English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 13.01.2020 21:24    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
For å spille underholdende fotball så trenger vi spillere med høy nok kvalitet og riktige ferdigheter.


Eller enda bedre, en ny hovedtrener.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 13.01.2020 23:33    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er rett og slett prakteksemplet på hvordan en fotballklubb IKKE skal styres. Denne utrolige inkompetente politikken som RBK har vist de siste 15+ åra er på et så lavt nivå at det bare er helt utrolig. Ærlig talt, så spår jeg at om en 5 år så er ikke Rosenborg noen mer relevant klubb i Norge enn hva f.eks Bodø/Glimt eller Viking er, og denne nostalgiske auraen som fortsatt svever over Rosenborg kommer da til å være borte. Snakk om og kjøre klubben i dassen
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 14.01.2020 09:51    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr:

Snakk om fullstendig å lage sitt eget verdensbilde. Sjekk hva klubben har oppnådd de siste 15 årene, så ser du at du er helt på viddene.

Klubben har utfordringer og litt motgang, men er ikke i nærheten av det du beskriver.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.01.2020 09:59    Post subject: Reply with quote

Vi har gradvis gått nedover og nedover. Europa er pinligheten selv. Det har vært få enkeltkamper når andre lag har vært utenfor sesong som har vært brukbare, men sinnsykt mange kjedelige kamper. Hvorfor skal man bruke 15-år for å forklare at klubben er bra? 15-år er mye, det er i dag som teller. Vi burde vært enestående i Norge, men nei det er vi ikke.

Man må slutte med dette tullet å tro at RBK er noe spesielt. Vi er og blir en bakgårdsklubb grunnet elendig styring. Dette må man erkjenne.

Det ansettes folk stort sett rundt norsk fotballkompetanse som er rimelig begrenset. Ellers så er det å være en ekte rosenborger høyere verdsatt enn evner og kompetanse. Hvordan løfter Jamtfall og Henriksen klubben? Hvilken eksrbker etter Eggen har vært en suksess? Man må styre mer profesjonelt. Riktige prosesser må innføres, ikke ansette folk etter nepotismemåten. .
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 14.01.2020 10:00    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr:

Snakk om fullstendig å lage sitt eget verdensbilde. Sjekk hva klubben har oppnådd de siste 15 årene, så ser du at du er helt på viddene.

Klubben har utfordringer og litt motgang, men er ikke i nærheten av det du beskriver.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.01.2020 10:32    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Man må slutte med dette tullet å tro at RBK er noe spesielt. Vi er og blir en bakgårdsklubb grunnet elendig styring. Dette må man erkjenne.


Nils Arne Eggen gjorde RBK til noe spesielt. Han var urkraften som løftet oss opp. Siden ingen andre har klart det har vi dalt nedover til det vanlige norske nivået, som ikke er spesielt høyt.

Den "elendige styringen" er vel ikke noe bedre eller verre enn samtlige andre norske klubber - kanskje heller litt bedre.

Hvis vi ser på de åtte største byene/byområdene/tettstedene i Norge: Oslo, Bergen, Stavanger/Sandnes, Trondheim, Fredrikstad/Sarpsborg, Drammen, Porsgrunn/Skien, Kristiansand ... - vi kan vel ikke si at RBK skiller seg veldig negativt ut fra klubbene i disse områdene, styringsmessig. Resultatmessig er vi selvsagt overlegne, også hvis vi ser kun perioden 2009-2019. 6 gull, 2 sølv, 2 bronse de siste ti årene; kun Røkke-finansierte Molde er i nærheten med 4 gull, 3 sølv, 0 bronse.

Etter norske (lave) forhold driver vi helt greit. Til og med ganske bra.

Vi er åpenbart ikke er like spesielle, dvs. spesielt gode, som vi var tidligere. Allikevel har vi fremdeles et litt annet navn enn VIF, Brann, Viking osv.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.01.2020 12:04    Post subject: Reply with quote

Tja, synes ikke RBK har vært drevet spesielt bra. Man sølte bort vanvittig med penger i tiden etter Eggen. Fra å ha hundretalls millioner på bok gikk klubben nesten i grøfta, før Koteng overtok og fikk regnskapet någenlunde i balanse igjen. Men vi har på alle måter sølt vekk det vanvittige forspranget vi hadde.

Ut i fra ressursene vi har hatt, og fortsatt til dels har (i allefall før Horneland fikk tilskuertallene ned på Vålerengen nivå), så er det ikke voldsomt imponerende det vi driver med. Det er ikke katastrofe heller, men lista bør ligge høyere enn nivået til Bodø Glimt og Odd. Dette er klubber med en brøkdel av ressursene våre, og som vi skal være klart bedre enn.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 14.01.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
før Koteng overtok og fikk regnskapet någenlunde i balanse igjen.


Evt Tove?
Back to top
View user's profile Send private message
Skrulledude
Senior


Joined: 20 Jun 2015
Posts: 134

PostPosted: 14.01.2020 12:27    Post subject: Reply with quote

Evt uforventet deltakelse i Europa? Nå som vi budsjetterer med 3. plass i Europa League-gruppa er det vanskelig å få det til å gå rundt, uten å fryse ut Bendtner for å ikke utløse spillerbonuser. Tove har selv sagt vi må på sparebluss fremover fordi vi har investert langsiktig (rasmus og saga pungpodcast Very Happy Very Happy Very Happy )
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.01.2020 12:33    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Tja, synes ikke RBK har vært drevet spesielt bra.


Nei ok, for all del, vi har ikke vært drevet spesielt bra. Men i en sammenlikning mellom fotballklubber i de åtte største byene kommer vi ikke dårlig ut heller.

Vi har sølt bort millioner, sant nok, men vi er jo også de eneste som har hatt disse penga og sånn sett er det ingen det går an å sammenlikne med. Jeg ser ikke for meg at eks. Brann eller VIF hadde gjort det noe bedre.

Og Molde, vel ... litt vrient å si hvor mye Røkke-penger de har hatt å bruke?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 14.01.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

Vi har jo faktisk også drevet bra hvis vi sammenligner med IFK og tiden etter deres E-cup suksess.

Men for all del, det er masse forbedringspotensiale.

Det meste kommer vel an på om man ser glasset som halvfullt eller halvtomt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 14.01.2020 14:20    Post subject: Reply with quote

Alle topplag i England har jo også drevet bra om man sammenligner med Leeds. Og Leeds har vel gjort det bra sammenlignet med Forest.

Men la oss heller vurdere om vi har drevet godt med de ressursene og mulighetene vi hadde: Og da har vi ikke drevet så godt økonomisk, men rimelig bra sportslig. rom for forbedring sportslig, rom for kraftig forbedring økonomisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 14.01.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

RBK har økonomiske muskler til at en nogenlunde halv-kompetent ledelse klarer å sette tæring etter næring på et slikt nivå at vi holder oss greit i toppen av norsk fotball.

Skal vi gjøre det skarpt i Europa og sette pengedopede smurfer på plass hvert bidige år så må vi slutte med å gjøre tullefeil på tullefeil, da særlig når det gjelder ansettelse av trenere (hoved- så vel som assistenter og eventuelt i junioravdeling) og sportslig leder.

Vi bør helst også ha et styre og administrerende leder som ikke gir seg ut på eventyr hvor en skal ha "tre feite år" hvor en bruker mer penger enn man egentlig har som jo vil tvinge fram "tre magre år" etterpå.

Enkelte kan roe seg ned litt, det er lov å være kritiske, og det er masse i RBK å være kritisk til, men dommedagsprofeter lager bare støy og larm.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2020 21:50    Post subject: Reply with quote

- Jeg havde allerede første træning hernede mandag, så det er helt vildt, så hurtigt det er gået. Nærmest fra den ene dag til den anden sidder jeg alene i Nicosia langt, langt fra mit hjem og min familie. Det har været en utrolig udvikling, siger Mike Jensen, som ikke er med i onsdagens kamp mod Ethnicos Achnas:

- Jeg er nok lidt fra at være aktuel for klubben. Jeg har jo ikke trænet i en måned, siden vi stoppede i Rosenborg, så jeg halter lidt efter og skal lige i omdrejninger igen.

- Holdet skal desuden spille nogle kampe, som blev udsat fra efteråret på grund af deltagelsen i Europa League, og der må jeg ikke spille med, fordi jeg ikke er spilleberettiget til de kampe.

(...)

Rosenborg havde heller ikke planlagt at sælge sin anfører, og Mike Jensen sender en stor tak til sin nu tidligere klub for den forståelse, han blev mødt med, da han meddelte, at han ville prøve noget nyt efter syv sæsoner i den norske storklub.

- Først og fremmest var de nok lige så overraskede som mig, for det kom meget pludseligt. Men klubben har været imponerende, og jeg skylder dem en stor tak for deres måde at håndtere det her på.

(...)

- Jeg skal prøve en ny kultur, en ny mentalitet og en ny måde at spille fodbold på, hvor jeg står helt på egne ben langt væk fra hjemlige rammer.

- Der var noget, der blokerede mig til sidst i Rosenborg. Uden at min sæson i Rosenborg var katastrofal, har jeg nu brug for noget, der rykker mig, for jeg føler bestemt ikke, at jeg er færdig. Jeg vil udvikle mig mere og prøve at blive så god som muligt, og der kan dette skifte give mig et skub.

Læs mere: Mike J. om skifte: Ville ud af min comfort zone

Nok et fint intervju. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.01.2020 02:05    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Sløvsekken wrote:
før Koteng overtok og fikk regnskapet någenlunde i balanse igjen.


Evt Tove?


Hun var vel arrangementsjef eller noe i den duren når Koteng overtok. Koteng var etter alle solemerker primus motor for de høyst nødvendige innsparingene, som bla. innebar sparkingen av Hroar Stjernen som daglig leder og ansettelsen av Dyrhaug i samme rolle. Noe som jo også er ganske naturlig all den tid han har sin spisskompetanse på økonomi og administrativ ledelse.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 16.01.2020 02:51    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det kan være riktig å si at styret/Koteng nok var de som satte krav til å få ryddet opp i økonomien, da de tross alt har det siste ordet. Økonomi og innsparing var vel en av grunnene til at Stjernen ble byttet ut med Tove, men siden Tove var (er) daglig leder så vil jeg også tro at det var hun som satt med det daglige ansvaret for at man skulle lykkes med styrets krav.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.01.2020 05:42    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Sløvsekken wrote:
Tja, synes ikke RBK har vært drevet spesielt bra.


Nei ok, for all del, vi har ikke vært drevet spesielt bra. Men i en sammenlikning mellom fotballklubber i de åtte største byene kommer vi ikke dårlig ut heller.

Vi har sølt bort millioner, sant nok, men vi er jo også de eneste som har hatt disse penga og sånn sett er det ingen det går an å sammenlikne med. Jeg ser ikke for meg at eks. Brann eller VIF hadde gjort det noe bedre.

Og Molde, vel ... litt vrient å si hvor mye Røkke-penger de har hatt å bruke?


Hvorfor skal vi sammenligne oss med elendigheten selv for å forsvare elendighet?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 16.01.2020 08:58    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel mest at elendighet er den norske virkeligheten. RBK drives neppe optimalt; men skiller seg ikke negativt ut fra våre konkurrenter i Norge.

All grunn til å se på alt som kan forbedres i Rosenborg, selvsagt, men det er ikke så mye som flere andre åpenbart gjør bedre.

Rammebetingelsene for norsk fotball (attraktivitet og økonomi til å hente / beholde gode spillere over tid) er nok det største hinderet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.01.2020 09:41    Post subject: Reply with quote

Synes det blir feil å sammenligne oss med elendighet som Tromsø, VIF, Odd, Viking, Brann osv.

Vi er ikke i nærheten på det som er gratis heller og så gjøres det mye dumme valg/strategier. Det er jo helt åpenbare ting de kunne gjort noe med, men nei.

Den dagen man slutter å tro at eksrbkere er så fantastisk gode til å styre RBK og begynnner å gjøre noen viktige analyser i viktige prosesser så har man kommet et steg frem. Sliter med å se at det har blitt bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.01.2020 14:10    Post subject: Reply with quote

Det blir rett og slett for mange nei!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 17.01.2020 13:03    Post subject: Reply with quote

Bensin på bålet - derfor fikk Mike Jensen gå gratis fra Rosenborg:

https://www.adressa.no/10...5727b.html
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SFL
Senior


Joined: 16 Jun 2008
Posts: 202

PostPosted: 17.01.2020 13:07    Post subject: Reply with quote

Skuffende at vi ikke klarte å dra ut en symbolsk sum engang, men jeg tror nok at det var korrekt valg uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 17.01.2020 13:09    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Vi sparer tross alt 6.5 millioner i året på lønnskostnader for en spiller som ikke er i nærheten av å være uunværlig lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 17.01.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Gratis?! Noen som kan dele begrunnelse fra artikkelen?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 17.01.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

- Lang og tro tjeneste belønnes med å forenkle overgangen.
- Dynamikk i stallen; fornyelse og å slippe til ungdommen, samt at Mike begynte å kjenne veldig på komfortsonen.
- Sparing av lønnsutgifter
- Bruke sparte lønnsutgifter på "Prosjekt Ciljan".
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 79, 80, 81  Next
Page 76 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb