English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2020 19:49    Post subject: Reply with quote

– I mitt hode er jeg det (førstevalg), men det tenker nok Vegar også. Slik bygget er vi fotballspillere. Det er bare å gjøre det best mulig de siste seks-sju kampene, så skal vi kjøre på, sier Dahl Reitan.

Til Nidaros sa Hareide på en hektisk kveld lite om status på Hedenstad, men det virker heller ikke som 67-åringen har noen hast.

– At Hedenstad ikke spilte nå, hadde ikke noe med kontrakten å gjøre. Vi får se, det er mange kamper igjen av sesongen, sier RBK-sjefen.

Les mer: Beklaget, la seg flat og satte skapet på plass. Så kom RBK-spilleren med kritikk mot mediene

Merkelig at Hareide sa det motsatte til Nidaros på søndag enn til meg på lørdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2021 22:22    Post subject: Reply with quote

- Det er ingen her som vet så godt som meg hvordan det er å være back i Rosenborg. Jeg skal hjelpe ham og alle nye å komme inn i gruppen og laget, vi må hjelpe hverandre for å bli best mulig. Vi er lagkamerater, gjentar Reitan.

(...)

- I mitt hode er jeg nummer én. Jeg skal spille flest kamper, den holdningen må man ha i Rosenborg. Man kommer på trening for å vise at man er best. Det er sånn jeg tror vi blir bra, samtidig er vi nødt til å unne lagkameratene suksess, skal vi få inn en skikkelig vinnerkultur, sier Reitan.

Les mer: - I mitt hode er jeg nummer én. Jeg skal spille flest kamper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2021 20:47    Post subject: Reply with quote

– Jeg vokste veldig på oppholdet mitt i Bodø, både som person og spiller. Det er jeg evig takknemlig for. Jeg har mye kompiser i og rundt klubben der. Jeg skal ikke kalle det et hjem, men jeg hadde det veldig fint der, sier han.

(...)

Så spørs det å se om det er han eller Adam Andersson som starter for RBK i 2021. Dahl Reitan skal i hvert fall få slippe å svare på spørsmål om han i hele år. Han sier likevel at sin nye kollega har kommet bra inn i gruppa.

– Han er en rolig og fin type. Vi har fått et godt inntrykk av ham, både som person og spiller. Det er viktig å ha en gruppedynamikk som fungerer. På hotellet på Frøya hadde det ikke noe å si hvem man satt med og spiste middag. Det er viktig, sier Dahl Reitan.

Les mer: Før var han stille og sjenert. Nå er han avslørt som «drittsekk»: – Det er artig å holde på sånn
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2021 16:06    Post subject: Reply with quote

Tilsynelatende er Reitan foretrukket også foran Adam Andersson, som i øyeblikket vikarierer som venstreback. Det objektive beviset på at Reitan faktisk er førstevalget som høyreback, kommer dermed først i slutten av mai når Jonathan Augustinson er kvitt lyskeskaden og den ene lagkameraten må vrakes.

I seriespremieren mot Vålerenga neste helg spiller uansett Reitan høyreback:

- Det er kjempestort - uten tvil! Det er absolutt en stor drøm. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å spille så mye som mulig. Jeg føler meg uansett trygg på at jeg kommer til å få mye spilletid. Men vi har tre gode backer, så det skal ikke spille så stor rolle hvem som spiller.

Les mer: - En stor drøm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 10.05.2021 08:59    Post subject: Reply with quote

Potensiell landslagsdebut i 2021? Utrolig trygghet defensivt i går og en av få kapabel til å slå gode innlegg offensivt.

Bevares, det er tidlig, men høyrebacken er vel også den mest åpne posisjonen på landslaget?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2021 09:54    Post subject: Reply with quote

Enig, ble veldig imponert over Reitan igår. En helt annen defensiv trygghet enn tidligere, og tar i tillegg mye mer for seg i duellene. Virker å ha blitt fysisk sterkere, og fremstår også forholdsvis rask. Om han og Ceide finner kjemien sammen kan vi få en ganske god høyreside.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 10.05.2021 09:59    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Potensiell landslagsdebut i 2021? Utrolig trygghet defensivt i går og en av få kapabel til å slå gode innlegg offensivt.

Bevares, det er tidlig, men høyrebacken er vel også den mest åpne posisjonen på landslaget?


Reitan har uvilsomt utviklet seg, men er høyrebackposisjonen så åpen egentlig?

Konkurerrer mot Svensson, Linnes, Ryerson, Witry, Elabdellaoui (dersom han kommer tilbake)
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.05.2021 10:13    Post subject: Reply with quote

Bør selvfølgelig ikke være i nærheten av noe landslag enda. Foreløpig presterer han kun vekselsvis i ES og knapt det. Selv i går hvor han var strålende defensivt, så gjorde han stort sett kun feilvalg offensivt. Bruker alt for lang tid på valgene sine. Og det blir stort sett upresist.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 10.05.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

Er helt på sin plass å diskutere om Reitan kan bli en del av landslaget i år om han fortsetter utviklingen.

Reitan har ikke den samme råskapen til Svensson offensivt, men han kan noe så sjeldent som å slå gode innlegg i tillegg til å være disiplinert og stødig 1 mot 1 defensivt. Med mindre Omar kommer tilbake på samme nivå tror jeg fort Reitan kan bli en aktuell kandidat.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.05.2021 11:09    Post subject: Reply with quote

Svensson, Omar (om han kommer tilbake), Linnes og Ryerson er nok alle klart foran i køa. Så har man jo Witry som nok er nestemann. Jeg ville nok ha valgt Holmgren Pedersen foran Reitan også om man skal hente opp et 'prosjekt' fra Eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.05.2021 11:17    Post subject: Reply with quote

Reitan er ganske langt unna noe landslagsplass ja. Han kan vel fort få mer enn nok med å spille seg til plass på RBK når Augustinsson er tilbake og Andersson blir reell utfordrer på høyreback.

Når det er sagt så viste han veldig lovende takter i går, og nøytraliserte Layoni fullstendig. Håper han fortsetter fremgangen dog, og at dette ikke bare var et blaff fordi han kjenner Layoni godt fra før.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 10.05.2021 12:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tror kanskje man skal være forsiktig med å utrope Reitan til landslagskandidat etter en god prestasjon mot en tidligere lagkamerat han kjenner ut og inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 10.05.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Han gjorden en god kamp i går. Jeg synes alle norske spillere som har så full kontroll over Neymar (eller Messi eller Suarez) burde være landslagsaktuelle.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.05.2021 08:33    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes selvfølgelig Reitan framstod som både solid og godt forberedt defensivt nå sist, men jeg er nå også litt usikker på hvorvidt Layouni virkelig kommer til å være en stjerne i ligaen uten Saltnes og Bjørkan til å spille ham opp i gode situasjoner.

Uansett holder det ikke å bare gjøre en god defensiv kamp for å begynne å snakke landslag. Reitan er en ganske 'enkel' backtype med bra fart, bra duellstyrke og ok innleggsfot, men det er mange av hans rivaler som i tillegg er bedre pasningsspillere og bedre offensivt en mot en, og det er nøkkelkvaliteter for en moderne back.

Jeg tror dog vi ser litt av hvordan Reitan skal etablere seg som en solid, trøndersk back som kan være førstevalg hos oss lenge. Vi kan tilpasse oss at vi ikke satser på en 'stjerneback' i den rollen, for eksempel ved å bruke vingtyper som Ceïde foran ham, men kanskje også en annen indreløpertype enn Zachariassen, slik at vi kan få mye ut av fart og motor hos Reitan begge veier.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.05.2021 08:41    Post subject: Reply with quote

Jeg og har vært borti den tanken angående Layoni i VIF. B/G de siste åra har så til de grader vært det perfekte stedet for offensive spillere å skinne. De gis de riktige forutsetningene og situasjonene. Bare se hvordan de gjennom to, og antageligvis nå tre sesonger har klart å få frem angrepsspillere på produksjonsbånd. Savnet av Evjen og Hauge er jo helt glemt. Så er nok ikke VIF det minst ideelle klubben for en type som Layoni, men at han skal bli så god som han var i Glimt, det tror jeg absolutt ikke skjer.

Uansett gøy å se at Reitan hadde såpass god kontroll som han hadde. Ekstra artig når Layoni viser hvor mye det går inn over han når han blir bytta ut. For min del tar også Reitan igjen noe av de fotballmessige manglene han har med å være en skikkelig drittsekk på banen. Sparker vekk ballen, småpirk og stikk mot motstanderlaget hele tida. Det skal ikke undervurderes.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 24.05.2021 20:59    Post subject: Reply with quote

Prestasjonene til laget har vært varierende, men denne mannen har virkelig tatt steg. Mange trekker frem de offensive bidragene, men jeg mener han holder svært høyt nivå 1-mot-1 og i sin posisjonering. Kondisjon og fart er også der det skal være for en høyreback. Man snakker om spillere som ikke får ut potensiale i Rosenborg, men etter det jeg har hørt var ikke Reitan noe spesielt i Bodø/Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 24.05.2021 21:11    Post subject: Reply with quote

Ligaens beste back.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.05.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

Sliter defensivt i hver kamp. Ligaens beste? Han er jo milevis unna Bjørkan.

Men tatt steg, det har han jo absolutt. Jeg hadde null tro etter at han fikk sjansen for Hedenstad i 2018 og floppet knallhardt. Nå ser han ut som en vi kan utvikle til en utmerket Rosenborg-back.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 28.05.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Hadde forventninger til EDR før fjorårets sesong, men ble skuffet. I år er det mye bedre, en av våre beste, synes jeg!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 28.05.2021 16:58    Post subject: Reply with quote

Sitter med en følelse av at han gradvis kommer til å bli bare bedre og bedre. Han virker å jobbe hardt og ha en bra mentalitet.

Får han luket ut litt defensive feil og forbedret det offensive enda mer så har han den plassen i flere år fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 28.05.2021 18:40    Post subject: Reply with quote

Med unntak av kampen mot VIF synes jeg han har vært direkte dårlig. Jeg skjønner ikke at det han han prestert til nå i sesongen kvalifiserer til hverken bra eller solid.

Offensivt har han aldri vært god, men jeg synes han er svak en mot en defensivt også. Ikke i rene løpsdueller, der klarer han seg stort sett bra, men ellers er det langt unna det jeg forventer av førstevalget på høyrebacken i Rosenborg.

Christer Basma fikk mye pepper for hvordan han løste backrollen i sin tid, men sammenlignet med Reitan var han en en halvgud. Eventuelt kunstner.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 28.05.2021 20:49    Post subject: Reply with quote

Haha tenk å være så fullstendig ute å sykle dags.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 28.05.2021 21:34    Post subject: Reply with quote

@Dags, du kan ikke ha sett de samme kampene som resten av rbksupporterne har sett.
Alternativt må du jo forvente at Reitan skal være bedre enn R
Stort sett alle høyrebackene i PL.
OK, han er ikke ferdig utvikla som back, men han har ikke vært direkte dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 28.05.2021 23:10    Post subject: Reply with quote

Jaja, dere får mene hva dere vil. Jeg er helt uenig hvis dere virkelig mener at han har imponert. Han er da direkte involvert i minst ett baklengsmål i hver av de siste fire kampene.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 29.05.2021 07:07    Post subject: Reply with quote

Reitan har tatt store steg og kommer til å bli bedre når laget fungerer bedre også.
Han har bra tempo, er offensiv, gode innlegg og trøkker til. Han holder godt defensivt, men har litt små mangler, men dette kommer med mere rutine
og spilletid.
En som virkelig sliter defensivt, er vår mann på venstre side, Carl Adam Andersson. Få Augustinsson i form og RBK har ligaens beste backpar, om man kan si så.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 26, 27, 28  Next
Page 19 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb