English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 30.08.2021 20:02    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Synes det er svært rart om han skulle velge iss.

Hva tilsier at han får noe tilbud som er mer forlokkende enn oss? KK er ikke fotballspiller, en trenerjobb i en middel belgisk eller dansk klubb er antagelig ikke noe mer attraktivt enn å bli sjef i Norges største klubb.

Til syvende og sist er det antagelig et familiært og økonomisk spørsmål som blir avgjørende for hva han eventuelt skulle velge, men som trener er det vesentlig mer (Riku) riski å gå til Yellow-Red KV Mechelen enn å gå til Rosenborg og fra oss til Genk eller lignende. I RBK vet han at han får en klubb med suksess og antagelig blir hentet til en toppklubb i utlandet, det skjer ikke direkte fra Bodø med mindre vi snakker HJK Helsinki eller lignende.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 349

PostPosted: 30.08.2021 20:06    Post subject: Reply with quote

Fotballen man spiller må sees i lys av spillerne man rår over. Å spille offensiv og angrepsvillig fotball med Hovland og Holmar er high risk. Hadde du hatt En 30 år gammel Puyol, hadde du kunne stått med de øvrige 9 spillerne innenfor motstanderens 16-meter.

Man må til enhver tid spille en type fotball som er tilpasset de spillerne man har. Slik jeg vurderer det er BG sine 4 bak samlet sett langt, langt sterkere enn våre 4 bak. I tillegg har de en eminent midtbanesentral som leser spillet godt. Med andre ord - totalt ulike forutsetninger for å spille offensiv fotball.

Vålerenga spilte eksempelvis langt mer underholdende med Dønnum fordi han er uforutsigbar, skaper rom for medspillere og er et konstant uromoment for morstanderen.

Det viktigste er spillerlogistikken. Vi må kjøpe spillere tilpasset den fotballen vi ønsker å spille. Det er her vi har feilet noe helt hinsides. Avkastningen på spillerinvesteringene har vært like gode som Idar Vollvik sine etter Chess-salget
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.08.2021 20:38    Post subject: Reply with quote

– Ja, svarer Eggen kontant.

På spørsmål om Kjetil Knutsen er et navn for RBK fra nyttår.

– Hvorfor?

– Fordi jeg ser måten Bodø/Glimt spiller fotball. Jeg har også møtt ham på Lerkendal, som samtalepartner. Og jeg må si at jeg er imponert over kunnskapen.

– Hva legger du i det?

– Uansett hvilken spiller som blir borte fra laget, så går det ikke lang tid før en erstatter er på plass og fyller rollen på samme vis. Det viser at de virkelig øver inn samhandlingen. Og at de bruker spisskompetansene til spillerne som er på banen, eksemplifiserer Eggen.

Les mer: Røper hvem han vil ha som Rosenborg-trener
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3154

PostPosted: 01.09.2021 09:41    Post subject: Reply with quote

Eggen har vel hatt en tendens til å støtte de fleste trenerne RBK har ansatt de siste åra.

NÃ¥ er det mulig jeg ser det jeg selv vil se, men denne gangen virker han mer oppriktig enn tidligere Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 01.09.2021 09:45    Post subject: Reply with quote

Har han gått ut og uttalt seg om trenere som ikke er ansatt enda særlig ofte da?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.09.2021 09:53    Post subject: Reply with quote

Eggen er generelt veldig bevisst på å ikke uttale ting i pressen som kan skape kontrovers eller trøbbel for klubben på den type ting. Han hadde ganske sikkert uttalt støtte til ny trener uansett hvem det er, fra starten av.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 01.09.2021 12:08    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Det viktigste er spillerlogistikken. Vi må kjøpe spillere tilpasset den fotballen vi ønsker å spille. Det er her vi har feilet noe helt hinsides. Avkastningen på spillerinvesteringene har vært like gode som Idar Vollvik sine etter Chess-salget


Ja, og det er her skoen trykker sånn at det nesten spruter blod både fra tær og heler. Gapet mellom ideen og ønsket om å spille underholdene og angrepsvillig fotball med røtter i fordums glans, og bruken av nødvendige virkemidler og ressurser for å komme dit er stort. Og det omfatter kanskje mest av alt hvordan rollene i klubben har blitt definert, rekrutteringen til disse, og gjennomføringen av ansvaret man har fått tildelt. At resultatet til slutt ikke blir tilfredsstillende er i grunnen ikke så rart.

Så lykke til til nestemann i køen. Hvem det nå enn blir som skal skape resultater. Forhåpentligvis så stiller vedkommende de riktige kravene til klubb og organisasjon. Sannsynligvis mye viktigere det enn hva kandidaten heter eller allerede har av erfaring.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6268
Location: Skottland

PostPosted: 01.09.2021 13:49    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Eggen har vel hatt en tendens til å støtte de fleste trenerne RBK har ansatt de siste åra. Very Happy


Dette høres ikke ut som det generiske «støtter klubbens avgjørelse» som vi har hørt tidligere. Det høres mere ut som at Eggen erklærer seg selv som lokallagleder i Knutsen Fan Klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6771
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.09.2021 13:57    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det høres mere ut som at Eggen erklærer seg selv som lokallagleder i Knutsen Fan Klubb.

Det kan jeg bekrefte.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.09.2021 14:04    Post subject: Reply with quote

Ville vel vært en smule mer overraskende om han skulle være negativ til en trener som i all hovedsak har han selv som inspirasjonskilde Wink
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6268
Location: Skottland

PostPosted: 01.09.2021 16:43    Post subject: Reply with quote

Det finnes titusenvis av liksomtrenere i Norske småklubber som har Eggen som inspirasjonskilde. Fra mitt ståsted er Knutsen det nærmeste vi kommer en Eggen-disippel som evner å få til god fotball av dette. I alle fall etter at Trond Sollied ble avskiltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 625
Location: Ã…fjord

PostPosted: 01.09.2021 16:48    Post subject: Reply with quote

Tenker som Sløvsekken. Knutsen var på hjemmebesøk i Orkdal'n, er svært mye inspirert av Eggen, og de fant en god tone. At Eggen støtter Knutsen har jo vært åpenbart allerede før Knutsen fikk Bodø-suksess. Og med suksessen i tillegg er det jo absolutt ingen tvil.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.09.2021 16:51    Post subject: Reply with quote

Ja altså ... Jeg er so selv inspirert av Eggen og føler jeg har lært mye av ham. Stiller meg derfor til rådighet når de andre alternativene feiler. Også moderat lønnskrav!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 01.09.2021 17:53    Post subject: Reply with quote

Er Knutsen selv interessert? Et argument som ofte dukker opp i denne og flere sammenhenger er «Norges største klubb».

Hvordan er egentlig kriteriene for den tittelen? Budsjett alene? Bankinnskudd? Verdi på spillerstall? Sportslige resultater?

Vi er vel ikke best på alt lenger.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.09.2021 17:56    Post subject: Reply with quote

Kvalifiseringskravet til beste klubb-diskusjon er 20 seriegull.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.09.2021 18:27    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det finnes titusenvis av liksomtrenere i Norske småklubber som har Eggen som inspirasjonskilde. Fra mitt ståsted er Knutsen det nærmeste vi kommer en Eggen-disippel som evner å få til god fotball av dette. I alle fall etter at Trond Sollied ble avskiltet.


Ja, Eggen "stemmer" praktisk talt på seg selv her. Vi har aldri hatt en så gjennomført eggensk trener siden originalen her til lands.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.09.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

Han elsket jo også Perry, Kåre og Horneland da de ble ansatt. Håper forelskelsen kan vare litt lenger denne gangen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 01.09.2021 21:29    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
ODN wrote:
Sløvsekken wrote:
Er ikke så veldig opptatt av at det blir Knutsen egentlig, rett og slett fordi at jeg tror fjoråret var mer et Leicester tilfelle hvor alt klaffet optimalt enn at Knutsen er en second coming av Nils Arne Eggen.


Du glemmer de to andre sesongene der de har prestert langt over hva forventninger, ressurser og spillergruppe skulle tilsi. Det han har oppnådd er langt ifra én sesong der ting har klaffet, eksempelvis slik Haugesund rotet og kjempet til seg nok poeng til å kunne havne godt på øvre halvdel, men de har faktisk måtte erstatte nøkkelspillere hvert år, samt at de har skapt et nytt velfungerende kollektiv - langt bedre enn hva vi har sett ut.


Overhodet ikke glemt, men 2 gode år i samme klubb er ikke nødvendigvis representativt for den trenerens nivå og hva de vil prestere i en annen klubb, med andre spillere. Minner om at Kåre Ingebrigtsen tok 3 seriegull på rad, med til dels forrykende angrepsfotball (i allefall i 2015 og dels 2016) Det han har gjort etterpå har vel likevel vist at han er en høyst begrenset trener, og at suksessen i all hovedsak skyldtes en spillerstall som var totalt overlegent alle andre lag i serien.

Men som sagt, jeg er ikke motstander av å få hit Knutsen. På noen som helst måte. Poenget er at det ikke er noen garanti for at det går til himmels med

RBK selv om de ansetter han. Det er ting som kan slå feil her.


Nå er du inne på kun to år, og da ser det ut som at du igjen glemmer noe - da det gjentatte ganger er blitt nevnt at han har gjort det i tre strake år. Sammenligningen med Kåre blir av flere grunner helt feil. Alle må starte en plass, og den vesentlige forskjellen med de to nevnte - er at Knutsen faktisk har hatt flere lovende prestasjoner i sine tidligere klubber. Du nevner selv at resultatene til Kåre i hovedsak skyldtes en spillerstall som var totalt overlegne; er det da rett å sammenligne han med noen som har bygget opp ett nyopprykket lag, til å bli ett av de beste lagene - om ikke det beste? Det skal jo som vi alle vet, nevnes at ressursene og forutsetningene med tanke på alle salgene - ikke er i nærheten av hverandre heller.

Selv om vi hadde et ekstremt godt lag, så skal man slettes ikke kimse at de resultatene vi fikk under Kåre. Derimot, så er både ressurser og forutsetningene til de to trenerne ikke i nærheten av hverandre - noe som ganske åpenbart tilsier at bragdene til Knutsen er langt større enn hva Kåre fikk til med oss. Det som er vakkert med fotball, er at ting kan slå feil - uansett hva og hvem. Med det sagt, så er det lite som tilsier at Knutsen ikke skal lykkes med oss.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 01.09.2021 21:36    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Knutsen er jo slik jeg har forstått det ikke interessert i RBK. Det er jo i hvertfall det han har fortalt de rundt ham i Bodø. Er det noen som har hørt noe annet? Synes det er svært rart om han skulle velge iss. Da må pengene være astronomiske - spesielt en eventuelt "fallskjerm". To siffret millionbeløp i årlig lønn? Eller noe annet usannsynlig?


Måten han uttaler seg i media på, gjør det rart for meg å tro at vi ikke er aktuelle for han. Uttalelsene er for så vidt ikke noe å bli særlig optimistisk for heller, men personlig så ville jeg trygt sagt at vi er ganske aktuelle for han. Tror uansett om vi er aktuelle eller ikke for han, så ville han aldri sagt noe annet til de du har hørt informasjonen fra, ettersom at det har nådd offentligheten.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.09.2021 23:49    Post subject: Reply with quote

ODN og Sløvsekken: Dere glemmer noe begge to. Knutsen har hatt en karriere før Glimt også, og pila har stort sett pekt oppover hele veien. Fjoråret var den definitive toppen selvsagt, men han har "tatt nivået" hver gang han har byttet klubb.

Det er selvsagt lov å mene hva man vil om Knutsen, men å påstå at han hittil kun er en 'one hit wonder' grenser mot uærlig. I det minste er kravene til en trener som skal være tilgjengelig for oss hinsides.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.09.2021 00:30    Post subject: Reply with quote

Det er da heller ikke påstått at han er noe one-hit-wonder. Jeg påpeker bare at andre har levert gode sesonger og seriegull også, opp til flere, uten at det nødvendigvis betyr at de går på vannet. Og at Knutsen ennå har tilgode å vise at han behersker å håndtere en storklubb med enorme krav både internt og utenifra. Og som nevnt tidligere så greide Glimt knapt 1 mål i snitt i hans første sesong, og var 3 poeng unna nedrykk. Det gikk ikke til himmels med engang. Hva skjer om det skurrer litt i starten i RBK og vi havner 5-6 poeng bak tidlig i sesongen ?

Jeg sier heller ikke at Knutsen er feil man for RBK, men han går ikke på vannet ennå. Kall det klok av skade, etter de aller fleste var overbevist om at Hareide skulle fikse RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 02.09.2021 01:05    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Han elsket jo også Perry, Kåre og Horneland da de ble ansatt. Håper forelskelsen kan vare litt lenger denne gangen.


I siste podkast-episoden til Rasmus&Saga sier Eggen at han ikke visste hvem Horneland var da han ble ansatt. Han sa også at et stort problem med ansettelsen av Horneland var forskjellen i Hornelands fotballfilosofi og Rosenborgs måte å spille. Horneland er ikke i nærheten av å spille noe som kan minne om Rosenborg-fotball. Det burde være et kriterium i ansettelsesprosessen. Tror dette var delvis grunnen til at Eggen synes KK kan være en god ansettelse. Eggen ble visstnok imponert over KKs fotballkunnskap da de møttes tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 02.09.2021 07:54    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
de aller fleste var overbevist om at Hareide skulle fikse RBK.


Husker det ikke sånn akkurat. Det var jo mange som påpekte at Hareide står for en annen fotball enn den vi ønsker. Det kan ingen påstå om KK. Selvfølgelig kan KK mislykkes, men her har vi en trener som over tid har lyktes ekstremt godt med en kopi av den fotballen vi ønsker, da er det ikke så mye å tenke på.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 02.09.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Eggen har vel hatt en tendens til å støtte de fleste trenerne RBK har ansatt de siste åra.

NÃ¥ er det mulig jeg ser det jeg selv vil se, men denne gangen virker han mer oppriktig enn tidligere Very Happy


Det tror jeg er riktig.

Eggen er lojal og sier det samme til alle journalister når det er ansatt en ny trener eller det er spekulasjoner rundt kandidater. Hvis han ikke er så begeistret så tenker jeg at han sier til journalisten at han ikke ønsker å uttale seg om saken. Det samme når det går dårlig med en trener i Rosenborg. Da er det gjerne veldig stille fra Eggen lenge, inntil han til sist ikke klarer å la være å uttale seg, og kommer han da med besk kritikk i offentligheten, så er det rene dødskysset til den som sitter som trener. Da er det ikke lenge igjen til neste trenerbytte. Lagets prestasjoner under både Perry og Kåre ble vel kritisert offentlig av Eggen før de ble sparket.

Av alle de som Eggen har måttet gi sin støtte til offentlig siden han selv takket for seg, så synes jeg at den eneste som han oppriktig har virket begeistret for, og som jeg tror Eggen ønsket å se hva han kunne få til på sikt, var Coolen, som hadde samme skole eller bakgrunn som Eggen fra nederlandsk fotball. Dessverre ble det ikke slik, og jeg vet ikke om Eggen var med i prosessen om ikke å gi Coolen fornyet tillit. Sannsynligvis ikke.

Knutsen er vel det beste Rosenborg kan håpe på per dags dato, men jeg tror Rosenborg må sminke brura litt mer før han eventuelt slår til.

At Rosenborg er Norges beste fotballklubb er vel definert med utgangspunkt i stabilt gode plasseringer i ligaen, som igjen har sammenheng med den beste klubbøkonomien, mest sponsorkroner inn, flest tilskuere på kamp, og at det er få andre klubber med samme europeiske ambisjoner. Vi har også topp fasiliteter, i norsk sammenheng, inkludert landets fineste gressmatte og et stadion som gir en god kampstemning på hjemmekampene. Jeg vil tro alt dette vil være litt forlokkende for en norsk trener hvor suksess i norsk liga i beste fall kan gi en bedre trenerjobb i Skandinavia eller i litt mer eksotiske strøk.

Statusen fra tidligere meritter er ganske irrelevant i dag, gitt at vinnerkulturen og de fleste kontinuitetsbærerne både i og rundt klubben er borte. I tillegg er ikke klubben ledende på å bruke sitt økonomiske fortrinn til å utvikle talenter til A-lagsspillere, eller profesjonalisere klubben mht. toppidrett i alle ledd. Her har klubben forsømt seg lenge, som gjenspeiles i at klubbens styre har hatt sin styrke i økonomi med ditto svakhet rundt det sportslige, og som også har medført mye støy i klubben og sparking. Styret med Koteng i spissen blir nok neppe sett som en styrke hos den som vurderer klubben som neste arbeidsgiver.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 02.09.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
ODN og Sløvsekken: Dere glemmer noe begge to. Knutsen har hatt en karriere før Glimt også, og pila har stort sett pekt oppover hele veien. Fjoråret var den definitive toppen selvsagt, men han har "tatt nivået" hver gang han har byttet klubb.


ODN wrote:
Alle må starte en plass, og den vesentlige forskjellen med de to nevnte - er at Knutsen faktisk har hatt flere lovende prestasjoner i sine tidligere klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 114, 115, 116  Next
Page 15 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb