English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 98, 99, 100 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 06.01.2022 15:03    Post subject: Reply with quote

Godt å se at vi har klart å beholde Broholm, har ikke sett annet enn innhoppet hans i cupen, men der ble jeg veldig imponert! Supert
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 06.01.2022 21:15    Post subject: Reply with quote

Bra at de er tidlig frempå med han. Greit å få det unnagjort så tidlig som mulig slik at han plutselig ikke går gratis til utlandet. Sånn sett bra alle de signeringene man har fått gjort nå, for noen av dem snuste jo veldig på utlandet allerede.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 07.01.2022 23:02    Post subject: Reply with quote

https://www.t-a.no/sfk-sp...16-1468536

Magnus Moen (15), som meldte overgang fra Egge til Steinkjer i 2020, har signert en amatørkontrakt med RBK.

"– Magnus er en hurtig, teknisk god og treningsvillig unggutt, som utmerker seg med spennende offensive ferdigheter.

Moen har imponert for både SFK og kretslag. Han spilte ni kamper for SFKs G19-lag i 2021-sesongen og spissen scoret fem mål på seks kamper for G16-laget.

15-åringen var i Mattias Nylunds a-lagstropp i 2021 og kan vise til tre kamper og én scoring for SFKs a-lag. Scoringen kom i 4. divisjonskampen borte mot Rørvik i fjor høst."

Edit (et utklipp til fra artikkelen til T-A):

"53-åringen forteller at rundt 95% av akademiet består av trøndere. Han poengterer at man tar inn spillere utad som er gode nok, men understreker at man ønsker å jobbe i tråd med filosofien til klubben.

– Ungdomsavdelingen skal være en arena for at unge trønderske gutter skal oppnå drømmen. De unge trønderske spillerne er de mest interessante. Vi ønsker å være av og til for trøndere, og det henger i tråd med filosofien til klubben."


Last edited by Pappelg on 07.01.2022 23:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 07.01.2022 23:03    Post subject: Reply with quote

Snart 100 sider i denne tråden også gitt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2022 20:07    Post subject: Reply with quote

Det er flere klubber som har lagt merke til [Marius Waterloo Høstland], og nylig kom det en henvendelse fra Rosenborg. Eliteserieklubben ville skrive proffkontrakt med 18-åring. LFK signaliserte at de også ville tegne proffkontrakt. Tirsdag ble det klart at Høstland har skrevet under på en proffkontrakt som varer i 2,5 år med LFK.

– Jeg takket rett og slett nei til Rosenborg. Jeg føler at LFK er riktig klubb for meg akkurat nå.

– Hva som gjorde at du valgte Levanger foran RBK?

– Det var mye som spilte inn. Blant annet måtte jeg ha flyttet på hybel i Trondheim og begynt på en ny skole. Jeg trives godt på Verdal vgs og synes det er veldig godt å bo hjemme. I RBK var det snakk om å bli en del av RBK-2 eller Salmar-akademiet, noe som vil si spill i 3. divisjon. For min del var det viktig å få være en del av et A-lag, og det får jeg ved å være i Levanger. I LFK får jeg også muligheten til å spille i 2. divisjon, og jeg har stor tro på at jeg kan utvikle meg videre her. Artig at det er interesse, men valget ble til slutt ganske enkelt, sier 18-åringen.

Les mer: Marius (18) takket nei til RBK - skriver proffkontrakt med LFK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2022 19:37    Post subject: Reply with quote

Proffkontrakten han undertegnet i 2019 løp ut ved årsskiftet og Engen Vik forteller at han tidlig var klar på at han ikke ønsket å forlenge den.

– Jeg fikk ikke tilbud om ny kontrakt, men har egentlig lenge vært klar på at jeg ikke vil fortsette. Derfor har det heller ikke blitt noen forhandlinger.

18-åringen trente med A-laget store deler av sesongoppkjøringen foran 2021-sesongen. Kamphverdagen hadde han for Rosenborg 2 i andredivisjon. Der noterte han seg også for tre scoringer i løpet av sesongen. At RBK 2 til slutt endte sist i sin avdeling i andredivisjon og dermed skal spille 3. divisjon i 2022 peker Engen Vik også på som én av grunnene til at han nå søker nye utfordringer.

Angrepsspilleren pådro seg korona i jula, men er nå tilbake på gressmatta. De siste dagene har han holdt formen vedlike på trening med Strindheim. Nå skal han imidlertid prøve seg på trening med andredivisjonsklubben Levanger.

– Jeg tror en sesong til i andredivisjon kan være bra for meg. Jeg har ikke lyst til å dra til en OBOS-klubb for så å ikke få spille, men foreløpig har jeg ikke bestemt meg helt for hvor jeg drar. Ting er veldig uklart akkurat nå.

Les mer: Audun (18) forlater Rosenborg: – Har vært klar på at jeg ikke vil fortsette
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 18.01.2022 12:15    Post subject: Reply with quote

Audun EV forsøker seg hos LFK. Er han ikke litt lett for 2. div???
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2022 23:16    Post subject: Reply with quote

Forrige uke signerte Prince Allan Mlagulwa for Urædd, men det er ikke sikkert han rekker å spille en eneste kamp for klubben. Denne uken er nemlig kantspilleren på prøvespill i Rosenborg-akademiet.

Han var jaktet på av Sandefjord i sommer, men han fortsatte i Gulset, før han for en uke siden signerte for Urædd. Nå viser større klubber interesse for 04-modellen.

- Jeg dro til Trondheim på tirsdag, og skal være her frem til søndag. Jeg skal trene hele uken, og forhåpentligvis vise meg frem fra en god side, forteller Prince til PD på telefon fra hotellrommet i Trondheim.

Les mer: Urædd-spiller på prøvespill hos storklubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.01.2022 23:45    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke fått med meg dette:

Ísfirðingurinn Kári Eydal, sem spilað hefur með Herði á Ísafirði í 4. deildinni í knattspyrnu hefur æft og leikið með stórliðinu Rosenborg í Noregi síðan í ágúst á síðasta ári. Hann flutti til Noregs með fjölskyldu sinni og hefur verið til reynslu hjá Þrándheimaliðinu. Kári er fæddur 2004.

Ísfirðingur til Rosenborgar í Noregi

Google-oversetteren wrote:
Kári Eydal, who has played with Herði in Ísafjörður in the 4th division in football, has trained and played with the big team Rosenborg in Norway since August last year. He moved to Norway with his family and has been on trial with the Trondheim team. Kári was born in 2004.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.01.2022 10:10    Post subject: Reply with quote

Skal vi forstå dette som at han trener med Rosenborg fordi familien flyttet hit fra Island, eller som at familien flyttet hit fra Island fordi han trener med Rosenborg?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 26.01.2022 20:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker det som det første Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2022 00:01    Post subject: Reply with quote

Vel optimistisk om hele familien flyttet til Trondheim bare for at guttungen skulle prøvespille/hospitere med RBK, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2022 00:10    Post subject: Reply with quote

Hører det går gjetord om vår fantastiske ungdomsavdeling!
Trondheim by må bare forvente storinnflytting av familier med talenter i alle aldre.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 27.01.2022 01:29    Post subject: Reply with quote

Sier jo sitt når familier er villige til å flytte til et nytt land bare for et prøvespill!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2022 19:39    Post subject: Reply with quote

Ola Arntsen prøvespiller for Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 27.01.2022 21:28    Post subject: Reply with quote

Tipper Broholm er VELDIG interesssant for Reka og kommer til å få spilletid i år sammen med Røsten.
Det er jo i tråd med Rekepolicy, og sådeles veldig interessant!

At vi har sluppet mange spillere og ikke hentet flust (ENDA, det kommer nok 1-2 til) gjør nok det mye mere motiverende for de yngre som ser muligheten til innhopp.

Rett tenkt av klubben Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.01.2022 21:03    Post subject: Reply with quote

Henrik Lidal Jamne (16) fra Skatval har den siste uka vært i Italia og trent sammen med spillerne på FC Venezias U17- og U19-lag.

(...)

– Italienerne gjør ting på en litt annerledes måte på det keepertekniske, men det har gått fint å henge med på nye øvelser. Jeg ser at jeg holder nivået og det er fint å få det bekreftet, sier Henrik Lidal Jamne.

(...)

Henrik Lidal Jamne er ikke ukjent med opphold i utenlandske klubber. I august i fjor hadde han to ukeslange treningopphold hos de danske toppklubbene FC Midtjylland og Odense Ballklub.

Les mer: Interesse fra italiensk toppklubb for Henrik (16)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 123

PostPosted: 31.01.2022 12:25    Post subject: Reply with quote

Det er vel ganske trangt om keeperplassene oppover og i all overskuelig framtid, så at han begynner å se seg rundt etter alternativer er kanskje ikke annet å forvente.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 31.01.2022 15:10    Post subject: Reply with quote

Lidal Jamne var veldig langt fremme i utviklingen for et par-tre år siden og var regnet som en av de absolutt beste keepertalentene i sitt årskull nasjonalt, men har slitt med skader. Spilte ingen kamper i 2020 og hovedsakelig G16/G18/G19 i 2021. Blir nok det i 2022 også. Usikker på om han regnes som den fremste bak A-lagskeeperne, Hagensen spilte stort sett for RBK2 når Tangvik ikke var tilgjengelig, men virker ikke som Hagensen banker nevneverdig på døra. Hvis Lidal Jamne holder seg skadefri i 2022 så kan han få fart på utviklingen sin igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 123

PostPosted: 31.01.2022 15:43    Post subject: Reply with quote

Han hadde et par runder med landslagssamlinger 2019/starten av 2020 men fikk vel resten av 2020 ødelagt av meniskoperasjon og nødvendig opptrening. Har vært skadefri siden han kom tilbake i januar 2021 og tror utviklingen er i fart - ser av artikkelen at han også var en tur til Danmark i august. Sies også at han ble invitert til en tysk klubb før jul men det ble vel spolert pga. viruset. Hvilken klubb det var vet jeg ikke noe om.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 31.01.2022 16:34    Post subject: Reply with quote

Er det fritt frem for spillerne i akademiet å besøke andre klubber ? Dette var jo fy-fy for bare noen år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2022 22:33    Post subject: Reply with quote

Noen med oversikt over hvem som er med til Granca av de unge?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
StigH
Junior


Joined: 14 Feb 2022
Posts: 1

PostPosted: 14.02.2022 16:27    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Henrik er en god keeper for norsk standard, men definitivt ikke nok for en italiensk standard. I Italia er det en annen måte å evaluere keeperne på i ungdomsfotballen. Ikke bare hvor høy han er og om han er god til å spille som "utespilleren". Det er et enormt arbeid med grunnleggende (keeper) teknikker og detaljer som mangler i Norge.

Stig

2mas wrote:
Interesse fra italiensk toppklubb for Henrik (16)

_________________
Stig H,
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 14.02.2022 19:20    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
https://www.t-a.no/sfk-sp...16-1468536

Magnus Moen (15), som meldte overgang fra Egge til Steinkjer i 2020, har signert en amatørkontrakt med RBK.


Stusset litt på denne da jeg mente at Magnus Moen kom til RBK i fjor. Og det stemmer visst det. Det er nå to 2006 modeller som heter Magnus Moen i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.02.2022 20:25    Post subject: Reply with quote

Ville det ikke vært mindre forvirrende om de drev med kombinert?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 98, 99, 100 ... 103, 104, 105  Next
Page 99 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb