English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 28.09.2021 21:22    Post subject: Reply with quote

Den er vel ikke meget længere end at Hansen stadig er et niveau over Lund og Tangvik. Så det er vel fair nok at han spiller alle kampe. Jeg må dog indrømme at jeg ikke er helt tryg ved Lund som sidste skanse - synes han havde nogle besynderlige indgreb i den periode han stod i sidste sæson.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.09.2021 21:25    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi får bedre igangsettinger og en mer aggressiv sweeper i Faye Lund enn Hansen, og om vi skulle slippe inn noen flere med han (det er diskutabelt) så tror jeg også vi vil score flere...
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.09.2021 07:55    Post subject: Reply with quote

Tenker at å selge Hansen etter inneværende sesong, kan være ei god løsning for alle parter. Han har helt klart ferdigheter til å spille i en bedre liga, og han har tidligere ytret et ønske om å få den muligheten. I tillegg er det viktig å merke seg at han har hatt en dalende kurve de siste to årene, i takt med resten av laget. Hva som gjør det, vites ikke, men jeg tror fort at det kan handle om at han egentlig burde fått muligheten til å komme seg videre.

Jeg synes også Faye virker som en solid keeper, som har alle forutsetninger for å bli en veldig god keeper for Rosenborg. Han har også en større salgsverdi enn f.eks. Hansen.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.09.2021 07:59    Post subject: Reply with quote

Jeg og heller litt mot det, egentlig ikke på grunn av noe ved Hansen, men heller ved det at Faye har en veldig fin alder og god erfaring allerede. Faye har spennende ferdigheter, virker solid i hodet og er rolig med ballen. Vi kan fort tjene gode penger på han om noen år om han etablerer seg hos oss. Vi ønsker jo at våre talenter skal ende opp med å etablere seg som førstelagsspillere hos oss. Samtidig er jo Hansen en - tross noe svakere sesonger de siste par årene, som resten av laget - veldig god ES-keeper. Han bør ikke gis bort for en pose Algrens Bilar. Det er et vanskelig valg som på ingen måte har noen åpenbar fasit. Jeg tror det er mest sannsynlig at Hansen blir, men hvem vet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.09.2021 08:21    Post subject: Reply with quote

Tingen her er jo uansett ikke at RBK ikke vil selge, men at det faktisk ikke er noen reell interesse. I så måte er det jo dumt at han fikk denne skaden nå i forkant av landskampene, fordi det er et mye bedre utstillingsvindu enn RBK pr. dato. Kommer det et bud på Hansen fra utlandet så tviler jeg sterkt på at RBK står i veien for det, selv om et bud er i underkant.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 29.09.2021 08:22    Post subject: Reply with quote

Hansen er en divisjon bedre enn Faye, latterlig å snakke om salg.
Tror det beste er å selge faye og heller la vår landslags-3dekeeper bli reserve i Hansen siste 3-4 år som GK
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.09.2021 14:12    Post subject: Reply with quote

Det er på mange måter en vinn-vinn-situasjon dette. Hansen selv ønsker seg nok et eventyr utenlands, så hvis vi klarer å tilrettelegge for det, så får vi noe mynt i kassa, og vi sitter igjen med en bra keeper. Hvis det av ulike grunner ikke fins interesserte klubber som Andrè ønsker en overgang til, så har vi den norske landslagskeeperen i målet på ubestemt tid, men må trolig selge Faye Lund og la Tangvik ta opprykk internt.

Uansett sitter vi med en god keeper neste år.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 29.09.2021 16:26    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg og heller litt mot det, egentlig ikke på grunn av noe ved Hansen, men heller ved det at Faye har en veldig fin alder og god erfaring allerede. Faye har spennende ferdigheter, virker solid i hodet og er rolig med ballen


Hva i alle dager baserer du dette på? For meg virker han often stresset (noen ganger til og med panikkslagen), spesielt med ballen i beina. Han minner mer om Espen Johnsen enn Andre Hansen for å si det sånn.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare


Last edited by PauloSilas on 29.09.2021 16:33; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2021 16:32    Post subject: Reply with quote

Hansen har vært fantastisk for oss i mange år. Kanskje ikke like rå de siste sesongene men veldig god og landslags keeper.
Synd han ble skadet. Hvis jeg skal pirke på noe så er det igangsetting av angrep når han vinner ballen. Der har han litt å gå på.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 29.09.2021 16:48    Post subject: Reply with quote

Jeg har flere ganger ligget med hodet på puta og tenkt på om alle problemene Rosenborg til enhver tid har spillemessig egentlig starter med André Hansen. At han har blitt en dårligere igangsetter, at han i Horneland-epoken tok til orde for kælking, måking og poling av ball med generell adressat siste tredel-ish, at han blir trukket frem i Bendtner-boka som en av de beryktede, og fotballmessig begrensede, tre A-ene med (for?) mye makt internt.

Jeg har aldri kommet til bunns i dette, jeg sovner som regel før jeg kommer så langt.

Likevel, man skal være forsiktig med hva man ønsker seg. Plutselig får man det. Og jeg er, når alt kommer til alt, ganske sikker på at jeg ikke ønsker å bytte ut André Hansen. Han er kanskje vår beste keeper i moderne tid, tross feil og mangler som de fleste RBK-keepere har hatt flere av enn ham. Ja, Faye kan kanskje komme opp på André sitt nivå, men det vil ta tid, mye av den, og det vil koste oss mange poeng på veien. Og så er jeg ikke sikker på at premien i den andre enden er så glamorøs at det er verd det.

Tilleggspunkt i diskusjonen: Sander Tangvik er faktisk jævlig god.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2021 17:12    Post subject: Reply with quote

Skal en keeper bli så god som Hansen så krever det ofte en lang karriere med mye rutine. Keeper er en krevende stilling i et fotball lag. Det meste begynner og avsluttes hos keeperen. Å ha en keeper som tar det lile ekstra, typ donnarumma i går, er ofte forskjellen på tap og seier.
Buffon vant nærmest kamper alene og spredte trygghete og energi til hele laget.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 29.09.2021 18:11    Post subject: Reply with quote

Helt enig - nævnes bør også Peter Schmeichel for det danske landshold. Han var en kæmpe.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.09.2021 18:41    Post subject: Reply with quote

Schmeichel er alltid en kandidat for meg som tidenes beste spiller. Veldig komplett og moderne tiår før dette ble bransjestandard. Hadde omtrent ingen svakheter. Kanskje bortsett for at han var litt hissig i bakrom, slik at det kunne bli offside når han scoret mål.

Det har åpenbart skjedd noe med Hansens rolle som igangsetter. Den gang vi spilte hurtig offensiv fotball med fokus på ubalanse under Kåre, var André veldig god på raske og presise igangsettinger slik jeg husker det. Så han har det jo i seg, men det er mulig han ikke stoler på forsvaret vi har hatt de siste årene på dette punktet eller lignende.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.09.2021 19:01    Post subject: Reply with quote

Tenkte akkurat det samme når det gjelder igangsettingene til Hansen. Han har vist tidligere at det er noe han kan, men siden han ikke praktiserer dette nå eller har gjort det på en stund tror jeg det handler om både hva slags instrukser han har fått fra trener(e) og også om ferdighetene til de som skal være mottakere av slike raske igangsettinger.

Jeg tror under Hareide så er nok raske igangsettinger sett på noe som gjør at vi kan miste ballen i ubalanse og dermed så tar vi unødvendig risiko ved rask igangsettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 29.09.2021 22:55    Post subject: Reply with quote

Schmeichel kunne vel omtrent kaste ballen opp på midtbanen.

Er ikke noe poeng i å sette igang hurtig når ingen av de andre ti bryr seg med å prøve å komme seg hurtig framover, men har vel sett et og annet tilløp.

Men RBK har lagt til seg den uvane fra slutten av Kåre sin periode om å være fryktelig omstendelige og vegre seg for å ta risiko overhodet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.09.2021 22:59    Post subject: Reply with quote

Schmeichel kastet faktisk nesten helt til motstanders 16-meter - også på Old Trafford, som i hvert fall den gang var Premier Leagues største gressmatte. Men jeg er kanskje på et sidespor?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 30.09.2021 13:09    Post subject: Reply with quote

For ev selge Hansen så må noen være villig til å kjøpe.

Er virkelig noen klubber villig til å kjøpe en snart 32 år gammel keeper?
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.09.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Når han ikke ble solgt de sesongene han sto som en gud, så skal det vel godt gjøres at det skjer nå. Uansett er jo det viktigste at klubben er i en veldig god posisjon på keeperplassen. Vi har en bra førstekeeper i Andre Hansen. Faye er en kurrant erstatter på kort sikt om han forsvinner til neste sesong, og blir han værende og Faye forsvinner, så har vi et særdeles godt prospekt i Tangvik, som fort kan bli den som tar over keeperplassen i RBK om 2-3 år.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 30.09.2021 18:42    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror ikke at Hansen blir solgt nå. Han har prestasjonsmessig vært litt på hell et par sesonger. Når det er sagt, vil jeg påstå at han antakelig har vært vår jevnt beste spillere gjennom den nylige storhetstida (2015-2018). Uten Hansen tror jeg gullene i 2017 og 2018 hadde vært i fare i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 30.09.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Har tidligere sagt at Hansen snart er klar for å byttes ut, men er virkelig Faye den gode og stabile erstatteren vi trenger? Jeg tror ikke det. Her må vi nok på spillerjakt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 17.10.2021 20:59    Post subject: Reply with quote

Håper vi kan stable ham på beina til neste kamp. 1-2 divisjoner bedre enn Faye.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 21.11.2021 21:24    Post subject: Reply with quote

Det kan ikke være bare meg som synes at rekkevidden hans har blitt elendig i det siste, han er jo ikke engang på vei mot der ballen kommer i fart nok til at han kommer inn for seint inn på bildene.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 21.11.2021 21:34    Post subject: Reply with quote

Du har rett og han nok tapt seg litt pga forskjellige skader de siste par sesongene. Hansen er ikke outstanding lengre, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 06.01.2022 10:00    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke helt at han fortsatt er motivert til å være her:

7.10.18:
«Vi må gå i oss selv. Det gjelder meg og alle de foran meg på banen. Vi må se oss selv i speilet.»

9.10.19:
«Jeg er møkklei. Møkklei, rett og slett. Det er så tannløst, og det går så sent og det er så statisk. Det er de samme spillerne som var her i fjor, men vi klarer ikke å utvikle oss. Det er ikke et jævla snev av utvikling.»

20.10.19:
«Det er tungt å være RBK-spiller nå.»

27.11.19:
«Det er tøft å slippe inn mål etter mål etter mål. Det er ikke tvil om det. Og det stopper jo ikke heller. Én ting er baklengsmålene, men resultatene kommer ikke heller. Alt blir negativt. Jeg er et menneske, jeg også.»

30.11.20:
«Det er tungt. Man blir jo pinlig berørt på klubbens vegne.»

10.12.20:
«Det er tungt for hodet.»

23.5.21:
«Vi kan ikke holde på sånn med vår ambisjon om at vi skal være med helt i toppen.»

13.12.21:
«Det er så mye som er galt akkurat nå.»
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 06.01.2022 10:12    Post subject: Reply with quote

Er det André Hansen som er Senador?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 70, 71, 72  Next
Page 60 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb