English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 05.02.2021 20:22    Post subject: Reply with quote

Altså for mig giver det ingen mening det han siger. Som højre benet vil han da altid og langt bedre kunne komme til gode afslutningsmuligheder fra venstre kanten. Det er da også udfaset og gammeldags at spille med en højre benet på højre kant og en venstre benet på venstrekant. Jeg forstår ikke helt hvad Åge tænker her - Eneste plus er at kanten bedre kan komme til baglinjen og slå indlæg. Jeg håber virkelig ikke vi skal spille på den gammeldags måde.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 06.02.2021 00:41    Post subject: Reply with quote

Har du noengang sett Ceïde spille?
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 06.02.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er absolutt for utoverkanter og mener at det ikke er så utdatert som mange skal ha det til, men det fordrer en spiss som scorer mer enn Claus Lundekvam.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Kaize
Proff


Joined: 11 Jan 2011
Posts: 269

PostPosted: 06.02.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

Om det er tanken at venstre back skal komme på overlap, tar jeg gjerne en Ceide, som har fått orden på skuddfoten lurende i boksen.
_________________
Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 07.02.2021 01:40    Post subject: Reply with quote

Jeg har set Ceide spille i 2 år. Han er hurtig og dygtig mand mod mand. Mod bedre hold er vi udfordret i hans side da han ikke forsvarer specielt godt og han har sorry to say ikke noget slutprodukt. overhovedet Jeg tænker nul må i 2 sæsoner taler vel et sprog for sig trods alt. Og ja jeg har set ham komme ind fra venstre 1000 gange og afslutte fornærmende dårligt. Når det så er sagt så håber jeg det ændrer sig i år.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 07.02.2021 11:38    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Og fordi han mangler sluttprodukt gir det mening å gi han en rolle hvor han først og fremst skal gå mot linja og slå innlegg. Da blir eventuelle mål en ren bonus.

Det gir ingen mening å fortsette med noe som ikke har fungert 1000 ganger før. Da må man prøve noe annet heller enn å håpe på at det bare plutselig endrer seg.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.02.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Jepp, jeg tror ikke vi skal ha kjempe forventninger til at Ceide skal slå til i år. Han er rett og slett elendig til å score mål og forferdelig til å forsvare seg. Det er mye han må jobbe med der for å ha en fremtid som betalt fotballspiller. Sånn, nå var det sagt. Alle vet det, men ingen vil si det.

Skulle han slå til er det fantastisk av Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 07.02.2021 12:25    Post subject: Reply with quote

det gode er, at han kan sætte sin mand 10 ud af 10 gange. Når man så har den kompetence er der noget skingrende galt når man ikke har scoret et mål i 2 sæsoner som offensiv spiller. Jeg er helt enig i at vi skal håbe på indlæg fra ham, fordi det bliver da ikke lettere for ham at afslutte som højre kant og højre benet. Det vil alle dage blive akavet for ham når han skal ind i banen med sit højre ben. Jeg holder fast i at det for mig er en gammeldags måde at spille på og synes han skal blive i venstre side og så må man arbejde med hans næste skridt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 07.02.2021 13:17    Post subject: Reply with quote

Emil viste prov allerede i fjor på at han kan produsere målpoeng i fjor selv om det ikke tilfeldigvis ble noen mål. Han har også vist på trening og senest i internkampen at han har ferdigheter til å score fra høyreside.

I mine øyne er Ceide et enormt talent og det å utvikle ferdighetene til å spille på begge sider gir både han og lager mer fleksibilitet og mindre forutsigbarhet. Jeg ser ikke problemet.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 07.02.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Jeg holder fast i at det for mig er en gammeldags måde at spille på og synes han skal blive i venstre side og så må man arbejde med hans næste skridt.


Det er litt spesielt å påstå så hardnakket at utoverkanter er utdatert. Bodø/Glimt klarte seg jo ganske så bra med utoverkanter i fjor. Guardiola har også spilt mye med utoverkanter i City, og Sane og Sterling var jo nærmest ustoppelige som nettopp utoverkanter i flere sesonger.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 07.02.2021 14:20    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke at argument at fordi alle andre spiller med innoverkanter må vi gjøre det samme. Da kan man heller si at fordi så mange lag spiller så smalt er det rom på kantene som kan utnyttes med tradisjonelt kantspill.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.02.2021 10:06    Post subject: Reply with quote

Det er uansett en litt mindre 'enkel' og standard utfordring for backen når vi plutselig kommer med en spiller som er såpass god til å utfordre en mot en som utoverkant. Det er ikke så gangbar mynt å bare åpne opp nedover mot linja, for da risikerer man ikke bare at han får slå innlegg med sitt gode bein, men at man blir rundet fullstendig. Og gir man for mye plass på innsiden risikerer man at han uansett kommer til med den sterke foten sin.

Jeg skjønner fristelsen med å bruke innoverkanter. Men det fordrer jo faktisk både at denne kanten er målfarlig med skuddbeinet sitt, at laget utgjør en realistisk trussel når han går andre veien, og at backen er en innleggstrussel når han overtar bredden på siste tredel. Hvis man har spillere av en litt annen støpning enn dette er det ikke sånn at innoverkanter er den eneste måten å spille på.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 08.02.2021 10:34    Post subject: Reply with quote

Men Ceide som kant på højre side ser jeg bare Reitan som rent fyld og kun en defensiv faktor. Jeg vil seriøst foretrække ham på venstre kant hvor han så bare skal udvikle sine afslutninger - lidt a la en Thierry Henry i gamle dage. Uha da da han kunne afslutte i det lange hjørne hver gang og den sad der bare. Jeg synes vi skal have backs der kommer med i overlaps - men Reitan og Ceide vil stensikkert stå i vejen for hinanden.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.02.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Hehe, 'bare' utvikle sine avslutninger slik som Thierry Henry Cool

Jeg tror nok poenget er litt at vi vil få se Ceïde figurere på begge sider, avhengig av hvilken av de to mer utpregede innoverkantene han erstatter. Emil sin jobb er uansett å utvikle måten han angriper backen på slik at han truer med både skudd og innlegg og lager kaos uansett hvilken side han spiller på. Det er heller ikke sikkert hans primære rolle i år er i kamper der vi kommer tungt og ofte med backene i etablert.

Hvis Emil blir tøffere på å bruke farta og størrelsen sin rettvendt når han utfordrer en mot en er det ikke hvilken side han spiller på som blir avgjørende, det er min mening. Det er fullstendig opp til ham om han vil være en scenariospiller eller et ubestridt førstevalg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 08.02.2021 11:22    Post subject: Reply with quote

Det giver rigtig god mening ZAP og jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Han har redskaberne må man sige, men han skal udvikle sit spark og afslutninger. Det har bare ikke været godt nok. Jeg har jo set ham afslutte 1000 gange omtrent når han havde sat sin mand og kom ind fra venstre med nul komme nul mål til følge. Intet slutprodukt ingen storspiller så enkelt er det. Denne sæson bliver skelsættende for ham, hvi s han gerne vil videre til en større klub på sigt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2021 18:06    Post subject: Reply with quote

En video av et intervju fra 2018 gikk tidligere sin seiersgang på YouTube, men da Nidaros søkte opp klippet nylig, var det borte.

Hovedpersonen selv var så lei av å bli «mobbet» av sine kompiser at han fikk det fjernet.

– Jeg var veldig nervøs, for det var mitt første intervju. Jeg fikk helt blackout i starten. Jeg husker at jeg fikk spørsmål om hvordan kampen gikk, og da tenkte jeg, «hva skal jeg si nå». Vi vant 4-2 mot et fjerdedivisjonslag, så jeg visste ikke hva jeg skulle si, sier Ceïde og ler.

Intervjuet skjedde minutter etter debuten hans for Rosenborg mot Trygg/Lade i cupen. 19-åringen er tydelig på at han ikke følte seg komfortabel der og da.

I ettertid haglet reaksjonene fra venner og bekjente.

Så mye at han ba Thomas Karlsen, som filmet og la ut videoen, om å slette den.

– Jeg sendte melding til han i fjor en gang, for det har ingenting å gjøre på internett.

– Er det mange som har sett klippet?

– Ja, det er mange. Det blir brukt imot meg hele tiden av kompiser. Jeg tenkte bare at nå skal de ikke få bruke det imot meg lenger. Jeg måtte få det bort, sier han med et smil.

Les mer: Emil (19) fikk intervju slettet fra YouTube etter «mobbing» fra kompiser: – Det blir brukt imot meg hele tiden

Jeg visste ikke om dette før nå. Føler vel at Ceide burde ha sett på dette som en kuriositet etter debuten. Man kan ikke kvitte seg med alt som gir en smule ubehag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.03.2021 23:32    Post subject: Reply with quote

Enig. Bedre å bare ta eierskap til dette, og ta det som en artig greie. Ting på Internett er evige uansett, og dette kan fort bli et eksempel på Streisand-effekten.

Ikke sett videoen selv, men jeg må innrømme jeg blir litt nysgjerrig - altså grepet av nevnte effekt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 29.03.2021 08:59    Post subject: Reply with quote

Må huske at dette er guttunger det er snakk om også da.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

Mens de andre målscorerne jublet behersket, klarte ikke Ceide Konradsen å dy seg. Han sprang rundt og slo seg på panna.

Med et vakkert glis.

Og mens han ropte «Drogba! Drogba! Drogba!»

– Jeg scoret på hodet, det er jo noe folk ikke tror jeg kan! Jeg må vise folk, sier Ceide Konradsen til Nidaros.

– De få gangene jeg scorer på trening, bruker jeg å si til lagkompisene mine at jeg er Didier Drogba, fortsetter han.

Les mer: «Alle» har ertet RBK-kometen. Da han endelig slo tilbake, sammenlignet han seg selv med sitt store idol
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

Før intervjuet spurte Nidaros flere i og rundt Rosenborg om det var noe spesielt man burde ta opp med tvillingene. Samtlige ga samme svaret. «De er blant de sløveste på Rosenborg.»

– Hvem sa det? At vi er de sløveste på Rosenborg? Nei, det er bare tull. De som har sagt det må skjerpe seg. Jeg skal finne ut hvem som har sagt det, sier Emil.

– Det er faktisk helt sykt, kontrer Mikkel.

– Personlig så synes jeg det er sykt at de mener det, men det er bare min mening. Jeg kan benekte at vi er blant de sløveste på Rosenborg. Vi er veldig ryddige og har kontroll på det meste, sier Emil bestemt.

Les mer: Benekter «stempel» i RBK: – Jeg skal finne ut hvem som har sagt det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9662
Location: Drammen

PostPosted: 29.04.2021 10:44    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-lettet-ut

Rekker Ranheim-kampen!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2021 12:43    Post subject: Reply with quote

19-Ã¥ringen fra Finnsnes anses som Rosenborgs desidert mest spennende talent.

Og blir omtalt som en dønn seriøs unggutt uten nykker. En som er veldig strukturert i måten å jobbe på.

- Kjenner du deg igjen i det?

- Ja, det vil jeg si. Jeg forsøker selvfølgelig å bli best mulig på alle måter. Spise riktig. Sove riktig. Drikke godt. Trene ekstra.

- Er det et fokus du har fått nå, eller har det vært der hele tiden?

- Nei, det begynte da vi gikk i niendeklasse, sier han.

«Vi» er han og broren Mikkel Konradsen Ceïde, som også har proffkontrakt med Rosenborg.

- Da bestemte vi oss for at om vi skulle bli best, måtte vi gjøre som de beste gjør. Da kunne vi ikke drive og spise mye godteri og drikke brus. Det er ikke bra for kroppen. Det er ikke verdt det i det lange løp.

LEs mer: Emil vil vise verden at en gutt fra Finnsnes og Haiti kan nå så langt han vil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 16.05.2021 19:56    Post subject: Reply with quote

Det må være den dårligste kampen fra en av våre enkeltspillere jeg har sett siden Traoré mot Chelsea i 2007.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 938

PostPosted: 16.05.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Defensivt bidrar han med null og niks. Totalt passiv, går foran og viser hvordan man kan holde to meter avstand til glimtspillere med ball. Går ikke i en duell, unngår kroppskontakt. Offensivt blir mye oversteg uten resultat. Vi kan ikke ha en spiller som er så fraværende i startelleveren. Han er yndlingen med potensialet, men faktum er at han ikke er god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1225

PostPosted: 16.05.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

Vi trenger 11mann. Det er jo latterlig med hans fart i bena at han ikke kommer mer oppi.
Nå må han ta tak, vi har ikke tid til dette fjaset.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 48, 49, 50  Next
Page 16 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb