English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 20.09.2021 16:25    Post subject: Reply with quote

Er visst en slags ekstrafrist til 22.sep for å hente kontraktløse spillere leste jeg i dag i forbindelse med at Kamma henter en amerikaner i disse dager.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 25.09.2021 09:55    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/nordla...1.15665318

Fortell meg at jeg tar feil, men er det ikke vanligvis slik at når en up and coming-klubb begynner å fable om ny og ekstravagant stadion, så er det ikke lenge til suksessen tar slutt? Denne stadion skal til alt overmål være bærekraftig, kanskje det mest forslitte uttrykket de siste fem år.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 25.09.2021 10:06    Post subject: Reply with quote

En ting er nå bra sikkert og det er at dagens Aspmyra ikke er en kilde til suksess. Helt riktig å planlegge for ny stadion.

Last edited by Macha on 25.09.2021 10:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.09.2021 10:52    Post subject: Reply with quote

Jeg vil gi Glimt litt skryt, jeg. Forfriskende at en klubb investerer inntjente midler i infrastruktur i en tid hvor "alle" selger stadion og/eller annen eiendom for å ha penger til drift.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.09.2021 14:03    Post subject: Reply with quote

Joda, mange fine tanker der med tanke på materialbruk og holdbarhet. Men jeg legger merke til at man glatt hopper bukk over prislappen. Skjønt, det er jo en viktig del av norske klubbers konkursplan. Å ha null kontroll på økonomien.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 25.09.2021 14:13    Post subject: Reply with quote

Etter hva jeg har forstått så skal vel det foreslåtte stadionet ha andre aktiviteter å tjene inn penger på også, som konserter osv. Kan jo hende det er regnet på inntekter ifht. utgifter så man skal jo ikke dømme det nord og ned. Og det er vel tidlig fase enda. Økonomene får vel sitt og si.

"I dag har klubben høye leiekostnader på Aspmyra og på et nytt stadion skal vi bygge foretningskonsept som gjør hele arenaen lønnsom på kort og lang sikt.

Stadion vil kunne inneholde både løpebane i en tunnel i kjelleren, håndballhall under kunstgresset, turstier på taket, E-sport-senter, møteplasser for barn- og unge. Mulighetene er uendelige og jobben med å finne ut hva stadion skal være er i full gang. "

Jeg synes jo det høres visjonært og spennende ut. Her tenker man utenfor boksen og på mer enn bare fotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.09.2021 14:24    Post subject: Reply with quote

Likevel spent på finansieringa. Høres veldig ut som om de fisker etter offentlige midler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 25.09.2021 14:51    Post subject: Reply with quote

De har ikke finansiering. De har heller ikke tomt å bygge på. Dette lukter av distraksjonsmanøver.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 25.09.2021 16:12    Post subject: Reply with quote

Høres ut som Stabæk all over again.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 25.09.2021 16:40    Post subject: Reply with quote

Egentlig galskap å investere så mye penger på nytt stort og flott flerbruksstadion, i en så liten by som Bodø. Det er ytterst sjelden BG klarer å fylle opp Aspmyra med mer enn 3500-4000 tilskuera. . Har vel skjedd en gang siste 10 åra at det har vært 5000 eller mer. Med en så liten klubb som det Glimt er, så kan det fort bli samme leksa som hendte med Stabæks luftslott «blue dream arena», dvs plasthallen på Fornebu.. Prosjektet stranda etter kun 2 sesonger, og Stabæk ble kasta på hue og ræva ut fra hallen, og sendt tilbake til slitne Nadderud.
Hvis dem absolutt vil ha flerbruksstadion i Bodø, sÃ¥ kan dem vel legge tak over Aspmyra, sÃ¥ kan dem kanskje bruke stadion som kombinert fotballbane og bygdekino. 😉
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 25.09.2021 16:55    Post subject: Reply with quote

Altså, Bodø er en dobbelt så stor by som Molde. Så isolert sett er ikke planen så dårlig. Men når man leser nærmere er det ekstremt vagt. Det er ingenting konkret om hvor mye det vil koste, de har ikke en gang bestemt hvor de skal bygge. Jeg kommer til å mange år før de kan presentere noe konkret som feks byggestart, hvor mye det vil koste og hvem som eventuelt betaler.

Jeg mistenker at dette er et forsøk på en distraksjon i tilfelle det blir offentliggjort potensielt dårlige nyheter i nær fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.09.2021 18:57    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare komme med et kjapt innspill til i debatten: Ham-Kam.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 25.09.2021 19:33    Post subject: Reply with quote

En får da inntrykk av at Glimt er såpass edruelige at resultatet er antakelig en stadion som oppfyller UEFA sine krav uten voldsomme dikkedarer.

Men at de har fått noen spenstige konsept-tegninger fra arkitektfirma som håper på å få oppdraget kan jeg fint tro på.

Hovedbygget på Gløshaugen var jo egentlig tredjevalget i utlysningskonkuransen, men det var rimeligere enn de to som kom foran, så da ble det slik.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 25.09.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

Nå skal de flytte flyplassen for å bygge en helt ny bydel der oppe, så vil tro disse planene integreres i det arbeidet. Selv om finansiering ikke er på plass og det er vagt foreløpig er det helt riktig av klubben å planlegge for dette. Norske klubber er ikke bedre stilt enn at alle planer om ny stadion automatisk assosieres med Stabæk-sagaen. Jeg tror ikke det skal brukes mot dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.09.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

Forskjellen på Glimt og lag som Kamma og Stabæk er jo at bodøværingene gjør dette i etterkant av suksess, når de faktisk har spilt inn mange titalls millioner og med det som per tid er fornuftig økonomisk drift i bunn. De andre nevnte satset jo med fremtidens penger, så å si.

Det er absolutt ingen ting som tilsier at Glimts økonomiske situasjon skal holde seg over tid, dessverre - all historie viser jo dette, men denne investeringen fremstår fryktelig mye mer robust enn andre som har tenkt i samme baner de siste 15 årene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 26.09.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Nå skal de flytte flyplassen for å bygge en helt ny bydel der oppe, så vil tro disse planene integreres i det arbeidet. Selv om finansiering ikke er på plass og det er vagt foreløpig er det helt riktig av klubben å planlegge for dette. Norske klubber er ikke bedre stilt enn at alle planer om ny stadion automatisk assosieres med Stabæk-sagaen. Jeg tror ikke det skal brukes mot dem.

Byggingen av ny flyplass starter ikke før i 2027.
Glimt har planer om å ha ny stadion ferdig i 2024. Til tross for at de verken har finansiering eller tomt klar. Og allerede er det mange som protesterer mot de to alternativene som ble foreslått. På den ene tomta er det alt planlagt et nytt helsehus. Og den andre skal tilbakeføres til landbruksformål. Det kommer ikke til å bli tatt et spadetak på ny stadion før 2024. Og da er ikke Glimt et topplag i Eliteserien lengre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ajax1
Senior


Joined: 24 Apr 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 26.09.2021 12:52    Post subject: Reply with quote

Som "små-stadion-fetisjist" må jeg si at planen ser jo veldig bra ut! Ja, takk til flere fine og levedyktige stadioner i norsk fotball!

Kapasitet på 10000 er ambisiøst, men slett ikke "for stort" for Bodø, se på Aalesund, de hadde høyt snitt i mange år de, selv med et lag som ikke var all verden. Seff vil de være avhengig av videre sportslig suksess, men grunnlaget de har lagt gjør at man kan satse. Håper det blir, kommer gladelig på besøk til den stadionen der!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 26.09.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

Bedre og mer moderne stadioner er med på å heve ES produktet. Så er det bare å håpe at det blir gjort noe for å få tilbake gress på flere stadioner også, men i Bodø kommer jo aldri det til å skje. Da er i det minste et moderne anlegg med på å bedre rammen rundt kampene. Håper det blir slik som på bildene. Flott stadion om det blir slik.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 26.09.2021 19:26    Post subject: Reply with quote

Altså, joda de har spilt inn og solgt for noen millioner kroner. Vel og bra. Dette er vel en utbygging til en halv milliard ++, og det er før Rambøll har regnet feil på en post. Utkastet til ny stadion ser fint ut det, men det var jo ikke akkurat poenget. Jeg stiller spørsmålstegn ved realismen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 30.09.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Så ut som BG ble snytt for målet på slutten der.

0.5 poeng til koeffisienten til Norge på landsrankingen da. Opp fra 3.375 til 3.875

Norge hittil opp fra 21.000 til 23.500 fra denne til neste sesongs ranking om jeg forstår det rett.

På den uoppdaterte lista for 2022 så er det 24.400 poeng på 15 plassen. Men det er flere over oss og Danmark under oss som kommer til å plukke poeng og umuliggjør en evt. plassering i topp 15 vil jeg tro.

Dette Sofia laget burde BG slå hjemme. Men blir vel et hardt slag om Saltnes er hardt skadet nå. Så ikke bra ut i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 30.09.2021 20:12    Post subject: Reply with quote

Problemet er at flere andre land har flere lag med i Europa som bil ta mer poeng enn vårt eneste BG. Både Sverige og Danmark har flere lag med.

Uansett flott å se BG som spiller flott fotball. BG vinner norsk serie om de unngår skader og slitasjen ikke tar dem. De er flere hakk over oss dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 30.09.2021 20:21    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Så ut som BG ble snytt for målet på slutten der.

0.5 poeng til koeffisienten til Norge på landsrankingen da. Opp fra 3.375 til 3.875

Norge hittil opp fra 21.000 til 23.500 fra denne til neste sesongs ranking om jeg forstår det rett.

På den uoppdaterte lista for 2022 så er det 24.400 poeng på 15 plassen. Men det er flere over oss og Danmark under oss som kommer til å plukke poeng og umuliggjør en evt. plassering i topp 15 vil jeg tro.

Dette Sofia laget burde BG slå hjemme. Men blir vel et hardt slag om Saltnes er hardt skadet nå. Så ikke bra ut i alle fall.
Synd for Saltnes, men bra for Rosenborg og Molde. Det er slike skader som kommer til å avgjøre årets eliteserie.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 30.09.2021 20:28    Post subject: Reply with quote

Den typen annuleringer skjer dessverre i ny og ne, men er nok ekstra hardt å svelge når det mer eller mindre skjer i siste sekund. Tre poeng her hadde betydd mye i kampen om andreplassen. Nå skal Glimt ut i to runder mot Roma, så får vi se om vi klarer å lure til oss et poeng eller seks. Roma virker mange hakk over resten, som forventet, så skal bli tøft. Stas blir det, uansett.

Ang. koeffisienten, så bør man i alle fall kunne passere Kypros og Hellas. Resten er jeg usikker på. Tsjekkia har Sparta Praha som gjør det godt i EL, i tillegg til Slavia og Jablonec, så den går nok ikke.

Og så er det alle de som kommer bak. Sverige og Danmark mister mer enn oss, men kompenserer nok med annen deltakelse i årets Europa-spill. Er vel bare å følge med fremover.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 30.09.2021 20:39    Post subject: Reply with quote

Sverige har jo bare Malmø som stortaper i CL da. De kommer neppe til å ta poeng. Juve, Chelsea og Zenit. Kanskje hjemme mot Zenit men det var klasseforskjell i går mellom de to.

Danmark derimot har jo 4 lag inne i EL/CfL og kommer til å hamstre poeng.

Vi er nok nødt til å få inn minst to lag som gjør det bra, et par år på rad.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 30.09.2021 20:52    Post subject: Reply with quote

Men får man ikke noe for å delta i CL?
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 103, 104, 105  Next
Page 41 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb