English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Miloš Milojevic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 07.12.2021 22:03    Post subject: Reply with quote

Jeg blir mer og mer positiv til det jeg ser og hører om Milos. Han virker som en svært spennende trener, og spilt underholdende fotball med masse mål med HIF. Vi har vel heller ikke hatt en like eksentrisk karakter siden Hamrén. Det å signere en såpass ung trener er selvsagt noe gambling, men samtidig er det sannsynligvis det vi må se etter om vi skal signere trenere utenlands. Milos har også vært tydelig på at han svært gjerne vil trene Rosenborg, og det veies ganske tungt hos meg. At KK er så utydelig på hva han vil, fordi han ikke klarer å bestemme seg eller vil vente på at det kan dukke opp noe bedre, er ikke spesielt sjarmerende i mine øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 07.12.2021 22:13    Post subject: Reply with quote

Han har vel hatt en tendens til å enten si opp eller få sparken etter en halv til en sesong på grunn av "uenighet med ledelsen".... Er vel kanskje like greit at koteletten forhåpentligvis er ute av klubben for godt i april
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 07.12.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Ny teori; Kjetil vil være med Glimt til kontraktsslutt i sommer for å fullføre sluttspill i e-cup, og Milos er vår midlertidige manager (passer tålmodigheten hans).
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.12.2021 22:47    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Han har vel hatt en tendens til å enten si opp eller få sparken etter en halv til en sesong på grunn av "uenighet med ledelsen".... Er vel kanskje like greit at koteletten forhåpentligvis er ute av klubben for godt i april


Å kalle det en tendens er vel å ta i litt, all den tid det ennå ikke har skjedd en eneste gang. Han var 2 år i Mjällby (halvannen sesong som hovedtrener, resten som assistent. Og sluttet etter kontrakten utløp fordi de ikke ble enig om ny), 1,5 år som assistent i Røde Stjerne og 6 måneder i Hammarby, der han fortsatt er ansatt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 07.12.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

2022-sesongen blir meget viktig for Dorsin, mer fiasko under Milos og spillerkjøp som ikke slår til vil trolig føre til at Dorsin må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 07.12.2021 23:17    Post subject: Reply with quote

Ganske så informativt skrevet om vår potensielt nye trener

https://www.nidaros.no/fr...113-264597

Han har variert fra å spille 3-4-3, 3-5-2 og også litt 3-4-1-2 med ganske vellykket resultat. Fellesnevneren hele tiden er en forsvarstreer og sidebacker høyt i banen. Han forsterket også nylig laget med Joel Nilsson fra nettopp Mjällby. Han skal spille for Hammarby fra januar 2022. En energisk, litt klassisk Milojevic-type.

Som type er han ganske tøff og krevende i lederstilen. Han setter krav til spillerne og omgivelsene og er ikke redd for å ta nødvendige grep.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 07.12.2021 23:19    Post subject: Reply with quote

Ikke uenig i at Rosenborgs ballklubs sportslige resultater bør påvirke ansettelsesforholdene til de sportslig ansatte i Rosenborg ballklub, Josinho. Men bare for å *kremt* entertain the thought – som schtøgge folk sier – hvem kunne ev. tatt over for Micky Dille?
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 08.12.2021 02:08    Post subject: Reply with quote

Ansettelsen av Milos ender vel i retten slik det alltid gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 08.12.2021 02:55    Post subject: Reply with quote

Jeg har trua til det motsatte er bevisst Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 08.12.2021 03:05    Post subject: Reply with quote

Registrer at det er mange negative poster om den potensielle ansettelsen av Milojevic. Heldigvis kommer de fleste fra Neeskens.

Jeg må si at denne idéen har vokst på meg, og jeg er, satt på spissen, nesten der at jeg begynner å bli usikker på hvem av de jeg ville valgt om det var jeg som skulle avgjøre hvem av kandidatene som fikk jobben, alt tatt i betraktning. Selv om Knutsens lag har hatt suksess med en spillestil som er basert på Nils Arne Eggens er det kanskje lett å overvurdere hvor godt det ville fungere for Rosenborg nå. Det skal dog sies at jeg har vært veldig positiv til tanken på å få han som ny hovedtrener i klubben, og at han lenge har vært favorittkandidaten for min del.

Nå som det ser ut som vi i stedet går for Milojevic er jeg på ingen måte skuffet, men ser heller på det som en spennende mulighet med stor mulig oppside. Vi får bare håpe han slår til og at han blir i klubben lenge før han en vakker dag har blitt så ettertraktet at han uunngåelig signerer for en større klubb nede på kontinentet eller balløya.

Kanskje er jeg i overkant positiv, men jeg tror en stor andel fans kunne hatt godt av litt lysere utsikter.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 08.12.2021 05:04    Post subject: Reply with quote

Det som er positivt med Milos, er at han er en ung og ”up and coming” trener. Har ment i flere år nå at RBK burde se etter en ung utenlandsk trener.

Er også positivt at nissene på brakka ikke går og ansetter nok en halvautomat som f.eks By Rise, Perry, Tørum, Rambo, Kåre Ingebrigtsen eller Horneland igjen.

Men om Milos faktisk er rett mann for jobben i Rosenborg gjenstår nå og se.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 08.12.2021 08:34    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
2022-sesongen blir meget viktig for Dorsin, mer fiasko under Milos og spillerkjøp som ikke slår til vil trolig føre til at Dorsin må gå.


Trolig ? Han må gå, og han burde vært på vei ut av døra for lenge siden. Eller enda bedre; aldri vært ansatt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 08.12.2021 08:41    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:
Registrer at det er mange negative poster om den potensielle ansettelsen av Milojevic. Heldigvis kommer de fleste fra Neeskens.

Jeg må si at denne idéen har vokst på meg, og jeg er, satt på spissen, nesten der at jeg begynner å bli usikker på hvem av de jeg ville valgt om det var jeg som skulle avgjøre hvem av kandidatene som fikk jobben, alt tatt i betraktning. Selv om Knutsens lag har hatt suksess med en spillestil som er basert på Nils Arne Eggens er det kanskje lett å overvurdere hvor godt det ville fungere for Rosenborg nå. Det skal dog sies at jeg har vært veldig positiv til tanken på å få han som ny hovedtrener i klubben, og at han lenge har vært favorittkandidaten for min del.

Nå som det ser ut som vi i stedet går for Milojevic er jeg på ingen måte skuffet, men ser heller på det som en spennende mulighet med stor mulig oppside. Vi får bare håpe han slår til og at han blir i klubben lenge før han en vakker dag har blitt så ettertraktet at han uunngåelig signerer for en større klubb nede på kontinentet eller balløya.

Kanskje er jeg i overkant positiv, men jeg tror en stor andel fans kunne hatt godt av litt lysere utsikter.


Kan godt være du har ret. For mig er det klart vigtigste at vi får en mand, der kan sætte en offensiv sammen hvor samhandlinger og spilforståelse går hånd hånd. Det har vi INTET set til under Åge. Dernæst må det godt være en tand mere offensivt. Jeg glæder mig allerede til første træningskamp under ny træner. Og så glæder jeg mig til at se hvad vi henter ind.
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 232

PostPosted: 08.12.2021 08:51    Post subject: Reply with quote

Hørte podkasten Studio Allsvenskan med han fra November. Ble da egentlig ganske betrygget.

Virker som en utrolig kunnskapsrik mann. Fotballnerd, med full kontroll på skandinavisk fotball. Har bygd en egen app hvor han har oversikt over alle spillerne i Skandinavia + Balkan. Opplyste at han hadde opptil 5(!) skyggelag til enhver tid.

Pratet en del om lagsammensetning og spillestil. Han ønsker å spille en 433 med direkte og intens stil. Ekstremt viktig med gjenvinning. Ønsker samtidig å kunne ha muligheten til å variere taktikken underveis.

Med Mjällby mener han årsaken suksessen var at alle spillerne visste hva de skulle gjøre på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 08.12.2021 09:12    Post subject: Reply with quote

Dette er vel en gjennomsnittlig ansettelse av trener, basert på hva som har skjedd etter Eggen? Litt mindre sannsynlig for gode resultater enn Hareide ansettelsen, men større sannsynlighet enn Horneland?

Regner forøvrig med at han ikke får tilbud om 7 millioner, som KK. Han er jo ikke i nærheten av å være så attraktiv.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.12.2021 09:18    Post subject: Reply with quote

En ambisiøs type som vil spille fotball på likt vis som vi vil? Som er ihugga opptatt av fotball, har lagd en forbanna scouting-app, som har opplevd mye i tidlig alder mtp. trenergjerningen? Jeg tror det blir en bra ansettelse om det skjer. Får nok ikke KK-lønn. Jeg tror det er en type ansettelse klubben skriker etter.
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2021 09:46    Post subject: Reply with quote

Merker jeg begynner å bli overraskende positiv til han jeg også....

Faktisk på grensen til at jeg begynner å bli usikker om jeg virkelig vil ha Knutsen så mye mer enn han.

Tror vel eneste grunnen til at jeg ennå er overbevist om at Knutsen er beste valget, er at han sannsynligvis er ett litt mer langsiktig valg, mens Milos fort kan finne på å forsvinne etter en sesong med suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 08.12.2021 09:52    Post subject: Reply with quote

Skal ikke undervurdere placeboeffekten spillerne opplever når trener har vunnet før. For ikke å nevne godviljen de gir.

Enhver leder vil ha en jobb å gjøre med spillergruppen her. Heldigvis har Hareide og tildels Horneland røsket opp litt I hiarkiet på forhånd.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 08.12.2021 09:57    Post subject: Reply with quote

Positiv til fyren jeg, skal få en sjanse. Vi vet hva Knutsen får til om det blir en perfect match som i Bodø, men vi vet ikke om det kan utløses også her. Milo har gjort det greit i flere klubber, dog uten å trene et "storlag" til topps. Litt som Knutsen før han kom til Bodø. Risikomessig synes jeg egentlig ikke det er så veldig stor forskjell, bare med litt ulike utgangspunkt.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2021 10:04    Post subject: Reply with quote

Robert 81.
Jeg tror Ikke du helt forstår hvor avgjørende og viktig for klubbens fremtid denne ansettelsen er
Som du sier, vi får håpe han slår til....
Det sier vel egentlig alt tenker jeg
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2021 10:16    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også det er litt beroligende at han er såpass komfortabel med å være andrevalget. Det er ganske stor forskjell fra Horneland-situasjonen der vi måtte brekke armen hans og tvinge ham inn i rollen, og jeg tenker serberen har ganske stor selvtillit på å få det til når han tilsynelatende ikke lar seg affisere av det lille hinderet som ligger i andrevalg-statusen.

Jeg kjenner at jeg nok blir skuffet om Knutsen ikke kommer, men likevel ganske komfortabel med andrevalget. Og da synes jeg egentlig at klubben har gjort en tilsynelatende god jobb i trenerjakten (forutsatt selvfølgelig at vi lander en av de to): vi har en åpenbar kandidat som alle kunne foreslått, men de fleste kanskje trodde var utenfor rekkevidde, men også en mindre åpenbar kandidat, som passer under parolen 'klubben burde kunne trekke fram en kandidat vi random supportere ikke har tenkt på'.

Begge er ambisiøse trenere, som karrieremessig er på vei oppover og begynner å bli interessante for større klubber enn oss, og de er i mine øyne mer like enn mange skal ha det til, både spillemessig og ikke minst i hvordan de påvirker organisasjonen. Det er et godt tegn at begge trenernes nåværende klubber og supportere er passelig irriterte for at noen vil knabbe treneren deres.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.12.2021 10:22    Post subject: Reply with quote

Tenk å være i en situasjon hvor man kan være tålelig fornøyd med trenerjakten. Absurd.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 08.12.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

Vi burdre iddelt sett ansatt Knudsen før han ble så attraktiv. Det er et problem at vi alltid løper etter dem som har hatt en viss suksess andre steder. Dette gjelder også spillere.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.12.2021 10:26    Post subject: Reply with quote

Det er lett å si, men det hadde blitt noen sinnsyke ramaskrik om vi hadde ansatt en fyr som fikk fyken i Åsane.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 08.12.2021 10:37    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Vi burdre iddelt sett ansatt Knudsen før han ble så attraktiv. Det er et problem at vi alltid løper etter dem som har hatt en viss suksess andre steder. Dette gjelder også spillere.


Enkelt å si men vanskelig å gjennomføre, både hva gjelder trenere og spillere.

RBK vil, og har vært en stabil toppklupp. Siste gang utenfor pallen var i 2008. Dette blir man ikke ved å ta sjanser på de som kanskje blir hele tiden. Man må satse på de som er.

Dette er også mye av årsaken til at talenter har vanskelig for å slå gjennom. Så er det selvfølgelig en balansegang, hvor man nok har muligheten til å bruke noe mer talenter uten at kvaliteten går for mye ned.

Veldig lett å få for stor feilprosent hvis vi satser for mye på de som kanskje blir bra
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 33, 34, 35  Next
Page 11 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb