English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78, 79  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 16.05.2021 15:43    Post subject: Reply with quote

Det tror ikke jeg heller. Kjernen har verken baller nok og det å være i mot vindkraft er jo ikke politisk korrekt så …
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 17.05.2021 10:37    Post subject: Reply with quote

Er Kjernen i det hele tatt i drift nå under pandemien?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.05.2021 15:09    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Et seriøst spørsmål til dere i Kjernen: Hvordan stiller dere i forhold til sponsoravtalen med Trønderenergi? Syns dere det er greit at naturen ødelegges med ubrukelige vindturbiner? Er dere virkelig for dette?


Ikke at jeg bryr meg nevneverdig om den vindmølledebatten (eller er medlem i Kjernen), men nå forstyrrer vel disse vannkraftverkene økosystemene der de er bygget ganske drastisk også. Burde man da gå over til gass, kull og oljekraft i stedet ? De argumentene jeg har sett mot disse vindmøllene går stort sett på at de er stygge å se på og at noen fugler styker med når de flyr inn i dem.

Edit: Forøvrig er det jo lite lurt av en supporterorganiasjon å uttale seg i politiske saker som splitter medlemsmassen. Fotballen bør og skal være inkluderende, og ikke en arena for å promotere de politiske agendaene til de som til enhver tid sitter med lederverv i Kjernen. At man tar avstand fra det Qatar driver og har drevet med er selvsagt innafor, da ytterst få vil påstå at det som skjer der nede er akseptabelt, men i lokale politske saker som dette så vil nok oppfatningene hos medlemmene sprike i langt større grad. Da får man heller uttale seg som privatperson, og ikke på vegne av et tusentalls medlemmer.


Last edited by Sløvsekken on 17.05.2021 16:04; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.05.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Så har du arealet rundt som blir utbygd med vei, planering etc, etc. vindkraft er ikke effektivt i dag, så å bygge ut dette er bare tull. Hadde vi oppgradert vannkraftene isteden ville man ikke trengt disse vinnmøllene, men alt handler om penger og arbeidsplasser. Miljø tas det aldri hensyn til uansett i dette landet og verden ellers (bortsett fra Bhutan).
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.05.2021 12:35    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Et seriøst spørsmål til dere i Kjernen: Hvordan stiller dere i forhold til sponsoravtalen med Trønderenergi? Syns dere det er greit at naturen ødelegges med ubrukelige vindturbiner? Er dere virkelig for dette?


Hvorfor i alle dager skal Kjernen ha noe synspunkt her? Kjernen har en haug mennesker med én felles interesse - fotball, og i særdeleshet Rosenborg. Utenom det har folk mengder av synspunkter på religion, rus, politikk, økonomi, naturvern, spisevaner og alt mulig annet. Det er irrelevant for Kjernen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.05.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

Kjernekraft derimot.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.05.2021 14:12    Post subject: Reply with quote

Thorium! Idea
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 18.05.2021 14:51    Post subject: Reply with quote

Hver gang jeg har vært på kamp synes jeg de engasjerer seg veldig i stemmekraft og.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 18.05.2021 17:48    Post subject: Reply with quote

Når det tvilsomt er vann som kommer inn i kroppen før kamp, og det definitiv er luft som kommer ut av kroppen gjennom kampen, så sier det seg selv hvor tilhørigheten ligger. Helt naturlig, det her.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 20.05.2021 09:21    Post subject: Reply with quote

Ok. Det er kanskje ikke riktig sted å ta opp dette da dette med vindkraft er såpass komplisert(eller det er ikke det om man setter seg litt inn i det).

For mitt vedkommende er dette en så viktig sak at jeg ikke vil være sesongkortkunde på Lerkendal så lenge Trønderenergi er en av RBKs hovedsponsorer. Dessverre. Synd men sånn er det.

Okei. Da lar jeg bare den debatten fare videre inn i glemselen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 20.05.2021 11:15    Post subject: Reply with quote

At det er komplisert er ikke så viktig. Greia er at det er ikke relevant. Du kan gjerne ta opp diskusjonen i Garderoben, men det har ikke noe med Kjernen å gjøre.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 20.05.2021 11:54    Post subject: Reply with quote

Som sagt. Jeg er ferdig med dette inne på rbkweb. Når du mener det er irrelevant i forhold til kjernen så tar jeg det til etterretning.

Case Closed.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 20.05.2021 12:00    Post subject: Reply with quote

Jeg ble en annen plass anbefalt å sende en e-post til styre i Kjernen men jeg innser et det nok er fånyttes, så jeg gir f i å gjøre noe mer med det. Jeg har gjort mitt.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 20.05.2021 13:57    Post subject: Reply with quote

Sportsvasking vil utvilsomt være noe som Kjernen må forholde seg til i framtida. Poenget med sportsvasking er jo at (dårlig) politikk/styresett/osv. skal komme i bakgrunnen av flotte sportsresultater. Sportsvasking i seg selv er da politisk.

Om trønderenergi sitt opplegg med Rosenborg er et eksempel på sportsvasking er jeg er usikker på. Kanskje i grenseland. Men jeg har ingen tro på trønderenergi er så naive at de tror deres status på kysten av Trøndelag skal bedres av dette.

Forøvrig burde de heller satse på sykkeltilrettelegging på kampdag (parkering osv.), enn elbil-ladere på Lerkendal. Elbiler krever jo mer vindkraft, eller vannkraft og solkraft.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 20.05.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Hvorfor i alle dager skal Kjernen ha noe synspunkt her? Kjernen har en haug mennesker med én felles interesse - fotball, og i særdeleshet Rosenborg. Utenom det har folk mengder av synspunkter på religion, rus, politikk, økonomi, naturvern, spisevaner og alt mulig annet. Det er irrelevant for Kjernen.


Tja... Det passer vel ikke helt inn i dette bildet: http://kjernen.com/2021/0...2-i-qatar/
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyLoveLo
Junior


Joined: 09 Mar 2017
Posts: 39
Location: Gran Canaria

PostPosted: 24.05.2021 13:13    Post subject: Reply with quote

Kjernen er supportergruppen til RBK. ROSENBORG. BALLKLUB.



Johnny
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 25.05.2021 08:02    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Tja... Det passer vel ikke helt inn i dette bildet: http://kjernen.com/2021/0...2-i-qatar/

Jeg tror nok det er mulig å se forskjellen på ønsket om at landslaget skal boikotte et mesterskap på grunn av brudd på menneskerettigheter, og ønsket om at Kjernen skal boikotte en av RBKs sponsorer på grunn av en hjertesak.

Uten å gå inn i diskusjonen tror jeg at en del vindkraftmotstandere må innse at standpunktet deres ikke er så universelt som de liker å tro. Det er ikke like selvsagt for alle at utbygging av grønnere energi må vike for naturvern. Derfor er det heller ikke naturlig for en supporterklubb å tre bombastisk inn på én side av diskusjonen, selv om det naturligvis hadde blitt et ganske nyttig alibi for et politisk ståsted.

Derimot håper og tror jeg at det ikke er kontroversielt å mene at landslaget ikke bør støtte opp om regimet i Qatar. Her handler diskusjonen om hva som er riktig virkemiddel. Å boikotte fungerte ikke spesielt godt ved OL i Moskva, mens "dialog" fungerte elendig ved OL i Beijing. Det er greit innafor at supporter-Norge samles om et ønske om boikott, uten at man politiseres av den grunn.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.05.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Det er ikke like selvsagt for alle at utbygging av grønnere energi må vike for nimby


Reparerte den, jeg. Merkelig autocorrect-fail.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 17.10.2021 20:49    Post subject: Reply with quote

Deilig Pyro i dag! Litt laber stemning, noe må gjøres for å få med hele feltet. Slapt langt på sidene og bak

Ryktes om sivil politi på Øvre Øst i dag. Why?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 17.10.2021 21:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det hadde vært bedre for stemningen om Kjernen-feltet hadde vært unntatt fra diverse "fyll stadion"-kampanjer. Det blir en negativ smitteeffekt av at feltet fylles av "kampanjesupportere".
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 18.10.2021 10:29    Post subject: Reply with quote

Trondheim wrote:
Deilig Pyro i dag! Litt laber stemning, noe må gjøres for å få med hele feltet. Slapt langt på sidene og bak

Ryktes om sivil politi på Øvre Øst i dag. Why?


Politiet går på eget initiativ opp på ØØ for å identifisere blussere. Slik at de kan gi bot. Så står der der da og titter og tar bilder og filmer.

Det skjer jo ikke vanligvis, men kampen i går var spesiell siden man hadde fått avslag på pyrosøknad. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at noe kommer til å skje.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 18.10.2021 13:25    Post subject: Reply with quote

Smitteeffekten på enkeltkamper kan være dårlig, men over tid er det positivt at så mange som mulig er innom Kjernen-tribunen og får et mer liberalt syn på hvordan man kan – og etter hvert skal – oppføre seg på en fotballstadion også i Norge.

Så blir det noen ubehagelige konfrontasjoner a la "fløtt dæ" når folk tror de har et fast sete og "søng!" når de holder kjeft, men det hører med på en supportertribune og er alfa og omega for å bygge kultur.

Forøvrig skivebom av politiet, som nær sagt vanlig. Norsk politi er en historie i feilprioriteringer. Blussing er ikke i nærheten av å være farlig så lenge man gir beskjed til dem rundt at nå fyrer jeg av et bluss her snart. Utrolig merkelig ting å bruke statens voldsmonopol på. Har vel mer å gjøre med å nære en ukultur innad i politiet enn en vurdering rundt faktisk skade på folk og samfunn.

At politiet holder på slik er ikke bare bortkastede skattebetalerpenger, men også ren gift i samfunnet.

Egentlig ganske tragisk at vaktbikkjene i media ikke rører mer nedi gryta der. Se også: politiets håndtering av ulovlige rusmidler og brukere av disse, politiets omgang med folk med annen hudfarge enn hvit, politiets tilnærming til seksuell vold. Blant annet.

Fotballsupportere er i likhet med andre marginaliserte grupper definert som ut-grupper og er dermed fritt vilt. Ikke et åpent, liberalt og moderne samfunn verdig.

For å si det med en stor trøndersk tenker: DET E BÅNN I BØTTA
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 18.10.2021 15:37    Post subject: Reply with quote

Greit å slenge dritt om politiet, men jeg går ut i fra at det er Rosenborg selv som tipser politiet, og ikke minst slipper dem inn på stadion.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 18.10.2021 18:27    Post subject: Reply with quote

De trenger ikke å slippes inn og de gjør dette på eget initativ.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.10.2021 18:23    Post subject: Reply with quote

Andrea (19) ble truffet av pyro under fotballkamp: – Pyro bør kun skje i kontrollerte former
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78, 79  Next
Page 77 of 79

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb