English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Åge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 86, 87, 88  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibejnar
Proff

PostPosted: 05.07.2021 23:36    Post subject: Reply with quote

Jeg ville virkelig ønske vi kom bragende ud på lørdag og satte modstanderen under max pres. Ønsker vi tør spille fremad og frigjort. Ceide på højre kant, Rasmus på venstre med Dino fremme. Centralt med Zac, Holse og Tettey. 4 back kæden som vi kender den. Jeg glemmer ikke Eddie her - han skal ind i det øjeblik første mand viser træthedstegn. Jeg ved godt jeg drømmer og det kommer desværre ikke til at ske med Åge, så var det prøvet for længe siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 06.07.2021 00:00    Post subject: Reply with quote

Ansettelsen av Hareide var nesten alle glade for fordi man forventet at han var motivert og visste hva han holdt på med. Fryktelig skuffende at han beviser gang på gang at han ikke gjør det. Synes dog det er urimelig å slakte de som ansatte Hareide da han på papiret var akkurat det vi trengte. Shit happens. Å ansette trenere er som alltid en risikosport.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 06.07.2021 01:20    Post subject: Reply with quote

Synes Åge var en strålende ansettelse av styret, her kom det en autoritet inn som var en større stjerne enn spillerne, med en meget sterk CV.

Jeg forventet en (re)profesjonalisering av klubben etter at Horneland hadde fått lov til å utradere en rekke vitale funksjoner, men jeg eide samtidig ingen illusjoner om at Hareide ville modernisere fotballen vår. Men et knepp opp med litt bedre trente spillere, bedre organisert, med mer selvtillit og vinnervilje - det var hva jeg og mange med meg antok vi ville få med Åge.

Så feil kunne man ta.

Dessverre er det vi ser nå historisk svakt. Vi ligger straks på 9.-10.-plass på tabellen når hengekampene er spilt. Ut fra spillet vårt er det flatterende.

Kort sagt: det som skjer på og rundt banen i Åges regi nå er rett og slett gal manns verk; fra sammensetningen av troppen, elleveren, kampledelsen, uttalelser før og etter kamp, defensivt fokus og - ja, det er så mye totalt uforståelige grep som tas.

Åge må ut før han ødelegger klubben og spillerne helt.
Han må for all del ikke lede denne frynsete gjengen i ecup-kvaliken.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 06.07.2021 08:05    Post subject: Reply with quote

Bra oppsummert av Oxbailla.

Åge har nok fremdeles hodet og hjertet i Danmark, og trener vel Rosenborg nå mest fordi han må. I disse dager bure han kanskje hatt ferie, og nøyd seg med å være ekspertkommentator og skribent til EM er over.

Defensiv tankegang i et forsøk på å ta poeng, som mislykkes, er nitrist, og mange sitter nok på gjerdet og har blitt litt mer medgangs- og sofa-supportere de siste årene. Hvor mange tilskuere vil komme til Lerkendal for å se kamp når portene åpnes for 21.000?

Spillerne trenger nok også "en liten injæksjon bak" før E-cup, og et midlertidig trenerbytte kan nok være bra, for å gi spillerne noe nytt og en liten boost. Det blir unødvendig å dra dette så langt at Åge mister garderoben.

Åge var riktig ansettelse i fjor, på alle vis, men timingen var nok ikke den beste. Samtidig så har klubben en vei å gå med å forbedre og modernisere støtteapparatet, og spillerlogistikken bærer vel også preg av at det bør stilles spørsmål ved om Dorsin er rette mann for den jobben.

Det største problemet fremover er nok derfor at det er det samme styret med Koteng i spissen og Bratseth ved hans side, som har tatt en rekke lite kompetente avgjørelser i et drøyt tiår snart, som skal snu denne trenden. Det tror jeg ikke de er skikket til å gjøre, men det er jo lov å håpe at de har mer flaks enn forstand ved neste trener-ansettelse.

I valget mellom to onder - ny trener inn nå som kanskje har helt andre ideer rundt støtteapparat og profesjonalisering i alle ledd, eller å fortsette med en Åge på tomgang - så er det kanskje greit å fortsette med Åge en stund til. Helt til klubben har en meget god kandidat klar for å ta over, og som tenker i samme baner som Åge, Hamrén og Høgmo mht. å bygge klubb og et rammeverk for å skape gode sportslige prestasjoner og utvikle nye spillere, over tid. Kort sagt, den jobben som en sportsdirektør også bure vært involvert i, for å sikre en viss kontinuitet av det sportslige støtteapparatet, uavhengig av trenerne som kommer og går.

Det var vel også slike planer Coolen la frem for styret høsten 2018. Det skulle vært interessant å ha visst hvor klubben hadde vært i dag om Coolen hadde fått fortsette som trener, eller som sportslig leder med ansvar for både støtteapparat og akademiet. Om styret hadde evnet å ta litt lærdom av egne feil, og huske hvorfra klubben hentet inspirasjon til å spille offensiv fotball, så kunne de vel sett til Nederland igjen nå. Please.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 06.07.2021 08:32    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Jeg ville virkelig ønske vi kom bragende ud på lørdag og satte modstanderen under max pres. Ønsker vi tør spille fremad og frigjort. Ceide på højre kant, Rasmus på venstre med Dino fremme. Centralt med Zac, Holse og Tettey. 4 back kæden som vi kender den. Jeg glemmer ikke Eddie her - han skal ind i det øjeblik første mand viser træthedstegn. Jeg ved godt jeg drømmer og det kommer desværre ikke til at ske med Åge, så var det prøvet for længe siden.

Dette er fasit.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 06.07.2021 08:56    Post subject: Reply with quote

Åge har kjørt seg dønn fast. Han vingler som en lærling i laguttak og disposisjoner, og når han til og med medgir usikkerhet i media vet du at han er rådvill. Best å avslutte dette først som sist. Situasjonen minner om 2014, der vi kan ha mye å tjene på å få inn enn Kåre-type (men absolutt ikke Kåre Ingebrigtsen) som bare har litt lettere steg og gjør ting enklere enn det Åge driver med nå. Vi har i allfall gode nok spillere
Back to top
Ståle
Rutinert

PostPosted: 06.07.2021 08:56    Post subject: Reply with quote

Nedturen denne sesongen startet jo samtidig med Em (og dagen etter Eriksen insidenten). Har hatt en følelse av at Hareide ikke er 100 % fokusert på RBK så lenge "hans" Danmark spiller EM, og et lite håp om at fokus og resultater kommer (delvis) tilbake i det Danmark er slått ut. Sikkert bare ønsketekning fra min side Smile
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 06.07.2021 11:52    Post subject: Reply with quote

Tror du overtenker betydningen for hva Danmark har å si for Rosenborg, selv om Hareide sikkert koser seg i sofaen med deres kamper om dagen.

Problemet er nok heller hva vi har drevet med i pre-season. Hareide har nok vært ganske innbitt på å lykkes, men bommet med opplegget. Når han først har bommet og i tillegg fått noen skader på toppen av det hele har han kjørt seg helt fast i i tankegangen om lav risiko, som ikke fungerer fordi laget ikke blir bedre og tryggere defensivt bare fordi man tar ut alle spillere med offensive fibre og setter inn spillere som kun har defensive kvaliteter.

Jeg må si jeg er skuffet over at en trener med så mye erfaring går i den samme fellen som forgjengerne og blir helt rådløs så fort han møter motgang. Jeg hadde trodd at Hareide hadde en plan B da han så at planen hans ikke lyktes.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 06.07.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

Kjøper ikke forklaring med dårlig preseason. Man kan kanskje antyde noe i den retning nå men det blir kun etterpåklokskap da det var absolutt ingenting i preseason som antydet det. Null usikkerhet, men godt humør og klare roller var det inntrykket vi fikk fra preseason. Solid var gjennomgangsmelodien. Jeg fikk serievinner-vibber.
Utover ubeleilige skader på Vechia og Henriksen kan jeg ikke fatte at spillet på banen har vært så svakt. Selv ender jeg bare med at Åge har mistet grepet, den eneste forklaringen som for meg gir et snev av mening
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.07.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Dårlig preseason holder ikke som argument. Molde og Glimt hadde nok en liten fordel der, men det unnskylder ikke at vi surrer bort poeng mot flere lag som hadde en værre oppkjøring enn det vi hadde. Var jo flere av klubbene på østlandet som ikke fikk trene i lengre perioder der vi trente for fullt.
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 06.07.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig, det så jo lovende ut fra start. Det er jo først fra juni at det har kollapset helt, vi tok troiss alt pause på topp (riktignok med flere kamper spilt). Selv om det var mye som kunne forbedres spillemessig, så var det godt nok til å hamle opp med de fleste, og vi var bedre enn Molde i kampen mot dem (til tross for at de endte opp med å ta med seg alle poengene).

Så kollapset hele opplegget, og det er i mine øyne først her Åge har skuffet stort ved å ikke komme opp med de nødvendige grepene.

I tillegg til skadene, kan man vel også legge til at en nøkkelspiller som Zachariassen dro på landslagssamling som en blankpolert <insert> og kom tilbake som en daukjørt Lada... Hovland er også tilbake til gamle synder, det ser ut som han har gått tom for narkolepsimedisin. Vi kunne levd med at Dino ikke socret mål, så lenge andre gjorde det. Men når målene uteblir fra de andre også, ser det bare håpløst ut.

Vi har brukt hele juni på lange baller opp på Dino (hvor han taper duellen 9 av 10 ganger), på å spille med en midtbane uten offensiv kraft og kreativitet og på lange innkast, frispark og cornere som eneste farlige angrepsvåpen. Ikke så rart det gikk til hellvete egentlig...
Back to top
bæærnt
Proff

PostPosted: 06.07.2021 15:21    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg blir litt mer forbauset for hver dag som går over at Åge fortsatt er her. Forventer ikke at han settes på dør, men mer det at han ikke lengter og drar hjem til gyngestol og rullator mens han enda kan gå ned med flagget sånn delvis på halv stang.
Back to top
Gofoten
Junior

PostPosted: 06.07.2021 23:58    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kan ikke Roar Strand ta over ut sesongen så Åge kan få pensjonere seg? Rbk kan neppe gjøre det dårligere enn hva som presteres nå. Blir litt som når Kåre tok over. Om ikke Roar så kanskje noen andre som kan trekke publikum tilbake på lerkendal. Største krisen i klubben er jo likegyldigheten som har truffet mange trøndere. Det må taes på alvor og derfor bør også Koteng og Bratseth trekke seg fra styret. 2 av de tyngste stemmene i en 10års periode der Molde har tatt over dobbelt så mange poeng ute i europa enn Rbk. Og vi står igjenn snart uten trener, uten eget spill og med eldre spillere i stallen..
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.07.2021 00:09    Post subject: Reply with quote

Herregud, nei. Han kan så klart være verre enn Hareide.
Gofoten
Junior

PostPosted: 07.07.2021 00:14    Post subject: Reply with quote

Verre en 5 defensive kjedelige fotballkamper uten seier. vanskelig å se for seg det.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.07.2021 09:04    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Hvorfor kan ikke Roar Strand ta over ut sesongen så Åge kan få pensjonere seg? Rbk kan neppe gjøre det dårligere enn hva som presteres nå. Blir litt som når Kåre tok over. Om ikke Roar så kanskje noen andre som kan trekke publikum tilbake på lerkendal. Største krisen i klubben er jo likegyldigheten som har truffet mange trøndere. Det må taes på alvor og derfor bør også Koteng og Bratseth trekke seg fra styret. 2 av de tyngste stemmene i en 10års periode der Molde har tatt over dobbelt så mange poeng ute i europa enn Rbk. Og vi står igjenn snart uten trener, uten eget spill og med eldre spillere i stallen..

Er du tilhenger av Nepotisme?

Roar Strand har ingenting å gjøre som Trener for RBK nå uansett hvor høyt elsket han er.
En jobb i klubben på sikt ka nhan helt sikkert gjøre, men vi har jobbet hardt for å sørge for at tidligere storspillere ikke opparbeider seg erfaring og kompetanse på trenersiden, desverre.

Det blir eventuelt Henriksen (helt greit spør du meg), så bør klubben nå være ballhard i kontraktsforhandlinger og sørge for at en ny trener får litt handlefrihet og lønnsmidler tilgjengelig.

Det beste Åge og klubben kan gjøre nå er å "selge eller set for release" Hovland og Konradsen.
Kai88
Veteran

PostPosted: 07.07.2021 09:28    Post subject: Reply with quote

Tenker nok Åge er helt ok med å gå dagen vi har en ny trener. Å gå før fordel Henriksen, derimot... Det er ikke samme schwung, da har han fått fyken på ett vis. Spørs om han er med på den.
Back to top
Meme_Dream
Proff

PostPosted: 07.07.2021 10:16    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Hvorfor kan ikke Roar Strand ta over ut sesongen så Åge kan få pensjonere seg?

Roar Strand har enkelt nok ikke enda nødvendig UEFA-lisens til å være hovedtrener i Eliteserien (eller Obos).
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 08.07.2021 00:09    Post subject: Reply with quote

Da er danskene ute av EM… Kanskje Åge Fridtjof omsider kan begynne å fokusere på Rosenborg igjen…?
Back to top
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 08.07.2021 09:40    Post subject: Reply with quote

Meme_Dream wrote:
Gofoten wrote:
Hvorfor kan ikke Roar Strand ta over ut sesongen så Åge kan få pensjonere seg?

Roar Strand har enkelt nok ikke enda nødvendig UEFA-lisens til å være hovedtrener i Eliteserien (eller Obos).

Vet noen hvor langt han eventuelt er på veien Question

Har han begynt eller tar han det med ro?
"Everyone thinks that in order to do South Park we must be wild, crazy, rock and roll stars. But the truth is we're just wholesome middle-American guys. We enjoy soda pop, baseball and beating up old people just as much as anybody. " - Trey Parker
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 08.07.2021 12:18    Post subject: Reply with quote

jadda wrote:
Da er danskene ute av EM… Kanskje Åge Fridtjof omsider kan begynne å fokusere på Rosenborg igjen…?

Dette. Det blir liksom litt som med den nye dama som ikke vil slutte å snakke om eksen.
Back to top
frank
Senior

PostPosted: 08.07.2021 13:19    Post subject: Reply with quote

Stemmer dette, er Åge skandaløst uprofesjonell. Alle andre forklaringer er nesten bedre.

Selv har jeg lurt litt på motivasjonen helt fra jeg hørte at han planla å pendle til Trondheim.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.07.2021 18:50    Post subject: Reply with quote

Uttalelsen om Besim var i allefall skandaløst uprofesjonell. Setter ikke mine ben på Lerkendal igjen før denne forbanna idioten er ute av klubben. Uspiselig er ikke lenger dekkende nok. Fy faen..
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 08.07.2021 19:01    Post subject: Reply with quote

Her skal alt tolkes i verste mening ser jeg.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 08.07.2021 19:27    Post subject: Reply with quote

Hareide kan heller gi mannen som forærte Odd to scoringer sist det glatte lag enn å dele ut afasi-diagnose til Besim.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 86, 87, 88  Next
Page 82 of 88

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb