English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odd
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 1 ]
Augustinsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Vagic
3%
 3%  [ 4 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
E. Ceide
37%
 37%  [ 41 ]
Holm
9%
 9%  [ 10 ]
Vecchia
48%
 48%  [ 53 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 109

Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.08.2021 21:08    Post subject: Reply with quote

Godt å kunne glede seg over et lag med fremtida foran seg, som vil vise seg frem. Det gjorde overraskende godt for sinnet, denne her. Det var jaggu fine mål og. Deilig!
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 22.08.2021 21:08    Post subject: Reply with quote

Rart hvordan ting svinger i fotball. Akkurat nå føles Åge riktig og Knutsen som en junior.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 22.08.2021 21:08    Post subject: Reply with quote

Hvis noen har tilgjengelig tar jeg gjerne et opptak av kampen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.08.2021 21:10    Post subject: Reply with quote

Artig at det sannsynligvis skarpeste laget vi kan stille har snittalder godt under 25. Hvem hadde trodd det for et par år siden?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 22.08.2021 21:11    Post subject: Reply with quote

Det er bare så deilig. Vi trenger ingen Ciljan og Tettey lenger, annet enn som mentorer på trening
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 22.08.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

Vi har fan meg los på gullet det er jo helt sjukt!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.08.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

Meget godt gjennomført angrepsmessig. Vi har flere spillere med spennende kvaliteter. Vi ser hvor mye det har å si å spille med Holm kontra Islamovic.

Få opp presspillet et par hakk så lan vi hamle opp med Rennes.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 22.08.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

Deilig å se en Rosenborgspiss som både beveger seg og som det går an å spille ballen til. Det er så lenge siden at jeg husker det knapt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 22.08.2021 21:17    Post subject: Reply with quote

Holm har noe Islamovic ikke har. Pondus.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 22.08.2021 21:29    Post subject: Reply with quote

André Hansen - 7 - Gjør det han skal.
Adam Andersson - 6 - Mye med offensivt, men sliter litt med presisjon.
Hólmar Örn Eyjólfsson - 7 - Ok kontroll bakover, litt heldig på målet.
Even Hovland - 6 - Noe smårusk (som vanlig) ellers ok kontroll.
Jonathan Augustinsson - 6 - Ok kamp, noe småslurv/dårlig presisjon. Bra assist.
Vebjørn Hoff - 7 - Hoff sin beste kamp for oss? 2 målgivende.
Pavle Vagic - 8 - Starter litt nølende, spiller seg stort opp. Spennende!
Anders Konradsen - 7 - På vei inn i høstformen, beste kamp på lenge.
Emil Konradsen Ceide - 9 - Målet er nesten verdt BB alene, bra assist også. Kanonkamp!
Noah Jean Holm - 8 - Et reint beist av en spiss! Endelig har vi vår neste spydspiss, og for en kraftpakke!
Stefano Vecchia - 9 - BB. 2 mål, herjer (som Ceide) på sin side. Kanonkamp! Hårfint BB foran Ceide.

Edvard Tagseth - Godt innhopp.
Carlo Holse - Ok innhopp.
Olaus Skarsem - Godt innhopp.
Mikkel Konradsen Ceide - Ok innhopp.


Jeg tror Åge Hareide treffer et særdeles viktig punkt i intervjuet etter kampen der han trekker frem Tettey, Ciljan og Henriksen som den lokale forankringen, kulturen og måten å spille RBK fotball på.
De har tonnevis av internasjonal erfaring, og ha de med i en tropp som har så mange ekstremt lovende spillere... gull verdt!
Vi skal ut mot Rennes igjen på torsdag, og jeg tror ikke Rennes tror at det blir enkelt etter det de har sett i dag.
Deretter venter Viking borte som på mange vis blir en nøkkelkamp før høsten setter inn for fullt. Samme runde er det lokaloppgjør i Kristiansund der Molde kommer på besøk...Glimt på sin side skal til Tromsø å spille lokaloppgjør.
Serien er åpen per nå, og når neste helg er unnagjort så kan den være vidåpen.

Har trua på en vanvittig deilig høst RBK Tommel'n opp!


NB:
Ikke imponert over "lista" på kandidater til Koteng, ikke navn altså, men av generell erfaring så er man skeptisk til slikt Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 22.08.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Hva er maks publikumstall nå, og hvor mange kom?

Maks er 7000.
Det er registrert 6235 tilskuere på Lerkendal i kveld.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 22.08.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Og vi holder 0-en også - det er alltid kjekt

RBK
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 22.08.2021 21:37    Post subject: Reply with quote

Har gitt Dorsin mye pepper,men i Holm har han virkelig funnet gull. Pluss i boka for å ha sporet opp den virkelige Emil og fått fjernet den kopien som var på banen for oss i vår. Vecchia i form er en bedre versjon av Helland, duellsterk og jobber godt defensivt.
Hvis vi klarer å takle kunstgresskampen så er i virkelig med i gullkampen ennå.
En negativ observasjon, stopperne våre gjør nøyaktig det samme dom i øvrige kamper,slipper motspiller fri i boksen.
90 % at vi ryker mot Rennes og det vil være årsaken både borte og og hjemme. Men skal møte opp og gi jernet , håper på ett lite mirakel.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 22.08.2021 21:45    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kamp. Ganske enkelt bedste Rosenborg kamp jeg har set siden de glade dage med Mike Jensen. Alt i offensiven spillede bare og alle leverede. Bemærk at vi i dag ikke spillede lange bolde op på en spidsangriber konstant. Vi spillede fodbold hele vejen. Første gang jeg tør sige, at vi med sådan en indsats kan spille lige op med de gode hold i Superligaen. Det har jeg simpelthen ikke set før i dag. Nu må vi holde ved og så håbe på en lige så god og gennemført indsats imod Rennes. Der skal vi bevare den samme angrebstrussel MEN vi skal altså også have spillere på banen, der kan forsvare. Her synes jeg faktisk også at Noah laver et ret godt første forsvare, faktisk bedre end Dino. Glæder mig allerede til de næste kampe nu.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 22.08.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Min BB klart Vecchia forresten - men holdet vandt mest ved at få en løbestærk og meget bevægelig spids ind. Det var sgu en enorm indsats. Dejlig søndag. FCK sejr og et genfødt RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 22.08.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

Rbk er gjenfødt ja! Nå gjelder det bare å få rett trener og at Dorsin fortsetter å levere på det nivået på spillerlogistikken Smile

Vecchia viste i dag hvilket toppnivå han har, og han og Ceide gjorde også veldig bra jobb bakover på banen.

Blir en bra mandags morgen nå. Gleder meg litt til Torsdag og håper vi klarer å levere samme energi og angripe godt på Torsdag også.
Hope in a hanging snore.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 22.08.2021 22:22    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Har gitt Dorsin mye pepper,men i Holm har han virkelig funnet gull. Pluss i boka for å ha sporet opp den virkelige Emil og fått fjernet den kopien som var på banen for oss i vår. Vecchia i form er en bedre versjon av Helland, duellsterk og jobber godt defensivt.
Hvis vi klarer å takle kunstgresskampen så er i virkelig med i gullkampen ennå.
En negativ observasjon, stopperne våre gjør nøyaktig det samme dom i øvrige kamper,slipper motspiller fri i boksen.
90 % at vi ryker mot Rennes og det vil være årsaken både borte og og hjemme. Men skal møte opp og gi jernet , håper på ett lite mirakel.


Det er jo akkurat som jeg (bastant) har påpekt, at Emil ikke har hatt selvtillitt til å være Emil.
Nå som ting fungerer bedre for laget og den mentale biten er bedre slår det ikke bar ut i offensiv blomst men også at han er påskrudd defensivt.
Prima eksempel på hvor viktig den mentale biten er og TAKK OG LOV for at han fikk den her oppsvingen og får føle på at han kan lykkes her <3

Forøverig satt jeg nesten å grein på 3-0 og det ble ikke akkurat en forsvarskamp etterpå.

Beste jeg har sett siden Nils av RBK og detr må da ikke herske noen tvil om at Holm skal starte når han er frisk og rask for selv om han som "jokke" nevner hos Eurosport mangler litt relasjonelt så lærer han fort pluss at han binder opp og skaper noe helt hinnsides med fysikken sin!

de dragningene før målet har vi ikke sett siden Daniel Omoya Braaten herjet på Lerkendal!
Sinnsykt!

Tenkte å ta børs men velger top tre istede for ganske enig i det som har kommet frem til nå.

*** Ceide (fordi han fortjener det)
** Vecchia (OMG!)
* Pavle (Egentlig Holm, men lenge siden jeg har sett en konstruktiv sentral hos oss så vinner frem på det)
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 22.08.2021 22:24    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Bemærk at vi i dag ikke spillede lange bolde op på en spidsangriber konstant. Vi spillede fodbold hele vejen.

Veldig enig!
ibejnar wrote:
Nu må vi holde ved og så håbe på en lige så god og gennemført indsats imod Rennes. Der skal vi bevare den samme angrebstrussel MEN vi skal altså også have spillere på banen, der kan forsvare. Her synes jeg faktisk også at Noah laver et ret godt første forsvare, faktisk bedre end Dino.

Den afghanske hæren er et bedre førsteforsvar enn Dino.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 22.08.2021 22:26    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Hvis noen har tilgjengelig tar jeg gjerne et opptak av kampen Smile

Har du Eurosport konto?
Isåfall så skal den ligge på nettet der.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Brera
Proff


Joined: 30 Jun 2015
Posts: 256

PostPosted: 22.08.2021 22:36    Post subject: Reply with quote

Ser det meldes 6300 tilskuere ikveld. Var det så mange der? Så ganske glissent ut på tv.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 22.08.2021 23:08    Post subject: Reply with quote

Man kommer litt i fare for å bli blendet av at kampen ble avgjort de første 15, da kan RBK tillate seg å ta litt risiko i spillet sitt og har selvtilliten og flyten til å lykkes med det samtidig som Odd kanskje ikke gidder å ta de ekstra spurtene som skal til for å demme opp.

Så mye bra fra samtlige, men Hovland gjorde nøyaktig samme juniorfeil da ballen gikk i stolpen som da Rennes fikk 2-0.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 22.08.2021 23:53    Post subject: Reply with quote

Brera wrote:
Ser det meldes 6300 tilskuere ikveld. Var det så mange der? Så ganske glissent ut på tv.

Jeg gjetta ca 4 000. Men nå satt jeg på nedre del av hovedtribunen. Og vet derfor ikke hvor fullt det eventuelt var på hovedtribunen. Uansett tror jeg nok at en god del sesongkort forble ubrukte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 23.08.2021 00:00    Post subject: Reply with quote

André Hansen (7) Får ikke så mye å jobbe med, men er mye mer delaktig i frispillingen.

Adam Andersson (6) God defensivt og løper mye. Unormalt mye slurv på den siste tredjedelen.

Holmar Örn Eyjólfsson (7) Grei kontroll bakover. Stor fremgang i frispillingen. Kriger inn et mål.

Even Hovland (6) Er med på en grei kontroll bak, men er meget nervøs på duellspillet i eget luftrom. Veldig positiv i frispillingen.

Jonathan Augustinsson (6) Helt greit gjennomført. Legger ikke så mye merke til han offensivt, men har god kontroll bak. Ser at han har en god fotballforståelse, da posisjoneringen hans er til stor hjelp for Vecchia.

Vebjørn Hoff (7) God kamp. Legger ned mange meter og skaper ubalanse i motstanderlaget. Noterer seg for et par målpoeng, men de skal han nok takke målskårerne for.

Pavle Vagic ( 8 ) Fenomenal kamp. God til å gjenvinne ball. Står ekstremt godt i midtbanen, i tillegg til at han har en veldig god ro med ballen og pasningsfot.

Anders Konradsen (7) Godt å se han tilbake i form. Legger ned mange meter, og er trygg med ball. Spiller en god rolle i et lag som dominerer banespillet.

Emil Ceide (9) Griper virkelig sjansen fra start. Bruker farten og ferdighetene sine godt, og skaper mye ubalanse og usikkerhet i motstanderlaget. Ser veldig mye mer direkte og bestemt ut i spillestilen sin, og får betalt med en fin målgivende og et fantastisk mål.

Arne Holmquist (9 BB) Spiller nærmest en prikkfri kamp. Legger ned en beinhard innsats defensivt, og er dødelig foran mål. To fine mål, men fotballforståelsen hans er også beundringsverdig. Veldig delaktig offensivt, og kunne fort vært innblandet i mange flere mål dersom vi hadde vært mer effektive.

Noah Holm ( 8 ). Leverer en veldig god kamp. Står for dagens mål i mine øyne, og er veldig delaktig offensivt. Arbeidsmoralen skal det heller ikke stå på, da han løper på absolutt alt av baller som han kan.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1461
Location: Drammen

PostPosted: 23.08.2021 05:29    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke huske sist jeg sov så godt etter en RBK-kamp. Er nærmest et helt annet menneske etter gode kamper enn dårlige. Og da mener jeg prestasjon, noe det har stått dårlig med i snart 4 år i hver bidige kamp.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 23.08.2021 08:10    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Jnoe det har stått dårlig med i snart 4 år i hver bidige kamp.


Quote:
noe det har stått dårlig med i snart 6 år i hver bidige kamp.


Rettet opp denne for deg, iallefall for de som har gått og ventet på 2 gode omganger i samme kamp!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb