English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Geir Frigård
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 288

PostPosted: 17.12.2021 18:27    Post subject: Geir FrigÃ¥rd Reply with quote

Mesterhjernen i deg nye trener-teamet, eller grovarbeideren?
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 17.12.2021 18:30    Post subject: Reply with quote

Detta tror jeg blir bra! Frigård, frelseren!
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 17.12.2021 19:32    Post subject: Reply with quote

Tror han blir «Fyrbøteren» i det nye teamet. Så får vi se om han blir «losens venn eller fiende»…
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 17.12.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

Med tanke på forhåndsdømmingen skulle man tro alle her har fulgt hver eneste HK trening det siste året.

Man må ikke ha en kjempelang CV for å lykkes. Det finnes det mange eksempler på.
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 17.12.2021 19:45    Post subject: Reply with quote

Fra artikkel i Eurosport

Quote:
Han har klare tanker om hva klubben nå bør gjøre, og hvordan samarbeidet mellom Rekdal og Frigård har vært.
– Rekdal ønsker å være mer observerende, så Frigård har styrt det aller, aller meste på økter i det daglige. Rekdal observerer mer, men inn mot kamp, når det kommer til taktiske ting, er jo han inne og coacher, sier Melgalvis til Discovery.
– Jeg synes Geir er veldig flink på feltet. Det ser Kjetil også, og det er en grunn til at han ønsker å ha ham med seg opp dit.


https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.12.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Med tanke på forhåndsdømmingen skulle man tro alle her har fulgt hver eneste HK trening det siste året.

Man må ikke ha en kjempelang CV for å lykkes. Det finnes det mange eksempler på.


Men kjære vene da, Kjetil Rekdal er jo ikke akkurat et nytt tilskudd på det norske fotballtreet. Men forhåndsdømmingen har du helt rett i. Men man kan også kalle det saklig kritikk med meget god empirisk dekning.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 17.12.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

Så vi skal betale Rekdal mange millioner i året for å dasse rundt på Lerkendal mens Geir Frigård som først begynte å trene klubblag i 2020 skal være fikso fakso hovedtrener?

Dette kan jo ikke slå feil Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 228

PostPosted: 17.12.2021 21:44    Post subject: Reply with quote

Denne mannen som gjør jobben på feltet ja.. Copy paste fra 2019 dette. Da var det Emberland som la ned jobben på feltet. Emberland jobber t.o som lærer i dag.

At landets største klubb ikke evner å hente bedre kompetanse er utenfor fatteevne.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 17.12.2021 21:51    Post subject: Reply with quote

@Tyholt det er faktisk verre…
Ember har jo mer erfaring, bedre resultater og bedre CV…
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 17.12.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Hehe man må jo bare le, det er så tragisk. Styret tar avgjørelser på rekke og rad som virker å være utelukkende for å skade klubben. Skal ikke være mulig å ta så dårlig avgjørelser med mindre man prøver.
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 228

PostPosted: 17.12.2021 22:08    Post subject: Reply with quote

Det er helt utrolig. Dette er nok slutten for oss som toppklubb/storlag.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 17.12.2021 22:26    Post subject: Reply with quote

Tyholt wrote:
Det er helt utrolig. Dette er nok slutten for oss som toppklubb/storlag.


Slutten kom for lenge siden. Dette er bare resultatet og først nå begynner det å gå opp for folk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.12.2021 22:26    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hehe man må jo bare le, det er så tragisk. Styret tar avgjørelser på rekke og rad som virker å være utelukkende for å skade klubben. Skal ikke være mulig å ta så dårlig avgjørelser med mindre man prøver.


Nei, nei.

Det er vi som klager og kritiserer som ikke vil klubben godt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 17.12.2021 23:08    Post subject: Reply with quote

Hehe ja :s

Rekdal gjør ingenting som trener annet enn på kampdag, hvor han implementer fryktbasert neandertalsk coaching i 90 minutter.

Det vil si at Geir Frigård i prinsippet blir vår hovedtrener, en 50åring med 17-18 mnd total trenererfaring.

Det er som om styret virkelig vil kjøre klubben rett i dass.

Ikke ofte jeg har noe positivt å si om ansettelsesprosessene slik de pleier å være i RBK under dette styret, men; nå kan man nok kaste en stein fra brakka og treffe en tilfeldig fyr med mer erfaring enn dette alternativet. Jeg oppfordrer de til å gjøre som de pleier- plukk han dusten som står fysisk nærmest brakka. Bedre enn Geir og Kjetil.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.12.2021 23:39    Post subject: Reply with quote

Siden Eggen ga seg har vi opplevd nesten like mange trenere som sesonger, og det har vært mildt sagt mye forskjellige vekster i blomsterkassa. Dette er imidlertid den første, og forhåpentligvis siste trener(team)ansettelsen hvor jeg sitter med en tung overbevisning om at det er håpløst allerede før første trening. Det er første gang jeg sitter med et ønske om å bli ferdig slik at vi kan få inn ny(e) trener(e) allerede før vi er i gang.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 17.12.2021 23:44    Post subject: Reply with quote

Som sakt de må jo stoppes, de vet ikke hva de gjør. Geir Frigård skal fortelle PCS at han ikke gjør ting riktig!!!.
My good!!
Ikke rart Dorsin trengte noen dager for seg selv....
Når Rekdal blir lei av å observere så er det vel muligens muligheter for å ta en tur på Narvesen å sette noen laken i spill.
Skal vi ha en kynisk pragmatisk manager ville jeg heller foretrukket en offensiv en ...
Det blir vel Frigård og Henriksen på feltet da. En ,,4-3-3 Eggen elev og en 4-4-2 A.Erlandsen elev. Som hund og katt
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 18.12.2021 00:03    Post subject: Reply with quote

Hvis du er ny og leser hpå dette forumet og tenker at det virker som at flere av de som kommenterer her er fornøyde med trenerjakten, så er ikke det tilfelle. Ingen som bryr seg om Rosenborg, og har noe nivå av kunnskap, er fornøyde med det styret holder på med nå, og da først og fremst treneransettelsen.

Kjetil Rekdal kan også tidligere tilsynelatende ha blitt foreslått som en mulig kandidat av enkelte brukere, uten at forslaget har møtt motstand.

Både de som har foreslått Rekdal tidligere, og de som virker optimistiske rundt den vordende treneransettelsen har vært 100% ironiske.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.12.2021 00:06    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Dette er imidlertid den første, og forhåpentligvis siste trener(team)ansettelsen hvor jeg sitter med en tung overbevisning om at det er håpløst allerede før første trening.




Velkommen til klubben. Selv har jeg vært medlem siden det ble klart at Horneland ble vår nye hovedtrener.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 18.12.2021 00:31    Post subject: Reply with quote

Husker vagt Geir Frigård som spiller, Norges svar på Jean-Pierre Papin kanskje (eller var det Kjell Roar Kaasa)?

Uansett, han fikk jo en god karriere etterhvert - toppscorer i Østerrike og opphold i 2. Bundesliga og Ligue 1. Kan jo håpe han har plukket om noen verdifulle impulser på veien.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.12.2021 00:45    Post subject: Reply with quote

Spillerkarrieren er ikke nødvendigvis så avgjørende for evnene som trener dog. Men det er jo påfallende at man bruker manglende erfaring som argument mot en trener i det ene øyeblikket, og er villig til å hoste opp millionbeløp for en som har 6mnd som assistent i Obos som eneste oppføring på CVen i det neste. De er i allefall konsekvent inkonsekvente i beslutningene dette fantastiske styret vårt..

Kanskje treffer man blink på et usedvanlig trenertalent, men jeg tillater meg å tvile...sterkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 18.12.2021 05:43    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Zorac wrote:
Dette er imidlertid den første, og forhåpentligvis siste trener(team)ansettelsen hvor jeg sitter med en tung overbevisning om at det er håpløst allerede før første trening.




Velkommen til klubben. Selv har jeg vært medlem siden det ble klart at Horneland ble vår nye hovedtrener.


Perry 2 var jo åpenbar. Ansetter altså samme man som man sparka åtte år tidligere. Og så Horneland. Alle visste hvordan det kom til å gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Ellepo
Proff


Joined: 18 Feb 2007
Posts: 339
Location: Trondheim

PostPosted: 18.12.2021 06:44    Post subject: Reply with quote

Jeg var absolutt i "Perry? Nei, takk!"-leiren, men det virket ikke så mørkt som nå. Perry hadde jo hatt noen resultater å vise til siden Perry1, og forutsetningene da hadde vært svært vanskelige med Eggens rolle etc. Det var jo også litt oppløftende å gå tilbake til 433 etter at Janne (som jeg faktisk var så dum å ha trua på) viste seg å være en veldig skuffelse.

Horneland var jo en temmelig håpløs situasjon, og da som nå trodde jeg det var en vits da navnet først dukket opp. Men laget hadde jo vunnet the double, og ting hadde jo lugget veldig under Ingebrigtsens siste tid. Kanskje kunne Horneland få ting igang igjen med å stramme opp treningene og så bygge videre på det som fungerte under Ingebrigtsen/Coolen? Hadde ikke veldig trua på det, men jeg hadde større tro på at vi kunne vinne likevel på tross av en elendig trenersignering.

Nå derimot, greier jeg ikke å finne noen lyspunkt. Delvis fordi jeg nå er klok av skade, da trenere som på papiret var så uinspirerende og ukvalifiserte som Perry og Horneland viste seg å være akkurat så dårlige som en kunne frykte. Men også fordi prosessen her har vært et så utrolig tydelig bevis på at styret og klubben ikke har lært noe som helst fra 2018. Og nå er klubben betydelig fattigere og entusiasmen betydelig svakere. Som mange andre har sagt, så føles dette som et veiskille og vi er i ferd med å bli et trøndersk Viking eller VIF. Et grått og uinspirerende lag som vinner litt og taper litt, uten sjanse i Europa og uten særlige fremtidsutsikter for å heve seg til noe mer.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 18.12.2021 09:54    Post subject: Reply with quote

Geir Frigård har muligens havna i en kjempesits dersom han spiller kortene riktig: kan trolig velge mellom å være hovedtrener i HamKam eller hjelpetrener i RBK. Tipper førstnevnte frister mer.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 18.12.2021 10:17    Post subject: Reply with quote

Geir Frigård kan sikkert ingenting om fotball, han har tross alt bare vært trener i 15 måneder leser jeg her på forumet. Da må jo det bety at han har ingenting å komme med. Udugelig basert på kort fartstid.
Egentlig er det merkelig at noen vil bli trener i RBK i utgangspunktet. Det er jo umulig å gjøre den harde fanskaren til lags. Enten har du for lite fartstid, eller så har du for dårlig CV. Vinner man ikke 6-0 hver kamp, spiller man for kjedelig, og har man sagt noe negativt om klubben tidligere i karrieren så er man usmakelig.
Hvem vil man ha til trener da? Ikke si Knutsen for han VIL ikke. Ingen andre trenere i Norge er tydeligvis kvalifisert.
Noen påstår at Frigård ikke kan fortelle Skjelbred hva han skal gjøre. Hvorfor ikke? Hvorfor skal Klopp kunne fortelle Salah hva han skal gjøre? Salah er vel en MYE bedre spiller enn det Klopp noengang var. Klopp har erfaring, vil nok mange si. Hvordan fikk han den?
Det er mye som er galt i Rosenborgsystemet, men jamringen her inne er nesten litt flaut syns jeg.
Rekdal/Frigård var ikke mitt førstevalg. Men jeg velger å ha trua til det motsatte er bevist. Vi har ansatt trenere med mye dårligere resultater og mindre erfaring før. Perry, Ingebrigtsen, Horneland og Tørum blant annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.12.2021 10:57    Post subject: Reply with quote

Ja hvordan fikk Klopp erfaringen sin? Mulig jeg husker feil men gjorde ikke han omtrent det samme som Kalle Løken gjorde i din tid hos oss? Han kom vel bare på treningsfeltet til Liverpool en dag og begynte å kjefte på spillerne.
-Og vips så var han Liverpooltrener.

Husker jeg rett?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb