English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 493, 494, 495 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 09.07.2021 22:36    Post subject: Reply with quote

Jo, men Svensson sa nei.

Handler om penger.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.07.2021 23:05    Post subject: Reply with quote

Fult mulig at han hadde lyst til å prøve noe annet. Har vært i alkmaar i 4 år nå
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 10.07.2021 08:30    Post subject: Reply with quote

Adna satser hardt og nå fikk han muligheten til å spille sammen med Mario så jeg mistenker det var grunnen^^.
Kunne helt sikkert gått til England men dette kan bli en fin opplevelse for Jonas.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.07.2021 15:20    Post subject: Reply with quote

Også Rennes og Strasbourg vil ha Meling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.07.2021 18:46    Post subject: Reply with quote

– Jeg hadde lyst til å prøve noe nytt etter å ha vært 4,5 år i Nederland. Jeg har kjent på det en god stund og jeg gleder meg til å ta fatt på dette eventyret. Noen vil kanskje sperre opp øynene litt – og det forstår jeg i og med at det er en helt ukjent klubb. Men jeg besøkte byen og klubben i går, har snakket med folkene i klubben og jeg fikk en veldig god følelse, sier Jonas Svensson til Trønder-Avisa.

(...)

– Det er et nyopprykket lag. De har vært i divisjonen under toppdivisjonen i 26 år, men rykket opp i år og skal satse nå. Jeg synes det er en spennende greie og har alltid vært fascinert av fotballivet i Tyrkia. Jeg har snakket med flere som har spilt i Tyrkia, og alle har trivdes bra, forteller 28-åringen.

Klubben holder til i byen Adana i den sørlige delen av Tyrkia. Det bor 1,7 millioner mennesker i byen. Klubbens stadion har en kapasitet på 33.543 tilskuere.

– Jeg føler meg veldig ønsket. Adana har jobbet lenge med å få meg til klubben. Jeg var litt skeptisk i starten ettersom det var en nyopprykket klubb, men etter hvert som tiden har gått så fikk jeg mer og mer lyst. Jeg ville ha et nytt eventyr, og tyrkisk fotball er spennende og interessant. Dette er et land hvor fotball er religion. Fotballinteressen og trykket er helt enorm, sier Svensson.

Les mer: Derfor dro Svensson til Tyrkia: – Noen vil kanskje sperre opp øynene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 11.07.2021 19:45    Post subject: Reply with quote

Merkelig valg, men var vel kanskje ikke flust av interessenter? Er vel typisk for storsatsende, nyopprykkede tyrkiske lag å etter hvert kollapse fullstendig og rase gjennom seriesystemet. Kanskje siste store kontrakt før turen går tilbake til Trondheim?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.07.2021 20:02    Post subject: Reply with quote

Skulle tro det var større klubber inne i bildet, men mulig de mer spennende klubbene holdt seg unna grunnet at han jo tross alt er blitt 28. I Tyrkia får han jo sikkert solid lønn og om han har en god sesong i Adana så kan han fort forsvinne til en av de tyrkiske storklubbene. Kanskje Galatasaray vil ha enda en norsk back neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.07.2021 23:11    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Adana har jobbet lenge med å få meg til klubben. Jeg var litt skeptisk i starten ettersom det var en nyopprykket klubb, men etter hvert som tiden har gått så fikk jeg mer og mer lyst.

Funker visst på damer også, har jeg hørt....
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2021 10:54    Post subject: Reply with quote

Smile

34-årige Mikael Lustig har gjort sin sista landslagsmatch. Han meddelade sitt beslut på Instagram under tisdagsmorgonen.

”Jag sa till mig själv att jag kunde dö lycklig efter min första landskamp, att få vara en del av landslaget i alla dessa år är obeskrivligt.”, skriver han.

Läs mera: Mikael Lustig slutar i landslaget
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 18.07.2021 19:10    Post subject: Reply with quote

Meling til Rennes!
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 922

PostPosted: 18.07.2021 20:11    Post subject: Reply with quote

25-30 mill, meldes det. Drypper det noe på RBK?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 18.07.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

Får håpe det, selv om det ikke er sikkert. Han hadde jo bare et halvår igjen når han dro så spørsmålet er om RBK ville ha noen kr ekstra når han dro eller om de fikk både grei pris i tillegg til videresalgsklausul.

De som styrer har jo sagt før at man ikke skal gå på smeller man har gjort før ved å ikke ha med videresalgsklausul så får tro at de har det her. Sikkert 15% eller noe så RBK får nok 4-5 mill forhåpentligvis. Ikke store summen men alt er bra å få inn i disse tider.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.07.2021 10:00    Post subject: Reply with quote

Rashani til Clermont
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 20.07.2021 18:35    Post subject: Reply with quote

Hadde vi videresalgsprosent på Meling?

Ble solgt til Rennes nå nettopp.

Transfermarkt melder 2,5 Mill euro
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 20.07.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

Alle monner drar så får håpe vi hadde noen %.
Dorsin har vel uttalt at vi prøver å ha det på alle vi selger, og de tømte vel ikke akkurat banken når de kjøpte Meling fra oss.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 21.07.2021 14:45    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...lionbeloep

Vil naturlig nok ikke si hvor mye, men Dorsin bekrefter at vi hadde en vidersalgsklausul der vi får x antall % av overskuddet på overgangen (som da vil si prosenter av 15- 20 mill).
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 21.07.2021 17:23    Post subject: Reply with quote

Tipper vi snakker om 2,5 - 3,0 mill til RBK. Vi fikk vell rundt 5-7 mill når han gikk til Nimes.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.07.2021 18:19    Post subject: Reply with quote

Du har sett at overgangssummen i fjor var rundt 500-700 000 euro? Den var i alle fall lavere enn én million, ifølge L'Equipe - noe som alle norske nettaviser misforsto.

Ellers så er Strandberg på vei til Salernitana.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.07.2021 12:23    Post subject: Reply with quote

Lørdag ettermiddag er det duket for cupfest på Midjord. Brodd fra nivå fire tar imot Sandnes Ulf i 1. runde av NM.

Brodd-storscorer Sindre Haarberg levner vertene små sjanser, men understreker at ingenting er umulig.

(...)

Da Haarberg var åtte år gammel, flyttet familien til Spania da faren fikk jobb her. I tapasens hjemland spilte spissen aldersbestemt fotball i ti år, og var blant annet innom Elche og akademiet til Valencia.

Tilbake i Norge som junior, gikk Haarberg til Rosenborg. Her deltok han i datidens Champions League for juniorer og tok også juniorgull i NM.

Han spilte sammen med nåværende profiler som Alexander Sørloth, Ole Selnæs og Fredrik Midtsjø på junior- og rekruttlaget.

(...)

Det var studier som brakte Haarberg til Stavanger. Han tok master i petroleumsteknologi og har siden fått seg jobb i oljebyen.

– Det kan bli lange dager. Det er krevende med fire treninger i uka ved siden av full jobb, samtidig som de fleste helger går med til kamper, sier han.

Haarberg gikk til Brodd i 2016 og står notert med 43 mål på 71 kamper for grønntrøyene. Den beste sesongen hadde han i 2018, da det ble 28 mål på like mange kamper.

Les mer: Spilte på lag med RBK-stjernene: Nå er han storscorer for lokal klubb

«Operasjon overtalelse» fra Alta, med blant annet Morten Gamst Pedersen i spissen, kan gjøre at Reginiussen forlenger fotballspillingen, og samtidig avslutter karrieren der den begynte.

– Hvis noe skulle vært aktuelt, ville det vært her, for en begrenset periode. Men reiseveien er lang, sier Reginiussen til iTromsø, som understreker at han egentlig har lagt opp. Og kaller seg selv pensjonist.

– Det er en grunn til at jeg stoppet karrieren, for å ha litt mer tid hjemme å følge opp familien. Vi bor i Trondheim, og der blir vi. Det gjør at vi har måttet si nei til en del muligheter, sier Reginiussen til iTromsø torsdag formiddag.

(....)

Skulle comebacket bli en realitet, er det under en forutsetning.

– Jeg må spille spiss, og kun det. Der kunne jeg gravd frem litt motivasjon for å spille igjen, sier Reginiussen til iTromsø.

– Hva slags spiss er du?

– Som en tanks i boksen. For Morten hadde det bare vært å legge innlegg med luft, slik at jeg kan dunke inn ballen. Og jeg har alltid ment at jeg kunne gjort en god jobb der, sier Reginiussen.

Les mer: TIL fikk nei – Reginiussen har ett spesielt comeback-krav for å spille med Gamsten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 25.07.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Andreas Helmersen byttet inn idag etter 59 minutter for Raufoss og måtte ut etter 73 minutter, la oss håpe det ikke er noe alvårlig Confused
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 26.07.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Fiorentina terminerer kontrakten med Rafik Zekhnini. Kan ikke si at jeg er overrasket etter det han viste i Rosenborg. https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.07.2021 20:25    Post subject: Reply with quote

Leeds are in negotiations with Celtic's Leo Hjelde over a potensial move down south.

Read more: The Ahtletic

Malte Amundsen skiftede noget overraskende i februar til den bedste fodboldrække i USA, Major League Soccer, da Vejle solgte den 23-årige dansker til New York City FC for omkring ti millioner kroner.

Det har været en fin start i New York for den danske venstreback, hvor han har fået spilletid i 13 ud af 14 kampe indtil videre i denne sæson.

Natten til mandag kom det første mål så for Amundsen i New York City FC's 5-0-storsejr over Orlando City.

Læs mere: Dansker åbner målkontoen i USA
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 27.07.2021 14:02    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om Hjelde burde dra til Leeds. Nå som Ajer har forlatt Celtic og Hjelde virker å ha ganske høy status i klubben så skulle man vel tro at han ikke er så langt unna førstelaget, og det må da vel være bedre å kunne spille A-lagsfotball i Celtic fremfor å dra til Leeds akademiet.

For øvrig trist at RBK gikk glipp av dette talentet da han valgte å forlate RBK som 15/16 åring. Riktignok et forståelig valg. Hadde i hvert fall vært bra for Norge om han utvikler seg til en skikkelig god stopper, for med utenom han, Ajer og Østigård så er det ikke mye lovende på stopperfronten i Norge. Ajer har dog skuffet litt i det siste men satse på han tar nye steg i Brentford.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 27.07.2021 18:56    Post subject: Reply with quote

Riku Riski med mål etter under 1 minutt på banen mot Malmö i CL kvaliken. Utlignet til 2-2 rett etter Malmö tok ledelsen 2-1. Mer mål ble det ikke til tross for et stort trykk fra HJK mot slutten og dermed går Malmö videre til 3 runde med 4-3 sammenlagt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 27.07.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Zac med målgivende og 90minutter i borteseieren mot Zalgiris.

God start så langt Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 493, 494, 495 ... 536, 537, 538  Next
Page 494 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb