English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Julian Faye Lund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.10.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

Ja, vi trenger en keeper som tar det han skal ta og litt til, og som helst er litt ekstra god til å avverge sjansetilløp ved for eksempel å være flink som sweeper og/eller god i feltet.

Keepere som til stadighet slipper inn små til mellomstore sjanser de burde ha avverget udramatisk koster for mange poeng for et lag som helst skal slippe til ganske få store sjanser og baklengs, mens evnen til å dramatisk avverge enkelte store og være matchvinner i enkeltkamper er viktigere for lag som henger på de få seierne de klarer å finne.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

– Han og André startet på blanke ark da vi kom. Kampen vil pågå fram til vi må ta et valg. Det blir ikke i dag, og alle fotballspillere vil spille. Så er det litt vanskeligere for keepere da, for enten står du i mål, eller så sitter du på benken. En utespiller kan byttes inn, sier Rekdal.

(...)

– Det er det Kjetil har sagt til oss begge, at vi får spille like mye i sesongoppkjøringen. Så skal han telle opp og gi et svar når han har tatt sitt valg. Enn så lenge lever kampen, sier [Faye].

Han er fortsatt bevisst på at han ønsker å bli førstekeeper i Rosenborg.

– Jeg er under kontrakt og har ett år igjen. Jeg må egentlig bare jobbe knallhardt for å prøve å vinne den, så får vi se når den beskjeden kommer. Han har jo sagt at han ikke skal bruke for lang tid på det heller. Jeg sitter bare og venter i spenning, sier en ærlig RBK-keeper.

Les mer: Etterlyste svar rundt egen Rosenborg-framtid: Dette sier Rekdal om situasjonen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 10.02.2022 21:14    Post subject: Reply with quote

Selv ikke reka kan mene dette seriøst… andre er jo langt bedre enn julian
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 10.02.2022 21:17    Post subject: Reply with quote

Joa, men smart uansett å kjøre hardt på at det er kamp. Hansen trenger å strammes opp litt, om han ikke var direkte svak for oss i fjor så var han heller ikke veldig god.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 10.02.2022 21:29    Post subject: Reply with quote

Andre Hansen er veldig høyt lønnet og på fallende kurve. Rent økonomisk kan det vær fornuftig å undersøke om hans langt yngre og billigere i drift back-up kan evne å ta seg opp på et godt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 10.02.2022 22:28    Post subject: Reply with quote

Andre har mange år igjen og er ikke noen som burde få skylda for stusselig forsvarspill siste 2år.

Faye er for liten og har ikke overbevist Mer enn til «ok tippeliganivå» han kan spille for ålesund, men ikke oss.

Syntes egentlig vi burde selge ham og heller la Tangvik være backup
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.02.2022 22:32    Post subject: Reply with quote

Er jo fair å si at de starter med blanke ark. Kanskje det gir Hansen en tupp i ræva til å heve seg litt igjen også. Det er jo dog ganske opplagt at Hansen er en bedre keeper enn Faye på nåværende tidspunkt, og Tangvik har sannsynligvis et høyere potensiale også. Blir overrasket om det ikke ender med at Faye forsvinner.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 10.02.2022 22:33    Post subject: Reply with quote

Faye er ikke i nærheten av Hansen engang - enkelt som det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 10.02.2022 22:47    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Faye er for liten og har ikke overbevist Mer enn til «ok tippeliganivå» han kan spille for ålesund, men ikke oss.


Ja, han er jaggu hele 3 centimeter kortere enn Hansen. Stuttjukken2!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 11.02.2022 01:09    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg til gode å ha sett Tangvik, men kan jo kanskje se det som fordelaktig at han tar over til å puste Hansen i nakken. Faye trenger vel mye mer erfaring og utvikling på det tekniske før han kan konkurrere seg inn på førsteplass her, og andrekeeper kan han ikke være for evig og alltid. Tangvik derimot er i mer riktig alder for et utviklingsløp for å være klar til å ta over når Hansen sin kontrakt løper ut.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 11.02.2022 02:33    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Ja, han er jaggu hele 3 centimeter kortere enn Hansen. Stuttjukken2!
Tre centimeter i alle retninger kan være mange baklengsmål det i løpet av en sesong..
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 11.02.2022 09:49    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Andre har mange år igjen og er ikke noen som burde få skylda for stusselig forsvarspill siste 2år.

Faye er for liten og har ikke overbevist Mer enn til «ok tippeliganivå» han kan spille for ålesund, men ikke oss.

Syntes egentlig vi burde selge ham og heller la Tangvik være backup


Burde vært en del av bytteavtalen med HamKam, har jo 1 år igjen og vil signere ny klubb om han ikke blir førstekeeper - selg!
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 11.02.2022 10:47    Post subject: Reply with quote

Virker som det er mye mer enn 3 cm ift rekkevidde..
Har aldri sett Faye som noe annet enn sprellemann på strek, og der er han ikke god nok heller.

Selg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.03.2022 23:04    Post subject: Reply with quote

- Mitt mål er å spille alle kampene. Det har jeg sagt til trenerteamet òg, innleder utfordreren til rbkweb.no.

- Rekdal sier at keeperduellen er åpen og skryter av utviklinga di.

- Skal jeg være helt ærlig, så syns jeg det sjøl òg. Jeg har jobbet hardt og kun hatt fokus på å gjøre det jeg skal og bidra for laget. Jeg har ikke tenkt altfor mye på selve den kampen. Man bygger lag og kultur, og det er en viktig del av det. Jeg tror det har hjulpet meg med å ha kontinuitet i arbeidet mitt.

Les mer: - Mitt mål er å spille alle kampene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.03.2022 10:13    Post subject: Reply with quote

Litt rart at han sier at han 'slapp inn tre mål, men hadde gode involveringer'. Hvilke involveringer var det? Jeg kan ikke egentlig huske noen ordentlige redninger, han slipper inn 0-1 litt vel motstandsløst i keeperhjørnet, og kan jo også redde 0-3.

Følelsen min med Faye er litt den samme som med Botheim, at han egentlig mener han fortjener sjansen for sin egen karrieres del, ikke fordi han er bedre enn konkurrenten. Nå har han tydeligvis stor selvtillit på at hans gamle trener skal gi ham den plassen på sølvfat. Jeg håper han tar feil.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.03.2022 18:49    Post subject: Reply with quote

Personlig usikker på om keeperduellen er så åpen som Rekdal later som, ja. Vil tro Hansen står i Bodø.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 10.03.2022 20:06    Post subject: Reply with quote

Er nok et forsøk på å holde dem på tå hev.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 10.03.2022 20:29    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å se at noen av dagens GKere løfter rbk på noen måte. Ingen av dem fremstår som en moderne keeper.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 10.03.2022 22:17    Post subject: Reply with quote

Enig med sentimentet her. Skal Hansen byttes ut må det være med en moderne keeper som faktisk kan brukes i frispillingsfasen, samt alltid er en trussel med den lange. Er litt misunnelig på Molde som hentet nettopp en slik type i Karlstrøm.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2022 22:13    Post subject: Reply with quote

- Denne vinteren har jeg lagt alt i at jeg skulle prøve én siste gang å komme meg inn på RBK-laget. Det har vært førsteprioritet. Men det er ganske sikkert at jeg kommer til å se meg rundt. Og det håper jeg alle andre i Norge også legger merke til: Jeg er sulten og klar - og mer enn god nok til å spille på dette nivået, sier Faye Lund.

– Du har vært her i syv år. Er det litt emosjonelt?

– Ja, det skal jeg ikke legge skjul på. Jeg har gitt alt fra dag én, siden jeg kom hit som 15-åring, og lagt mye følelser og sjel i det. Når man til en viss grad ikke har lykkes med det, så stikker det litt. Samtidig føler jeg at jeg har gjort alt jeg kan, og kan derfor også leve med det. Og leve i håpet om at man kan lykkes enda bedre et annet sted.

– Men jeg er glad i Rosenborg ,og føler også at klubben har vært glad i meg. Så det er litt emosjonelt. Samtidig er dette den brutale siden ved toppidrett, sier Faye Lund.

Les mer: Har fått RBK-drømmen knust: - Jeg har lagt mye følelser og sjel i det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 23.03.2022 01:42    Post subject: Reply with quote

Hadde Lund vært en bedre fotballspiller så hadde han danket ut Hansen umiddelbart. Det blir for mange klareringer når han har mulighet til å spille medspiller, og Hansen er noe bedre på frispilling og med ballen beina, men tilgjengjeld har Hansen ofte for god tid og blir nonchalant.
Back to top
View user's profile Send private message
trolle
Proff


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 339

PostPosted: 26.06.2022 13:00    Post subject: Reply with quote

Faye Lund på vei til Bodø
https://twitter.com/Stian...5621138432
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 26.06.2022 13:08    Post subject: Reply with quote

Bra for oss, Bodø og Lund selv. Ser ikke ut til at han lykkes her. God, men for ustabil. Kanskje det løsner i Glimt.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.06.2022 13:10    Post subject: Reply with quote

Det kommer garantert til å løsne i Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2022 13:16    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt at dette er overgangen han ønsker seg. Kommer nok til å bli 2. valg bak Haikin. Ser ikke helt at det er bedre enn å være det her. Bør vel heller satse på å gå til en klubb hvor han blir klart førstevalg. Forøvrig synes jeg ikke vi burde selge spillere til glimt etter hvordan de lurte oss med Borheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next
Page 12 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb