote

Dømt til å gå åt skogen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.05.2019 18:54    Post subject: Reply with quote

Witry:

Hur var det att bli nerskickad till farmarlaget som där och då låg i den norska andraligan?

- Det kändes väl lite sådär. Jag fick beskedet att jag inte fick fortsätta att träna med seniorlaget under mitt sista år som junior. Då pratatade jag med min pappa som är min närmaste kompis, och då ville jag prova på något nytt - ta ett steg tillbaka för att ta två fram. Och det gjorde jag i Ranheim men fick tyvärr inte någon speltid där heller. Det blev bara två matcher det första första året.

- Det var otroligt tufft mentalt och det var en period då jag bara ville skita i fotbollen och göra något helt annat. Men så fick jag starta i premiären den andra säsongen och sedan dess har jag spelat. Nu tar jag hjälp av mental tränare.

Läs mera: Witry nära att lägga av: "Nu tar jag hjälp av mental tränare"

Hur stor skillnad är det att spela för Djurgården om man tänker inramningen och uppmärksamhet?

- Det är som natt och dag, i Ranheim var det två och ett halvt tusen i snitt och snittåldern på Ranheims supporterklubb är 50 plus. Här är det tjugo tusen som är på match och de vill att du ska vinna och blir extremt negativa när man förlorar. Och det är lite så man vill ha det.

Det går att säga att man tycker att det är häftigt att spela inför tjugo tusen och att det är det man på något sätt vill. Samtidigt klarar inte alla spelare det steget upp från att spela inför två och ett halvt tusen 50-åringar till att spela ett Stockholms-derby. Hur har du hanterat det?

- Det är väl så att man känner det första derbyt lite på nerverna och så fort det har gått tre-fem minuter av matchen så är du med i matchen och tänker inte på det. Vi mötte Rosenborg på Lerkendal och det är lite samma feeling, du stänger ute det lite och sänker axlarna. Om du tänker för mycket blir det liksom fel. Det är bara kul och bara att njuta av ögonblicket.

Läs mera: Witry vill härdas i allsvensk inramning: "Viktigt om du ska bli ännu bättre och ut i Europa"

Her og nå:

De siste årene som aktiv fotballspiller ble nemlig ikke den sjarmøretappen Strand hadde håpet på. Norges mestvinnende fotballspiller trente hardere enn noensinne, men likevel ble formen verre. Kallenavnet «Supermann» hadde aldri føltes mindre passende.

– Jeg måtte trene mer for å henge med, men jeg følte aldri jeg fikk nok luft, hadde lite energi og var konstant sliten. Det jeg ikke visste, var at jeg pushet et hjerte som ikke fikk den blodtilførselen det skulle ha for å prestere. Det kunne gått riktig galt, forteller Roar alvorstynget.

Det var under en foreldresamtale ved datterens ungdomsskole at alvoret slo ham for første gang. Roar følte seg svimmel og uvel. Kona Siri Marte, som har doktorgrad i klinisk medisin, kjente igjen symptomene og reagerte raskt. Han ble hentet av ambulanse, men det ble ikke funnet noen abnormiteter ved nærmere undersøkelser. Roar ble derfor sendt hjem med beskjed om å ta det med ro.

– JEG KUNNE ikke annet enn å stole på legen, forteller Roar. Strand fulgte legens råd, men en ettermiddag han hvilte på sofaen, kjente han et ekkelt trykk i brystet.

– Siri Marte var bortreist med Sanne, som bare var ett år på det tidspunktet. Datteren min Nina var her sammen med meg. Jeg våknet av et trykk i brystet, og prøvde å drikke litt vann for å se om det lettet. Ingenting hjalp, det ble bare verre og verre. Da ble jeg redd, jeg gikk og la meg ned og ba Nina å ringe ambulansen, forteller Roar om dramaet som oppsto på hjemmebane.

– Jeg var på besøk hos søsteren min da beskjeden om at ambulansen var på vei hjem til Roar, forteller Siri Marte, som kastet seg i bilen for å følge ektemannen til sykehuset.

– Da jeg kjørte bak ambulansen til sykehuset tenkte jeg: «Det her skjer ikke!». Det var en surrealistisk situasjon å være i, erindrer kona.

Nok en gang gjennomgikk Roar hjerteundersøkelser. Heller ikke denne gangen fant de noe galt. Så langt gikk det at legen ga ham en skriftlig erklæring på at det hele var psykisk. Siri Marte slo seg ikke til ro med forklaringen de fikk servert, og ba om ytterligere undersøkelser.

– Siri Marte nektet å tro legene, og vi søkte hjelp hos kjente på sykehuset som ga meg de undersøkelsene jeg trengte. Det kan ha reddet livet mitt. Til slutt gikk den ene legen med på å utføre en kontrast-CT. Det viste seg at den ene hovedåren til hjertet var nærmere 80 prosent innsnevret, forteller Roar.

NESTE DAG fikk Roar satt inn stent i åren som skapte problemer. De understreker begge hvor heldig Roar var. Inngrepet han måtte gjennom var udramatisk sammenlignet med dem som blir hardest rammet.

– Det ble heldigvis oppdaget tidlig. Samtidig opplevdes den akutte fasen veldig dramatisk for oss. Det var en annerledes og spesiell tomhet som preget hjemmet da Roar lå på sykehuset. Det var noe redselsfullt ved den tomheten, en følelse som satt i en stund, innrømmer Siri Marte, som i dag jobber som førsteamanuensis ved NTNU.

DERSOM DEN negative utviklingen ikke hadde blitt stoppet, kunne det ha gått virkelig galt for Roar. Han husker ennå følelsen av å trekke inn pusten første gang etter operasjonen.

– Det var en utrolig følelse! Endelig kunne jeg puste fritt, forteller Strand takknemlig.

Men helt fri for ettervirkninger var han ikke. Det skulle ta tid før han stolte på sin egen kropp igjen.

– Der og da var det vanskelig å forstå alvoret. Det var først etterpå det gikk opp for meg hva jeg kunne ha mistet. Jeg var akkurat blitt pappa på ny og hadde mye å leve for. I perioden etterpå var det flere ganger jeg kjente det stakk i brystet, var ubehagelig og tungt å puste, sier Roar, som fryktet for å bli borte fra sine nærmeste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 31.05.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Guess who's back - Svenss is back Smile
https://www.innherred.no/...158972.ece

#innspark #podkast #jonassvensson
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.06.2019 10:24    Post subject: Reply with quote

Perry viser sin eminente kompetanse

Slutten av denne artikkelen om lange kast på landslaget viser med all mulig tydelighet hvorfor det er en lykke at denne linken må postes i tråden for forgangne spillere og trenere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.06.2019 10:37    Post subject: Reply with quote

Quote:
Innkast er en mulighet til å få ballen inn i 16-meteren, og så er det jo ikke så ofte det lykkes, men plutselig ramler den ned en plass som gjør at vi får en scoring.


Hestens vondfotteori kokt ned til en setning, knegget fra kilden selv. Priceless!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.06.2019 12:40    Post subject: Reply with quote

Det der er kanskje den grelleste forenklingen jeg noen gang har hørt fra en fotballtrener på brukbart nivå. Mål flest scores i 16-meteren, så da må vi få ballen inn i 16-meteren. Fantastisk tankerekke!
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
dembaba
Senior


Joined: 13 Jan 2012
Posts: 192
Location: Trondheim

PostPosted: 07.06.2019 14:15    Post subject: Reply with quote

Norges landslagsassistent der, altså. Fyren burde jo vært beskyttet mot seg selv
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 07.06.2019 17:16    Post subject: Reply with quote

Statistikken taler for seg selv. Hvor ofte skåres det liksom baklengs fra motstanderens 16-meter?
Back to top
View user's profile Send private message
TomBoy
Proff


Joined: 09 Mar 2006
Posts: 340
Location: Trondheim

PostPosted: 07.06.2019 18:28    Post subject: Reply with quote

Per Joar Hansen trekker fram den irske spilleren Megan Campell som et eksempel på at kvinnelige spillere heller ikke trenger å stå tilbake for mannlige.

– På landslaget har vi også fokus på detaljene i spillet, som for eksempel innkast. Jeg har vist våre spillere videoklipp av Campell sine utrolig lange og presise innkast. Hun kaster bedre enn alle herrelandslagsspillerne med samme ball.

Very Happy Very Happy
https://www.nrk.no/viten/...1.14481768
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 07.06.2019 20:28    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske at Nordtveit tok et langkast med Perry som ball
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 11.06.2019 13:14    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...g/71170456

Klipte ut det mest vesentlige Very Happy

"Nicki Bille venter barn med 18-åring.

Møttes på lekeland.

På spørsmål om hvordan han falt for 18-åringen, som altså er 13 år yngre enn ham, svarer han følgende:

- Hun er ei jente som tenker godt over ting, noe jeg også gjør."

Nåja Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 432, 433, 434 ... 536, 537, 538  Next
Page 433 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb