English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Olaus Skarsem
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.07.2021 16:14    Post subject: Reply with quote

Jeg liker det, jeg. Det er i alle fall en ung, trøndersk spiller som har tatt steg og fått spilt mye på ES-nivå. Jeg vil mye heller hente en spiller med Skarsems eller Holms’ profil heller enn en ny Konradsen, Hovland eller Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.07.2021 16:35    Post subject: Reply with quote

Fra saken:

Etter det Tidens Krav erfarer forsøker Rosenborg å kjøpe Skarsem når overgangsvinduet åpner 1. august.

– Jeg har kontrakt med KBK i 1,5 år, sier Skarsem på spørsmål om han er på vei til Rosenborg.

Han vil imidlertid ikke utelukke at ting kan skje.

– Alt kan skje i fotball, men jeg forholder meg til den avtalen jeg har i dag, sier Skarsem.

Nidaros snakket med Åge Hareide om denne overgangen etter kampen på Island. Der hevdet RBK-sjefen det ikke var kontakt mellom partene.

Les mer: Hevder trøndersk eliteseriespiller er på vei til RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 341

PostPosted: 24.07.2021 16:35    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Spørs om han vil da. Etter hvordan Åsen sitt opphold ble her etter suksess i Tromsø. Selv ville jeg vært betenkt.


At det ikke fungerte optimalt for Åsen på et ustabilt RBK-lag ser jeg ikke hvorfor skulle ha noe å si her. Jeg synes ikke Åsen var noe dårligere enn resten - og han har vært sentral på et LSK-lag som har vært minst like gode som oss i år.

Likevel, jeg kunne tenkt meg en signering eller to som åpenbart styrker førsteelleveren.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.07.2021 17:21    Post subject: Reply with quote

Han er ikke med i troppen til dagens cupkamp mot Volda, selv om Kristiansund ellers stiller et sterkt lag. Ser ikke ut til å være noen skade på ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 24.07.2021 17:32    Post subject: Reply with quote

Fordelen med Skarsem kontra Åsen er vel at han er yngre, mer utpreget indreløper og sannsynligvis billigere i drift? Må vedgå at jeg egentlig ikke har peiling bortsett fra at han er midtbanespiller, men han gjorde seg vel ikke bort mot oss heller så vidt jeg husker.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 24.07.2021 17:36    Post subject: Reply with quote

Gjør et forsøk på å forklare tankegangen da.. Åsen gikk fra stjerne til benkesliter hos oss. Ja, Skarsem er yngre og han er indreløper, men hva tilsier at sportslig ledelse faktisk har en plan og at det ikke er nok en overgang som er trønderalibi? Ergo ville jeg vært skeptisk i Skarsems sko. For ikke å nevne at det blir ny trener i januar og gudene vet hvordan den personen ønsker å spille!

For meg virker dette straight up som en breddesignering/trønderalibi mens det vi faktisk trenger er forsterkninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 24.07.2021 17:57    Post subject: Reply with quote

Trenger vi virkelig enda en midtbanespiller? Litt usikker på det, ellers mer positiv til å hente tilbake unge spillere istedet for gamle langt over toppen.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.07.2021 17:59    Post subject: Reply with quote

Blir han dyr? Har vært KBKs beste i år..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 24.07.2021 18:18    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Trenger vi virkelig enda en midtbanespiller? Litt usikker på det, ellers mer positiv til å hente tilbake unge spillere istedet for gamle langt over toppen.


Tja, Zachariassen har nettopp dratt. Konradsen drar om 5 måneder. Tettey legger kanskje opp. Ciljan har spilt så dårlig at han bør legge opp.

Da er det ikke så mange igjen.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 24.07.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

Håper Skarsem kommer! Godt tempo og teknikk, overblikk og så har han blitt stabil på bra nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2021 19:23    Post subject: Reply with quote

Ung god og trønder er jo en kombinasjon det er lett å like. Men det må jo stilles spørsmålstegn rundt en del av beslutningene hvor unge trøndere fra akademiet blir «gitt opp» og solgt bare for å (fosøkt) kjøpes tilbake senere. Dette inkluderer jo også spillere som Aasbakk, von Witry, og Åsen. Dårlig butikk å gi bort ting gratis for deretter kjøpe tilbake. Da er vel Midtsjø modellen med lang kontrakt og mange utlån bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 24.07.2021 19:25    Post subject: Reply with quote

Har egentlig ingen forutsetninger for å mene noe om Skarsem. Jeg mener å huske at jeg synes at han fikk for lite sjanser under sin forrige periode på Lerkendal.. Virker å ha utviklet seg i riktig retning i både Ranheim, men ikke minst nå i Kristiansund. Både tror og håper at han kan utvikle seg enda mer hos oss. Artig at vi igjen er linket til yngre spillere, og ikke spillere rundt 30 +-.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 24.07.2021 21:49    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Ung god og trønder er jo en kombinasjon det er lett å like. Men det må jo stilles spørsmålstegn rundt en del av beslutningene hvor unge trøndere fra akademiet blir «gitt opp» og solgt bare for å (fosøkt) kjøpes tilbake senere. Dette inkluderer jo også spillere som Aasbakk, von Witry, og Åsen. Dårlig butikk å gi bort ting gratis for deretter kjøpe tilbake. Da er vel Midtsjø modellen med lang kontrakt og mange utlån bedre.


Fon Witry fikk kontraktstilbud men ville prøve noe nytt for personlig utvikling.

Kan ikke tvinge folk til å skriveunder heller :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 25.07.2021 07:23    Post subject: Reply with quote

Er jo en smule merkelig at hvis en nå har funnet ut at han er god nok at en ikke hadde god nok kontroll til å gi gutten kontrakt og låne ham ut en sesong, kanskje to.

Men så var han kanskje ikke interessert i slikt?

Bortsett fra det så er vel dette mer "rett" spillerprofil enn klubben tidvis har vært ute etter før, fin alder, etablert i eliteserien, det som trekkes fram er evne til å skape ting framover.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 25.07.2021 11:26    Post subject: Reply with quote

Per Verner Rønning og Magnus Stamnestrø v 3.0 Tommel'n ned
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 25.07.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

Eller PÃ¥l Andre Helland V 2.0?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 25.07.2021 11:46    Post subject: Reply with quote

Helland var ekstremt dominant og x-faktor som gjorde at vi visste han ville tilføre laget noe vi ikke hadde. Jeg håper selvsagt det er tilfellet her også, men Skarsem fremstår for meg som en typisk solid spiller på et solid KBK og ikke noe mer enn det.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 25.07.2021 12:25    Post subject: Reply with quote

Skarsem er en bra spiller jeg har sansen for, og gjør tidvis veldig bra ting, men har tidvis vært mye skada, og sliter med å spille seg til fast plass i KBK. For å være en god RBK-signering burde han tatt mye mer plass og vært mer dominant i banespillet enn han er. Mulig man likevel ser et potensial her, men her må det være lov til å være skeptisk, dette blir fort svært mye benk.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 25.07.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ du sette deg inn i hva du skriver om Confused Confused

Han er DØNN-fast og en nøkkelspiller hos Kristiansund. Spilte 26 av 30 kamper i fjor, spilt stort sett alt i år(vært på banen alle kamper og startet de fleste), og for to år siden spilte han det meste for Ranheim. Dersom han har vært skadeplaget så må han ha timet skadene så bra at han likevel kan spille tilnærmet alt av kamper(noe han har gjort de tre siste sesongene)..Han er ledende for Kristiansund i det offensive spillet og leverer meget bra, godt driv med ballen og pasningssikker; Det er ikke gitt at han vil gjøre det hos oss selvfølgelig. Men han er vokst opp i akademiet vårt, fått masse god erfaring og vist at han kan holde nivået..Får man en god deal så sier jeg ja takk.

Og dersom det blir en del benk, så er det jo sånn at vi behøver spillere der også som kan komme inn og bidra positivt; er han rimelig så er ikke det noe krise..


Last edited by Lord Oakley on 25.07.2021 13:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 25.07.2021 13:51    Post subject: Reply with quote

Lite sluttprodukt for Olaus….. en enslig assist i år
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 25.07.2021 13:59    Post subject: Reply with quote

Han har hevet bunnivået sitt og levere så å si alltid bra kamper men har definetivt mere å gå på og kanskje kan det å komme til oss hjelpe ham å ta det siste steget offensict når det går på målpoeng.

Alltid likt spillertypen, undervurdert og hardtarbeidene med bra løpskapasitet.

Ikke like god på å time løpa i boks som Zac, ikke skuddfot av ypperste kaliber, men passer fint inn hos oss og det er uansett deilig å få tilbake en hjemvendt sønn i RIKTIG ALDER!

håper vi henter, men håper ikke han å Noa evt blir de eneste.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 25.07.2021 14:07    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Han er DØNN-fast og en nøkkelspiller hos Kristiansund. ... Dersom han har vært skadeplaget så må han ha timet skadene så bra at han likevel kan spille tilnærmet alt av kamper(noe han har gjort de tre siste sesongene)..


I stand corrected, du har rett, blingsa på transfermarkt. Dog er det vel som innbytter i 4-5 av 13 kamper, så ´dønn fast´ kan vel diskuteres. Det var 2017-2018 han var skadeplaga, har vel gått seg til da. Lite målpoeng også, langt unna å være på fantasy-laget mitt for å si det sånn. Håper min dårlig skjulte skepsis tar feil, det ville gledet meg.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 25.07.2021 14:18    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
håper vi henter, men håper ikke han å Noa evt blir de eneste.


Jeg håper egentlig vi henter så få som mulig, slik at vår neste trener får mer handlingsrom.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 25.07.2021 14:29    Post subject: Reply with quote

Når man sier imot noen så må man legge på litt vettu, det er viktig. DØNN-fast kan diskuteres; men nå har KBK vært en av klubbene med mest hektisk kalender, så at han ikke har vært på banen hele tiden er ikke så rart. Synes han har virket god det jeg har sett av han de siste par årene; absolutt god nok til å være en "squad" player hos RBK, muligens det er potensiale til å bli noe mer også, hvem vet Smile
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 424

PostPosted: 26.07.2021 13:16    Post subject: Reply with quote

I følge Nidaros sikret vi oss en tilbakekjøpsklausul når vi solgte han til KBK, lurer på hvor mye denne er på.
https://t.co/n2YR6EvuHV?amp=1
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Next
Page 5 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb