English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 619, 620, 621 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 21.10.2021 06:49    Post subject: Reply with quote

Idiotisk og flaut av Løfaldli.. Dessverre som andre påpeker, typisk for norsk journalistikk innen fotball. Navlebeskuende og dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 21.10.2021 07:13    Post subject: Reply with quote

spørsmålet blir hvordan han takler mange og dumme spørsmål, det vil bli et helt annet trykk som Rbk-trener. Men på den andre siden så var Horneland også god med pressen.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 21.10.2021 07:58    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Det er en kjennsgjerning at selv om vi har noen år uten titler og litt publikumssvikt, så er det latente potensiale i RBK så mye høyere enn i Glimt, Haugesund og alle andre i Norge.


Enig i stort sett alt du skriver her, men engasjementet for RBK er i ferd med å dø ut. Bortsett fra Brutterntiden, har det vært mye tørke de siste 20 årene, og det falmer sakte men sikkert.

Jeg tror forøvrig at både Brann og Vålerenga har et vel så høy potensiale som RBK anno 2021 - når det gjelder å få engasjement rundt klubben. Det er vesentlig større byer (spesielt Oslo regionen), og publikum er ikke noe mindre entusiastisk og engasjert i Bergen enn i Trondheim. I forhold til Bodø og Haugesund er jeg helt enig (det var vel de eksemplene du trakk frem).

Problemet til oss er at Eliteserien er en av de svakeste ligaene i Europa. Om han skal gå til et annet Eliteserielag etter å ha vunnet serien to år på rad med det laget med kanskje minst ressurser i Norge - til et lag som har vært nest best de siste 20 årene, og har "spist trenere som tidligere har opplevd suksess til frokost"- er for meg et mer utfordrende spørsmål.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.10.2021 09:09    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å forstå hvilke trenere det fins som;

1. Er villige til å ta over oss, altså ikke er for store for RBK
2. Spiller den fotballen vi ønsker
3. Har den erfaringen som noen mener er veldig nødvendig mtp. press etc.

Jeg oppfatter det slik at den treneren som oppfyller alle disse kravene ikke fins, og at klubben følgelig må stryke ett av "kravene". Da mener jeg virkelig at punkt 2 er det viktigste, og da fins det ikke en bedre kandidat enn Knutsen. Jeg er ikke enig i at han kommer til å knekke under presset. Det er ingenting som i seg selv tilsier at det skal skje. Han virker å ha en svært god innstilling til treneryrket og fotball, og jeg tror også han er smertelig klar over hva det innebærer å ta over Rosenborg. En ekte idrettsmann skal ivre etter en slik utfordring, og det tror/håper jeg Knutsen gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 21.10.2021 09:43    Post subject: Reply with quote

Eliteserien er ikke så dårlig som mange tror. Molde, Bodø, Rosenborg på sitt beste, VIF på sitt beste er ikke så verst. I alle fall hvis man klarer å få ut potensialet i Rosenborg og VIF. ES er svak målt opp mot de 4-5 store ligaene. Men SÅ langt bak andre land er vi nok ikke.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 21.10.2021 10:04    Post subject: Reply with quote

Nja, det virker som vi har et uforløst potensiale i klubben men inntil videre ligger vi der vi ligger og presterer som vi gjør. Verken vi eller VIF skal tenke på måle oss mot god utenlandsk motstand - vi er nok ikke bedre stilt enn sist vi dreit oss ut i EL.

Når det er sagt er både Bodø/Glimt og Molde mer enn kapable til å hamle opp med ethvert skandinavisk lag (vi ligger per nå foran både Danmark og Sverige på ligarankingen til UEFA ser jeg, men det endrer seg vel ettersom DK har så mange lag i e-cup fortsatt), og jeg gir de gode odds mot alle lag fra Østerrike (nr. 8 på ligarankingen) minus RB Salzburg og nedover. Skal heller ikke se bort ifra at KBK ville vært en seig nøtt på en forblåst kunstgressmatte mot de samme lagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 21.10.2021 10:19    Post subject: Reply with quote

Litt av greia er vel at "på sitt beste" så er klubbene i Sverige, Danmark og andre sammenlignbare ligaer også veldig gode. Vanskelig å argumentere for at vi er god på vårt beste, når vi også er totalt sjanseløse mot nummer 6 i Frankrike over to kamper når det gjelder. Historisk sett har vi slått de beste i verden på vårt beste, mens nå slår vi kanskje Maribor og Ferencvaros på vårt beste. De beste i Sverige og Danmark spiller på sin side ganske regelmessig i CL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 21.10.2021 11:05    Post subject: Reply with quote

Marginene i fotball er heldigvis små. Eggen sa at man trenger ikke vente med å bli god. Man kan bli god nå. Med det tror jeg han blant annet mente at det er små marginer og at det ikke trenger å være så langt frem som man tror bestandig.

Se bare på landslaget. Man trenger ikke gå så langt tilbake for at mange avskrev dem fullstendig. «Norge kommer aaaaldri» til å hevde seg. Men Vipps så begynner det å vokse frem ny generasjoner hvor stadig flere med ekstremt toppnivå begynner å poppe frem. Plutselig ser fremtiden mye lysere ut.

Vegen frem til de beste i Europa er lang for norske lag ja. Pengegalskapen er jo helt syk. Men de svake blir bedre de også. Om noen år er kanskje avstanden mindre generelt, ettersom stadig flere land forstår å jobbe bedre med talentutvikling.

For Rosenborg trenger vegen frem til ADSKILLIG forbedring i alle fall ikke være lang. Dersom suppekokeriet endelig kan klare å tenke fremover, kvitte seg med den bakstreverske historien, og ansette en moderne trener som Knutsen etc, samt kjøpe riktige spillere fremover, så vil ting raskt bli mye bedre.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 21.10.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Litt av greia er vel at "på sitt beste" så er klubbene i Sverige, Danmark og andre sammenlignbare ligaer også veldig gode. Vanskelig å argumentere for at vi er god på vårt beste, når vi også er totalt sjanseløse mot nummer 6 i Frankrike over to kamper når det gjelder. Historisk sett har vi slått de beste i verden på vårt beste, mens nå slår vi kanskje Maribor og Ferencvaros på vårt beste. De beste i Sverige og Danmark spiller på sin side ganske regelmessig i CL.


Om vi tar en kikk på Malmös resultatet i årets mesterliga, så har de blitt utspilt og ydmyket både hjemme och borte i hver kamp så langt.. Alle de andre svenske lagene røyk ut. Samme i Danmark. Med unntak av FCK som henger brukbart med. Det er ikke så mye bedre i Sverige og Danmark, enn det vi opplever ute i Europa med norske lag .
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 21.10.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Det er ikke så stor forskjell, men bunnivået til Norske klubber virker å være litt lavere.
Når det gjelder Europa kvalik å gruppespill så har det ekstremt mye å si hvem man trekkes mot, det viser bl.a våre trekninger de siste åra
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 21.10.2021 13:49    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Om vi tar en kikk på Malmös resultatet i årets mesterliga, så har de blitt utspilt og ydmyket både hjemme och borte i hver kamp så langt.. Alle de andre svenske lagene røyk ut. Samme i Danmark. Med unntak av FCK som henger brukbart med. Det er ikke så mye bedre i Sverige og Danmark, enn det vi opplever ute i Europa med norske lag .


Malmø var jo superheldig med trekningen og møtte vel bare svake lag før de kom inn i CL i år? Det var vel Riga, HJK, Rangers og Ludogorets som ble slått? Basert på dette, så burde vel listen for å kvalifisere seg til CL vært en god del høyere? Malmø anno 2021 har jo ingenting i CL å gjøre.. Men, det beviser vel også at vi kan ta oss inn igjen i CL igjen?

Bodø Glimt med Knutsen er bedre enn dette. Et RBK med Knutsen som har fått noen år på seg til å satse på ungdommen - ville definitivt klart det? Men, da må de som nyter pensjonisttilværelsen sin her ut... Uavhengig om de heter Bendtner, PCS, Henriksen eller Tettey...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.10.2021 14:55    Post subject: Reply with quote

Som sagt tidligere i en annen tråd, det er bare MFF som har noe å komme med i Sverige. Jeg kan ikke engang huske sist de hadde et lag med i CL eller EL som ikke var MFF. De svenske lagene bruker jo stort sett ryke ut nettopp mot oss, AIK, Djurgården, Peking..

Edit: Östersund var jo jaggu i Europaligaen for noen år siden og nå trenes de av Per Hest, tenn et lys for våre Østtrønderske brødre.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 21.10.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Edit: Östersund var jo jaggu i Europaligaen for noen år siden og nå trenes de av Per Hest, tenn et lys for våre Østtrønderske brødre.


Solide 1-1-4 på sine seks første kamper.
Skal ikke se bort i fra at han er ledig når vi febrilsk leter etter trener rundt juletider.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 21.10.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Ser skrivefeilene florerer. Det beklager jeg.
Skrevet sent på kveld med mobiltelefon!

Ikke blazernivå, Orionpax!


Det gjør absolutt ingenting. Poenget hamret du på plass med borremaskin.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 21.10.2021 18:43    Post subject: Reply with quote

Jeg håper på Knutsen som trener. Som tar med seg Botheim - kjøper Thiago Holm, John Hou Sæther, + flere nye unge spillere.

Ut med "gamlingene" og inn med gofotteori, unge trøndere og engasjement.

Så forstår jeg at Koteng må ut - for at dette skal skje, men det hadde bare vært en bonus om han hadde gitt seg nå... Han fikk rett og slett ikke til dette og egoet hans er nå større enn klubben
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 21.10.2021 18:50    Post subject: Reply with quote

Men John Hou Sæter er jo for gammel om noen år?

Hvis vi skal kjøpe inn unge spillere så håper jeg vi utviser bedre fantasi enn som så. Rimelig dårlig forretning å løse en spiller fra kontrakten for så å kjøpe han tilbake et halvt år senere.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.10.2021 19:04    Post subject: Reply with quote

Jeg har først og fremst lyst til å se hva Knutsen kan få til med Vecchia, Ceide, Holm, Holse, Skarsem, Tagseth, Vagic, Pereira etc. Han har skapt diamanter av gråstein i Glimt, hvem vet hva han kan klare med stallen vår.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.10.2021 19:12    Post subject: Reply with quote

Hvis spillerne er någenlunde mottakelig og kjemien med treneren klaffer sånn någenlunde så vil enhver trener som har en klar offensiv plan sannsynligvis heve dette RBK-laget drastisk, gitt at man får på plass nødvendig spillerlogistikk hva gjelder forsvarsspillere.

Enormt uforløst potensiale i denne spillergruppa, spesielt fremover på banen. Vecchia, Holm, Ceide lengst fremme, med en midtbane med f.eks Holse, Henriksen, Skarsem/Tagseth kan bli fyrverkeri hvis man får på plass den kollektive planen og samhandlingen begynner å sitte.

Eneste spørsmålstegnet er om sidebackene er gode nok. Forhåpentligvis blir Pereira en forsterkning der. Så får man se om Reitan kan ta ytterligere steg om man får 11 spillere som faktisk fungerer som et lag. Svenskene har jeg særs begrenset tro på dessverre. Kanskje Augustinsson kan gjøre en kurrant jobb som midtstopper, men er alt for begrenset offensivt til å spille back hos oss. Andersson er en middels Eliteserieback.

Midtstopperne er rett og slett ikke gode nok, så der må det skiftes ut i vinter. Kanskje Vagic kan bidra, kanskje nevnte Augustinsson, men jeg mener bestemt at vi i allefall må ha inn ett nytt soleklart førstevalg i midtforsvaret.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1461
Location: Drammen

PostPosted: 21.10.2021 19:22    Post subject: Reply with quote

Dere tror på eventyr, frykter jeg. Han blir i Bodø og fortsetter å skape et superlag. RBK med de kravene som er her.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 423

PostPosted: 21.10.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Sånn B/G spiller i kveld, og har spilt over tid så blir han fort aktuell for større klubber. Får tro navn no2 er noenlunde også
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 21.10.2021 19:25    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser på Glimt akkurat nå. De leder 6-1 over Roma og er leder av gruppen sin.

Kan noen igjen forklare meg hvorfor Knutsen skal takke ja til jobben - så lenge ståa er slik den er i dag, med en Koteng som er enehersker og et RBK som ligger med brukket rygg, hvor halve laget er falerte stjerner og "has beens".

PS - Ja - vi har også noe veldig positivti Noah og Ceide... Men, det er vel ikke nok?
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Rutinert


Joined: 10 Nov 2019
Posts: 785
Location: Trondheim

PostPosted: 21.10.2021 19:27    Post subject: Reply with quote

Glem Knutsen. Han kommer ikke. Glem det. Se på Glimt da!!!!!
_________________
Det kan stort sett bare gå oppover
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 21.10.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tænker, at ret mange i Europa får øjnene op for, hvad Knutsen og Bodø Glimt kan i aften. Desværre for os, der gerne vil have Knutsen
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 21.10.2021 19:30    Post subject: Reply with quote

Maro wrote:
Glem Knutsen. Han kommer ikke. Glem det. Se på Glimt da!!!!!


Får håpe vi denne gangen har flere på listen da...

Blir ikke så veldig imponert om vi får en ny assistentrener fra Haugesund som hovedtrener, eller at Perry kommer tilbake for tredje gang.. Det som kanskje ville ha vært typisk..
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 21.10.2021 19:31    Post subject: Reply with quote

Etter denne oppvisningen mot Roma er nok sjansene svekket for å få han hit. 6-1 blir lagt merke til. Men da tror jeg heller at han går til en annen liga heller enn å bli i Glimt.

Rosenborgs totalpakke har fremdeles større potensiale enn Bodø, selv om det er vanskelig å se nå.

Skulle gjerne visst hvem andremann på vår liste er.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 619, 620, 621 ... 772, 773, 774  Next
Page 620 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb