English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 29.06.2021 08:31    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Moulins vil vel ikke spille på kunstgress?


Har han noe valg slik situasjonen er ? Kanskje det var det som var problemet til Sæter ? Dårlig på gress ? Minnes med vedmod koksbanen på Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 29.06.2021 10:03    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Update innkjøpsliste 2022:

- spiss x2

- Kant x2

- Stopper x1(2)

da trenger vi altså 6 nye spillere for å komplimentere troppen der iallefall 3 av dem bør gå rett inn og forsterke laget.

Rart hvordan det er at vi hele veien mangler spillerer i posisjoner Neutral


Ikke mange fans rundt om i verden som mener at laget ikke trenger noen nye spillere.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 29.06.2021 12:20    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan han har prestert på trening etter han kom tilbake fra Oslo og skade?

Uansett merkelig, og tyder på at han ikke har tatt nivået på strak arm, samtidig som de andre spissene kommer foran han i køen.. Fortsatt muligheter ifht Sæter, men at det bare tar litt lengre tid...
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 29.06.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

Sæter trenger å få lov til å være seg selv, ikke sikkert det er riktig for ham å være i RBK slik vi ser ut nå. Fortsatt ikke mye erfaring fra OBOS heller, så jeg har i løpet av siste døgnet snudd: OK med utlån.

Da Dorsin hentet ham i vinter kunne han ikke vite at laget skulle være så forknytt i sommer da Sæter skulle komme tilbake fra skade.

Er vel også ikke helt sikkert om en sånn fyr som Ole er kompatibel med en old school mann som Åge. I så fall synd, men er lov å håpe at vi har en annen mann i sjefsstolen når vår #27 returnerer, og at det er en mann som stiller krav samtidig som han lar spillere være seg selv.

Angående den evige diskusjonen om godfot: Det er visstnok ikke bare under kamp Åge putter spillere i feil posisjon.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 29.06.2021 17:30    Post subject: Reply with quote

– Hvorfor lånte dere ut Ole Sæter til Ull/Kisa?

– Skal vi mene noe med Ole Sæter, må han få kamper. Han slet en del med skader i Ranheim, og kom skadet til oss, som ga han en tung inngang her. Så får vi se hva han gjør i Ull/Kisa nå i høst, svarer Hareide.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 29.06.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

Mene noe om.......hva med beslutningsgrunnlaget ved overgangen fra Ranheim ?
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 29.06.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

"Å mene noe om" og "å mene noe med" er to ganske så vidt forskjellige ting.
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 29.06.2021 21:06    Post subject: Reply with quote

Greit nok, men det endrer ikke min oppfatning av at overgangen fra Ranheim stinker lang vei, og at noen strengt tatt burde ta ansvar for elendig logistikk og forvaltning av ressurser.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2021 21:38    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå er han ikke god nok for oss. Heller ikke som om innbytter.
Vi har jo behov for en spiss både på kort og lang sikt.
Det har vist seg ofte at vi sliter med å se om de vi kjøper er gode nok og passer inn Sæther ser nå ut som en total skivebom
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 30.06.2021 09:39    Post subject: Reply with quote

Hareide snakker som en diplomat, men de grunnene som fører Sæter fra RBK omtales ikke. Gutten er for svak teknisk, mangler mye på fotballforståelse/relasjonsdyktighet og hans sosiale ferdigheter/klokskap er jo på tryne.

Dorsin og Hareide bør treffe bedre på spillerkjøpene sine. Hareide er uansett ferdig innen halvannet år, men Dorsin bør evalueres etter de par nærmeste overgangsvinduene.

UllKisa har vel en elendig kunstgressbane, neppe bra for Sæter.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 30.06.2021 10:02    Post subject: Reply with quote

Fotballferdigheter til side - er han så lite likanes sosialt...?
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 30.06.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å ha tiltro til sportslig avdeling sine evner til å vurdere spillernes evner når en ser at en åpenbart svak spiller som Islamovic har fått utdelt klippekort.

Når en så i tillegg får meldinger om en ukonvensjonell personlighetstype så lurer en på hva grunnlaget for laguttaket.

Vi har jo en tilsvarende historie med Botheim og når en ser hva han har levert i Bodø så langt så nekter jeg å tro at han er svakere ferdighetsmessig enn Dino. Da er det andre ting som påvirker laguttakene en sportslig nivå, mer hvem en synes det er mest behagelig å drikke kaffe med.

Tydelig mye kameraderi i sportslig avdeling som påvirker laguttak og da helt sikkert spillerkjøp og salg. Hvem er kompis med hvem...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.07.2021 19:31    Post subject: Reply with quote

Etter lite spilletid har det nå blitt utlån for Singsaker-gutten. Som altså har slettet sin Twitter-konto.

– Den er foreløpig deaktivert, men den forsvinner nok for godt. Nå er det på tide å vise noe med beina, sier Sæter.

– Jeg tok initiativ på å komme meg bort og få en plass der jeg vet jeg får flere sjanser. Jeg trenger tillit og da tok jeg dette initiativet. Robert (Williams, Ranheim) og Sondre (Sørløkk, ex-Ranheim) var her og det er et bra prosjekt. En klubb og by i utvikling, en veldig hardtsatsende plass og når jeg føler meg sinnssykt sterkt ønsket, da får jeg lyst, sier Sæter.

– Har overgangen til å være RBK-spiller gått for raskt for deg?

– Jeg føler jeg har opptrådt åpent og ærlig inn mot klubben. Selvsagt har jeg vært for rappkjefta, men det visste jeg jo. Alt jeg har sagt er for å skape entusiasme og det vet jeg at jeg klarte. Ingen kan jo heller si at jeg ikke presterte, for jeg fikk ikke så mange sjanser på A-laget.

(...)

Angrepsspilleren sier det var interesse fra flere klubber i Eliteserien, men:

– RBK ville ikke låne meg ut til en rivaliserende klubb og det forstår jeg. Dette var det soleklart beste alternativet. Det er litt flashback fra Nardo med et krevende kunstgress, som er et helvete å komme til for motstanderne. Det liker jeg godt, sier han og gliser.

Les mer: Først tok han en pause fra RBK. Så slettet Ole (25) profilen på sosiale medier: – Selvsagt har jeg vært for rappkjefta
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 321
Location: Landet

PostPosted: 01.08.2021 19:12    Post subject: Reply with quote

Hvordan er statusen her? Forstår det sånn at han ikke spiller fra start for Ull/kisa i dag heller. Selv om han er blitt spilleklar nå.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 01.08.2021 19:21    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hva som har skjedd med Sæter. Han er ikke med i troppen til UllKisa i dag
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 01.08.2021 20:25    Post subject: Reply with quote

Var vel første mulighet å spille i dag da vinduet åpnet i dag, men skulle tro han burde vært i troppen uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 02.08.2021 12:10    Post subject: Reply with quote

Han dro jo også ned dit for ca en mnd siden. Skadet?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 02.08.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

Var aldri noen tilhenger av å signere han fra starten av, men det er litt komisk å se negativiteten rettet mot det sportslige - når signeringen ble hyllet da den skjedde.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 02.08.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

Folk var rimelig delt om denne signeringen. Ingen unison hyllest da han ble signert i det hele tatt.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 02.08.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

De som følger med på OBOS mente vel at etter Mannsverk så var han den mest interessante spilleren der?

Så har han vært ute etter operasjon og slikt, så kan tenkes at det er like greit med utlån nå. Bothem er etter rapportene fra Bodø nå når det har gått mer i sirup der oppe ikke noe særlig bedre enn det vi hadde inntrykk av i RBK, Glimt bare får mer ut av spillerne sine enn det vi gjør.

Har null grunnlag til å mene noe om hvorvidt Sæter er god nok, men antar at han er ute av kamptrening så bedre å låne ut nå for så å komme godt rustet til neste sesongoppkjøring for å ta opp kampen om spissplass da.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 02.08.2021 14:49    Post subject: Reply with quote

Umulig å bedømme Sæter pdd. Man får bare vente og se hva som skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2021 14:11    Post subject: Reply with quote

– Man kan selvfølgelig spekulere i at jeg ikke fikk nok sjanser, men det eneste svaret er at jeg ikke var god nok.

Det sier Ole Sæter om sitt første halvår i Rosenborg.

Spissen kom fra Ranheim med en ankelskade og var ute store deler av våren. Selv om sjansene var få, er han nå ærlig på at det var vanskeligere å ta nivået enn først antatt.

(...)

Hvis alt går etter planen, så er 25-åringen tilbake på Lerkendal om ikke lenge. Mikael Dorsin bekreftet i podkasten Rasmus & Saga denne uka, at Sæter returnerer til RBK etter sesongen for en ny start.

Les mer: Åpner opp: – Egne prestasjoner var elendig

Han har spilt tre kamper for Jessheim-klubben så langt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 21.09.2021 10:47    Post subject: Reply with quote

5 kamper nå, ingen målpoeng, og ikke i troppen forrige kamp. Ingen ubetinget suksess med andre ord...
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 21.09.2021 11:14    Post subject: Reply with quote

Dorsins største bomkjøp og kanskje tidenes største RBK-flopp?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 21.09.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

Digg at vi har revolusjonert speiding da, slik at alle som har et par prosent ledig i stillingen sin på brakka skal ut å finne flere Oler.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 79, 80, 81  Next
Page 11 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb