English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 486, 487, 488 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 17.04.2021 03:08    Post subject: Reply with quote

Sondre Skogen debuterte på nivå 2 i Nederland for et par uker siden etter noen måneder på lån i Excelsior fra Feyenoord. Etter å ha sittet på benken de første 7 kampene har han nå startet 4 av de 5 siste og nå fredag scoret stopperen sitt første mål etter en corner.

Kan for øvrig også nevne at Tørset Johnsen har gått skadet hele låneperioden i Dordrecht.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 17.04.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

Tore Reginiussen nettopp byttet inn i det 56 min. De leder 4-0.

Han kom forøvrig til et lag som kjempet mot nedrykk, nå er de på 6 plass!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 17.04.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

Tettey ble i dag historisk som den første som har rykket opp til PL 3 ganger i Norwichs historie.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2021 21:48    Post subject: Reply with quote

(...) i vinter returnerte Jensen til HB Køge i dansk fotball, nærmere bestemt på nivå to.

– Å bo så langt fra familien, det var ikke noe jeg kunne leve med, sier han og tar en liten pause.

– Planen var at de skulle fly fram og tilbake, så skulle jeg komme litt hjem til Køben. I stedet kom en ny bølge med korona og nye karantenekrav. Det var ikke slik jeg hadde lyst til at det skulle være, sier Jensen.

(...)

Nå venter spennende tider i Danmark, der Brøndby-legenden og tidligere Liverpool-stopper Daniel Agger har blitt Jensens sjef. Som ekte Brøndby-gutter kjenner de hverandre svært godt fra før. Jensen syns prosjektet er spennende.

I det siste har han for øvrig figurert litt som kantspiller i 4-3-3.

– Vi varierer veldig mye og er fleksible til å endre, også underveis i kampene. Vi har brukt å spille 4-3-3, men så fikk vi noen skader på offensive spillere så i det siste har vi spilt med «Gamle Jensen» på kant, sier Jensen og har litt selvironi:

– Jeg har fått noen målpoeng, men slitt med en skade i noen uker. En liten kneskade som setter meg ut en fem-seks uker. Jeg er tilbake i trening, jeg slapp billig for jeg fryktet både korsbånd og menisk. Men det må vel være en fordel med å ha korte og tjukke bein, sier han og ler.

Les mer: Da RBK-favoritten ble smittet av korona, fikk han dårlig samvittighet: – Jeg så hvordan det preget barna

Tidlig i februar 2019 ble Andreas Helmersen båret av banen i en treningskamp for Odd på Marbella. Undersøkelsene viste en ny alvorlig kneskade. Lørdag gjorde han comeback mot gamleklubben Rosenborg.

– Det er egentlig vanskelig å beskrive følelsen, men det var utrolig godt. Etter all den harde jobbingen fikk jeg endelig belønning, sier 23-åringen.

(...)

– Jeg må være så ærlig å si at jeg ble litt overrasket da Raufoss kom på banen. Jeg hadde vært ute i to år, og tenkte en del på om det var noen som hadde lyst på meg. Som våget å ta sjansen. Så fikk jeg prøvespille med Raufoss. Det endte med i kontrakt, og siden har jeg bare peiset på. De siste to månedene har jeg trent for fullt, sier han.

Les mer: Fryktet å bli glemt – gjorde comeback etter to år langt skademareritt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2021 16:44    Post subject: Reply with quote

Tidligere midtstopper Helge Aune takler aksjemarkedet bedre enn de aller fleste. På to år har 250 millioner kroner vokst til 500 millioner.

(...)

– Vi forsøker å finne de beste aksjene som over tid har generert verdier for eierne og der prisen er riktig. Vår jobb er å gjøre det litt tidligere enn resten av markedet, slik at vi får med oss verdistigningen, sier Aune.

Det klarte han og de to andre ansatte i Hausta Kapitalforvaltning altså svært godt i fjor.

(...)

- Kid og Europris har vært fantastiske investeringer for dere, med en verdistigning på over 100 prosent, pluss avkastningene?

- Totalt ble det et godt år, men jeg vil ikke komme med vurderinger av enkeltaksjer. Forvaltningsfilosofien vår er langsiktig, aktiv og verdiorientert.

- Det innebærer at vi egentlig har et evighetsperspektiv på investeringene. Dersom det ikke blir en reprising av selskapet etter at vi har kjøpt aksjer, så håper vi at inntjeningen i selskapet skal gjøre jobben, sier Aune.

(...)

Når et aksjefond gjør det godt, drypper det også penger på forvalteren. Hausta Kapitalforvaltning AS mottok nesten ti ganger mer i suksesshonorar i 2020 sammenliknet med året før. Beløpene var 2,9 millioner kroner i 2019 og 27,5 millioner i 2020.

Les mer: Fotballtrener Helge Aune scorer mest på aksjer

HAMAR ARRANGEMENT AS melder om endring i styre og ledelse. Viggo Sundmoen (fyller 67 lørdag den 24) som er best kjent som sjef i Vikingskipet og før det som «Os-ekspressen» i Rosenborg der han i to år var toppscorer – har fratrådt som daglig leder og styreleder. Dette har sammenheng med Sundmoens overgang til pensjonistenes rekker – tidligere omtalt i HA.

Les mer: Næringslivsjournalen, tirsdag 20. april
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2021 19:45    Post subject: Reply with quote

Børven har scoret 10 mål på 18 kamper for Ankaragücü i den tyrkiske toppserien - og det stopper dessverre der.

Spissen var i knallform, men har ikke vært med i troppen til de to siste kampene. Børven bekrefter at det ikke blir flere kamper for han denne sesongen.

– Lyskeskade. Ferdig for sesongen, skriver Børven i en sms til TA, etterfulgt av en tommel ned-emoji.

Les mer: Herjet i nytt land – så kom den blytunge smellen

New York City FC defender Malte Amundsen is settling in nicely with his new teammates. The defender agreed to join NYCFC from Danish side Vejle in February but only managed to complete the move earlier this month after receiving his visa. The 23-year-old was able to make his debut for the Boys in Blue against D.C. United at the weekend and speaking on Tuesday revealed he has found it easy to settle into the group.

“I would say that everyone has been very nice and maybe even nicer than what I expected,” Amundsen said. “Of course, there’s always some relation between Scandinavian players and so I’ve been talking Danish with Gudi [Thorarinsson] I’ve been talking Danish with Anton [Tinnerholm], and they’re trying to help me out as much as possible, so that’s very great. But also to mention all the others, they have also been amazing.”

Read more: Malte Amundsen: MLS Can Make Me Better

Skogen ordnet forresten 1-1 mot Telstar i siste minutt på fredag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 23.04.2021 13:32    Post subject: Reply with quote

Skal Tettey spille for klubben igjen likevel da?

Spill i Norge har fått stempelet som uaktuelt av 35-åringen.

Nå åpner han for det også. Bittelitt, i hvert fall.

- Om det plutselig er en klubb som vil gjøre meg til spillende trener, og hjelpe meg videre i karrieren, må jeg lytte til det. Sånne ting kunne gjort det interessant, sier han.

https://www.adressa.no/sp...-i-england
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.04.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

När jag nu fick access till Högmo kan jag pricka av ännu ett namn på min lista. Känns lika overkligt idag som det gjorde när jag intervjuade Högmos kompisar "Grönis" och BoA. Jag är oerhört tacksam att få tid av denna otroligt trevliga man och odödliga DIF ikon.

Läs mera: Intervju med Kung Högmo

Mot Sogndal onsdag, da AaFK vant 1–0, spilte Solnørdal i en av de tre sentral rollene på midtbanen. Plassen tok han i Simen Bolkan Nordlis fravær. Han ville trolig utgjort starttrioen sammen med Erlend Serberg og Torbjørn Kallevåg om det hadde vært seriestart onsdag og alle var tilgjengelige.

Likevel er startplassen onsdag et tydelig signal på at Solnørdal er nær en plass i Aalesunds startoppstilling.

– Det gir meg en boost videre til å prestere bra, slik jeg har gjort på trening og i internkampene tidligere. Jeg får tegn på at jeg er veldig nært noe, selv om det er noen skader i laget nå, sier Solnørdal til Sunnmørsposten.

Les mer: 18-åringen er nær AaFKs førsteellever: – Gir meg en «boost»

Selnæs er på plass i en "fotball-boble" i Suzhou like utenfor Shanghai, der den kinesiske ligaen er samlet på hotell for å gjennomføre første del av fotballsesongen.

Les mer: Ole Selnæs om ny kinesisk klubb, bonde-kallenavnet og mulig retur til RBK

Han spilte 2. omgang av Hebei-debuten i dag.

Dessuten: Intervju med Leo Hjelde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 23.04.2021 18:31    Post subject: Reply with quote

Beviset på at det som skrives på RBKweb, forblir på RBKweb.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.04.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

He-he, tenkte på det samme, da jeg hørte spørsmålet og svaret. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 23.04.2021 19:53    Post subject: Reply with quote

Den Barrista greia er veldig intern ja, en tidløs RBKweb-klassiker. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 24.04.2021 07:43    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/13962303/

Intervju med Helmersen.

Håper og unner han at det endelig skal skje for han nå Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 24.04.2021 08:34    Post subject: Reply with quote

Unner ham alt godt så absolutt!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.04.2021 09:18    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner at jeg er frustrert over situasjonen, og kan bare tenke meg hvordan det er for ham selv.

Det hele er veldig trist. Man undres jo på hva dette kunne ha blitt. Jeg håper virkelig han kommer seg opp til et nivå hvor han får vist hva som bor i ham, men å miste hele talentperioden gjør noe med en karriere.

Lykke til, i hvert fall, og det mener jeg av hele mitt hjerte.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.04.2021 14:42    Post subject: Reply with quote

I februar 2020 meldte han seg i Las Vegas, og fikk blant annet byens største hoteller som arbeidsplass. Solli sto ikke bare for underholdning. Via sine nettverk fikset han også gjestelister og det han kaller noen av verdens råeste fester i byen som vokste ut av Nevadas ørken.

På Hakkasan Nightclub på MGM Grand Hotell og Omnia Nightclub på velkjente Caesars Hotel, to nattklubber som drives av Hakkasan Group omtalt som ett av verdens ledende hospitalityselskaper har den tidligere fotballspilleren jobbet seg opp til status som tilnærmet lagkaptein for festglade gjester, som strømmer inn fra den legendariske stripa.

(...)

Solli, som han også heter på Spotify, har passert 3,3 millioner avspillinger med låten «Dear Mama».

(...)

– Så ble verden snudd på hodet. Men nå har guvernøren i Nevada gjort det klart at alt åpner 100 prosent fra 1. juni, så jeg regner med å være på plass ved de tider, sier han som har brukt det som ble mye mer enn 12 dager i Norge til å gjenoppfriske gamle kunster.

I mars brukte han sin facebookside til å tilby vaktmestertjenester.

(...)

– Jeg har jobbet litt med firmaer, og delvis vært litt sånn ryddegutt. Har aldri vært redd for å ta drittjobbene.

Les mer: Skulle underholdt for tusener i Las Vegas. Nå skrur og snekrer han i Oslo
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.04.2021 19:46    Post subject: Reply with quote

Det har vært spekulert i om [Tettey], som ble 35 år for noen uker siden, skulle hoppe på en ny ettårskontrakt med Norwich, men han forventer ikke at det dukker opp et nytt kontraktstilbud fra klubben.

– Jeg venter ikke på noen ting. Familien og jeg skal flytte til Trondheim til sommeren. Hvis klubben vil ha meg et år til, må jeg ta det med kona. Planen er å starte et nytt liv i Trondheim. Det blir en tøff tilvenning for både ungene, på to og snart sju, som aldri har bodd i Norge, og meg også, som ikke har bodde der på lenge, sier han.

– Har det vært aktuelt å bli i klubben og ta en rolle i trenerapparatet?

– Nei, det har ikke vært et tema, men det er noe jeg kan tenkte meg i fremtiden. Planen er å ta et trenerkurs der hvor jeg er. Jeg har ikke snakket med Rosenborg om noe som helst, men det hadde vært fint om de kan hjelpe meg.

Les mer: Tetteys knallharde rasismeoppgjør: – Jeg finner meg ikke i det

Du kender måske Issam Jebali fra Superligaen.

OBs farligste mand og en spiller med tekniske finurligheder i sit repertoire nu, men engang en 12-årig knægt, der fik skaffet sig selv og sin bror en plads på et akademi 250 kilometer fra hjemmet, og som senere mødte sin svenske kone på et hotel i hjemlandet Tunesien.

Læs mere: Superligaens ukendte stjerner: Issam Jebali forstod pludselig, hvad han havde gjort med sit liv

Så – i mars – kom altså en ny smell på trening. Denne gangen menisken. Av hensyn til livet etter fotballen, valgte [Blakstad] å avslå muligheten til å fjerne alt. Avgjørelsen om å sy kostet ham derimot minst noen måneder på sidelinja.

Kanskje tåler ikke karrieren mer i det hele tatt.

– Jeg har aldri tenkt tanken på å gi meg, men etter den siste begynte jeg å tenke. Med all historikken vil man gjerne fungere ok også etter karrieren, sier Blakstad.

– Du måtte gå noen runder da det smalt nå?

– Ja, det er noe jeg måtte tenke på. Nå har jeg ikke snakket med noe ortoped om kneet mitt enda, så vet ikke hva slags anbefalinger de kommer med, men det er noe som ligger i lufta. Jeg har ikke tatt noen endelig beslutning, sier han.

Les mer: Han skulle bli den neste stjernen fra Trondheim. Familien betød mye for Magnus (27) etter nedturene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 26.04.2021 10:57    Post subject: Reply with quote

Adegbenro scoret IFK Norrköping da de slo Halmstad i helga (Levi spilte også)
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.04.2021 20:52    Post subject: Reply with quote

Jarstien får trolig ny kontrakt i Hertha.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 30.04.2021 08:37    Post subject: Reply with quote

Tettey skal hjem. Antakeligvis noen år for sent og midtbane er vel ikke der vi trenger påfyll. Slik det er nå har vi vel også nok erfarne, rutinerte trøndere. https://www.eurosport.no/...5zipzxpBDg
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 30.04.2021 09:44    Post subject: Reply with quote

Tettet med håndsrekning til norske klubber

Flytter altså tilbake til Trondheim straks, så den håndsrekningen er vel strengt talt direkte til oss. Virker ikke motivert til å være spiller lengre, men kan en høstsesong som spiller være en løsning før han går over til en rolle i akademiet?

En spiller som fremdeles har så mye fotball i seg må jo være en kjemperessurs på feltet og tiltrekningskraft på unge spillere.[
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 30.04.2021 10:31    Post subject: Reply with quote

En dårlig kortsiktig løsning å hente Tettey. Nei takk.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 30.04.2021 10:42    Post subject: Reply with quote

Vi får vel se an vårt kortsiktige behov når dette skulle bli en aktuell situasjon. Han måtte i såfall kommet inn på lav lønn og uten at det går på bekostning av noen andre (dvs dekke et hull i laget/stallen). Han har utvilsomt fotballferdigheter til å bidra, og skal han spille fotball i Norge igjen så håper jeg jo inderlig at det ikke blir for en annen klubb. Men skulle han kommet for å ta en sentral rolle og blitt endel av stammen man bygger laget rundt, måtte det nok vært for minst 1 sesong siden...
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 30.04.2021 10:59    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er om Henriksen viser seg for god på midten til å flyttes ned som stopper hvor Tettey får en spillende stopperplass. Synes Henriksen har vært dønn solid og frisk ved spille sikkert og med noen stikkere.

Kan ikke tenke meg at Tettey vil ha en sjanse til å spille seg inn på laget nå - bortsett fra et par sesonger som stopper. Vi klarer nok i større grad å øke posession og spille ut av press med Tettey på laget - det har han virkelig vært god på hos Norwich - spesielt i fjor når han endte opp med å spille nesten alt. Vi har ambisjoner ut i europa og farten til en viss grad en sentral faktor.
Er meget usikker på fysikken til Tettey og må se han live før jeg skal kommentere.
Er han billig, villig til å trene, og trene på tempo, fungere som tiltrekningskraft for de unge og fungere som stallfyll så er det en "no brainer", men som en dyr og sentral brikke i laget? Meget usikker.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 30.04.2021 11:08    Post subject: Reply with quote

Stappmett 35-åring som faktisk ikke er helt sikker på om han gidder spille mer er selvsagt ingenting vi skal vurdere. Svært overrasket om han i det hele tatt får kontrakt noen plass om helst.

Høy lønn forventer han vel også.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 30.04.2021 11:22    Post subject: Reply with quote

Ett år for seint for RBK tenker jeg. Håper han får og tar en eller to sesonger i Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 486, 487, 488 ... 536, 537, 538  Next
Page 487 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb