English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Avatar
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
simonfcb
Proff


Joined: 03 Aug 2006
Posts: 362
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2006 01:31    Post subject: Reply with quote

VGD er et slikt egnet forum Wink

Der er det mange som spammer forumet med såkalte drittinnlegg der.
_________________
Simon - Barcelona og RBK
-------------------------------
PlanetBarca

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 01:34    Post subject: Reply with quote

Tbone: Når ble en håndfull mennesker et flertall? Er det gjennomført en avstemning noe sted?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2006 01:35    Post subject: Reply with quote

aktiv
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 01:41    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hvis man ønsker å vike så langt fra de etablerte normene, kan man ikke da heller finne seg et mer egnet forum?


Du har postet mye interessant her på forumet attach, men i denne sammenhengen så framstår du mer og mer som Gestapo.

Jeg opplever at B/T som denne diskusjonen handler om prøver å skrive seriøse innlegg. Hva mer kan man forlange for å delta på et forum?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2006 01:44    Post subject: Reply with quote

Det hadde jeg vært hvis jeg hadde hatt makt og tvingt den på B/T, men nå sier jeg bare min mening om hans innleggskvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 01:52    Post subject: Reply with quote

Morsom kommentar fra en som har postet 7600 kvalitetssikrede meldinger. En som kjenner sin Derrida og til og med vet hva begrepet implesitt betyr. Jeg bøyer meg i støvet!
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 21.12.2006 01:57    Post subject: Reply with quote

Ahh, du prøver deg på sarkasme nå? Når alt kommer til alt er det ingen som teller antall innlegg her snegle (utenom du kanskje?) Vi teller antall dårlige innlegg. Det er de man reagerer på. Gode innlegg tas i mot i store kvantum.

Implesitt skrives forresten implisitt.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 02:05    Post subject: Reply with quote

Flott at du fikk med deg sarkasmen. Og nei jeg teller ikke innleggene. Det er bare å lese under avataren.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2006 02:06    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke alle innleggene mine kvalitetssikrede. Da jeg begynte på forumet her i fjor, skrev jeg mange korte og lite utfyllende innlegg som sikkert hadde irritert folk hvis jeg hadde fortsatt på den samme måten. Jeg oppdaget at dette ikke var forumet for å skrive slike innlegg, så jeg ble mer bevisst på å komme med skikkelige innlegg etter hvert. Jeg lærte å bidra på en positiv og ønsket måte. Fortsatt skriver jeg en del innlegg av den karakter, men da ofte med et snev av humor.

Jeg har en meget fornuftig og reflektert kamerat som kanskje er den mestskrivende på VGD noen gang, med over 100 000 innlegg (ikke tull). De fleste av innleggene har han skrevet i "Backstage". Han er også medlem her, men her følger han de samme normene som de fleste av oss som ønsker å skrive mer givende innlegg.

Jeg har også startet tulletråden "Helt bak mål" som er motsvaret til "Backstage" på VGD. Dessuten har jeg startet "Pratetråden" hvor man kan skrive om alt mulig. Da kan du ikke komme og si at jeg er snever.
Back to top
View user's profile Send private message
EOn
Junior


Joined: 22 Jul 2006
Posts: 48
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2006 02:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er en meget aktiv leser av dette forumet, selv om jeg ikke er en aktiv poster. Og jeg må innrømme at B/T er en bruker som irriterer meg pga mengden innlegg som ikke er interessante/uten innhold. Hadde det ikke vært for at en gang innimellom tilfører noe hadde jeg helt sikkert forlengst lagt han på ignorelista. Men det er dessverre sånn at bare 1/10 av hans innlegg kommer i kategorien interessant. Han kunne derfor med fordel ha redusert mengden og heller konsentrert seg om kvaliteten. Jeg syns tross alt at kvalitet er viktigere enn kvantitet.

Heller ikke attach har 100% kvalitet, men han er mye mye nærmere enn B/T.

Og til B/T: Grunnen til at jeg bruker deg som et eksempel på slett kvalitet er at du er den desidert mest framtredende med din store mengde innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 02:25    Post subject: Reply with quote

Jeg mener bare at det må være mulig å være litt mindre selvhøytidlig og litt mer raus. Dette er ikke forum for personforfølgelse. Når noen er nedlatende så sier jeg ifra.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2006 02:26    Post subject: Reply with quote

Bra du kom med et innlegg med litt ekstra tyngde her, 1ar, siden du leser mer enn du skriver.

phpBB 3 som kommer om ikke så lenge, har nye funksjoner vi kan ha glede av, blant annet dette:
Friends and Foes
* Add other members as friends or foes
* Posts by foes are hidden
* Friends are shown in friends list

Nå har dette med B/T gradvis bygd seg opp i snart ett år, derfor er tonen slik den nå er.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 21.12.2006 02:31    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Bra du kom med et innlegg med litt ekstra tyngde her, 1ar, siden du leser mer enn du skriver.

Sier meg enig, fint innlegg fra en som ser det hele klarere "utenfra".

attach wrote:

phpBB 3 som kommer om ikke så lenge, har nye funksjoner vi kan ha glede av, blant annet dette:
Friends and Foes
* Add other members as friends or foes
* Posts by foes are hidden
* Friends are shown in friends list

Det skal bli en gledens dag. Skal feire det med en Dahls. Håper på flest mulig friends og færrest mulig foes Smile
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 02:37    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Nå har dette med B/T gradvis bygd seg opp i snart ett år, derfor er tonen slik den nå er.


Er det ikke bedre å la vær å kommentere innlegg som ikke faller i smak eller faller utenfor?

Hvis bare de personene som jeg synes skriver interessante innlegg skulle postet her så ville det knapt skjedd noe på forumet i det hele tatt.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2006 02:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at det er mye pirk på B/T rundt omkring på forumet, kanskje mest av meg til og med, men det er vanskelig å ikke si ifra når han er så ekstrem som han er. Uansett, nå blir det tatt opp i en egen tråd, og det må vel være greit.

Klart folk skal ha mulighet til å være litt løssluppen av og til, men B/T gjør det så ekstremt (mye mer enn alle andre) at det forsøpler forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
EOn
Junior


Joined: 22 Jul 2006
Posts: 48
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2006 02:48    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Er det ikke bedre å la vær å kommentere innlegg som ikke faller i smak eller faller utenfor?


Det er jo det som skjer i de fleste tilfeller, men i B/T sitt tilfelle er det jo en utrolig mengde som er problemet i tillegg. Viss han hadde hatt bare 1/10 så mange innlegg, hadde det helt sikkert ikke blitt reagert på denne måten.

Jeg føler også at det til tider blir sjikane av en enkeltperson, men forsiktig hinting har jo blitt prøvd uten at det virker tidligere. Når irritasjonen bygger seg opp er det ikke så unaturlig at det reageres med litt skarpere skyts.
Back to top
View user's profile Send private message
Nero
Proff


Joined: 22 Apr 2006
Posts: 309

PostPosted: 21.12.2006 09:24    Post subject: Reply with quote

Stemningen her begynner å bli så opphetet at dere kanskje skulle ta dere en tur på byen å slåss?

Det er kanskje mange som med fordel av og til kunne tenke seg om før de postet noe: tilføyer jeg egentlig noe vettugt med å poste dette?

Ellers, for å snakke om avatar: har ikke noe problem med at andre lags logoer brukes. Det går mer på det estetiske, store avatarer med skjærende farger irriterer blikket. Har dere det kunne dere med fordel enten redusere størrelsen, eller skifte farger, synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 21.12.2006 11:50    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:

Jeg syns også det er kjedelig å lese poster som er ensformige og sjelden bringer med seg noe nytt. Allikevel er det ikke værre enn at man utvikler et filter og hopper over de postene som er uinteressante.


Javel, og når man så vågner op næste dag og i løbet af natten har B/T postet i de 15 sidste trådene. Hvordan ignorer man det, når man prøver og følge med i disse trådene, og gerne vil læse hvad folk evt. har skrevet før han?

snegle wrote:

Men mye værre en uinteressante poster er det med blærete tosker som hever seg selv opp på en pidestall og tror de er guds gave til forumet. Hvor drittkjedelig er det ikke å lese på forum hvor selvoppnevnte "mesterhjerner" i annenhver post hakker ned på andre som mindreverdige og "hjelpesløse"? Evil Mad


Faktisk, er det du og B/T som opfører dere som tosker. Det er i hvert fald jer som smider jer om, med skældsord om os "andre". Sjovt, at man bliver
anklaget for at hive sig selv op på en pidestall, fordi man tilkendegiver sin utilfredshed med en brugers væremåde.
Det er jo det samme du gør i din post, prøver du at hæve dig over andre?
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 21.12.2006 12:24    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke å bidra i denne tråden utover å si at jeg generelt er enig med Harald, attach og tbone. B/T har fått særs mye pes, men det meste har vært velfortjent.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2006 14:46    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Det er jo det samme du gør i din post, prøver du at hæve dig over andre?


Les posten min en gang til. Hvis dere blir så "pissed off" av enkelte brukere av forumet så får dere heller blokkere de fra forumet, istedefor å kalle de for klovn, hjelpesløs, dum etc i annenhver post.

Nok sagt fra min side.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 21.12.2006 14:53    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis du som skal læse posene. De personene som kalder folk skældsord er du og B/T.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 21.12.2006 21:23    Post subject: Reply with quote

Ser at dette utvikler seg til en flamewar, og det har ikke mye for seg.

Når det gjelder B/T så er den Manu logoen som blir flashet her 100.000 ganger i måneden irriterende, og det er floodingen hans også.

Det tok jeg opp I PM i høflige former for mange måneder siden, og det har andre også gjort i mer eller mindre høflige former. Tolmodigheten begynner å bli vel tynnslitt nå.

Er en aktiv i ett nettsamfunn så bør en ha en viss grad av nettikette, og forumkulturen er ikke som irc/chatkulturen som B/T og amne av de andre yngre sikkert kjenner best. Chatter gjør en på IRC etc, på forum så leser en og skriver innlegg som en mener andre kan ha interresse av.

B/T - hvorfor ikke tilpasse seg nettiketten og kulturen her framfor å hevde din rett ?
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 21.12.2006 22:09    Post subject: Reply with quote

Kan vel ikke annet enn si meg enig med LitjEggen her...


-tr0ndern, som mener det egentlig burde vært satt stopp for denne debatten nå...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 27.12.2006 03:52    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at vi er blitt kvitt noen av disse med avatere og kallenavn for utenlandske klubber nå. Ivertfall lite å se til dem for tida.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 29.12.2006 14:03    Post subject: Reply with quote

Her var det mye <artig> lesestoff etter en avslappende uke med ribbe og null internett. Det er greit å vite at flere står for samme synspunkt som meg, og at jeg ikke er en gammel grinebiter. Tror nok at denne diskusjonen har nådd toppen og tar ikke BT lærdom nå, kan han vel sies å være uforbederlig. Jeg legger hvertfall ned stridsøksa, begraver den i Moldefjorden hvor jeg sitter akkurat nå. Vel overstått jul folkens Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb