English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 17.09.2021 13:39    Post subject: Reply with quote

Kone?
Konan Ya?
Lago?

Begynner uansett å bli lenge siden disse
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2021 14:53    Post subject: Reply with quote

Lago var på utlån i to klubber (Bella Vista og Hammarby) etter en sesong i klubben før han kom tilbake. Etter returen i 2007 spilte han for få kamper i henhold til UEFAs latterlige non-EØS-reglement den gangen, og fikk derfor ikke fornyet arbeidstillatelse. En regelendring ved nyttår gjorde at han kunne bli, og året etter - i sin fjerde sesong under Rosenborg-kontrakt - fikk han for første gang nevneverdig spilletid. Dette var delvis grunnet tilfeldigheter hvor Demidov ble flyttet til midtbanen og Kvarme la opp.

Konan Ya var en veldig middels suksess hos oss. Han ble flyttet mye rundt, etter hvert faset ut, og ble til slutt solgt for under fem millioner. Viste seg å være god nok til å være playmaker i en brukbar Bundesliga-klubb i fem år, men det var altså egentlig aldri noen ordentlig plass til ham hos oss.

Koné-historien endte godt, men han sleit benk lenge. Fikk til slutt fast plass da situasjonen gjorde at han "måtte" spille (Braaten ble solgt, blant annet) - ellers sto utlån for tur, og da viste han seg så god at det var vanskelig å vrake ham etterpå. Nok en spiller som fikk plassen mer eller mindre ved en tilfeldighet.

Beklager at jeg har dratt ut tråden, men vi finner nok snart tilbake igjen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mortenlj77
Rutinert


Joined: 07 Nov 2006
Posts: 962
Location: Askim

PostPosted: 17.09.2021 17:11    Post subject: Reply with quote

Sapara var brukbar han da
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.09.2021 17:17    Post subject: Reply with quote

Jeg var en av dem som var skeptisk til at Ceide fikk så mye spilletid sist sesong. Før det løsnet i høst, gikk han nesten to sesonger uten mål og assist. Det er meget svakt for en ving i RBK.
Hadde for eksempel Serbecic fått like mye spilletid, og like stor «tabbekvote» så hadde han nok vært på et mye høyere nivå enn det Holmar og Hovland er nå. Klubben velger hvem man skal satse på, så man får forholde seg til det selv om man er uenig. Spørsmålet er jo om dette valget er med på å gjøre at vi nå trolig har det dårligste midtstopperparet siden fargefjernsynet ble oppfunnet?
Målet er kanskje å kompensere for det med en god ving. Jeg ville hatt begge deler!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Ceide er et skoleeksempel på det mange, inkludert undertegnede, har etterlyst i lang tid. Vi skal jo liksom være en klubb som utvikler, og vi må være tøffe nok og skal være gode nok til at vi tåler å ha et par unge spillere som får høvelig med spilletid og samtidig få lov til å være ustabile. Det er liksom litt dårlig sammenheng mellom å være en klubb med uttalte utviklingsambisjoner og samtidig kreve at alle i stallen spiller som om de er 25+. Vi så jo noe av det samme med Selnæs under Perry som nesten ble Viking-spiller for knapper og glansbilder fordi man ikke hadde tålmodighet.

Dette gjelder for øvrig om det er snakk om spillere fra Finnsnes, Lade, Plzen eller Nairobi.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 08.10.2021 18:15    Post subject: Reply with quote

Scoring for U21 borte mot Kroatia nå Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 08.10.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

Ceide var god. Flott mål. Smerud bommet vel på både laguttak og taktikk i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 18.10.2021 19:41    Post subject: Reply with quote

To nærmest identiske situasjoner der han blir satt opp rettvendt på 40 meter i går. Det ene ender med mål, det andre med redning. Vanvittig trøkk i Ceide når han setter på turboen. Han må settes opp i slike situasjoner oftere. Det er godfot det!

Merker meg for øvrig at han etter det andre superløpet går helt tom. Tusler rundt nede på matta der og melder seg av. Må jobbe med kapasitet og evne til å tåle flere sånne drag om han skal ta enda et steg opp.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 18.10.2021 19:50    Post subject: Reply with quote

han tager super løb men altså han overser konsekvent de muligheder han også har for at kombinere. Ved målet har han 2 medspillere helt fri foran mål - han scorer godt nok, men bolden bliver jo heldigt rettet af og snyder keeperen. Og han rammer den ikke specielt godt - mener faktisk den var gået ved siden af uden afretning. Og det bringer mig til at sige at jeg tror Vecchia var blevet tosset hvis ikke den bold var gået i mål. Han bliver altså nødt til at få flere facetter i sit spil - de bedre hold lukker ham ganske enkelt ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 18.10.2021 19:57    Post subject: Reply with quote

ja han har endel å hente på ganske mye, bl.a. vurderinger og avslutninger. Bedrer han seg litt i alt så blir dette vakkert. Kan hende det bare er hodet som skal bli litt eldre så faller alt på plass
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 18.10.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

kan han ændre sit spil en smule så han også ser sine medspillere og får lidt kvalitet i afslutningerne så bliver han solgt ret hurtig til en større klub. Men lige pt. synes jeg godt nok han gør de samme ting hver gang han får bolden.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 18.10.2021 20:42    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske han kunne tjuvstartet mer, gått på løp i bakrom, få ballen foran seg i stedet for hele tiden på fot. I går hadde han tidvis store rom å boltre seg i, men det benyttes i for liten grad.

Og så synes jeg han kan gi mer f og bare sette på turboen med ballen i beina. Da er det få om noen som henger på. Men han holder igjen, nærmest bremser løpene og venter på forsvarer. Merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 18.10.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Men han holder igjen, nærmest bremser løpene og venter på forsvarer. Merkelig.


Han forsøker å få forsvareren på feil fot.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.10.2021 08:33    Post subject: Reply with quote

Likevel kan det vel neppe være tvil om at Ceïde litt for ofte ender opp med å drible samme spiller(e) to ganger i stedet for bare å hamre inn den fordelen han har skaffet seg, og krysse inn foran forsvareren i stor fart.

Slik jeg ser det ville det ført til to ting: for det første må motstanderen selge seg enda mer i forsøket på å henge med, så de gangene han drar ned tempoet igjen får han bedre situasjoner og mer ubalanse, og for det andre tvinger han fram 'ta gult eller sjanse imot'-situasjoner som selv norske dommere mot Rosenborg ikke kan overse. Det betaler seg utover i kampene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 19.10.2021 10:22    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske jeg kunne tro på det siste der, men tror ikke så klare gulkort situasjoner finnes, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.11.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

Nidaros er kjent med at det var konkret interesse [i sommer], uten at det ble noe bud fra Feyenoord. Konradsen Ceide syns slik interesse er motiverende.

– Jeg vet det har vært interesse, men ikke hvilke klubber. Det vil jeg ikke vite. Men det gir meg mye motivasjon å vite at klubber følger med, sier RBK-angriperen.

(...)

– Jeg har alltid trivdes i RBK og de har gjort så masse for meg. Her vil jeg alltid trives, så jeg vil vinne noe med Rosenborg før jeg drar. Planen er å være her et år til og vinne seriegull før jeg drar, sier han tydelig.

Les mer: Var på radaren til storklubb i sommer: Nå har Emil (20) planen klar for RBK-framtiden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.11.2021 18:13    Post subject: Reply with quote

Greia med Daniel Br... jeg mener Emil konradsen Ceid er enkel.

Han har god teknikk, stor fart, bra fysikk men helt gjennomsnittelig avslutningsferdigheter og kondisjon.

Han MÅ bli mere direkte, vi ser hver gang han er mere målrettet så blir det utrolig mye farligere og det er noe han må jobbe med.

Synes det er alt for lite fokus på medtak og apsning/avslutning for ser man kampene (dette gjelder også andre lag) så er det himla mange situasjoner der spiller får ball, kan enkelt lege tilrette for skudd/pasning, men bruker først en demping, så tid på å orientere seg før det handles. her kan norske spillere bli utrolig mye bedre.

Håper Ceid ser selv at han vinner på å være mere direkte i spillestilen så kan han etterhvert flete inn driblingene når det passer, for potensialet er jo enormt!

Minner mest om en uferdig Omoya i dag, men kan helt klart se konturene av Arnaut Danjuma også, KJØR PÅ GUTT!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 12.11.2021 14:38    Post subject: Reply with quote

Så på fridiskusjon at Ceide har dratt hjem fra U21 samlingen pga. kjenning i høyre hoftebøyer. Håper det bare er en kjenning og ikke noe mer da.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 12.11.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Litt betenkelig at RBK på forhånd var klar over skaden som gjorde at landslaget avgjorde å sende ham hjem.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2021 22:01    Post subject: Reply with quote

Ceide har grodd fast i ballbingen. Drible med ca null tempo helt inn i i 5 meterne. Hvorfor er Solbakken på A landslaget!.
Når Knutsen kommer får han nok ikke spille hvis han ikke begynner å starte og løpe i rom og legge inn hurtigere. Når han har tatt sine hundretusen finter er motstander i 100% balanse.
Håper vi får ham til for han er en fin gutt med stort potensiale
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 12.11.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

meget enig og det er jo også derfor vores spil har været så let læseligt for alle modstandere, vi har brug for flere folk der kan spille lynhurtigt 1-2 og tage gode og rigtige løb især for medspillerne og gøre andre gode. Dvs. kloge spillere. Det mangler vi virkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.11.2021 23:03    Post subject: Reply with quote

Nå skal man ikke glemme at Ceide, som forresten er to år yngre enn hva Solbakken var da han ble hentet fra Ranheim, hovedsakelig har spilt under Horneland og Hareide. Pussig nok de samme trenerne som fikk lite ut av, og etter hvert avskiltet han afrikaneren som herjer i Sverige og som har/hadde noen av de samme, la oss si, utfordringene som Emil.

Han er 20 år og har spilt under to trenere som på hvert sitt unike vis har klart å neglisjere alt som heter offensiv samhandling og spillemønster. Jeg tror det er lurt å gi ham mulighet til å få skolering før man sier han er uegnet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 12.11.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
meget enig og det er jo også derfor vores spil har været så let læseligt for alle modstandere, vi har brug for flere folk der kan spille lynhurtigt 1-2 og tage gode og rigtige løb især for medspillerne og gøre andre gode. Dvs. kloge spillere. Det mangler vi virkelig.


Meget Uenig.

KK kommer til å veilede Ceide og dette problemet er svunnen i fordums idioti.
Bare å SE på ferdighetene og mangel på veiledning.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2021 23:21    Post subject: Reply with quote

Ja enig i det.
Potensialet er der for den treneren som klarer å få ut potensialet til å bli mere effektiv for laget.
Når han tydeligvis får lov til å motta ball på fot og slow motion drible i et kvarter så har alle løpt fra seg og er markert.
Han har nye å lære på å time løp både innvendig og utvendig.
Men hva trener de på og hvorfor får han holde på sånn. Jeg er jo ikke trener så sikkert mye jeg ikke forstår.
Ingen av våre kanter har startet i bakrom og spilt feks 45 ut osv. Det et slikt som skaper kjempe problemer for alle forsvare i verden
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.11.2021 00:03    Post subject: Reply with quote

Ceide (og forsåvidt Adegbenro) gjorde dette noe under Horneland, men da var det ingen som befant seg 45 ut eller på løp mot første stolpe. Under Hareide virker det å være en slags plan om at vingene skal skjære inn i/foran forsvaret og "klare seg selv" mens det er backene på overlap som skal ned til linja. For Vecchia er dette greit; han er langt mer ferdigutviklet og rutinert, og har i tillegg denne trademark-trusselen sin hvor han trekker inn og avslutter, men Ceide har tilsynelatende aldri fått skikkelig veiledning i hvordan han bør bruke evnene sine, og hva han bør fokusere på.

Han har bra fysikk, fart, teknikk og en i utgangspunktet brukbar fot - mye av det som skal til for å bli en framifrå ving, men mangler mye på hvordan disse evnene skal utnyttes, spesielt i samspill med andre. Men så har vi som sagt ikke hatt noe kollektivt angrepsspill å snakke om siden.. Coolen?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 48, 49, 50  Next
Page 23 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb