English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Åge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 86, 87, 88  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 27.06.2021 15:21    Post subject: Reply with quote

Når Hareides fokus helt siden starten har vært å demme opp for motstander og spille på 0-0 kan det ikke bli bra.
Når man velger å sette vårt farligste våpen i boksen. ute på vingen for å demme opp motstanderens kantspiller blir det totalt feil. Vi er RBK med de potensielt beste spillerene. Da kan vi ikke kun tenke på å unngå å slippe inn mål. Når de da har ballen vet ingen hva de skal gjøre og mange spillere er plassert der de ikke har noen godfot. Når du setter opp laget mot LSK med 3 defensive midtbanespillere, som aldri har scoret, og vår topp scorer lang unna mål, for å stoppe kontra bør du være ferdig i RBK.
Det er nok da.
ODN
Proff

PostPosted: 27.06.2021 15:42    Post subject: Reply with quote

Individuelt sett, så er vi mer enn gode nok til å vinne gull. Blir litt for tynt å skylde på nivået til spillerne, for vi evner hverken å angripe eller forsvare mot middelmådige lag. Som sagt, så er spillerne mer enn gode nok. Derimot, så handler det om kollektivet. En så defensiv midtbane som vi stilte med i forrige kamp, og med Zachariassen ute på vingen - er ikke akkurat en suksessoppskrift for god angrepsfotball.

Har vært begeistret for at vi skaffet oss Hareide, og jeg skjønte at vi ville få en mer defensiv tilnærming. Derimot, så håper jeg ikke at det blir noen forlenging av kontrakt - hvis han skal fortsette slik i et år til.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Proff

PostPosted: 27.06.2021 15:49    Post subject: Reply with quote

For de som har hørt eksempelvis podcasten til Hareide hører vi at han er fotballfaglig veldig sterk, teoretisk. Fotball, i alle fall i norsk målestokk er ikke avansert. Jeg håper for guds skyld han ikke instruerer spillerne på samme måte som i podcasten, det er aaalt for avansert og visjonært, og minner meg om en viss Høgmo. Det handler om å få til det helt elementære. Et lag lengre nord har lykkes med dette, de spiller egentlig en veldig enkel form for fotball, men de har det i ryggmargen og spiller med en meget høy selvtillit. Vi trenger bare å få inn basisen, og en ny (skadefri) angrepsrekke.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 27.06.2021 16:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok Hareide også er litt preget av årene i Sverige for hvordan han tenker fotball. I Norge blir du ikke best med mindre du kan dominere motstanderen med eget offensivt kollektiv, i Sverige må du være godt organisert. Apropos Høgmo lyktes også han godt med sine tanker om fotball i nettopp Sverige.

Det mest skuffende for meg er ikke at Hareide har en defensiv/kynisk tilnærming, det visste alle. Det mest skuffende er at hans opplegg har falt fullstendig igjennom. Vi slipper inn 1,6 mål i snitt per kamp og det etter tidenes lengste oppkjøring.
Bedreviteren
Junior

PostPosted: 27.06.2021 17:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Hariede har skuffet, men ting har også gått han litt i mot. Spesielt skaden til Henriksen, endelig en spiller med internasjonalt snitt, var svært uheldig.

Men at vi potensielt har de beste spillerne? Det er det mange år siden vi har hatt. Hansen og Zach er de eneste som har vært en startplass verdig i Molde.

Jeg mener det er på tide å forstå at dagens RBK-stall ikke er mer enn OK. Mitt utgangspunkt med Hareide var at han med en OK gruppe spillere kunne puste Molde og BG i nakken. Det har han ikke klart, men jeg er ikke sjokkert. Dette er helt middels fotballspillere. De kan definitivt prestere bedre enn dette kollektivt, men vi har en svært svak sentrallinje og det gjenspeiles i den manglende strukturen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.06.2021 17:55    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Jeg tror nok Hareide også er litt preget av årene i Sverige for hvordan han tenker fotball. I Norge blir du ikke best med mindre du kan dominere motstanderen med eget offensivt kollektiv, i Sverige må du være godt organisert. Apropos Høgmo lyktes også han godt med sine tanker om fotball i nettopp Sverige.

Det mest skuffende for meg er ikke at Hareide har en defensiv/kynisk tilnærming, det visste alle. Det mest skuffende er at hans opplegg har falt fullstendig igjennom. Vi slipper inn 1,6 mål i snitt per kamp og det etter tidenes lengste oppkjøring.

Dette her. Få hadde en illusjon om festfotball med Hareide. Forventningen var et bunnsolid forsvarsspill og et lag som var veldig vanskelig å slå. Realiteten er jo at vi lekker som ei sil bakover, selv når vi i praksis stiller med 7 forsvarsspillere. Vi er rett og slett dårlig på absolutt alt.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.06.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

Da har jeg nettopp sett intervjuet med Helland og Åsen etter kampen mot Lillestrøm.

Er det noen som vet om det var Hareide, Dorsin eller noen andre som hadde sagt til Åsen at han kunne gjort en ok jobb for Rosenborg 2 i 2021?

Han er på utlån, og da Hareide ble ansatt tenkte jeg at Åsen var en av de trønderske spillerne som kunne få sjansen og bli en viktig spiller for laget. Om ikke fast, så i det minste en rotasjonsspiller i et hektisk program.

For meg vitner denne uttalelsen om dårlig dømmekraft, både menneskelig og om Åsens potensial, også på et lag som Rosenborg. Under Horneland var det Åsen som flere ganger viste godt blikk og fikk spilt gjennom stikkere som åpnet opp forsvaret til motstanderen, og skapte sjanser. Slike midtbanespillere har vi ikke mange av i stalle slik den er satt sammen nå.

Det er mulig Hareide ikke kjente Åsen godt nok som spiller, og som menneske (han har alltid fremstått som veldig ydmyk og som en stor fan av Rosenborg, og kunne blitt en fin kontinuitetsbærer), men da burde i det minste Dorsin eller andre som har et ansvar for balansen og kontinuiteten i stallen komme med innspill.

Åsen er på utlån, og om han fortsetter å spille bra for Lillestrøm, så håper jeg han kommer tilbake til Rosenborg. Hvis det derimot er Hareide som snakket ned ham, og Hareide blir, så skjer nok neppe det.

Kritikken fra Valsvik i vinter og nå Helland og Åsen, indikerer kanskje at Hareide ikke har vært så smidig i kommunikasjonen som han burde ha vært ifht. de spillerne han ikke ønsket å satse videre på. Eller er det Dorsin som har vært en dårlig formidler av dårlige nyheter?

Jeg har bitt meg merke i at det har vært få eller ingen kommentarer fra Nils Arne på lenge nå. Stille før stormen der også?
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 27.06.2021 21:47    Post subject: Reply with quote

Åsen har ingenting å gjøre i RBK.

Det er en grunn til at han er 30 år og aldri spilt i utlandet.

Selv om man er trønder og scorer 2-3 mål så betyr ikke det automatisk at man skal spille for RBK.

- Torgeir Børven
Back to top
RS
Proff

PostPosted: 27.06.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Dette er jo Åsen og Hellands ord. Noen annen versjon har ikke media tatt seg bryet med å sjekke ut. Det er jo naturlig at den samtalen har inneholdt noe mer informasjon. Men så kjøper jo alle historien, for den passer jo fint inn i eventyret hvor RBK er den store, stygge. Som fotballspiller må du tåle å ikke være den treneren vil satse på. Du har treningsrett, men ingen krav på å være i elleveren.

En kan si at Åsen har vært uheldig med timinga for sin RBK-karriere. Han har vært her i år hvor lite har fungert. Hva Helland sier, tar jeg med ei klype salt.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 27.06.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Dette handler ikke om Åsen og Helland er gode nok eller ikke for RBK.

Ikke Valsvik heller for den saks skyld.

Det begynner å handle om at klubbens folk, det vil si trener og styre, må begynne å oppføre seg som folk og behandle spillere i klubben med noenlunde respekt.

Akkurat nå begynner det å komme litt for mange detaljer rundt enkeltspillere som blir behandlet rett og slett ufint, til at det ikke er noe i det.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 27.06.2021 22:15    Post subject: Reply with quote

Den enkle konklusjonen må vel være at vi nå etter snart 1 år med Hareide ser dårligere ut en hva jeg kan huske å ha sett. Perry perioden var svak men ikke så ille som de siste 3 kampene under Hareide.
Det ser også ut som Hareide bare vil få slippe dette synes jeg.
Slik det er nå vil jeg bli overrasket hvis det blir noen forlengelse med Hareide, men men vet jo aldri.
Vi har et styre som nok er like skuffet og overrasket som oss over hvor dårlige dette har blitt. Jeg vil tro de snakker sammen også utenfor de regulære styremøtene.
Åge satt vel på med Koteng i går og de må ha diskutert hvordan ting ser ut Jeg tror kampen mot Haugesund kan være siste kampen til Hareide hvis vi taper. Spiller vi dårlig og vinner vil vi nok prøve litt til.
Kent
Veteran

PostPosted: 27.06.2021 22:19    Post subject: Reply with quote

Bardal treffende om Hareide:

Hareide har lyktes med to ting som RBK-trener:

Senke forventningene og styre fokuset vekk fra hvor dårlige de er.

På banen: Ikke noe som minner om eget spill. Fullstendig kaos i den defensive organiseringen.

Det er både slitsomt å se på spillet og høre på unnskyldningene.

Og til sist:

Samtidig har RBK det siste snaue året omtrent vært så svake som det er mulig å være med mannskapet de har.
Bedreviteren
Junior

PostPosted: 27.06.2021 22:45    Post subject: Reply with quote

Hvem vil egentlig trene RBK? Forventningene er seriegull, men det med en stall som er langt unna de beste.

Trenerjakten som endte i Horneland viser bare ar de som ikke sitter på dette forumet, er edruelig nok til å se at potensialet i dagens og gårdagens spillerstall er liten. Det har den også vært lenge.

Vi har i årevis kjøpt dyrt og solgt billig. Og nå er vi her.

Så elendig som hver enkelt Rosenborg-spiller presterer, synes jeg det er merkelig å legge tilnærmet all skyld på treneren.

Da har jeg mer tro på det Tettey uttalte i post-match intervjuet.

Det var flere personlige feil i kampen enn i en tilfeldig gym-time på barneskolen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.06.2021 23:21    Post subject: Reply with quote

Det som overrasker meg mest med Hareide er at han ikke ser taktiske suksesser og feil. I tillegg praktiserer han vondfot som resten av de elendige trenerne som har vært her.

- Spille med Holse og Zach på ving.
- Klippekort på Dinosauren
- Legge opp taktikken alltid etter motstander istedenfor å skape problemer for motstanderen.

I tillegg er det overraskende at organiseringen defensivt er såpass slapt.

Han virker umotivert for dette.
Back to top
tigerbart
Proff

PostPosted: 27.06.2021 23:47    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Den enkle konklusjonen må vel være at vi nå etter snart 1 år med Hareide ser dårligere ut en hva jeg kan huske å ha sett. Perry perioden var svak men ikke så ille som de siste 3 kampene under Hareide.
Det ser også ut som Hareide bare vil få slippe dette synes jeg.

Enig. Synes også at Hareide virker sliten og ufokusert. Det er mye annet som opptar ham, og så kom Christian Eriksens nesten-dødsfall oppå det hele. Nei, Hareide virker ikke å leve nok i rollen som vår hovedtrener, og han fortjener vel også å kunne trekke seg tilbake etter en periodevis suksessrik karriere som trener, ikke minst med Danmark.

For vår del betyr det én eller flere mellomsesonger i jakten på et mer langsiktig trenerprospekt. Det må vel(?) være mulig å finne en kandidat som står for en noe mer entusiastisk og oppløftende fotballvisjon enn Horneland, men som samtidig er stødig og tøff? Jeg synes vi kan gå for noe utenlandsk nå, gjerne nederlandsk, tysk, eller kanskje dansk. Vi trenger impulser utenfra, mye av vår sportslige kapital har forvitra.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 28.06.2021 00:57    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Trenerjakten som endte i Horneland viser bare ar de som ikke sitter på dette forumet, er edruelig nok til å se at potensialet i dagens og gårdagens spillerstall er liten. Det har den også vært lenge.

Det eneste det viser er hvorfor styret bør endres på. For klubbfilosofien og spillermaterialet hadde det vært mye bedre å ansette Svein Maalen om INGEN andre 4-3-3-trenere på noe høyere nivå var tilgjengelig, noe jeg nekter å tro.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.06.2021 10:58    Post subject: Reply with quote

– Er Åge Hareide rett mann til å lede Rosenborg også neste sesong?

– Det er ikke jeg rett mann til å svare på, der må klubben ta en avgjørelse. Nå er vi på fjerde året vårt etter Kåre (Ingebrigtsen) fikk fyken. Rini (Coolen) og Trond (Henriksen) har vært der, Eirik Horneland og Karl Oskar Emberland har vært der, så Trond igjen og nå Åge Hareide. Jeg klarer ikke hele tiden peke på at det alltid er treneren som er ... det er mer komplekst tenker jeg, forteller André Hansen.

Han legger til:

– Vi kan sikkert diskutere taktikk og hva trenerne ønsker, men hva skal en trener gjøre med at spillerne gir bort ballen upresset eller får en dårlig touch. Disse spørsmålene har vært der en del de siste årene. Jeg har prøvd å være nøktern med at det er ikke én mann eller én spiller som taper kampene. Det skjer som en felles enhet, så nå håper jeg inderlig vi kan komme oss ut av dette, sier Hansen.

Les mer: Mener RBK sliter med flere ting: – Det skal ikke brukes som noe unnskyldning
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Legende

PostPosted: 28.06.2021 13:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Maalen kunne vært et ok valg som interimtrener. Kun interim altså. Han har verken tyngden eller erfaringen til å lykkes på sikt, tror jeg, men han kan kanskje trykke på noen knapper hos folk som Ciljan, Tettey, Reitan og Ceide, og frigjøre litt energi tidlig.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 28.06.2021 13:57    Post subject: Reply with quote

Han har jo også som kjent den karakteristiske vagginga på sidelinja og solid Trondhjemsk-dialekt, så alle kriterier sitter der.
Bart1
Veteran

PostPosted: 28.06.2021 14:23    Post subject: Reply with quote

Men, man mener altså at det er Koteng som igjen skal ha øverste hovedansvarert for å få signert en ny trener? Hvor mange sjanser skal den mannen få i forhold til å få skuten på rett kjøl? Dette er ikke et problem med hvem som er trener, men hvem som styrer skuta. Få vekk Koteng og mange trenere vil kunne være interesserte i å jobbe for oss.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 28.06.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

Helst ikke, men jeg tror ikke det gjør noe godt å utsette det. Vi ser ikke ut i måneskinn per nå. Noe må gjøres.
Troillongan
Proff

PostPosted: 28.06.2021 15:07    Post subject: Reply with quote

Usikker på hvor man skal peke/hvem som skal ryke og reise. Om noen hadde tilbudt oss Tettey, Henriksen og Skjelbreid, samt Åge ved roret for en tid tilbake tror jeg mange hadde blitt like forelska som Koteng. Jeg mente, som mange, at vi trengte en erfaren kar med pondus for å dra oss ut av rennesteinen, og kanskje akseptere å ikke underholde hver kamp. Selv våre venner(?) i en viss Adressa podcast mente vi måtte akseptere en sesong med litt kjedelige resultater. Men så står vi her igjen da med fasiten i hånden.

Det er jo jammen ikke enkelt heller? En av våre beste norske trenere skal kastes på dør, hvem er så den rette? Er det treneren som er feil? Troppen? Forventningene? Frykter det er flere punkter som må krysses av, og tror ikke (bare) en ny trener hjelper stort..
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 28.06.2021 15:20    Post subject: Reply with quote

Ansettelsen av Åge kan vel ikke engang i etterpåklokskapens navn kritiseres for hardt? Om brikken som omhandlet sprudelsne angrepsfotball ikke ville falle på plass, så var det vel nok av brikker de fleste nærmest oppfattet han som garantist for (meg selv inkludert) - på viktige omrpdet som profesjonalitet, struktur i treningsarbeidet, tydelighet, opprydding av stallen, defensiv trygghet etc.

Når han nå ser helt hjelpesløs ut, må jeg nesten gi de som har sagt at det er vanskelig å finne den riktige treneren et lite poeng - samtidig som at det bør være et bevis på at man sannsynligvis må løfte blikket og sjekke ut nye markeder for den neste treneren. Vi har forsøkt både småfisk og storfisk i den norske dammen nå, og nå bør vi nok kanskje ut i internasjonalt farvann...
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.06.2021 15:20    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror Maalen kunne vært et ok valg som interimtrener. Kun interim altså. Han har verken tyngden eller erfaringen til å lykkes på sikt, tror jeg, men han kan kanskje trykke på noen knapper hos folk som Ciljan, Tettey, Reitan og Ceide, og frigjøre litt energi tidlig.

Vi har ikke vært spesielt bra på interrimtrenere tidligere dog. 3 seire på rad så er de plutselig fast hovedtrener.

Når det er sagt så er det jo ikke sånn at en fersk trener er dømt til å feile heller. Guardiola hadde vel et par år på baken som reservelagstrener i Barcelona før han overtok A-laget, så det går jo an, men en rutinert trener med erfaring fra å lede et topplag vil jo unektelig ha mye bedre forutsetninger for å lykkes.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 28.06.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Det skjer ingenting før ETTER kampen mot Haugesund; mulig man ser an responsen?

https://www.adressa.no/sp...und-kampen
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 86, 87, 88  Next
Page 72 of 88

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb