English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 36, 37, 38  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.01.2022 16:29    Post subject: Reply with quote

Øh, jeg har da vitterlig nominert en kandidat tidligere. Idar Vollvik heter han.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 14.01.2022 17:52    Post subject: Reply with quote

Ole Jørstad aktuell som styreleder
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 14.01.2022 18:07    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Synes det er pinlig at alle kritikerne her inne ikke klarer å komme med noen gode forslag til styreleder. Jeg nominerer Bendik Rognes.


Har da vært et par interresante navn kastet ut i denne tråden. F eks Karl Petter Løken.

Ole Jørstad virker som "nå skal vi ha en anonym kjedelig kar som skal være usynlig og sitte stille i båten".....Kan godt hende han er flink da, har veldig lite kjennskap til ham.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 14.01.2022 19:10    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:


Ole Jørstad virker som "nå skal vi ha en anonym kjedelig kar som skal være usynlig og sitte stille i båten".....Kan godt hende han er flink da, har veldig lite kjennskap til ham.


Hvordan kan du karakterisere vedkommende kandidat som en «anonym og kjedelig » når du ikke har kjennskap til han.
Bare for at du ikke har hørt om vedkommende , betyr det jo ikke at han er anonym og kjedelig . Det er kanskje greit at RBK får en styreleder som ikke til en hver tid blir oppfattet som en løs kanon, eller kommer fra underholdningsavdelingen i NRK. Det RBK behøver er en klok og dyktig leder som kan skape ro og stabilitet innad og utad i klubben vår , og kke en som til stadighet opptrer som sirkusklovn.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2022 19:19    Post subject: Reply with quote

krysstvælla wrote:
Ole Jørstad aktuell som styreleder


Ser at signalene om at valgkomiteen er i rute stemte:

Adressa wrote:
Valgkomiteen i RBK hadde møte torsdag kveld, og torsdag fortalte Nesjan at de anser seg å bli ferdige med sin innstilling i løpet av denne helga.


Faren for lekkasjer blir større desto lenger man venter med medlemsmøtet, så det er bare å kalle inn! Det kan gjerne være hybridmøte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 14.01.2022 19:24    Post subject: Reply with quote

Ser ut som en stypisk styreleder ja... Hvorfor må alle kandidater til denne type verv se så "mette" ut? Hvorfor må den øverste knappen alltid være åpen? Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2022 19:36    Post subject: Reply with quote

Viktig med pondus, sjø.

Utypisk styrelederkandidat: - De ville ikke ha meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 14.01.2022 23:48    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Har forhørt meg litt blant næringslivsledere i Trondheim om de mest aktuelle kandidatene ut fra hvordan jeg leser media:

1. Samdahl: «jeg ser nå at han har uttalt at han ikke kommer til å stille til valg som styreleder, men dersom han hadde gjort det hadde jeg kunnet gi deg 1000 grunner til å ikke stemme på han»
- Word on the Street er at han er mest opptatt av hvilken posisjon han har, og har lite å tilføre. Slått seg opp som leder for et kvinnelag av enere, hvor de sannsynligvis ville vunnet alt alltid uansett. Burde ikke være et alternativ.

2. Gotaas Johnsen: «vi hadde flere møter med henne da hun var forsker i Equinor, og hun er ikke i nærheten å være en kandidat jeg ville vurdert for et styreverv. Null kompetanse på strategi, økonomi og forretningsdrift.»
Skal fra mine kilder være en oppegående person på operativt nivå, men ingen ressurs i toppledelse eller styre.

3. Strømøy: «vi har møtt ham i flere omganger i forbindelse med ulike prosesser. Hvordan han fikk jobben (på det tidpunktet) er fullstendig uforklarlig. Jeg har aldri møtt noen dom har vært så dårlig skikket til en jobb noen gang. Han har null peiling på strategi, forretninger, styrearbeid, kommersiell teft, «putt inn hva du vil». En klovn!»
Synlig, men bidrar med nada.

Dersom dette er det vi skal velge i på årsmøtet så vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Legger til et siste sitat: «Dersom noen av de tre blir valgt til styreleder, skal jeg brenne sesongkortene og aldri gå på Lerkendal igjen!»


Følger opp på denne, dersom noen av kandidatene fortsatt er relevant. Har snakket med flere, og Gotaas Johnsen får faktisk en del skryt fra flere kilder. «En leder i utvikling. Meget smart, involverende og stiller krav.» Har uttalt at hun ønsker å utfordre nepotismen, og pushe på for toppidrettskultur. Mulig det er styrelederpotensial likevel.
De øvrige har jeg ikke fått noe revolusjonerende input på, og at strømøy gjestet Rotsekk gjorde vel den saken grei for de fleste..
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 15.01.2022 01:09    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Har uttalt at hun ønsker å utfordre nepotismen, og pushe på for toppidrettskultur.


ja takk.. !

Og til det som sto i det forrige innlegget ditt om de næringslivslederne som uttalte seg om at hun ikke hadde kompetanse på strategi - er ikke hun Sjefsstrateg da? haha
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 15.01.2022 01:39    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Hvordan kan du karakterisere vedkommende kandidat som en «anonym og kjedelig » når du ikke har kjennskap til han.
Bare for at du ikke har hørt om vedkommende , betyr det jo ikke at han er anonym og kjedelig . Det er kanskje greit at RBK får en styreleder som ikke til en hver tid blir oppfattet som en løs kanon, eller kommer fra underholdningsavdelingen i NRK. Det RBK behøver er en klok og dyktig leder som kan skape ro og stabilitet innad og utad i klubben vår , og kke en som til stadighet opptrer som sirkusklovn.


Her synser jeg basert på CV'en hans.

Men jeg vil en styreleder som kan komme inn og gå i bresjen for å gjennomføre den samme type ryddejobb i sportslig avdeling som Koteng gjorde på administrasjon og drift i starten av han virke. Ole Jørstad sin profil er det nærliggende å tro at her går man får en trygg kar som oppfører seg ordentlig men kanskje ikke har noen voldsomme planer om å få profesjonalisert det sportslige apparatet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 15.01.2022 01:57    Post subject: Reply with quote

At mannen driver med landbruk ser jeg på som en positiv ting. Er det én ting bønder vet og kan så er det verdien av modernisering for å effektivisere driften. Om han klarer å ta denne kompetansen over til det sportslige er vi langt på vei i rett retning.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 15.01.2022 10:10    Post subject: Reply with quote

Kjenner Jørstad fra min tid som aktiv håndballspiller/trener og han er en likandes kar. Har hatt mine "diskusjoner" med ham om enkelte dommeravgjørelser som jeg var sterkt uenig i, men vi skiltes alltid med godt humør og et håndtrykk. Han er i alle fall flink til å lytte til det man sier til ham og er ikke redd for å innrømme at han kan ha tatt feil. Kan hende dette er det klubben trenger nå etter 10 år med sirkus Koteng?
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 15.01.2022 14:30    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Og til det som sto i det forrige innlegget ditt om de næringslivslederne som uttalte seg om at hun ikke hadde kompetanse på strategi - er ikke hun Sjefsstrateg da? haha


Mulig det, men som sagt selger jeg kun for det samme som jeg kjøpte det for Wink mulig det var inntrykk fra tidligere i karrieren? Jeg kunne kanskje gått grundigere til verks mtp. datering av møter etc., men det orker jeg ikke Razz
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2022 20:08    Post subject: Reply with quote

Leder i valgkomiteen, Skjalg Nesjan, bekrefter mandag morgen til Nidaros at de har bestemt seg.

– Ja, det er bare noe småplukk igjen vi må sjekke ut, sier Nesjan.

– Men dere har bestemt dere for hvem dere vil innstille?

– Ja.

(...)

Nesjan kan fortelle om en fin prosess som har ledet til hvem de vil innstille.

– Den har vært fin den. Vi har lagt opp et løp som innebærer at vi skulle presentere en innstilling mandag, men nå må vi bare vente til nytt møte blir berammet.

Les mer: Valgkomiteen i Rosenborg har bestemt seg

Også tannlegen på Sunndalsøra uttaler seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2022 23:54    Post subject: Reply with quote

Ny dato for i alle fall medlemsmøtet blir visst bestemt med det første.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
everlong
Senior


Joined: 05 Jul 2012
Posts: 169
Location: Trønder i Oslo

PostPosted: 26.01.2022 10:38    Post subject: Reply with quote

Mini er ute og mener igjen. Denne gangen lanserer han Rune Bratseth, Brattbakk, eller seg selv (!) som styreleder i Rosenborg.

Forsåvidt enig i at man trenger noen med fotballerfaring og -kompetanse, men synes ikke det er riktig å se tilbake i tid. Suksessen gutta opplevde var fantastisk, men den tid er nå forbi. Det er ingen automatikk i at man blir en god kaptein, fordi man var eminent dekksgutt på ei velfungerende skute.

https://www.nordicbet.com...rosenborg/
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.01.2022 10:43    Post subject: Reply with quote

Mini er et av mange bevis på at det å ha spilt fotball ikke automatisk betyr at man sitter med særlig god forståelse av hvordan drive klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 26.01.2022 11:26    Post subject: Reply with quote

Faktisk ingen av de under Eggenperioden har vist seg å være et unikum. Derfor er det så synd at klubben selv og mange medlemmer går rundt å tror at mange av disse er så forbanna dyktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 26.01.2022 11:34    Post subject: Reply with quote

Denne trangen til å ansette mette travere, CV-ryttere som bare syns det er fett å smykke seg med tittelen. Det er ingen tvil om at de ønsker Rosenborg godt, men jeg betviler sterkt deres ønske til å jobbe hardt for det. De burde se på styret og styreledervervet litt på samme måte som når man leter etter spillere: da ønsker du å hente folk som er sultne på suksess og som vil gjøre nær sagt hva som helst for å oppnå det.

Styrefunksjonen har tradisjonelt sett vært et nokså passivt organ som vedtar og signerer på de får forelagt, og er ellers reaksjonære på hendelser. Et moderne styre kjennetegnes av at de er en aktiv sparringspartner for ledelsen, som proaktivt kommer med forslag til forbedringer og ideer. Det trengs ikke nikkedukker men folk som vil ta i et tak! Og har du vært med på å ta Rosenborg fra Topp 30 i Europa til å såvidt klamre seg til topp 130 over 15 år så burde det gå opp et lys for deg - da stiller du ikke som styreleder.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.01.2022 11:36    Post subject: Reply with quote

Hvis vi nå etter alt det her skulle ende opp med å erstatte Koteng med Bratseth som styreleder, så er det bare å legge inn årene. I hele rekka med dårlige forslag på nye styreledere tror jeg kanskje Mini klarer å fylle podiet her - og det sier ikke rent lite om hvor hans eget kandidatur befinner seg på den pallen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2022 00:18    Post subject: Reply with quote

Litt spesielt at årsmøtet først blir 27. april nå som det snart ikke blir "inngripende tiltak" lenger.

Heldigvis får vi vite innstillingene allerede neste torsdag. Blir god tid til å drive valgkamp for Strømøy, Mini og andre motkandidater.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 27.01.2022 10:10    Post subject: Reply with quote

Mulig styret mener at hukommelsen til folk er så dårlig at man slipper støy ved å utsette møtet så lenge? Meget merkelig egentlig når vi vet at tiltakene pga. corona er lettet på og at det vil bli ytterligere lettelser til uka.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 27.01.2022 11:30    Post subject: Reply with quote

Åpenbart et forsøk på å stilne kritiske røster. Noe de vil lykkes med.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2022 13:27    Post subject: Reply with quote

Klart de lykkes. Forutsigbar PR-kampanje som lykkes til fulle. De aller fleste medlemmene er enkle å snu, de mest kritiske er på det forumet her, og selv her hylles jo Rekdal og prosjektet allerede. En trener som ingen hadde hatt på Topp 200 listen sin over ønsket trener for 6 mnd siden. Supermann inn, stort salg, og så krydres det nok med en 3-4 spennende signeringer frem til årsmøte.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 27.01.2022 13:35    Post subject: Reply with quote

Ja det eneste som kan stoppe den utviklinga nå er vel en veldig dårlig seriestart i kombinasjon med evt. dårlige spillere inn nå i vinter. Da vil det fort murre igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 36, 37, 38  Next
Page 16 of 38

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb