English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Ã…sen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.01.2021 13:50    Post subject: Reply with quote

Det er visst samtaler med TIL, og utlån kan være en mulighet.

https://www.itromso.no/sp...pe-for-til
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 15.01.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Sakset fra VG.

Slik VG forstår det, er ikke TIL i posisjon til å betale millionlønnen til den offensive midtbanespilleren. Rosenborg skal være åpne for å låne ut Åsen, men de krever foreløpig at lånende klubb skal dekke hele spillerens lønn.

Dermed gjenstår noen alternativer: Enten betaler TIL en sum til RBK, som beholder lønnskostnadene for spilleren, eller så betaler TIL en del av Åsens lønn.

Åsen ønsker å være ute av RBK før laget begynner oppkjøringen førstkommende mandag , så det er grunn til å tro at det vil foregå intens dialog rundt trønderen de neste dagene.

LSK skal også ha vist sin interesse.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 15.01.2021 11:21    Post subject: Reply with quote

Synes det blir en smule tynt av midtbanespillere hvis en ikke skal gi plass til mer ungdommelige krefter. Kan hende Åsen ønsker å spille fast, men hvis de ikke vil dekke lønna så spørs det om vi ikke må sette foten ned.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.01.2021 11:30    Post subject: Reply with quote

Vi er jo helt tydelig ute etter å signere en ung midtbanespiller som kan bli førsteellevermateriale i løpet av ikke veldig lang tid, i og med at vi byr på Mannsverk og visstnok er linket til Bizoza. Med førstevalgtrioen på plass, Tagseth inne og en ny ung spiller på et nivå som vil medføre ganske mye spilletid er det jo rett og slett ikke plass, verken til Åsen eller Konradsen.

Og det synes jo rimelig, hvis vi på noe som helst nivå skal kunne påstå å satse mer på unge spillere, at den spilletiden som ikke tilfaller de tre etablerte faktisk lander på spillere som skal ta over når noen av disse tre forsvinner - ikke rene rotasjonsspillere eller fordums førstevalg på utgående kontrakt.

Åsen er for meg en av de åpenbart transferlistede spillerne som på mange måter egner seg best til å ha en fortsatt rolle i klubben, men det er heller ikke særlig vanskelig å se for seg at han selv ikke har fryktelig lyst til å avspises med sporadiske innhopp rundt omkring i de offensive rollene mens andre spillere starter kampene og satses på for fremtiden.

P.S.: 10K innlegg, og dermed legendestatus Cool Jeg vil takke foreldrene mine for å ha skapt de middels effektive tastaturfingrene, 2mas for Norges beste debattforum, og diverse tastaturprodusenter for noenlunde grei driftssikkerhet. I urangert rekkefølge.
_________________
Sitat slutt.


Last edited by zaphod81 on 15.01.2021 11:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kaize
Proff


Joined: 11 Jan 2011
Posts: 269

PostPosted: 15.01.2021 11:31    Post subject: Reply with quote

Greit at Åsen går, men pføy om vi skal betale lønnen hans. Han skal faktisk til fantasisum Tromsø.
Kjøp eller betal hele lønnen, eller så kan vi ha han som backup.
_________________
Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 15.01.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Hva er poenget med å leie han ut, om RBK fortsatt skal betale deler av lønna hans. Vi er da vel ikke noe sosialkontor?
Nei, da er det vel bedre å selge han til en sum Tromsø har råd med. Får vel ikke mye over 1mill for han uansett.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 15.01.2021 12:22    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel at Åsen ikke vil betydelig ned i lønn bare for å spille i Tromsø, og at Tromsø ikke vil betale en spiller drøyt to millioner i lønn for å være på lån hos dem dersom de ikke sikrer en langvarig kontrakt som binder han til dem.

En god deal for alle parter bør være at vi gir han bort gratis til Tromsø, så får de gi han en realtivt god sign on fee, men mer moderat lønn sammenlignet med hva han har her.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 15.01.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

Rart om denne overgangen går i orden, hvis det stemmer at Åsen har takket nei til klubber Skottland og Danmark som kanskje kunne betalt han i nærheten av de knappe 2 mill han har i året. Svært ugunstig for TIL om de får inn en spiller som holder et ganske gjennomsnittlig eliteserienivå, og som skal ha dobbelt så mye som den nest best betalte i klubben.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.01.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Åsen er godt over gjennomsnittlig Eliteserienivå, så lenge han spiller for en klubb som bruker hans rolle.

Problemet i Rosenborg er at vi for det første har spilt en fotball som utfordrer ham mye på svakhetene hans, og for det andre kanskje er litt for gode til at han kan få en så bærende rolle som han bør ha for å skinne.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 15.01.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

P.S.: 10K innlegg, og dermed legendestatus Cool Jeg vil takke foreldrene mine for å ha skapt de middels effektive tastaturfingrene, 2mas for Norges beste debattforum, og diverse tastaturprodusenter for noenlunde grei driftssikkerhet. I urangert rekkefølge.


Gratulerer Very Happy Kommer snart etter.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.01.2021 13:37    Post subject: Reply with quote

Grats. Får starte med noen senador rants i kamptrådene utover våren for å catch up Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 15.01.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Grats. Får starte med noen senador rants i kamptrådene utover våren for å catch up Cool


Du hadde vel flest innlegg når jeg så på statistikken i november Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.01.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Hehe, går litt i bølger. Pleier normalt ikke være så aktiv utenfor sesong, men noe må man jo finne på når man blir sittende mye hjemme pga pesten som råder. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.01.2021 13:48    Post subject: Reply with quote

Det beste er å skrive korthuggede innlegg, ikke kaste bort tiden på lange rants
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.01.2021 13:49    Post subject: Reply with quote

Og ikke kast bort tiden på å endre innlegg - rett eller kommenter deg selv i ny post.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 15.01.2021 13:50    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.01.2021 13:55    Post subject: Reply with quote

haavarl viser veg, med sine 14466 innlegg på totalt 20000 tegn.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 16.01.2021 17:53    Post subject: Reply with quote

Hovedtrekk i adressa-artikkel noen?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 16.01.2021 18:18    Post subject: Reply with quote

"Snakker ut om den brutale beskjeden fra Hareide" er altså overskriften.

Uten å ha lest artikkelen slår det meg at vi har en rekke spillere som ikke helt takler at Hareide kommer inn med en tøff hånd. Det oppleves nok brutalt og kynisk for mange, men det er sånn det må være i en storklubb.

Spiller.man under forventet nivå sammenlignet med lønnsnivå må man tåle å få den brutale sannheten uten å gå ut i media å sutre.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2021 18:22    Post subject: Reply with quote

Etter at Åge Hareide overtok som Rosenborg-trener, startet Åsen de to første kampene. Etter det har det blitt med fem innhopp.

- Hadde jeg sagt at jeg er enig, kunne jeg like godt lagt opp. Jeg synes jeg burde spilt mer. Men det er min mening, han har sin, sier Ã…sen.

(...)

Etter at Adresseavisen fortalte at Åsens RBK-karriere går mot slutten, har det vært flust med henvendelser. Mange fra den norske eliteserien. Og en god del fra utenlandske klubber.

- Det har vært en god del interesse. Den artikkelen kom ut før sesongen var over, og det var en del klubber som ringte da. Men jeg har hele tiden vært bestemt på at dette er noe vi skal ta etter sesongen. Jeg ville fullføre og være med på å sikre Europa-spill.

Les mer: Snakker ut om den brutale beskjeden fra Hareide

– Det er naturlig å seg rundt etter spilletid. Samtidig har jeg ikke brukt så mye tid på det. Jeg tok en status med Kevin etter sesongen var over. I det siste har jeg trent mest og best mulig for å bli en bedre fotballspiller, sier Åsen.

At hans tidligere klubb Tromsø er ute etter underskriften hans, ser han på som et godt tegn.

– Tromsø vil alltid være en spesiell plass for meg. Jeg hadde en veldig fin tid der, fikk mange gode venner som jeg har kontakt med den dag i dag. Tromsø vil alltid stå meg nært.

– Ville Tromsø vært aktuelt om det skulle komme til det?

– Ja, jeg vil aldri utelukke det. Som sagt, jeg vet ikke helt hvordan det ligger an nå. Jeg er RBK-spiller enda.
Les mer: Trøndersk RBK-spiller på vei bort – flere klubber har kontaktet Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bagwell
Rutinert


Joined: 04 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 16.01.2021 18:26    Post subject: Reply with quote

Han takler den "brutale" beskjeden rimelig bra. Profesjonell vettu.
Ingen sure miner fra han.
Standard klikk-horeri fra journalisten.
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 16.01.2021 21:37    Post subject: Reply with quote

LSK har kontaktet rbk ifølge rb.no
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 16.01.2021 22:29    Post subject: Reply with quote

Limer inn artikkel fra Romerikets Blad også, noe motstridende informasjon kontra artikkelen over her.

Sportssjef Simon Mesfin i LSK bekrefter at klubben har tatt kontakt med Rosenborg om Gjermund Ã…sen.

– Vi har forhørt oss om han er tilgjengelig, sier Mesfin.

Fra før har Tromsø tatt kontakt med Rosenborg forteller Åsens agent, Kevin Ingebrigtsen.

– Tromsø har vært på banen, og nå har også LSK tatt kontakt. Det er kun de to klubbene som har tatt kontakt med RBK. Flere andre klubber har også forhørt seg med meg om Gjermund, men det har ikke vært interessante klubber for ham, sier Kevin Ingebrigtsen.

(...)

Ingebrigtsen har god tro på at det vil være mulig for Åsen å gå til en annen klubb på lån i 2021.

– Gjermund har to år igjen av en ganske god avtale. Slik situasjonen er på overgangsmarkedet nå er det neppe noen klubber som vil ha mulighet verken til å kjøpe ham ut eller betale hele lønna hans, men så lenge det er interesse for ham og signalet fra Rosenborg er at de prioriterer andre, så bør det være mulig å få til en avtale, mener Ingebrigtsen.
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 17.01.2021 04:39    Post subject: Reply with quote

Penger > spilletid, skal en tolke Ingebrigtsen. Vil gjerne hjelpe en konkurrent hvis RBK er villig til å leie ut dog!

Sier nei til utenlandske klubber som kan matche lønna Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 17.01.2021 07:21    Post subject: Reply with quote

Er vel forståelig at norske spillere som er godt etablert her hjemme neppe hiver seg på det første og beste tilbudet i utlandet bare for at Rosenborg skal kunne selge spilleren fremfor å leie ut her hjemme.

Gitt den norske regjeringens nåværende korona-politikk, så blir det mange lange karantener, om det i det hele tatt går fly mellom Norge og utlandet, for den som kanskje skal være på utleie for 6-12 måneder mens den bedre halvdelen sitter hjemme i Trondheim og ønsker seg besøk. Vi hadde ikke fått Bendtner til Trondheim i januar 2021, for å si det sånn.

Reiser du i disse dager til Storbritannia for å bli utenlandsproff er du rimelig eventyrlysten.

Om Åsen går så betyr det nok at de unge spillerne bak de tre beste skal få mye spilletid, men jeg synes det blir feil om Åsen går mens Konradsen får bli. På den annen side så er opprydningen til Hareide helt legitim såfremt vi får utviklet unge spillere i kombinasjon med godt spill og gode resultater.

Tromsø har vel en rik onkel, så det ordner seg nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67, 68  Next
Page 66 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb