English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 21.03.2021 11:34    Post subject: Reply with quote

rail wrote:

Senador har meldt nedrykk nå i samfulle 15 sesonger han har beæret oss med ditt nærvær på RBKweb. I følge han er alle spillere, nåværende og tidligere, helt talentløse. Og alle folk som noen gang har jobbet for klubben idioter. Forøvrig har aldri noe positivt inntruffet på Lerkendal noen sinne. Alt er mørkt og trist..


Ikke helt sant! Senador hyllet vissnok Hoftun i '14 da han egenhendig kjøpte ny moccamaster for å ha på brakka.
:p

Men nja jo, Senador har meldt nedrykk, konkurs og whatnot, men han tar ikke feil, det blir bare slitsom å høre en 1872 siders avhandling om hvordan vi i tilbereder havregrøt feil når til og med Jack the ripper fikk det til.

Forøverig er jeg helt enig med Senador i kjernen av problemet som er enkelt.
- Vi har rassert arven fra Eggen
- Vi gjør helt sjukt mye rart
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 21.03.2021 12:57    Post subject: Reply with quote

Er så lei brukerfokuset her inne, kan dere ikke starte et eget forum for det?
Dette er for å diskutere RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 21.03.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

Senador har meldt nedrykk nå i samfulle 15 sesonger han har beæret oss med ditt nærvær på RBKweb. I følge han er alle spillere, nåværende og tidligere, helt talentløse. Og alle folk som noen gang har jobbet for klubben idioter. Forøvrig har aldri noe positivt inntruffet på Lerkendal noen sinne. Alt er mørkt og trist.

Per og Markus hadde svært moderate måneder i klubben i fjor, selv om Per iallfall visste glimt av storhet. Men vi må da i rimelighetens navn gi de muligheter til en tilmålt forsesong og vår før vi slakter de. Jeg får virkelig ikke håpe alle supportere oppriktig alt mener Per og Markus rett og slet ikke gidder å levere.

Om du "stort sett er uenig med senador" finner jeg det besnærende at du samtidlig mener fjolset har høy treffsikkerhet på sitt sludder og vanvidd. For det har han vitterlig ikke.[/quote]

Da presterte du å skrive tre avsnitt om hvorfor noen andre er så inkompetente - gjennom å selv vise deg fra samme side og ha absolutt null argumenter til hvorfor det han har skrevet er feil. Vanligvis er faktaargumentasjon nok, men her kjører vi på med usaklige personangrep. Sprek retorikk!
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 21.03.2021 13:48    Post subject: Reply with quote

Hadde vel vært det beste å laga en egen tråd spesielt for Senador. Så kunne man iallefall fått samla all gørra på en plass.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 21.03.2021 14:15    Post subject: Reply with quote

Bare en kur mot troll; ignorer dem.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 21.03.2021 14:27    Post subject: Reply with quote

Da er det nok diskusjon om senador for denne gang. Hold det on topic, så slipper vi å rydde bort meldinger.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.03.2021 00:36    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Da presterte du å skrive tre avsnitt om hvorfor noen andre er så inkompetente - gjennom å selv vise deg fra samme side og ha absolutt null argumenter til hvorfor det han har skrevet er feil. Vanligvis er faktaargumentasjon nok, men her kjører vi på med usaklige personangrep. Sprek retorikk!


Det var kun 2 av de 3 avsnittene som omhandlet trollet, og det siste av dem var vel myntet spesielt på deg, da jeg rett og slett ikke forsto din retorikk. Ja, første avsnitt bød på personangrep, men det var da slett ikke usaklig. Når jeg har prestert 15 år med utelukkende negative innlegg myntet på RBK, langt de fleste av de av den overdrevne, sleivete typen, står du fritt til gjerne sage meg på langs. Jeg lover å stille opp.

Og du, jeg har da allerede imøtegått trollet alt for mange ganger i diverse tråder. Så mange at folk går lei, og det beklager jeg. Det blir en tanke mye å ramse opp samtlige "saklige argumenter" hver bidige gang. Det forstår du nok.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 22.03.2021 00:50    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til første ordentlige treningskamp.
Etter å ha sett mesteparten av internkampene sitter jeg igjen med inntrykk av at folk går på hvilegir.

Trenger et moldetryne på andre siden for å vekke the beast within og få igang motoren.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 22.03.2021 01:38    Post subject: Reply with quote

Her stiller jeg et spørsmål på side 17 i tråden, om noen flere her inne tror Rosenborg i 2021 vil ha problemer med å komme topp 3 m.m. Kommer tilbake et døgn senere, og noterer meg at innlegget har fått ingen replikker. Samtidig er det en lang rekke innlegg om dommedag og en bruker, som jeg selv har tatt i forsvar tidligere, men den meta-diskusjonen er vi vel ferdig med for lengst?

Kanskje er det RUSK, hva vet jeg. Et forum blir litt fattigere når brukere kan ignoreres. Nå får vi ikke se hvem som er RUSKet bort, inklusive en selv, men det kjennes litt meningsløst å poste noe mer når en etter hvert får fornemmelsen av alltid å bli ignorert, i tråd etter tråd.

Rosenborg 2021, anyone?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 22.03.2021 01:39    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Da er det nok diskusjon om senador for denne gang. Hold det on topic, så slipper vi å rydde bort meldinger.


Treating the symptom and not the disease.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.03.2021 08:58    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Rosenborg 2021, anyone?


Jeg har ikke trua så lenge Hareide er her, men om det blir topp tre? Tja, vi har jo stall till det og selv om jeg synes at Hareide er en gørr kjedelig trener så er han jo kvalitetsmessig noen hakk opp fra Horneland. Fotballen blir nok mye den samme tror jeg, planløst og tannløst fremover, dog tror jeg at vi blir litt tryggere defensivt.

I norsk målestokk er Hareide rikmannsversjonen av Horneland og det er kanskje et steg opp fra de seneste sesongene. Men vi kan nok se langt etter 433, gegenpress, samhandling, godfot og passning på tredjemanns bevegelse tror jeg. For å si det forsiktig.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.03.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

Jeg også tror det er for lite fokus på det offensive hos Hareide, men noen knepp opp på kort sikt har jeg tro på grunnet at han har en akademisk tilnærming til trening/toppidrett. Men fortsatt styres ikke klubben på en bærekraftig måte og inkompetansen i klubben er høy.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.03.2021 10:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi kommer til å ligge innenfor topp tre omtrent hele sesongen, på ren stabilitet under nytt regime. Vi skal være bedre rustet enn i fjor, både på spillerkvalitet og kollektivt - den eneste vi egentlig ligger an til å savne nå er Tore, ellers er vi sterkere og bredere - og jeg tror vi skal begynne å se effekter av profesjonalisering allerede.

Hvor høyt det blir avhenger litt av motstanden, for jeg tror egentlig ikke vi blir så gode at vi 'vinner uansett hva de andre gjør'. Glimt må jo åpenbart ned fra hyperformbølgen sin, ellers blir jo alt vanskelig (men de klarer jo heller aldri å gjenskape fjoråret), og så er spørsmålet om Molde som vanlig blir for oppblåste av Europasuksess til å gidde å slå Mjøndalen og Sarpsborg.

Jeg tror fortsatt vi er for defensivt anlagte under Hareide til at vi klarer å ta veldig mange poeng i seriespillet. Vi blir sikkert vonde å slå, men kommer til å spille en del målfattig uavgjort (og til de som mener Hareide var 'en offensiv trener' i Malmö - sjekk målforskjell i seriespillet). Trenden internasjonalt er at dominerende lag scorer veldig mange mål i seriekamper mot svakere motstand, og der er Glimt det eneste norske laget som har vist at de klarer å prestere lignende. Alle andre norske lag sitter litt fast i motspillsorientert 'en kamp av gangen'-tankegang.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 22.03.2021 11:05    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Gitt Moldes prestasjoner i Europa, og bra matching og trening utenlands, og Bodø-Glimts dominans i fjor og oppkjøring i Spania, så tror jeg begge de lagene fortsatt stiller sterkere enn Rosenborg når sesongen starter, i form og offensiv samhandling. I tillegg har vi et lag som Vålerenga som var omtrent på samme nivå med Rosenborg i fjor.

Vi har hatt en stor opprydding i stallen, som er bra, men det betyr også at vi trenger tid på å få laget samspilt. Jeg har ikke sett et minutts spill fra internkampene, men det som har blitt skrevet her inne om de kampene har ikke vært spesielt oppmuntrende lesning.

Det tyder vel på at laget er omtrent der vi var i slutten av sesongen i fjor, og at Rosenborg skal være fornøyd med topp 3 i sesongen 2021. Som for såvidt er helt OK så lenge klubben lykkes med å gi talenter spilletid, og bygge opp kompetansen i støtteapparatet og øvrig sportslig infrastruktur som. Samt spill i Europa, og bra med publikum på Lerkendal på høsten.

Noen her som tror vi kommer til å havne høyere enn 3. eller 4.-plass? Hvis ja, hvorfor?


Nei, det tror jeg ikke. Kan godt begrunne det litt; Jeg tror ikke vi skårer nok mål til å komme noe høyere enn 4. Plass. Vi har ikke en spiss som kan gjøre ting på egenhånd, og det offensive spillet vårt er for enkelt/svakt til at noen andre kan gjøre nok fremover til å vippe de jevne kampene i vår favør. Tipper vi spiller 10 uavgjorte kamper i år, minst. Og taper endel kamper 0-1/1-2 osv, fordi vi ikke evner å drepe kampen/skåre de målene som må til tidlig nok. Dessuten stoler jeg ikke på at vi har blitt noe særlig bedre i forsvar med Tore ut. Henriksen inn på midstopper er i beste fall et kompromiss, og midtbanen lenger fremme blir fortsatt bestående av løpegutter som ikke er kreative nok. Vi løper nok mer enn endel andre lag, men det er minst 2-3 lag som er bedre enn oss i grunnspillet. Det blir slitsomt i år igjen.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.03.2021 11:27    Post subject: Reply with quote

Denne synes jeg er ekstremt vanskelig, da spåkula er full av tåke.

I en sannsynlig startellever har vi tre helt nye (og kanskje en fjerde når Sæter er klar) og like mange nesten nye. Det er sannsynlig at enkelte spillere skifter posisjon, som Ceide over på høyre og Henriksen som stopper, som igjen er vanskelig å se for seg hele utfallet av. I tillegg har vi etter alt å dømme et bedre fysisk grunnlag i år enn i fjor, og har i tillegg fått inn en mental trener.

Det er rett og slett så mye nytt at jeg har problemer med å kartlegge helheten. Og så kommer det selvsagt an på hvordan konkurrentene gjør det, som også andre er inne på; dette er jo et spenningsmoment før hver sesong. Det formelig spruter både løver og skinnfeller her oppe i det kalde nord.

Jeg blir veldig skuffet og overrasket om sesongen i år totalt sett ikke blir en del bedre enn i fjor, så får vi se hvor langt det holder. Men det blir neppe ofte vi sitter med smaken av premium go'-fot i munnen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 22.03.2021 11:31    Post subject: Reply with quote

Tror vi kommer til å være ekstremt gjerrige i 2021. Slippe inn veldig få mål (typ 15-20 for hele sesongen).
Vil nok være topp 3 hele veien, men avhengig av om vi får relasjonene til å fungere fremover eller ikke kan det bli 60 eller 30 mål fremover..
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 22.03.2021 12:03    Post subject: Reply with quote

Tja, kort sagt så trenger vi en god og målfarlig spiss, som holder seg skadefri. Hvis ikke blir det for trygt og defensivt. Det høres litt ut som Hesten III dette altså.

Tror for egen del det mest positive blir å følge med på hvordan klubben (endelig) utvikles i riktig retning på flere områder, inkludert damelaget. Så får en topp-3-posisjon, eller at vi henger med (lenge) i gullkampen bli en positiv overraskelse.

Har vi fremdeles muligheten til å hente en dyktig spiss? Noen som vet om utsatt seriestart også påvirker muligheten for å låne eller kjøpe spillere?

P.S. Kjekt at diskusjonen dreide inn på Rosenborg 2021 igjen. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 22.03.2021 12:05    Post subject: Reply with quote

Det interesser meg om vi klarer å være med i en gullkamp. Jeg tror Hareide kan få motivert spillerne til at vi får nok poeng til å henge med helt i toppen. Da er det endel bonuseffekter og vilje som utløses. Jeg tipper vi er med hele veien inn. Og endelig plassering har mer med Molde, Glimt og årets overraskelseslag (insert random) Haugesund å gjøre.

Bekymringene mine går på om Hareide holder på en tydelig stamme, eller om han skroter Hendriksen som midtstopper den første gangen Salvesen slår ham i en spurt. Jeg tror jo ikke Hendriksen har fart nok til å være midtstopper uten en feks Skjelvik som passer på bakrommet. Men så kommer jeg på at Hareide liker bakrom like lite som Hovland og da holder vel farta til Henriksen når det skal lages bosetning på egen 5 meter.

Så et gjerrig og fysisk dominerende RBK vil ta for seg og langt flere seire mot «enklere» motstand. Hvis ingen av kantene tar noen nye steg, så blir det bare nok en sesong for glemmeboken spillemessig. Håpet er at Ceide og Vecchia kan skape en positivitet rundt det offensive som trekker opp resten av laget fra en traust defensiv ramme. Dino kan gjøre nytte for seg som en falsk nier, men jeg ser ikke helt hvem som tar løpene i dybden utenom Doff. Det er altfor lite.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.03.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Det var kun 2 av de 3 avsnittene som omhandlet trollet, og det siste av dem var vel myntet spesielt på deg, da jeg rett og slett ikke forsto din retorikk. Ja, første avsnitt bød på personangrep, men det var da slett ikke usaklig. Når jeg har prestert 15 år med utelukkende negative innlegg myntet på RBK, langt de fleste av de av den overdrevne, sleivete typen, står du fritt til gjerne sage meg på langs. Jeg lover å stille opp.

Og du, jeg har da allerede imøtegått trollet alt for mange ganger i diverse tråder..


Nei, jeg venter fortsatt på saklig svar på mine spørsmål til deg som handler om temaet. Jeg kan ikke se at du har imøtegått noe som helst, kun usakligheter.

Syltynn argumentasjon på at «alt har blitt så vanskelig i dagens fotball» holder ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 22.03.2021 14:01    Post subject: Reply with quote

ErikPerik wrote:

Bekymringene mine går på om Hareide holder på en tydelig stamme, eller om han skroter Hendriksen som midtstopper den første gangen Salvesen slår ham i en spurt. Jeg tror jo ikke Hendriksen har fart nok til å være midtstopper uten en feks Skjelvik som passer på bakrommet. Men så kommer jeg på at Hareide liker bakrom like lite som Hovland og da holder vel farta til Henriksen når det skal lages bosetning på egen 5 meter.



Har veldig troa på Eyolf som sikrer. Han er ikke verdens raskeste, men veldig god på plassering og bruk av styrke for å redusere risiko for at hurtige spisser utnytter at vi står høyt (spesielt mot de, som regel veldig begrensede, hurtigtogene vi har i Eliteserien)
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 22.03.2021 14:10    Post subject: Reply with quote

Syntes forøvrig det hadde vært et spennende eksperiment å prøve 3 CB i noen kamper:


Hansen
Henriksen - Eyolf - Augustinsson
Reitan(WB) - Ciljan - Chrupalla(WB)
Tagseth/holse - Zach/hoff
Ceide/Vechhia - Dino


Der Henriksen/Augustinsson bidrar fremover når den siden pusher

Eventuelt også noe slikt ved gitte kampbilder:


Hansen
Henriksen - Serbecic - Eyolf
Reitan - Hoff - Ciljan - Augustinsson
Holse/Dino
Ceide/Vecchia - Ralle


Last edited by RBKSandvika on 22.03.2021 15:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 22.03.2021 14:45    Post subject: Reply with quote

Hadde vært friskt med 12 spillere på banen ja.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 22.03.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

Oops, fixed
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 22.03.2021 16:40    Post subject: Reply with quote

Savner den tia da vi spilte så de så ut som vi hadde 12 spillere på banen. I hvertfall i tippeligaen.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.03.2021 16:41    Post subject: Reply with quote

Eyolf er god som sikringsstopper. Ikke så lynhurtig som Skjelvik eller Stadsgaard (og jeg synes fortsatt vi burde prioritere virkelig stor fart hos en midtstopper mye høyere enn vi gjør), men han har allerede vist at han har fart nok til å presse selv hurtige angripere vekk fra målet fordi han også er plasseringssterk, og veldig ekkel å få i kroppen.

Han er jo kanskje som Hovland, bare at han ikke starter løpsduellene feilplassert og med vekta på feil fot.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 43, 44, 45  Next
Page 18 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb