English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Nederland
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.07.2021 12:56    Post subject: Norge - Nederland Reply with quote

Onsdag 1. september klokka 20.45 @ TV2.

– Etter fire måneder uten trening på grunn av hjertemuskelbetennelse etter corona, fikk jeg i dag gode nyheter om at hjertet mitt er bra igjen og jeg kan starte med lett trening og bygge opp kroppen igjen. Jeg ser frem til å være sammen med laget igjen, skriver landslagskeeperen på Instagram.

(...)

Det er ikke kjent når Hertha Berlin-keeperen kan være tilbake i full trening og spill. Han rekker trolig ikke serieåpningen i Bundesliga 15. august.

Les mer: Jarstein tilbake i trening etter betennelse i hjertemuskelen

Altså får vel Hansen fortsette mellom stengene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 05.08.2021 15:00    Post subject: Reply with quote

Jeg ser at nederlenderne har hentet tilbake Guffen som trener
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.08.2021 23:39    Post subject: Reply with quote

Betennelsen på hjertemuskelen, som oppsto i kjølvannet av koronasykdommen, er heldigvis borte. Men etter fire måneder uten trening er kroppen langt unna der den skal være.

– Jeg trenger å bygge kroppen opp rolig. Selv om jeg ikke er den som er flinkest til å holde igjen, er jeg blitt voksen etter hvert. Så jeg har sagt til den fysiske treneren at jeg ikke vil stresse med dette. Jeg skal bruke god tid, ta dag for dag, og så har jeg et mål lenger framme om når jeg skal være i form. Hvis jeg starter for hardt blir belastningen ganske stor for bein og kropp. Og da kommer skadene, sier Hertha Berlin-keeperen.

Les mer: Fikk hakeslepp da han så videoen av seg selv fra sykehuset
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.08.2021 16:52    Post subject: Reply with quote

Har helt glemt å linke til denne saken:

I et brev til Kulturdepartementet, sendt i starten av juli, ber forbundet om å få bruke 75 prosent av kapasiteten (27200) på Ullevaal Stadion mot Nederland.

Det betyr rett i overkant av 20 000 tilskuere.

– Vi kan håndtere 75 prosent. Vi har ennå ikke fått svar på henvendelsen, men venter i spenning på hva som skjer, sier NFFs konkurransedirektør Nils Fisketjønn.

Slik reglene er i dag kan man benytte inntil 50 prosent av stadionkapasiteten, eller maks 7000 tilskuere.

Les mer: Ber om 20.000 tilskuere på Ullevaal mot Nederland

Kan ikke huske å ha sett noe om utviklinga i saken?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.08.2021 16:10    Post subject: Reply with quote

Uttak tirsdag klokka 12.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.08.2021 20:19    Post subject: Reply with quote

Norges Fotballforbund venter videre på en avklaring rundt tilskuere på A-landskampene i september. Det kan fort stoppe på 7000.

– Vi hadde håpet at dialogen var løpende og i forkant og at det ikke foregikk i mediene. Vi er frustrert, sier toppfotballsjef Lise Klaveness til NTB.

Les mer: NFF utålmodig og etterspør svar før storkamp: – Vi er frustrert

– Vi har heller ikke fått svar på om vi kan, som resten av Europa, få innvilget ordning hvor testing kan erstatte smittekarantene hvis det kommer en eller flere positive tester i troppen. Dette er også viktig for oss, for slik reglene er nå vil vi risikere å måtte avlyse landskamper ved smitte i motstanderlagets tropp, sier NFFs elitedirektør Lise Klaveness

– Vi har fått muntlige bekreftelser på at Nederland vil slippe inn, men per nå er de formelt ikke tillatt innreise, sier Klaveness.

Les mer: Mangler svar før Nederland-kampen: − Formelt ikke tillatt med innreise

Ifølge VGs opplysninger er spesielt én spiller høyaktuell for å bli tatt ut i A-landslagstroppen for første gang: Marcus Holmgren Pedersen (21).

Høyrebacken har fått en strålende start på karrieren i nederlandske Feyenoord etter overgangen fra Molde i sommer.

(...)

Jonas Svensson er uaktuell for den kommende samlingen fordi han er nybakt far. Det bekrefter trønderen til VG.

(...)

Landslagssjef Ståle Solbakken sitter på en liste med 35–40 navn som utgjør bruttotroppen til det kommende uttaket. Mandag skal disse kuttes ned til en endelig tropp, trolig på rundt 25 spillere.

Et av de ferske navnene på bruttolisten skal, ifølge VGs opplysninger, være Bodø/Glimt-spiss Erik Botheim (21).

Les mer: Opplysninger til VG: Pedersen høyaktuell for landslaget – Botheim i bruttotropp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 24.08.2021 12:11    Post subject: Reply with quote

Botheim på A laget. Hadde noen sagt det for et år siden hadde jeg ledd.. fortsatt overrasket, men han har formentlig blitt bedre enn han var i RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 24.08.2021 12:18    Post subject: Reply with quote

Han har jobbet bra han men er i bunn og grunn samme spiller som vi ga fra oss. Forskjellen er at han spiller. Og at han spiller for et lag som fungerer.

Ikke noen overraskelse dette. Men kan ikke bli lenge før Noah tar plassen hans.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 24.08.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

Ja altså, jeg vet av en annen U21-spiller jeg heller ville kastet inn på siste 10 mot Nederland om vi jager scoring.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 24.08.2021 12:54    Post subject: Reply with quote

Botheim og Haaland er vel kompiser - har sikkert god kjemi på banen. Sikkert ikke uvirkelig at de er spisspar i løpet av Nederland-kampen? Kanskje ikke fra start, men...
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 24.08.2021 13:02    Post subject: Reply with quote

Litt merkelig at Østigård ikke er med. Var meget god i fjor for Coventry og enda bedre for Stoke i årets Championship.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 24.08.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

Det må være noe skade eller annet som holder han ute? Er vel en ny favoritt hos Solbakken slik jeg forstod det.
Back to top
View user's profile Send private message
Per
Proff


Joined: 12 May 2008
Posts: 323

PostPosted: 24.08.2021 14:24    Post subject: Reply with quote

Botheim tatt ut til landslaget.... Hva skal man si? Gitt bort gratis og pÃ¥ landslaget samme Ã¥r🧐
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 24.08.2021 14:33    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han blir der så lenge. I hvert fall ikke i denne omgang. Er nok flere som fort kan danke han ut til neste samling igjen (Blant annet Holm om han fortsetter å imponere), for så god har han ikke vært.

Synes egentlig det er rart han er med nå, fremfor feks Ohi. Må nok være pga alderen. Ser at folk spekulerer i at han er med grunnet skaden til Berisha. Noe som vel kanskje kan stemme. Ohi, Berisha og Lehne Olsen har jo alle scoret mer enn Botheim i ligaen.


Skal for øvrig bli interessant å se om en spiller som Pellegrino kan komme inn på landslaget som 31 åring i løpet av høsten. Om han i Glimt nå fortsetter målformen han hadde i KBK i fjor så er det nesten rart om han ikke får prøve seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 25.08.2021 06:30    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Det må være noe skade eller annet som holder han ute? Er vel en ny favoritt hos Solbakken slik jeg forstod det.


Er ikke nevnt noen skade på forumet deres, Stoke hvilte alle 11 i Ligacupen, men kan vel være at han kom ganske sent til Stoke etter å ha hatt pre-season med Brighton, og behøver å samtrene seg litt med laget. At Østigard og Ajer blir midtstopperne våre snart tror jeg er rimelig sikkert. Neste år er vel Østigård fast i den bakre 3ern til Brighton eller på et annet PL lag tenker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.08.2021 23:07    Post subject: Reply with quote

Solbakken begrunnet vrakinga av Østigård på pressekonferansen uten at jeg verken husker hvor langt uti eller hva han sa. Han kommenterte også Ohi vs. Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 29.08.2021 09:42    Post subject: Reply with quote

Mål av både Hauge, Moi og Haaland i helgen. Frister å se følgende lag:

---------- Haaland
- Hauge - Ødegaard - Moi
------- Berge - Thorsby
Meling - Ajer - H. Olsen - Pedersen
------------ Hansen
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 29.08.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Leverer Ødegaard på landslaget eller på klubblaget for tiden som tilsier at han bør vær så bankers på dette landslaget?

Til tross for ung alder så fremstår han jo nesten som "has-been" og noen som aldri helt klarte å få ut det beste av sitt talent.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 29.08.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

Svaret er nei, og jeg er helt enig.

Men ser ikke noen andre opplagte kandidater i denne formasjonen.
Mannnen spiller tross alt tilsynelatende fast i Arsenal.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 29.08.2021 12:51    Post subject: Reply with quote

Kan fort være Normann som skal inn på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.08.2021 13:07    Post subject: Reply with quote

Hver gang Ødegaard spiller sentralt faller vi gjennom defensivt så til de grader og det vil vi mot Nederland også. Tipper 3-0 tap.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 29.08.2021 13:19    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke behov for at noen tar med seg unotene fra Gunners sin defensive organisering. Dæven, det er tynn suppe. Minner om et lag fra Midt-Norge som til tider heller ikke henger med i svingene. Verken i hodet eller i føttene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.08.2021 18:26    Post subject: Reply with quote

I disse dager er det ny landslagssamling og kvalik til det kontroversielle fotball-VM i Qatar. Selnæs får ikke deltatt på grunn av restriksjoner knyttet til korona.

– Jeg har ingen kommentar til det og har vel ikke så mye å si heller, sier Selnæs til Nidaros.

Les mer: Først hyllet han stuntet til RBK-supporterne. Så steg pulsen deres da Ole Selnæs snakket om RBK-framtiden

Merkelig opplegg. Går greit å reise hjem til Norge, men ikke å spille kamp før han reiser tilbake til Kina igjen?

Spørsmålet er vel om han ville ha blitt tatt om han hadde vært tilgjengelig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 31.08.2021 18:40    Post subject: Reply with quote

Med spillere som Thorsby, Norman og Ødegaard sentralt i laget tror mange at Norge er sterke pga de klubbnavnene de har bak navnet sitt, Sampdoria, Norwich og Arsenal. De to førstnevnte er bare noen enkle kjempere og MØ klarer aldri å gjennomføre en hel kamp, enten senker han spillet med sine støttepasninger eller så står han på noen minutter før han så detter ut av kampen. Nederland tar ett eller tre poeng i denne kampen og Norge havner ikke på topp to i gruppa. Solbakken har ledet laget i fem kamper og det har heller blitt et fall i prestasjoner siden svensken og Perry forsvant ut av manesjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 01.09.2021 17:36    Post subject: Reply with quote

Laget (i følge VG):

André Hansen - Marcus Holmgren Pedersen, Stefan Strandberg, Andreas Hanche-Olsen, Birger Meling - Mathias Normann, Morten Thorsby - Mohamed Elyounoussi, Martin Ødegaard, Jens Petter Hauge - Erling Braut Haaland.

Ajer vrakes til fordel for Hanche-Olsen og Strandberg..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb