English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Torbjørnsen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 05.12.2006 16:31    Post subject: Reply with quote

Det kunne vært inntresant og opprettet samarbeid med forskjellige forbund hvor vi kunne fått send mulige prospekter til vurdering, selv om det ikke blir noen overgang kan det være fin opplevelse for disse spillerne som kommer på besøk.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 05.12.2006 17:21    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si annet enn at jeg også er meget fornøyd med Stig Torbjørnsen og den jobben han har gjort så langt. Virker også som en meget trivelig og kunnskapsrik kar, hører godt hjemme i Rosenborg-miljøet med andre ord.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2006 20:24    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor han befinner seg nå? Hvilke arbeidsoppgaver har han for øyeblikket?
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 16.12.2006 20:29    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå er det vel på tide med en pils eller tre, så kanskje sitter han på ei kneipe i Praha og forteller skrøner til noen lokale fotballkompiser. Det ville jeg gjort, med en sånn jobb, ihvertfall.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2006 20:30    Post subject: Reply with quote

Har du tenkt på en artikkel på Thorbjørnsen Thomas? Jobbeskrivelse og et in-depth intervju?

Vært interessant å vite hvor fri han er i rollen for eksempel, eller om han bestemmer mer selv hvilke områder han vil ta for seg. Er han ansatt i RBK og bare RBK eller kan han komme med anbefalinger til andre klubber også?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2006 20:33    Post subject: Reply with quote

Han er ansatt i Rosenborg og jobber kun for dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2006 20:37    Post subject: Reply with quote

Virket kanskje som et litt teit spørsmål det siste der. Er jo en del speidere som jobber for eller blir brukt av noen få klubber. Så for meg at kanskje Thorbjørnsen var hovedsaklig Rosenborgspeider, men med mulighet til å tjene noen kroner på å selge opplysninger til andre.
Back to top
View user's profile Send private message
skjæringen
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1121
Location: Ila

PostPosted: 16.12.2006 20:51    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Han er ansatt i Rosenborg og jobber kun for dem.


Er du ikke vel naiv nå, attach?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2006 21:05    Post subject: Reply with quote

Du tror han tipser og drar ut på oppdrag for konkurrentene til Rosenborg fortsatt, altså?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.12.2006 21:06    Post subject: Reply with quote

RBK kan nok av og til gi sine vurderinger om spillere de sjøl har avskrevet som ikke-kjøp, men det skjer nok svært sporadisk og langt fra systematisk.

Torbjørnsen er heltidsansatt i RBK, og gir i alle fall ikke opplysninger videre til andre klubber uten at det er klarert med sjefene sine på Brakka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2006 21:09    Post subject: Reply with quote

Noe slikt tenkte jeg det. Altså at han selger opplysninger som har vært innom brakka, eller som brakka ikke er interessert i til å begynne med. Og kanskje han også utfører oppdrag for andre klubber når RBK ikke "har noe til ham".
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 16.12.2006 22:14    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Og kanskje han også utfører oppdrag for andre klubber når RBK ikke "har noe til ham".


Hva slag junkie tror du han er??

Mannen er heltidsansatt for å speide etter spillere for Rosenborg.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
skjæringen
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1121
Location: Ila

PostPosted: 16.12.2006 23:09    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Du tror han tipser og drar ut på oppdrag for konkurrentene til Rosenborg fortsatt, altså?


Har ingen mistillit til Torbjørnsen sådan, men har en stor mistillitt til bransjen generellt. Dette er en bransje om man liker det eller ei, en arena for lettjente penger, hvor du snur kappa etter vinden. Dette er ikke bare noe jeg slenger ut, dette har bra dokumentert gjennom flere tusen saker i rettsvesenet. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2006 23:24    Post subject: Reply with quote

eivindwb wrote:
Zzyzx wrote:
Og kanskje han også utfører oppdrag for andre klubber når RBK ikke "har noe til ham".


Hva slag junkie tror du han er??

Mannen er heltidsansatt for å speide etter spillere for Rosenborg.


Korrigering: "har noen oppdrag til ham"
Litt feil ordbruk av meg og det tolkes som at Torbjørnsen er en Junkie? Herlig usaklig!(eller en spøk)
Om han var heltidsansatt var vel det jeg lurte på. Samtidig som skjæringen delvis tar tak i noe som er relativt vanlig i agent/speidermiljøet(etter det jeg har lest og hørt). Må nok en gang nevnes at slikt oftest gjelder speidere som får oppdrag fra klubber og ikke er heltidsansatt. Lojaliteten til den enkelte klubb er da neppe like sterk.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2006 23:29    Post subject: Reply with quote

Det hadde jo 2mas allerede bekreftet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2006 23:35    Post subject: Reply with quote

Mitt opprinnelige spørsmål kom før Thomas bekreftet dette. Posten min etter Thomas sin utfyller bare litt hva jeg mente. Når Thomas skrev at de opplysningene brakka ikke trengte kanskje ble sendt videre til andre interessenter, skrev jeg at dette var noe av det jeg lurte på opprinnelig.
Ok?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.01.2007 10:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
RBK kan nok av og til gi sine vurderinger om spillere de sjøl har avskrevet som ikke-kjøp, men det skjer nok svært sporadisk og langt fra systematisk.


NÃ¥ har det skjedd:

- Siden Rosenborg har skrevet kontrakt med en annen spiller fra Elfenbenskysten, Didier Konan (22), var det viktig å skaffe Doumbia Siaka en annen klubb. HamKam og Arne Erlandsen var interessert. Nå skal han trene og spille kamper for HamKam. Så får vi se, sier Stig Torbjørnsen.

(...)

- Siaka er venstrebeint og kan spille både på midten og flanken. Han spilte ikke for landet sitt i U-17-VM, men hører hjemme på det nivået, sier Torbjørnsen.

Les mer: - Kunne vært i Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 25.01.2007 10:23    Post subject: Reply with quote

Ja, Torbjørnsen er i siget som en "god gammel" slavehandler........
Se denne artikkelen her om forholdene i Elfenbenskysten :
http://www.timesonline.co...38,00.html
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 25.01.2007 12:31    Post subject: Reply with quote

Det er vel en viss forskjell mellom gode, gamle slavehandlere og Stig Torbjørnsen? Tror du de sosiale problemene i Elfenbenskysten ville blitt mindre om fotballakademiene ble lagt ned?
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 25.01.2007 12:57    Post subject: Reply with quote

Nei, det tror jeg ikke Henning , men det er oppsiktsvekkende å lese om infrastrukturen rundt de useriøse akademiene som kun har et mål for øyet : Profitt. Med mennesker.
Dette baller også på seg agenter som skal ha sin del av fortjenesten. Opplysningene om den Belgiske klubben Beveren er jo forsåvidt gammelt nytt, men man skal ha et humant syn og aspekt på dette også.
Ellers har jo Torbjørnsen hentet Konan fra ASEC, et av de seriøse akademiene i landet.
Men det later til at det "gror" opp mellomstasjoner for Afrikanske spillere i Europa, og til dels "slavekonntrakter" . Det skal bli spennende å se hva NFF sier til FFK´s nye Afrikanske spillere , hentet av Morgan Andersen men som i realiteten "eies" av Charlton.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 25.01.2007 14:49    Post subject: Reply with quote

Så lenge avtalen er stilet som et (langtids-)lån, er det vel ikke så mye NFF kan si!?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 25.01.2007 16:19    Post subject: Reply with quote

Stig Torbjørnsen er ansatt i Rosenborg Ballklub, ja? Hvorfor skal han da tipse konkurrerende klubber om spillere?
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.01.2007 16:25    Post subject: Reply with quote

Antar at Siaka ikke er god nok for RBK, og at Torbjørnsen ville gjøre det som en vennetjeneste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2007 11:11    Post subject: Reply with quote

Som skrevet i en annen tråd, har Bratseth har delegert mye ansvar over til Torbjørnsen:

- Mesteparten av jobben består i å motta mailer, fakser og tips på andre måter. Så handler det om å sile ut – skille det som kan være bra ut fra det jeg vet ikke er bra. Å si nei til agenter og spillere utgjør den største delen av jobben.

Les mer: Handelsreisende i fotballspillere

Karen må for øvrig snart få seg RBK-trøye:



Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 30.03.2007 12:57    Post subject: Reply with quote

I Sportsmagasinet (bilag) i Dagbladet i dag er det to store (2 sider hver) og veldig gode intervjuer, ett med Stig Torbjørnsen og ett med Knut Tørum.

Torbjørnsen er herlig og frekk når han snakker om talentspeidere i Norge, disser Enga, disser Brann, (sier at RBK fikk Abdi og Didi for 9 mill i overgangssum og lønn, og nevner så Brann som betalte 7 for Gashi og 13 for Vaagan Moen) og snakker om sine reiser, og litt om sin person. "Du må være helt gal i denne jobben, jeg har null barn og null familie. Det er dette jeg lever for, å finne gode spillere i Afrika."

Tørum-intervjuet går nok også mere inn i dybden enn det vi vanligvis ser i mere sports-sentrerte intervjuer. Rekommenderer å bruke 15kr på dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 52, 53, 54  Next
Page 2 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb