English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gustav Valsvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 04.05.2021 09:48    Post subject: Reply with quote

Nå er Gustav Valsvik historie, og ferdig på Lerkendal.. Kan vi ilke bare en gang for alle, bestemme oss for å glemme denne unyttige spilleren, og heller parkere denne tråden nederst i bunken av håpløse spillerkjøp.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 04.05.2021 09:50    Post subject: Reply with quote

Art Vandelay wrote:
Valsvik er en av de mest begrensede spillerne som noensinne har fått tilpass i en A-lagstropp. Signeringen av ham er på mange måter symptomatisk på hvor dårlig denne klubben har blitt drevet de siste årene.

Nja, nå signerer stort sett alle klubber i verden en flopp i ny og ne.
Men enig. Ser man på poolen av spillere som har kommet til klubben dem siste årene så kan det vel kalles systematisk, og når de i tillegg ikke ser sin egen begrensing med en blanding av arroganse så blir de fort uspiselig i tillegg.
Om han hadde sagt noe slik som "Med såpass mange gode medspillere er det vanskelig å spille seg inn i laget og jeg har behov for spilletid i kombinasjon med at alderen er i ferd med å ta meg igjen.." eller noe slikt... oppfattelsen av han hadde vært en helt annen.. Å slippe han gratis hadde vi sannsynligvis gjort uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 04.05.2021 10:59    Post subject: Reply with quote

Dett var dett. Jeg liker å huske folk for det positive de har gjort, så jeg takker Valsvik for innsatsen, og kommer først og fremst til å huske ham for to ting:

- Plettfri opptreden da han måtte trø til etter noen minutter borte mot Maribor.

- At han våren 2019 ble kastet innpå de gangene vi jaget scoring mot slutten av kampen.

Det siste punktet er mer tragikomisk, men jeg tar det jeg får.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1119
Location: Trondheim

PostPosted: 04.05.2021 12:35    Post subject: Reply with quote

Jeg vil primært huske Valsvik som verdens høyeste venstreback.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.05.2021 20:28    Post subject: Reply with quote

Like fullt: Han var tross alt (tidvis) foretrukket foran Hovland av både Horneland og Henriksen seinhøsten 2019 og i fjor sommer. Det har vært spillere som aldri har fått noen som helst tillit av trenerne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 04.05.2021 21:30    Post subject: Reply with quote

Tillit av trener sier vel ikke så mye om kvalitet hverken på spiller eller person. Mye mere som spiller inn i slike vurderinger. Han ble ingen suksess hos oss og som fotballperson går han vel heller
Ikke ut portene som noen som vil bli savnet.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.05.2021 21:48    Post subject: Reply with quote

Det er jeg enig i. Men poenget mitt er at det er mange som forlater RBK uten aldri å ha blitt tatt ut på et toppet lag.

I stad kom forresten bekreftelsen:

- Strømsgodset betyr mye for meg og har betydd mye for min karriere. Nå er jeg tilbake og klar for et nytt kapitel [sic].

Les mer: Velkommen hjem, Gustav!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 04.05.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Det er vel også andre ting her enn antall minutter som nok vil påvirke hvordan Valsvik ettermele vil bli i klubben. Vi har kjøpt mye rart som sikkert har spilt mindre enn Valsvik. Men de har sannsynlig kostet mindre og gått mere elegant ut klubb portene.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.05.2021 00:02    Post subject: Reply with quote

Det var først og fremst kjøpet som var problemet.

Valsvik hadde vært en helt grei type å få inn om vi manglet den der kjøttmur-ryddegutten i midtforsvaret. En spiller som kan være nyttig i visse scenarier og mot enkelte motstandere dersom de andre alternativene blir for spede. Problemet var jo at vi kun hadde denne typen fra før som han konkurrerte om plassene med, og begge holdt landslagsklasse. En totalt meningsløs signering for omtrent alle unntatt Solbakken og Valsviks lommebok vil jeg tro, og vi kjøpte en spiller som ikke bare var litt for svak og "primitiv" i forhold til hva vi burde gå etter, men også uten reell sjanse til å spille seg inn grunnet konkurransen. Vi hadde allerede etablerte stoppere som var minst like gode som ham på det han var god på. Det blir som å hente Dino om man allerede har Prica (sr) og Bendtner, for å sette det på spissen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2021 20:06    Post subject: Reply with quote

– Det har vært tøft, det skal jeg ærlig innrømme. Det har ikke vært kjekt, men jeg har trent og vært profesjonell. Når du vet at du ikke er i fremtidsplanene til en klubb, er det ikke noe kjekt å gå på trening hver dag og vite at uansett hva du gjør, så har du ikke noe sjanse. Da jeg reiste fikk jeg vel ikke en takk på hjemmesiden engang. Det sier vel sitt. Jeg kan jo takke dem da og ønske dem lykke til, sier Valsvik og fortsetter:

– Men det sier vel sitt, så det er ikke noe mer å kommentere, egentlig. Jeg er veldig happy med å komme hit og få den responsen jeg har fått. Det er kjekt å bli behandlet slik når du har hatt en periode der du føler at du ikke har vært behandlet på en fortjent måte.

– Hva synes du om det, da, den avskjeden du fikk og den takken du nevner?

– Altså, jeg trenger ikke kommentere det. Det er noe de må tenke over, om det er slik de vil holde på.

Les mer: – Jeg fikk vel ikke en takk på hjemmesiden engang. Det sier vel sitt

Slutt med sytet!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 06.05.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

Surmulende fjott.
Har fått masse penger for å ikke gjøre en dritt.

Good riddance!
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 06.05.2021 20:42    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

Har fått masse penger for å ikke gjøre en dritt.


Det stemmer vel ikke helt. Han har vel strengt tatt vært på feltet og gjort det som er jobben hans, har han ikke?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 06.05.2021 21:20    Post subject: Reply with quote

Enig med Valsvik. Flaut og smålig av klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 06.05.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

Forstår ikke hvorfor vi ikke gir han en takk som avskjed. Han sutra kanskje litt over situasjonen, men evnet ikke å kjempe seg inn på laget. Fikk gå til slutt og burde være fornøyd. Klubben burde være stor nok til å takke for innsatsen.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Ã…fjord

PostPosted: 06.05.2021 23:05    Post subject: Reply with quote

Man kan naturligvis kritisere Valsvik for diverse, men å ikke takke ham av er dårlig av klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 06.05.2021 23:35    Post subject: Reply with quote

Rett og slett smålig. Jeg vet ikke, men hadde jeg vært i medieavdelinga i en klubb som Rosenborg og jeg hadde blitt pålagt å IKKE takke en spiller som tross alt (uavhengig av sutring, lønn og prestasjoner) har gjort sitt beste når han har vært på banen, da hadde jeg ikke funnet meg i det.

Om det er slik, eller om det er noe Stenseth og co selv har funnet ut, det vet jeg ikke.

Dumt er det uansett. Klubben, respekten for andre mennesker og hvordan man oppfører seg skal det være standarder for i en klubb som Rosenborg. Disse må ligge til grunn hele veien, uavhengig av hvem som innehar roller i sportslig ledelse etc. De bør aldri vikes fra, og et visst nivå av profesjonalitet og respekt må alltid ligge til grunn. Særlig i en klubb som fronter sine verdier så hyppig utad.

Forøvrig bekrefter det bare inntrykket mitt av en del av menneskene som jobber på brakka. I Makedonia (før kampen mot Vardar) traff jeg en fyr som lignet svært så mye (så mye at det ikke kan være tilfeldig) på et kjent fjes i medieavdelingen til Rosenborg på et kjøpesenter. Jeg gikk i Rosenborgdrakt og gikk forbi (typ en meter unna denne personen) og sa noe sånt som "heia Rosenborg" . Vedkommende reagerte på det jeg sa men ignorerte det totalt, gikk forbi og forsvant ut av butikken. Holdningen om at "Vi er Rosenborg, vi er best" bør være forbehold spillerne, av selvtillitsmessige grunner, og fordi det skal være sånne krav i Rosenborg. Derimot er det lite hensiktsmessig at andre mennesker som tjener sine penger i Rosenborg skal ha en slags "ovenfra og ned"-holdning til de som klubben tjener sine penger på - nemlig fansen og de som bryr seg om klubben.

Det har også vært et spillerproblem. Jeg husker flere 17.mai-tog med Rosenborg-lag som dagen etter seier og med solid serieledelse i boks har sett ut som om de har vært pinlig berørte av å være ute i gatene. Som min studieksmerat sa: "Det ser jo ut som om de ligger på nedrykk og tapte i går" (slo Sandefjord 5-1)

Eller, enda verre, da over 100 trøndere sto i Makedonsk kulde og sang for Rosenborg i 90 minutter, og så måtte Kåre Ingebrigtsen gå å hente spillere på vei i garderoben for å informere dem om at "Hei gutter, gå bort og takk fansen". Ingen av spillerne kom nærmere enn til cornerflagget, med unntak av Kåre som faktisk tok trappetrinnene opp til kjernen og takket for bidraget. Dette i tillegg årets siste kamp, med all verdens mulighet til å gi de trofaste en slags belønning eller takk for jobben.

Det er heldigvis ikke bare sånn. Jeg har vært mye nedpå brakka i forbindelse med en veldedig organisasjon jeg jobbet for, og har hentet ut gratisbilletter til denne organisasjonen. Da har jeg alltid blitt møtt med et glis av ei som heter Hanne, eller med godt humør av han som står nedpå matta på kampdag. Det har også vært sånne typer som Pål Andre Helland, som har stilt opp for enormt mange fans, stått alene i regnvær og møtt unge håpefulle mens resten av laget har gitt blanke. Eller Anders Konradsen, som på eget initiativ tok kontakt med meg for å låne gensere og fronte de i sosiale medier (gensere som for øvrig ble stjålet fra garderoben til Rosenborg - hvilket Anders gjorde opp for av egen lomme), eller Tore Reginiussen - som har vært en bauta og profil like mye av banen som på.

Jeg elsker Rosenborg, men de siste årene har vært altfor mye preget av at det er giftige figurer på brakka og i klubben. Det gir meg et ambivalent forhold til mye ved klubben. Jeg vet ikke hvordan det står til nå, men enkelte avskjedene har neppe vært dumme for klubben, både hva gjelder spillergruppen og klubben ellers (Hellands vesen er riktignok et stort savn).
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 06.05.2021 23:43    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg nødvendigvis er enig i hvordan klubben tok avskjed med spilleren, så skjønner vi nok alle hvorfor avskjeden ble som den ble. Når det er sagt, så hadde det ikke skadet å bare takke - for ordens skyld.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 07.05.2021 08:28    Post subject: Reply with quote

Klubben kan gjerne gjøre avskjedsmeldinger på nett som standard, men skjønner ikke helt hvorfor Valsvik gidder å bry seg så mye om sånt. Han er så sutrete. Jeg er bare glad vi er kvitt ham jeg. Antar miljøet i troppen ikke ble dårligere når han dro i alle fall, aldri positivt med folk som går ut i media og klager.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.05.2021 08:46    Post subject: Reply with quote

Begge deler kan forsåvidt være rett her. Det er én ekstra setning som skal til for at klubben får et slags moralsk overtak her. Jeg bryr meg egentlig ikke noe om det selv, men det hadde maks kosta tre kalorier.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 07.05.2021 09:53    Post subject: Reply with quote

ja ikke sant. Nå fremstår klubben som smålig og Valsvik som som en sutrepeis. Unødvendig av begge parter.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.05.2021 09:56    Post subject: Reply with quote

Dårlig dømmekraft fra medieavdelingen til RBK, hvor man lett kunne unngått noe kontrovers, men fy faen for en bitter grinebiter Valsvik er. Deilig å bli kvitt fyren.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Page 19 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb