English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 01.11.2021 09:55    Post subject: Reply with quote

Er jo veldig spesielt akkurat dette syns jeg.

Nå mot Lillestrøm, så går da Per ut, Holse ned og i tillegg så bytter vi side på Ceide. Ceide som da hadde passert sin back 4-5 ganger og hadde god kontroll på han i første omgang.
Vi starter da med Vecchia på benken pga kampbelastning og skader, men skroter alt når Per skal ut selv om vi har både Skarsem og Konradsen på benken.
Vi hadde enkelt å greit kunne satt inn Skarsem og beholdt laget som faktisk fungerte i første omgang.

Er jo igjen et dårlig laguttak fulgt opp med dårlige taktiske disposisjoner i løpet av kampen. Er ikke rart dette ikke fungerer.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.11.2021 10:15    Post subject: Reply with quote

En annen ting er jo at Skarsem - Tagseth - Henriksen minner mye mer om den midtbanen vi stilte for å legge mye offensivt press på Sandefjord. Skarsem burde jo være et naturlig valg i Holses rolle hvis vi skal kjøre med en mer playmakende indreløper, i stedet for å kjøre inn både Henriksen og Skjelbred - som begge er klart best i mer holdende roller - som generelle indreløpere.

Da er vi nemlig litt tilbake i gamle vårspor i sørpa med Hareides forkjærlighet for defensiv styrke i midtbaneleddet, for det kan ikke være tvil om at den midtbanen som startet er en svært defensivt anlagt 4-3-3-midtbane på hjemmebane mot et antatt svakere lag. Det fungerte ikke med tre holdende midtbanespillere da, og det gjør det ikke nå heller. Det virker dessuten lite intuitivt når det er mer risikovillig fotball som har gitt bedre resultater og spill i år. Og det følger faktisk ikke automatisk bare fordi Vecchia må hvile iblant.

Og dette er jo selve poenget: skal vi ha spillestilsmessig kontinuitet så må vi identifisere de spillerne i troppen som kan gjøre hverandres jobb uten å endre så mye på arbeidsbeskrivelsen. Ikke skoskjee(?) inn de foretrukne spillerne i nye roller, og i alle fall ikke som hovedregel. Det er greit nok at Holse er den mest naturlige erstatteren for Vecchia når han ikke kan starte - den kjøper jeg, og vi kan nok ikke ha enda en Vecchia 2.0 (betaversjon) på benken heller - men ett posisjonsbytte bør utløse et rent bytte i neste ledd, ellers blir det bare rot.

Skarsem burde for det første ha startet denne, og for det andre ha kommet inn når sjansen bød seg igjen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 01.11.2021 22:16    Post subject: Reply with quote

Tror at 2022 kan bli spennende. Håper virkelig at unggutta satses på framover. Om KK kommer håper jeg han får arbeidsro til å sette et system, noe jeg synes vi har mangla i årevis. Med en god, ung stopper inn, kan dette laget bli virkelig godt. Håper at klippekortene kastes i dunken og at en balanse mellom prestasjoner og langsiktig tenkning gis forrang. Så får vi se om dette laget klarer å knipe til seg E-Cup neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 02.11.2021 01:35    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er smått utrolig at selv om dette laget har kollektivt kollapset i en rekke kamper i år, så ligger vi kun to poeng unna medaljeplass. Hadde det ikke vært for fadesen mot MFK på Lerkendal hadde vi ligget på andreplass.

Nå må vi kjempe som gribber for å sikre tredjeplassen og europacup. Alternativt å ikke forakte at Glimt, MFK, Viking og/eller LSK tar seg til finalen i Norgesmesterskapet.

Jeg er så forbanna lei av vi begår juniorfeil på defensiv dødball, og at vi visstnok prøver å kvalifisere oss til VM i ball watching. Jeg har tro på nåværende angrepsrekke og håper inderlig vi ikke selger Vecchia, Holse, Holm eller Ceïde (selv om siste to til tider kan være frustrerende å se på). Derimot må vi i mine øyne ha en real oppvask i defensive rekker. Midtstopperne holder ikke mål. Håper inderlig det kommer noe nytt og solid til neste sesong.

Beklager dersom dette oppfattes som svada-rant, måtte bare få ut litt damp.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 02.11.2021 02:15    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
Hadde det ikke vært for fadesen mot MFK på Lerkendal hadde vi ligget på andreplass.

er dette eneste kampen dere har fått mer eller mindre poeng enn det dere følere dere fortjener?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 02.11.2021 08:55    Post subject: Reply with quote

Tja, njash. Vi er jo beviselig bortdømt gjennom hele sesongen. Spørsmålet er om det hadde gjort noe med rekkefølgen på tabellen. Dommerstanden har vel aldri vært dårligere siden norsk fotball ble profesjonalisert.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 02.11.2021 16:48    Post subject: Reply with quote

Ville nok vært på tredjeplass med gode dommere som ikke er livredde for å få stempel på seg av at de favoriserer oss.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.11.2021 19:12    Post subject: Reply with quote

Vi har uansett ikke vært gode nok i år til å fortjene nevneverdig god plassering. At vi har vært i diskusjonen mye av veien, og attpåtil etter å sjøl ha spilt oss ut tre(?) ganger og "hjelp" fra dommere som ikke følger reglene når vi har ball, sier sitt om nivået på ligaen i år.

Jeg tar selvsagt Europacup med begge hender om noen byr fram, men sant å si har jeg vært i "so long 2021-modus" siden juni.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 02.11.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

Adressa har en sak som handler mye om dette nå. Kanskje de skulle ha vært tipset om statistikken over?

https://www.adressa.no/sp...r-i-blinde
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

Det er ikke dommerene som er vårt problem.
Det overordnede problemet er at vi blir drevet som et landslag med det defensive som fokus.
Vi endrer spillestil og formasjon og spillere fra kamp til kamp med utgangspunkt i motstandere og det defensive som hoved pri
Der har dere årsakene.
Ingen samhandling, Ingen relasjoner, intet offensivt mønster.
Kun det å prøve å stoppe motstanderne og tette igjen bak. Kamp til kamp,uten langsiktig utvikling av spillestil/samhandling
Glimt har spillt på samme måte med de samme spillerene i de samme posisjonene og feier Roma av banen med 6-1. Dette med spillere vi har funnet for dårlig.
Dette er enkelt. Hareide,, som er en super bra mann på alle måter, har glemte/ikke orket å være klubb trener med alt det innebærer.
Jeg hørte tidlig og som jeg postet at Hareide ikke hadde noe å komme med og virket umotivert fra starten av. Tror kilden min hadde rett dessverre
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.11.2021 00:25    Post subject: Reply with quote

Dommerne er absolutt ikke vårt største problem, men de er definitivt et enormt problem for den norske fotballen generelt. Det har vært grusom dømming i hele år, og det gjelder ikke bare oss. Og det ser veldig systematisk ut; et forsøk på å utjevne maktbalansen i kampene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.11.2021 01:33    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det største problemet for norske dommere i dag er at de er ansatt i altfor små stillinger og dermed blir fotballdømmingen mer en hobby enn deres dagligdagse jobb. Det er også en del av grunnen til at norske dommere ikke blir rangert høyere slik at de også får forsøkt å dømme på et høyere nivå (e-cup og mesterskap).

Generelt har det gått nedover med norske dommere etter at Terje Hauge ble dommersjef føler jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 03.11.2021 23:05    Post subject: Reply with quote

Italienske journalisters beskrivelse av Glimts spillere:

De var godt organisert, raske og hadde spillere med god teknikk.

Jeg kan ikke huske noen som har beskrevet RBK som et lag med fart og teknikk i manns minne.

Av de siste 20 spillerne RBK har kjøpt, er det virkelig noen som er utpreget hurtig med god teknikk?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 04.11.2021 00:32    Post subject: Reply with quote

Og det vittige er at to av de viktigste spillerne italienerne siktet til her er vraket i RBK fordi de ikke virket her.

Det sier litt.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.11.2021 13:17    Post subject: Reply with quote

Slapp av litt da, Karadas var verdens beste spiss i de 90 minuttene mot Inter han også. Etter det, not so much.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.11.2021 13:54    Post subject: Reply with quote

De der overfladiske og enkle konklusjonene basert på en enkeltkamp eller 2 er helt meningsløse. Hadde Vecchia eller Ceide spilt i det samme velfungerende kollektivet hadde de sannsynligvis fått Solbakken til å se ut som en 3.divisjonsspiller, og Solbakken hadde falt fullstendig igjennom i et ikke-fungerende kollektiv som RBK er pr. i dag. På samme måte så har Noah Holm et vanvittig mye høyere nivå inne enn det Botheim har.

For vår del er det først og fremst snakk om å få kontinuitet og relasjoner inn i 11'eren, og få organisert et offensivt spill, ikke bare basert på at enkeltspillere skal gjøre noe ekstraordinært, men kollektivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 04.11.2021 22:56    Post subject: Reply with quote

Det er ikke enten eller, det er både og.

Den type spillere vi nå har kjøpt i flere år (tunge og treige) synliggjør så altfor godt hvilken sportslig retning klubben har gått i, hva vi til syvende og sist prioriterer i vår måte å spille på.

Enkelt kan man si at vi over tid har prioritert spillere som har sin styrke i det defensive; løpskapasitet og duellstyrke på bekostning av hurtighet, teknikk og kreativitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 07.11.2021 11:09    Post subject: Reply with quote

Vi har en chat under kampen, og vi fikk en del reaksjoner der som jeg er enig i. Dette er det dårligste Rosenborg-laget jeg har sett siden jeg begynte å jobbe med norsk fotball i 2000.

Det sier Bergens Tidendes sportskommentator Anders Pamer til Adresseavisen etter å ha sett RBK spille 2-2 mot bunnlaget Brann i
Say no more!!!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.11.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

Han må ha glemt Perry l og ll og JJ. Men det er greit, det er nok nederlag å holde styr på om man er Brannsupporter så det er tilgitt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.11.2021 16:22    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påstå at eksempelvis 2007 var fryktelig ille. Kampen på Åråsen, mellom de to Valencia-kampene, var kanskje hakket verre enn gårsdagen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 07.11.2021 17:58    Post subject: Reply with quote

Glimt stiller uendret lag..
Kan ikke de også begynne å endre lag og formasjon da så vi andre få år muligheter også da
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 07.11.2021 18:00    Post subject: Reply with quote

Glimt kommer helt sikkert til å merke Roma kampen. Sannsynlig at de kan tape.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 07.11.2021 18:00    Post subject: Reply with quote

Det går jo an å argumentere for at det er tidligere årganger ("i moderne tid") som er marginalt verre enn årets, men vi har ikke vært så dårlige over tre år som vi har vært de siste tre årene.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1025

PostPosted: 07.11.2021 18:16    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Glimt kommer helt sikkert til å merke Roma kampen. Sannsynlig at de kan tape.


Jeg har alltid vært fan av å kjøre på til kreftene tar slutt, og først da gjøre de nødvendige byttene. Sikkert en gammeldags tankegang og det kan sikkert skape større slitasje på spillere. Men for meg skal man ha meget gode argument for å begynne å rokkere posisjoner på et lag. Et lag hvor alle spiller i sin nest beste posisjon er så uendelig mye dårligere enn et lag hvor alle spiller i sin beste posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.12.2021 21:06    Post subject: Reply with quote

Mitt semreste år som Rosenborg-supporter. Faktisk.

- Utenfor mulighet for Europacup på første gang på lenge i en elendig utgave av Eliteserien

- To-tre underholdende kamper hele kalenderåret totalt sett

- Null poeng totalt mot Molde og Lillestrøm

- Alt dette med en etterhvert spennende tropp, spesielt offensivt, og landets mest meritterte aktive trener

- Vi fikk til slutt den jævla straffa, men den hjalp selvfølgelig ikke til annet enn å ødelegge en grell og nyttig statistikk

- Ham-Kam og AaFK rykker opp

- Vi mister kanskje nok en gressbane

- Kjetil Rekdal er spilt inn som kandidat til å ta over laget

Lyspunkter:

- Vi rykket ikke ned

- Vi slipper kanskje å miste et gresslag

- Mjøndalen rykker ned så vi slipper i det minste tre rene knoksleperlag neste år

- Ã…ge er ferdig, og kommer aldri tilbake
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Next
Page 43 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb