English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Avatar
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 20.12.2006 21:22    Post subject: Reply with quote

Hvis alle folk fyldte forumet med pis og svada, var der nok ikke mange forumbrukere som ville fortsat og bruke dette forumet. Jeg havde i hvert fald ikke. Folk har lov til at skrive hvad de vil, så længe det er i den rette tråd i det rette forum og at indlægget har relevans for emnet.
Men når man bare skriver for at skrive og få min mening ud og derved irriterer mange af de andre brugere, er det på tide at stoppe.
B/T har fået et vink med en vognstang et par gange nu, hvis jeg fik lige så mye pes som ha, havde jeg nok tænkt over om det ikke var mig som var problemet, og ikke alle de andre.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 20.12.2006 21:58    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke la være å le av denne diskusjonen Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Gina Krog
Senior


Joined: 03 Nov 2006
Posts: 127

PostPosted: 20.12.2006 22:48    Post subject: Reply with quote

simonfcb wrote:
Done Smile

Forstår 100% at dere ikke liker at vi har logoer fra andre lag.


Takk, nå fikk du min respekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.12.2006 23:16    Post subject: Reply with quote

Juchmako2 wrote:
Jeg klarer ikke la være å le av denne diskusjonen Razz


Det er du ikke aleine om... Men noen burde snart flytte det meste av innleggene her (inkludert dette) over i off-topic-tråden?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 20.12.2006 23:45    Post subject: Reply with quote

Jeg observerer med interesse at B/T mener at det er relativt få som har kritisert ham for postingen i dette forumet, og at han derfor ser ingen grunn til å endre sin atferd. Jeg må si at jeg ikke tolker situasjonen på samme måte. Likevel har jeg valgt å ligge litt lavt da jeg kanskje ikke er den som skriver de mest fornuftige tingene på dette forumet.

Jeg må si meg enig i kritikken mot B/Ts posting. Andelen av innleggene hans som er interessante, er svært lav. Ofte består innleggene av selvfølgeligheter, gjentagelser er linker til artikler som jeg allerede har lest på min nyhetsrunde på nettet. Det som imidlertid er sjokkerende er at B/T ikke tar agnet når nesten samtlige oldtimere har kritisert ham. Jeg tror de fleste her ville ha revurdert sin egen posting hvis de hadde fått en konstruktiv tilbakemelding av dette slaget.

Denne diskusjonen bør vel som nevnt flyttes over i en annen tråd.

Det handler ikke om liv og død, men vises avataren min på dette forumet?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.12.2006 23:47    Post subject: Reply with quote

Ser den ikke jeg, iallfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.12.2006 23:56    Post subject: Reply with quote

Jeg ser den, Katalysator.
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 21.12.2006 00:11    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:

tbone wrote:
Det er mulig han er en grei kar, men hans egosentriske og lite ydmyke forumoppførsel har jeg lite til overs for.

Forstår deg ikke helt her tbone, jeg mener selv jeg er en av de mest uegosentriske brukerne her inne. "Og lite ydmykende forumoppførsel", nei helt uenig med deg her. Vil gjerne se eksempler...

Hadde du vært ydmyk hadde du lyttet til andres meninger. "Aktive brukere"-argumentet ditt holder ikke vann. Av de brukerne som er aktive på forumet, kommer 95 % med kritikk av din oppførsel, og ber deg om å andre denne. Men du har for lav intelligens til å forstå det, dessverre.

Og tror du at jeg har tenkt å bruke tid på å grave frem eksempler på dritt-innlegg fra deg, når jeg vet at uansett hvor rævva postene er, kommer du til å se på de og si at du synes postene er gode? Det gidder jeg rett og slett ikke. Selv om jeg gjør det nå, forsøker jeg ikke å kaste mine krefter og mitt engasjement ut vinduet.

Baadshah/Tab wrote:
tbone wrote:
BT, om du kunne tenke deg å fjerne den avataren din, så hadde en del vært gjort, tror jeg. Dette er min mening, og jeg synes den er utrolig stygg. Fargejævlig og glorete (Jeg har ikke noe i mot Manchester United som fotballklubb, de har et meget godt lag). Du som er så glad i RBK, hadde det ikke vært allright å ha en RBK-logo i stedet? Det er sikkert noen IT/design-guruer på forumet her som kan hjelpe til med å lage en ekstra pen RBK-avatar.

Tviler på at jeg hadde fått mer respekt for innleggene mine hvis jeg hadde et RBK-avtar. Men hvis kun et RBK-avtar hadde gjordt at jeg hadde fått mer respekt her inne så synes jeg det er merkelig og latterlig, slik respekt trenger jeg ikke.

Herre min hatt. Vet ikke om det er mulig å stigmatisere seg selv, men om det er det, gjorde du det i så fall akkurat nå. Du får slå opp ordet.

Og du måtte bruke ordet respekt, haha! vet ikke om jeg skal le eller gråte.. Hør nå her, en gang for alle: jeg er ikke opptatt av om folk respekterer deg eller ikke, alt som betyr noe er at du slutter å plage 9 av 10 aktive forumbrukere med så mange dårlige foruminnlegg. Det er hovedpoenget oppe i alt dette. I tillegg forslo jeg i vennlige ordelag at du kanskje ville forandre avataren din. For at vi skulle komme litt på gli med hverandre, som et kompromiss nærmest. Men nei da, du stiller deg på bakbeina. Det er rett og slett interessant å hvor iherdig du står på for ikke å samarbeide.

Baadshah/Tab wrote:
attach wrote:
Jeg er enig i at han oppfører seg egoistisk og lite ærbødig. Det er som om han kommer i en fremmeds hus og bare tar seg til rette, legger føttene på bordet osv.

Dette er vrøvl attach! Kom med eksempler!

Dette er ikke vrøvl, attach. Jeg synes det er et meget presist bilde av det hele. tbone gives dap Tommel'n opp!

Baadshah/Tab wrote:
Manus wrote:
ooog at husverten ikke har kastet ham ut enda...

Kan ikke se at jeg har gjordt noe som kvalifiserer til det.

Hadde det vært opp til meg, hadde du selvsagt gått på hue og rævva ut herifra for lenge siden. Ikke akkurat prisverdig av meg, men noen ganger den enkle løsningen bare så forbasket befriende.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 00:28    Post subject: Reply with quote

Katalysator wrote:
men vises avataren min på dette forumet?


Vet ikke helt jeg, er det meningen at det skal være en grå rute med ett lite kryss i øvre venstre hjørne?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 00:32    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Av de brukerne som er aktive på forumet, kommer 95 % med kritikk av din oppførsel, og ber deg om å andre denne.


95%?

Har du bare tatt dette sifferet fra løse luften, eller gjort nøyaktige matematiske beregnelser, formler og nøye gjennomleste tråder for å finne det nøyaktige tallet?

For 95 virker LITT vel høyt kanskje?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 21.12.2006 00:35    Post subject: Reply with quote

Det er muligens kanskje noe høyt. Nitti prosent er kanskje mer korrekt. Du er den eneste som synes at det BT gjør er helt ok. Resten av de som har vist sin interesse er i mot.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 00:48    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sagt at det han gjør er OK, eller ikke OK. Men for meg har det ikke noe å si fordi jeg holder fast ved ytringsfriheten. Og jeg syns at B/T fortjener å uttale seg akkurat som han vil uten å bli hengt ut.

Og du sier at jeg er den eneste som syns det han gjør er ok, mens 90% av forumbrukerene har noe imot det?

Er vi bare 10 stykker på dette forumet da?

Ikke særlig god i matte du?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 21.12.2006 00:55    Post subject: Reply with quote

gaMblE wrote:
Jeg har ikke sagt at det han gjør er OK, eller ikke OK. Men for meg har det ikke noe å si fordi jeg holder fast ved ytringsfriheten. Og jeg syns at B/T fortjener å uttale seg akkurat som han vil uten å bli hengt ut.

Og du sier at jeg er den eneste som syns det han gjør er ok, mens 90% har noe imot det?

Er vi bare 10 stykker på dette forumet da?

Ikke særlig god i matte du?

Nåvel. Særlig god i matte var jeg riktignok aldri, men så var kanskje ikke du så veldig flink til å lese heller?

Les tråden. Vi snakker om antallet aktive brukere her. Det er ikke så mange flere enn 10 brukere som er aktive i denne diskusjonen.

Du henger deg opp i unødvendige detaljer. Poenget var ikke det nøyaktige prosenttallet, det var at hovedvekten av aktive brukere er kritiske til BT sin forumstil.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 01:01    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Ja, ordboka kan hjelpe selv den hjelpesløse... Men tviler på at du skjønner hva jeg ville fram til.


Harald wrote:
Endnu et vrøvle indlæg.


Jeg syns også det er kjedelig å lese poster som er ensformige og sjelden bringer med seg noe nytt. Allikevel er det ikke værre enn at man utvikler et filter og hopper over de postene som er uinteressante.

Men mye værre en uinteressante poster er det med blærete tosker som hever seg selv opp på en pidestall og tror de er guds gave til forumet. Hvor drittkjedelig er det ikke å lese på forum hvor selvoppnevnte "mesterhjerner" i annenhver post hakker ned på andre som mindreverdige og "hjelpesløse"? Evil Mad



Etter min mening glir dette forumet litt i feil retning når alt absolutt skal postes i rett tråd og med en fotballfaglig avhandling bak. Hvor blir det av spontaniteten og de morsomme meldingene da?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 21.12.2006 01:06    Post subject: Reply with quote

Det var kanskje en litt overdreven og småstygg formulering av attach, men jeg sitter overhodet ikke inne med et inntrykk av han som en selvoppnevnt mesterhjerne, absolutt ikke. Mener attach er åpen for andres meninger og evner å se flere sider av en sak. Så at du betegner han som en selvoppnevnt mesterhjerne synes jeg er å ta i veldig, veldig hardt.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 21.12.2006 01:07    Post subject: Reply with quote

Og, morsomme meldinger (innlegg) florerer det av på forumet her. Er mange ganger jeg har ledd av innlegg her, som har vært både usaklige og humoristiske. Men husk at usaklig er ikke AUTOMATISK humoristisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 01:09    Post subject: Reply with quote

Det er heller på grensen til å være mobbing spør du meg.

Dette er et svar på det første innlegget ditt.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!


Last edited by Nåssåladden on 21.12.2006 01:19; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2006 01:12    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at den formuleringa (og kanskje andre) var litt nedlatende, men det var litt bevisst i denne sammenhengen da han oppfører seg egoistisk og bryter totalt med forumets normer. Man skal slippe å se meg formulere meg slik i andre sammenhenger, men nå er det litt strid her.

Takk for det, knerten_10. Du virker veldig fornuftig til å være så ung. Hehe. Du skriver godt også, er veldig enig i det siste poenget ditt. Det ble mange lovord på en gang Wink


Last edited by attach on 21.12.2006 01:18; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 01:17    Post subject: Reply with quote

Hva er problemet med at noen skriver poster på forumet her som du synes er uinteressante? Hvorfor bry seg om det? Dette er et åpent forum og alle meninger er likeverdige.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 21.12.2006 01:19    Post subject: Reply with quote

Knerten skriver som en gud i forhold til alderen. Nesten alltid reflektert og velbegrunnet. Tobias_89 skriver også fine innlegg. Det er flere meget gode skribenter på forumet, både unge og gamle, og de jeg nevnte nå er to av mange!
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2006 01:20    Post subject: Reply with quote

G) Skal du skrive noe, så skriv noe med mening.
Meldinger som "Helt enig!" bidrar ikke noe til en diskusjon. En sjelden gang er det på sin plass, men det er helt uviktig å markere om du er enig eller uenig i alle saker. Bidra gjerne med synspunkter, forslag og kommentarer, men tenk gjerne gjennom hva du skriver først.

Svært mange av de korte innleggene som skrives er helt uinteressante for andre å lese.

Noter deg allikevel at det varierer hva som oppfattes som meningsfullt. Hvis en som har vært aktiv en god stund på forumet skriver en melding som sier "Ok." og ikke mer enn det, er det mer meningsgivende for de andre på forumet, enn om en helt fersk bruker sier det samme.

Dette punktet er også kjent som: "Stop making stupid posts!"
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 21.12.2006 01:23    Post subject: Reply with quote

Snegle: Problemet oppstår når flertallet av brukerne synes at for mange innlegg som postes er av for dårlig kvalitet, som Harald forklarer her:

Harald wrote:
Hvis alle folk fyldte forumet med pis og svada, var der nok ikke mange forumbrukere som ville fortsat og bruke dette forumet. Jeg havde i hvert fald ikke. Folk har lov til at skrive hvad de vil, så længe det er i den rette tråd i det rette forum og at indlægget har relevans for emnet.
Men når man bare skriver for at skrive og få sin mening ud og derved irriterer mange af de andre brugere, er det på tide at stoppe.
B/T har fået et vink med en vognstang et par gange nu, hvis jeg fik lige så mye pes som han, havde jeg nok tænkt over om det ikke var mig som var problemet, og ikke alle de andre.

_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 21.12.2006 01:25    Post subject: Reply with quote

Takker så meget for rosen. Uten å være overlegen, uten noen sarkasme i det hele tatt, må jeg si at ja, jeg har en velutviklet formuleringsevne og et stort ordforråd i forhold til alderen min, men jeg forbedrer meg likevel stadig vekk og har som mål og fortsette med å skrive enda mer reflekterte og velbegrunnede innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 01:28    Post subject: Reply with quote

Er fullstendig klar over at det finnnes et slik punkt. Men det står ingenting om at attach er utnevnt som meningspoliti der. Og det står til og med at det varierer hva som oppfattes som meningsfullt. Noe denne posten feks understøtter.

Et forum som dette burde klare å reflektere at diskusjoner foregår på forskjellige plan.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2006 01:30    Post subject: Reply with quote

Hvis man ønsker å vike så langt fra de etablerte normene, kan man ikke da heller finne seg et mer egnet forum?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb