English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
12%
 12%  [ 6 ]
Reitan
22%
 22%  [ 11 ]
Vagic
4%
 4%  [ 2 ]
Hovland
22%
 22%  [ 11 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
6%
 6%  [ 3 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
2%
 2%  [ 1 ]
Holse
20%
 20%  [ 10 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
8%
 8%  [ 4 ]
Total Votes : 48

Author Message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 07.11.2021 01:15    Post subject: Reply with quote

Hvem i huleste vurderte Adam"s defensive kapasitet?.
Har de sett dem spille en hel kamp før de kjøper?.
Og hva med skader ? De går jo rett fra kontrakt skriving til sykehuset.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.11.2021 01:27    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Noen utenfor klubben bør hjelpe dem å vurderer spillere ihvertfall Jeg tar gjerne jobben ja. En klubb som kjøper Denic og Malic osv bør søke profesjonell hjelp.


Så, altså - problemet er Islamovic, Serbesic, Vagic, Denic og Malic(sic!). Stakk kjerringa av med en kroat, eller noe?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 07.11.2021 01:55    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


Wiedesheim-Paul 1 - Ser ut som en utskremt supporter. Kun alibiinvolveringer.

.


Nå lo jeg for første gang i kveld.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 07.11.2021 02:24    Post subject: Reply with quote

En av våre svakeste kamper på lang tid, mot en av eliteseriens svakeste lag. Bare å komme seg opp på hesten igjen. Heia Koteng - her har du virkelig skapt noe stort i løpet av et tiår, Brumlebassen…
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 07.11.2021 10:17    Post subject: Reply with quote

Beklager folkens... skrudde av til pause da jeg holdt på å få et illebefinnende etter 2-1 scoringen... satt på Dune på hbo max og innså etter to timer at den var like drygt å se på som kampen... blir Titanic neste gang. Crying or Very sad
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 07.11.2021 10:38    Post subject: Reply with quote

De har visst prøvd alt bortsett fra å åpne øynene.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 07.11.2021 11:15    Post subject: Reply with quote

Andersson, Vagic og Tagseth var så dritt elendig i går at jeg faktisk aldri har sett noe lignende på profesjonelt nivå og ihvertfall ikke med den logoen på brystet. Tror frostapoteten hadde 8 feilpasninger før han traff på en.

Hvordan det i det hele tatt er mulig å bli så elendige av å trene så mye er er en gåte og faktisk ganske godt gjort. En soleklar 1 til alle de.

André Hansen får en treer - skulle/kunne tatt andremålet.
Holse og Reitan får 4.

Resten av laget får en klink 2’er herfra.

Huff!

Beslutningen om å gå for Åge i fjor høst var helt grei. Tydeligvis hadde han ikke den motivasjonen og «driven» som var nødvendig, men det er ikke alltid så lett å «røyke» ut. Å fortsette med han over sommeren når alt gikk til helvete og han selv åpenbart har tatt ut full alderspensjon, gått til innkjøp av gyngestol og har annonsert at han gir seg - vel, det var gjerne ikke så smart.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 07.11.2021 11:32    Post subject: Reply with quote

Jeg nevnte bare de første håpløse kjøpene vi har gjort som jeg kom på i farten. De som det sånn hurtig var lett å se ikke kom til å bli noe i RBK.
Kunne selvsagt dratt frem både norske og svenske osv. Men den eneste sør for Malmø som har blitt en suksess i RBK er vel Sapara.??
Poenget mitt var at vi amatører ser etter 1 kamp at denne spilleren ikke holder..
Så bør du Zorac holde deg for god til å insinuere det du gjør.
Du kjenner ikke meg,ha det klart for deg.
Vi diskuterer fotball og fotball ferdigheter her på forumet ikke rase det bør du også holde deg til
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.11.2021 12:08    Post subject: Reply with quote

Nå er hverken kroat eller øst-europeer rase, så jeg har ærlig talt ikke den fjerneste anelse over hvorfor du skal dra rasisme eller beskyldninger om det inn i dette; alle du slakter er jo hvite. Det er imidlertid et mønster i navnene du nevner basert på geografi som er litt.. Pussig.

Jeg kjenner ikke deg, du kjenner ikke meg, men jeg ser du opphøyer deg til en som har vesentlig mer kompetanse enn de andre på forumet i forhold til å vurdere talent uten noen gang å ha underbygget dette, og da blir det litt vrangstrupe for meg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 07.11.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er villig til å definere Annan som fra litt sør for Malmø.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.11.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Men den eneste sør for Malmø som har blitt en suksess i RBK er vel Sapara..?


Annan? Lago? Dockal? Eguren burde jo ha fått det, likeså Konan Ya, men så var det noe med Rosenborg og spillere fra sør for Kiel, da. Og Rosenborg-tilhengere, for den saks skyld.

Er det forresten noen av Holse, Stadsgaard, Jensen, Larsen eller Bendtner som er fra sørom Malmö?

Uansett burde det kanskje si deg noe om deg selv at disse er de du kom på i farten, og som du hadde/har et spesielt tidlig klarsyn på, og avskrev umiddelbart. Uten at det nødvendigvis innebærer noe politisk eller samfunnsmessig.

Edit: Gamboa. Mikkelsen? Traore. Hirschfeld.

Edit 2: Siden Islamovic og Vagic tydeligvis er fra sør for Malmö er det fristende å si Prica Jebali Elyounoussi Mix Carew Braaten Tettey Ceide Holm Bakenga før jeg trekker pusten og innser at jeg ikke gidder å brainstorme på utpust.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 07.11.2021 12:43    Post subject: Reply with quote

Noen ville sikkert påstå at selv Samuel Adegbenro tidvis var en betinget suksess her.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 07.11.2021 13:17    Post subject: Reply with quote

Det jeg ikke helt forstår er hvordan godt betalte spillere ikke klarer å spille fotball på et akseptabelt nivå, til tross for at treneren muligens har førtidspensjonert seg. Er de så hjelpeløse at de må mates av Hareide, og når han svikter, så faller de sammen? har de ikke fotballforståelse i ryggmargen? Flere av spillerne våre er da neppe så mye svakere teknisk og fysisk enn de fleste andre i eliteserien? Hvorfor klarer de ikke da å få til et alminnelig grunnspill på egen hånd?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 07.11.2021 13:20    Post subject: Reply with quote

Det er vel det som er grunnen til at så mange av oss er grinete og fortvilet.

Vi har et lag som skulle kunne spille veldig mye bedre enn dette her. Det er BRANN, liksom, som har blitt brukt til skuddtrening av de fleste i år. Brannsupporterne er over seg av lykke over at "de burde ha vunnet" fordi de hadde så mange i tverrligger osv.

Jeg tror de glemmer å faktorere inn hvor fantastisk lite samspilte vi er, i hvor stor grad vi mangler en plan. Spillerne er jo helt rådville utpå der.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 07.11.2021 13:24    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Det jeg ikke helt forstår er hvordan godt betalte spillere ikke klarer å spille fotball på et akseptabelt nivå, til tross for at treneren muligens har førtidspensjonert seg. Er de så hjelpeløse at de må mates av Hareide, og når han svikter, så faller de sammen? har de ikke fotballforståelse i ryggmargen? Flere av spillerne våre er da neppe så mye svakere teknisk og fysisk enn de fleste andre i eliteserien? Hvorfor klarer de ikke da å få til et alminnelig grunnspill på egen hånd?


Med din logikk er treneryrket overflødig. Å så til de grader undervurdere hva en motivator har å si for et lags prestasjon er mildt sagt spesielt.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.11.2021 14:00    Post subject: Reply with quote

Jeg er imidlertid ganske sikker på at vi hadde vært minst like samspilte om spillerne hadde tatt seg av uttaket selv.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 07.11.2021 14:05    Post subject: Reply with quote

Det er fryktelig vanskelig å prestere godt i en jobb med mange oppgaver en har dårlig forutsetning for å lykkes med, tar en med at mange av oppgavene ofte er ukjente eller helt nye siden en stadig blir gitt nye roller er det veldig forståelig at mange av våre ikke presterer i nærheten av det ferdighetene deres skulle tilsi at de skulle gjort. For oss fleste vil vi da trenge litt tid for å bli kjent med oppgavene få litt erfaring før vi mestrer dem.

Det er problemet med veldig mange trenere vi har hatt de ser seg blind på navn, og prøver å stable mest mulig av de mest meriterte på laget og da gjerne ved å flytte rundt på andre spillere og endre fra uke til uke. Slik som Hareide har holdt på i år. Det andre er at rollene i seg selv endrer seg fra uke til uke ut i fra hvem som har fått den og hvem vi møter.

Det er der slike som Eggen og Knutsen er enere da de evner å skape roller for den enkelte som det er lett for dem å bli god i og som de har forutsetninger for å lykkes godt i. Videre at disse settes i sammenheng med de andre sin rolle slik at de fungerer godt i sammen og over tid blir det enkelt for den enkelte å forutse hva sine medspillere kommer til å gjør. Da blir det og enklere å improvisere når det er nødvendig for individet i kamp. De er trygg i grunnspillet.

Det er ikke så rart vi stadig ser ut som 11 stykker som møtes for første gang i kamp for støtt og stadig har en flyttet rundt på roller og personell.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 07.11.2021 14:17    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Det er vel det som er grunnen til at så mange av oss er grinete og fortvilet.

Vi har et lag som skulle kunne spille veldig mye bedre enn dette her. Det er BRANN, liksom, som har blitt brukt til skuddtrening av de fleste i år. Brannsupporterne er over seg av lykke over at "de burde ha vunnet" fordi de hadde så mange i tverrligger osv.

Jeg tror de glemmer å faktorere inn hvor fantastisk lite samspilte vi er, i hvor stor grad vi mangler en plan. Spillerne er jo helt rådville utpå der.


Det er vel ikke et helt riktig bilde av Branns kamper du tegner her. Bildet har ihvertfall i de siste kampene vært at at det er Brann, som har skapt (klart) flest sjanser i sine kamper. Men det hører vel til sjeldenhetene at stort sett alle sjanser har kommet etter at motstanderen bokstavelig talt har gitt de ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 07.11.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Neida, det handlet mer om hvor de har vært resultatmessig. De lå på direkte nedrykk før de møtte oss i går, da har de ikke levert bra sluttprodukt. Jeg har dog kun sett Brann i to kamper i år så hvordan de faktisk har spilt mener jeg lite om. Kun resultatet av det. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 07.11.2021 15:55    Post subject: Reply with quote

Vi hører alle i fotball snakke om hvor viktig relasjoner er. Alt fra gamle spillere, som nå er eksperter og trenere, og trenere og eksperter. Det må jo være noe i det. Det kan jo være greit å kjenne litt til de du skal samarbeide med. Hvordan de liker å gjøre ting og hva de ikke trives med å gjøre osv.
Vi er skjeden gode på alt.
Det må liksom ligge i bunn i alt.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 07.11.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

Jeg er villig til å skåne enkeltspillere for den værste skyllebøtten, til og med Vagic.

Jeg mener fortsatt at vi har en god stall spiller for spiller, og at hovedproblemet i år i hovedsak er en kombinasjon av manglende kollektiv, dårlig/uklar rollefordeling i det defensive arbeidet (min aller største Hareide v2 -skuffelse) og etterhvert et gedigent mentalt kompleks (delvis pga innstillingen til bortekamper og nå også pga økt press utenifra fordi vi leverer dårlige prestasjoner i runde etter runde og spillerene har mistet all troen på at planen de spiller etter kommer til å fungere).

Det skal få utskiftninger til av stallen før dette ser helt annerledes ut. Den avgjørende utskiftningen er imidlertid på benken.

Jeg ser Hareide sier i et avisintervju at Dahl Reitan ikke forstår når han mener at indeløperenes pressmønster skapte problemene i går. Det er jo ikke verdens beste tegn når trener og en i kapteinsteamet (når ble han egentlig en del av kapteinsteamet?) sier hverandre imot på denne måten etter et nederlag. Det er på tide å se framover mot 1. januar nå tror jeg!

Men kampen i går var noe av det værste jeg har sett. På 2-1 sprakk det et blodkar i venstreøyet mitt. Jeg skal være snill å gi alle 2 på spillerbørsen. For noen er det 1 mer enn de egentlig fortjener. Jeg synes likevel ikke en kamp som denne skal definere hvordan de unge talentene våre satses på videre. Det skal være både lov og trygt å feile i kampsituasjoner for disse.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 07.11.2021 18:17    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Med din logikk er treneryrket overflødig. Å så til de grader undervurdere hva en motivator har å si for et lags prestasjon er mildt sagt spesielt.


Hehe! Poenget mitt er ikke at treneryrket er overflødig - noe vi vel kan se massevis av eksempler på (skal ikke lenger enn til Bodø for å se hvordan en trener kan gjøre underverker), men snarere at vi også må kunne forvente et minimum av evne til å fungere med lagkamerater, ta veloverveide valg, ha et grunnspill i skjelettet. Nettopp dét synes jeg ikke at vi har for tida.

Jeg sier "ja takk, begge deler" - både en god trener som motivator, óg en spillerstall med nok yrkesstolthet til å spille mye bedre. Vi har tross alt noen av de best betalte spillerne i Norge, det bør vises i prestasjonene, også i de tilfeller der treneren svikter.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 07.11.2021 18:42    Post subject: Reply with quote

jeg savne faktisk svensson,midtsjø og helland på høyre siden,Alle i ligaen visste om de,men gang på gang kjørte vi over lag.

Handler om kvalitet på spillerne.Jeg var også stør fan av kåre enn hareide,iallefall fra starten av når kåre kom med positiv entusiasme inn i klubben.
Hareide er som perry,Snakker ned alt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb