English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Ã…sen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 621
Location: Ã…fjord

PostPosted: 26.01.2021 21:50    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen. Alltid rart å se RBK-spillere gå til Lillestrøm. Det ser bare helt feil ut i gul drakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.01.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

Spesielt siden dette er en kar som vokste opp på Øvre Øst. Som 91-modell er han kanskje for ung til å huske rivaleriet og "hatet" på 90-tallet?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3474
Location: Trondheim

PostPosted: 26.01.2021 22:43    Post subject: Reply with quote

Fotball spillere på dette nivået går etter pengene. Det er en jobb.
Uansett så er ikke Åsen god nok for det nivået vi en ønsker å komme på.
SÃ¥ lykke til videre.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Maggie
Junior


Joined: 15 May 2013
Posts: 52

PostPosted: 26.01.2021 23:47    Post subject: Reply with quote

Gjermund Ã…rÃ…sen
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.01.2021 23:56    Post subject: Reply with quote

Budum-tss!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.01.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

Så nettopp bilde av Åsen i Lillestrømdrakt på FB. Æsj!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.01.2021 23:33    Post subject: Reply with quote

Hvor skal jeg plassere neven om/når jeg treffer ham?

Blir nok hånda, gitt. Sånn i teorien, gitt corona. Du kan ta Gjermund ut av Kjernenfeltet..
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2021 23:01    Post subject: Reply with quote

Med fullastet bil kjørte Gjermund Åsen fra Trondheim til Lillestrøm i går, og i dag gjennomførte han sine første treninger med sin nye klubb.

- Veldig artig. Det er veldig gode fasiliteter her, og det var trivelig å spille fotball med gjengen. Jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen, sier Gjermund Åsen.

Les mer: «Aldri aLehne til ÅrÅsen»: Thomas og Gjermund gjenforent!

Skulle tro Stokstad er RBKweb-fan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

- Han er som en storebror for meg, og jeg liker hvordan han pusher meg. Det er virkelig bra for meg, sier Igoh Ogbu.

- Han forteller at bare han var oppe og løp i dag tidlig?

- Jeg løp ikke fordi jeg ville være klar for kampen og føler at jeg må ta det litt rolig med låret mitt. Men storebroren min vil ikke at jeg skal ta det mer ro, han vil at jeg skal kjøre hardt, sier den nigerianske midtstopperen og ler.

Les mer: Ogbu pushes av «storebror» Åsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.02.2021 22:46    Post subject: Reply with quote

– I RBK er det vel bare midtstopper og høyreback jeg ikke har spilt. Jeg er hentet inn som midtbanespiller og det er det jeg er. På mitt beste har jeg spilt som en nummer åtte, så jeg antar at LSK har sett at jeg har vært best da, sier 29-åringen.

Til nå har samtlige av lagets treningskamper blitt avlyst. Derfor har Åsen fortsatt til gode å ikle seg LSK-drakten i kamp.

– Det har ikke vært noen kamper enda nei, men det er likt for alle. Vi må bare gjøre det beste ut av det. Det gir meg litt ekstra tid til å bli kjent med laget, sier Åsen.

– Er det store forskjeller i spillestil fra RBK?

– Litt forskjell vil det være, men det er det mellom alle klubber i Norge. Ideene de har vist meg er veldig spennende.

(...)

– Gjermund har vært vår bestemann på nesten hver eneste trening etter at han kom. Det er sjelden jeg sier noe slikt, og kanskje er det noe jeg aldri har sagt før. Men han har faktisk vært det. Han er veldig god til å få spillerne rundt seg til å være med på det vi prøver å utføre, sier Geir Bakke til avisen.

Les mer: Helland og Åsen flytter inn i lag: – Like greit å bo sammen

Helland skal altså bo hos Åsen fram til familien kommer nedover.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.08.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

LSK har opsjon på å kjøpe Åsen ut av det siste kontraktsåret med Rosenborg. Etter det RB-sporten kjenner til må LSK betale rundt halvannen million for å utløse opsjonen.

(...)

Det er liten tvil om hva LSK og sportssjef Simon Mesfin vil.

– Vi har et sterkt ønske om å signere Gjermund på en lengre kontrakt. Det er det ingen som helst tvil om. Han vet at vi ønsker at Åråsen skal være hjemmet hans utover dette året. Vi har hatt gode samtaler med både han og agenten hans. Det er ikke så lenge siden han kom på lån fra RBK, og vi er meget godt fornøyd med det han har levert både på og utenfor banen. Vårt ønske er at han skal være med å bygge klubb inn i framtida, sier Mesfin.

Det er fortsatt en stund til fristen for å utløse kjøpsopsjonen går ut.

– Vi har en opsjon med svarfrist til Rosenborg innen 1. desember, men vi har latt Gjermund ha fokus på det han skal levere både på og utenfor banen. Det har han gjort svært bra. I nær framtid skal vi også snakke godt om framtida, forteller sportssjefen.

Les mer: Åsen stortrives i LSK: – Jeg har blitt veldig glad i både byen, klubben og alt i Lillestrøm på veldig kort tid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.10.2021 19:08    Post subject: Reply with quote

De gulkledde har gitt uttrykk for at de ønsker å hente trønderen til Romerike på lengre basis.

– Jeg opplever Gjermund som veldig positiv og at han trives godt. Vi trives også veldig godt med han, så det er gjensidig. Det er absolutt en positivitet i den dialogen vi har. Så handler det veldig mye om at en spiller, selv om han trives her nå, må tenke på hva fortsettelsen skal være og hvor man vil være i de neste sesongene, fortsetter Mesfin.

– Det er egentlig ikke rakettforskning, det handler bare om at begge partene må finne den gode følelsen for fortsettelsen. Fra vår side er vi hvert fall positive.

Les mer: Positiv dialog mellom LSK og Åsen: – Det er egentlig ikke rakettforskning
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.11.2021 15:58    Post subject: Reply with quote

Etter det RB-sporten kjenner til er opsjonen på 1,5 millioner kroner, og den gjør det mulig for LSK å sikre seg Åsen uten at Rosenborg kan gjøre noe. Men den må innfris før 1. desember, og den datoen begynner å nærme seg.

Halvannen uke før Lerkendal-klubben igjen kan sitte på eierskapet til spilleren, er ingenting avklart mellom LSK og Åsen.

(…)

– Vi har som de fleste kjenner til en opsjon på kjøp. Fristen for å innfri den er 1. desember. Vi er i positiv dialog med både spilleren og agenten hans, sier LSKs sportssjef Simon Mesfin.

Les mer: Åsen holder kontraktskortene tett: – Hadde Gjermund vært litt mer tålmodig, så ville han vært en god pokerspiller
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1565

PostPosted: 20.11.2021 20:06    Post subject: Reply with quote

Mistenker at Gjermund prøver seg på taktikkeri her. RBK har vist seg villig til å la spillere gå gratis. Så om han heller kan få størsteparten den summen som SOF kan både han og LSK tjene på det.

Han er en spiller som er best når han kan løfte opp et lag med svakere spillere enn som én av mange gode. Perfekt for Tromsø, perfekt for LSK. Fin fyr, ønsker gjerne å beholde ham, men kan ikke tro han kommer til å få en sentral rolle i fremtidens RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 30.11.2021 18:03    Post subject: Reply with quote

Klar for LSK på permanent overgang

https://twitter.com/lille...56967?s=21
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2234
Location: Oslo

PostPosted: 30.11.2021 18:30    Post subject: Reply with quote

La oss håpe vi fikk de 1,5 mill det var snakk om da… og at vi har sluttet med snillismen i å la folk gå gratis.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 30.11.2021 18:40    Post subject: Reply with quote

Står at han «kjøpes ut av kontrakten»
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 30.11.2021 19:05    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til at vi skal ha godtatt en lavere pris enn opsjonen mtp hvor viktig han har vært for LSK og prestasjonene hans denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.11.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

To blad Per (Berg og Mathisen) spytter inn kronasjer, så jeg vil anta at det er snakk om fullpris.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 911
Location: Norway

PostPosted: 30.11.2021 19:57    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har vi aldri fått plass til ham? Nestflest assist i Eliteserien i år og assistkonge tidligere for Tromsø.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3338
Location: Trondheim

PostPosted: 30.11.2021 20:03    Post subject: Reply with quote

Bra deal for alle parter. Lykke til Gjermund!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5471

PostPosted: 30.11.2021 20:10    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Hvorfor har vi aldri fått plass til ham? Nestflest assist i Eliteserien i år og assistkonge tidligere for Tromsø.


Vi fikk plass til han. Ofte. Man kan skylde på spilleren eller et lag som ikke har fungert - eller begge deler - men ingenting av det Åsen har vist for RBK skulle tilsi at vi bør satse videre på han. Dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 30.11.2021 20:18    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Jerry fortjente behandlingen han selv sier å ha fått i Rosenborg. To sider av saken, helt sikkert, men likevel.. Når han står og griner på TV etter å ha snakka om det, så sier det sitt for meg.

Takk for innsatsen, og Gjermund kan se frem til applaus fra meg når han kommer på besøk.
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.11.2021 20:32    Post subject: Reply with quote

Åsen var knallsuksess i Tromsø, og er også det i Lillestrøm. Han har vært ok hos oss, men heller ikke særlig mer, til tross for to forsøk. Åsen passer nok dessverre ikke optimalt i fotballen vi ønsker å spille, da han kanskje blir litt omstendelig og, i mangel av bedre ord, treg og lite eksplosiv. At han passer godt i lag som kjører litt mindre direkte stil hvor han slipper å utfordre all verden med fart og teknikk, tilsier at han ikke passer fryktelig godt i det vi sikter på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 30.11.2021 21:51    Post subject: Reply with quote

Tror han er en av mange som har vært innom RBK de siste par årene som kunne ha gjort en helt kurant jobb hvis vi bare hadde et bra grunnspill. Men siden Sælnes/Midtsjø dro og Kåre/Bjørnebye/Horneland/Hareide/mfl begynte med alle mulige slags rare ting så er det stort sett bare vært Samuel, Holse, Bendtner og Vecchia som tidvis har klart å skape noe med individuelle prestasjoner. Åsen havner inn i samme kategori som Hoff, Konradsen, Søderlund, Dino, Jensen mfl som er avhengig av å spille hverandre gode.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68
Page 68 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb