English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 203, 204, 205  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.05.2022 14:48    Post subject: Reply with quote

Vi hadde en tøff start hvor vi kom unna med høvelig poengfangst. Det var hverken pent eller sjarmerende, naturligvis, men isolert sett lov i starten for en ny trener med nytt system.

Nå er vi imidlertid inne i en periode hvor vi må skru opp mangfoldige hakk for å ha heng på noe som helst. De fire kampene fra og med den i Drammen er kamper vi ideelt sett ikke burde tape poeng i, og i hvert fall ikke tape kamper. Så begynner vi altså med en buklanding på kulen til null i stil. Det er rett og slett utilgivelig å fremstå slik med mindre man er så preget av skader og suspensjoner at man er tvunget til å raske sammen et juniorlag for i det hele tatt å kunne stille.

Det er jo ikke bare det at vi ikke vinner kamper, men vi fremstår ræva på en så banal måte at selv folk med den mest grunnleggende forståelse for banespillet mekanismer kan påpeke flere grunner til at det blir sånn. Vi har en trener som ønsker at vi spiller fryktelig basic med dueller, langballer, innsats og innlegg, men feiler misersbelt selv på dette. Vi er rett og slett en dårlig utgave av 90-tallets LSK, og dét bør tenne noen røde lamper.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3501
Location: Trondheim

PostPosted: 09.05.2022 15:21    Post subject: Reply with quote

De lampene lyste knall rødt i det Bratseth dro frem Rekdal. Av alle i hele verden så endte vi opp med Rekdal/Frigård til å ta oss tilbake.
Hvordan i alle dager kunne en 6mnd prosess ende så galt og feilaktig. Det er total kollaps.
Vel nå er vi der at vi må låne penger til driften og har prestert kanskje det dårligste jeg kan minnes.
Jeg er ganske sikker på at trenerene har mistet garderoben. Spillere er frustrerte og ser ut som Obos spillere. De flyr rundt og sparker ballen nesten uten mål og menig og blir overkjørt av på papiret bunn lag.
Det skapes nesten ikke målsjanser og de som skapes er lange innlegg fra midtstreken til en enslig spiss.
Danske U21 spiller ser fryktelig dårlige ute, også teknisk!!.
Det ser ut som ingenting og det ser heller ikke ut som noe å bygge noe som helst av.
Vi har også vært heldige hittil med poeng fangsten.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.05.2022 15:51    Post subject: Reply with quote

Ja, vi har jo fått akkurat det vi har "bestilt". Håpet lå jo - for enkelte - i at Rekdal plutselig skulle levere noe annet enn han har gjort i snart 20 år. Men 'if it walks like a duck..'

Dette ble altså solgt inn som lav risiko. Det trygge valget. Så har man bundet seg til masta på Norges mest forutsigbare trener, og får ikke overraskende et like forutsigbart resultat. Takk og lov for at fandenskapet forlot det synkende skipet, så har vi i hvert fall mulighet for å skifte kurs ved neste korsvei.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 09.05.2022 16:07    Post subject: Reply with quote

Tipper også Rekdal har mistet garderoben - skjer trolig langt fortere i en toppklubb enn i en bunnklubb.

Rekdal selger frykt og innsats som verktøy for å overleve, underdog-fighteren som skal velte de store.

Hvordan i all verden skal man selge det i en klubb som tar mål av seg for å være giganten i ligaen som alltid skal være best?
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1664

PostPosted: 09.05.2022 18:56    Post subject: Reply with quote

Reitan meldte på tv2 sporten at entusiasmen for rbk er stor i byen.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 956

PostPosted: 09.05.2022 19:01    Post subject: Reply with quote

Og så meldes det om tenning og øyne det lyser av. Det betrygger meg om at alt nå ordner seg.

"Og skal vi tro Reitan og Skarsem kan man forvente et svært revansjesugent Rosenborg-lag på fotballens festdag.

– Da skal det gløde i øynene våre fra oppvarmingen av, det skal jeg love, sier Reitan, før Skarsem avslutter med et smil:

– Det skal jeg love deg. Dere kommer til å se et helt annet lag den 16. mai og vi kommer til å være heltente. Det er bare å forberede seg."
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 09.05.2022 19:28    Post subject: Reply with quote

Haha, for en gjeng. Oppvarming i verdensklasse.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4823
Location: Trondheim

PostPosted: 09.05.2022 19:30    Post subject: Reply with quote

Minner jo vagt om den tiden vår SD var kaptein under Jan Jönsson. Det ukentlige løftet om at bare vent, til helga blir det tenning og revansje.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1917
Location: Selsbakk

PostPosted: 09.05.2022 19:44    Post subject: Reply with quote

Skylde på oppvarmingen.... Vannvittig...

Tyder ikke på at man er realistiske i forhold til hva som er feil hos oss
Back to top
View user's profile Send private message
VIFOSLO
Junior


Joined: 15 Jan 2022
Posts: 92

PostPosted: 09.05.2022 19:51    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Fire seriekamper igjen i mai før en god pause. Fint tidspunkt for å kvitte oss med steinalderfotballen og få inn noe nytt da.

"Problemet" er at det er fire på papiret enkle kamper, så vi kommer sikkert til å hanke inn en 6-7 poeng. Det beste hadde vært at det gikk så dårlig at styret ikke har noe valg, for jo før vi får byttet trener, jo bedre.


Herlig når en fyr betrakter Enga borte, som en "enkel" kamp. Spesielt når Rosenborg ser ut som de gjør. Bak på tabellen, og null fasong. I tillegg til Rekdal da. Stå på.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2602

PostPosted: 09.05.2022 19:58    Post subject: Reply with quote

Ja, den er veldig optimistisk. Vi tar 1 eller 3 poeng når sandefjord kommer på besøk, forhåpentligvis. Alle andre kamper er helt usikre. Vårt eneste spill er kontring, så hvis motstander ikke angriper, eller angriper for godt er vi sjanseløse på seier.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3684
Location: Oslo

PostPosted: 09.05.2022 20:01    Post subject: Reply with quote

I år tror jeg ikke det blir noen enkle kamper. Jeg er spent på om vi i det hele tatt kommer til å vinne en kamp med overbevisende siffer. Mistenker at de fleste seierne blir som mot Odd.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3501
Location: Trondheim

PostPosted: 09.05.2022 20:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes RBK nå ligner en god del på ManU. Presumptivt gode spillere presterer langt under pari og viser svak insats og lite vilje. Frustrerte spillere som ikke tror på prosjektet og gir opp underveis i kampene. Ingen ting som stemmer på banen og det lyser oppgitthet.
Trenere som beklager prestasjonene og sier det ikke er godt nok,men ingen ting bedrer seg. Spillere som heller ville vært et annet sted.

En seier mot Sandefjord hjemme kommer ikke til å endre mye tror Jeg. Laget er bare ikke bra og innad tror jeg det murres.
Murres over mangel på en god plan og mangel på konkrete ting og et detaljert spillemønster som virker.
Det jeg ikke tror men er sikker på er at vi ikke har en spillergruppe for 3-4-3 slik Rekdal legger opp til. Vecchia,HolseJensen,Eddy, Skarsem er alle best mere sentralt offensivt i banen.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2468

PostPosted: 09.05.2022 21:06    Post subject: Reply with quote

VIFOSLO wrote:
Herlig når en fyr betrakter Enga borte, som en "enkel" kamp. Spesielt når Rosenborg ser ut som de gjør. Bak på tabellen, og null fasong. I tillegg til Rekdal da. Stå på.


Nå skrev jeg på papiret og i det ligger det selvfølgelig noe om hvor vi selv er. Du ser sikkert at jeg skriver at vi sikkert tar 6-7 poeng, noe som er rimelig svakt på de kampene egentlig.

Vålerenga har hvor mange gode sesonger de siste 20 årene? 2-3? Stort sett et midt på treet lag og ikke en kamp man normalt frykter i det hele tatt. For øvrig de to bortekampene jeg regner med (poeng)tap her, men det har altså med hvor dårlig vi er, ikke at motstanderen er bra. For det er de ikke, hverken Vålerenga eller Ham Kam.
Back to top
View user's profile Send private message
asf
Senior


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 183

PostPosted: 10.05.2022 00:05    Post subject: Reply with quote

Overraskende nok smakte grillkryder på grøten som...... *trommevirvel* .... grillkrydder på grøt. Altså helt jævlig.

asf den 23.12.2021 wrote:
Når en bekjent putta grillkrydder på grøten mandag av alle dager var det vanskelig å ikke la seg inspirere.

TV2 kunne avsløre at dette ikke var tilfeldigheter, men et resultat av grundig prosess i RBK-styret:

TV2-intervju med Koteng wrote:
- Når vi skal strø noe på grøten, har vi et bredt scope til å begynne med. Det er mange ting som gjør at ingredienser faller fra. Til slutt sitter vi igjen med noe som vi liker og som vi skjønner kan bli godt på grøten. Det handler også om smak og tilgjengelighet. Det er mange faktorer som kommer inn før vi havner på den som vi havner på, beskriver Koteng overfor TV2.

- Er det styret eller sportslig leder som peker ut strøssel på grøten?

- Det er ingen tvil om at det er styret som bestemmer hva man skal strø gå grøten. Sportssjefen gjør vurderinger fram til at det kommer på styrets bord.

- Var grillkrydder sportslig leder sitt valg?

- Det er som sagt styret som velger. Sportssjefen gjør en grundig jobb med analyse av de forskjellige ingrediensene, som vi blir enige om at vi skal gå videre med. Det er ikke sånn at sportssjefen velger strøsselet.

- Var det samsvar mellom sportslig leder sin innstilling og styret sitt valg?

- Det er det ikke bestandig at det er. Og det er veldig bra. For da har vi diskusjoner, som er faglige og bra - som fører til bedre valg. Det var det også denne gangen.

- Hva liker dere ved grillkrydder?

- Ærligheten er enkel og grei å forholde seg til. Også er det et svært godt krydder.

- At det smaker godt på grøt er ikke lenger så nøye for dere?

- Det har faktisk aldri vært så veldig nøye. Det er bare pressen som er veldig flinke til å skrive om det. Det som er nøye for oss, er at vi skal ha gode smaker som passer godt sammen.

- Passer grillkrydder godt på grøt?

- Ja, vi tror det skal gå veldig bra.


Vil nok smake like godt som hornpepper og hareide-karve m.fl tenker jeg. Styret viser jo gang på gang at kombinasjoner man ikke trodde funket sammen blir strålende bare man får et år eller to.

Kjenner jeg meg sjøl rett klarer jeg ikke å holde meg unna, men stakkars de to jeg bor med som skal høre på klaginga mi de neste par åra over grillkrydder på grøten.


Som antatt over har jeg ikke klart å holde meg helt unna. Men engasjementet er på all time bunnivå, så har ikke en gang orket å klage noe over dårlig spill når ser på. Det er trist det.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4823
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2022 08:42    Post subject: Reply with quote

For dette RBK-laget kommer alle kamper til å bli vanskelige. Meningsløst å snakke om at vi "normalt" skal slå de og de. Ingenting har vært normalt på mange år nå. Vi er et middels ES-lag.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3154

PostPosted: 10.05.2022 08:45    Post subject: Reply with quote

Hahaha Very Happy

Det verste med dette nå er at jeg ikke helt vet hvor jeg skal rette sinnet mitt. Koteng er borte og Bratseth kastet inn håndkleet før han kunne stilles til veggs, og klarte atpåtil å legge skylda på fansen for kritikken uten at noen kunne si ham imot.

Nå sitter vi her da med skjegget i postkassa mens de som er ansvarlige ender opp med særdeles lite kritikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 10.05.2022 08:54    Post subject: Reply with quote

Bratseth-tabellen:
Milojevic: 7 s (8-1) - 15 p (2,1 p/k)
Rekdal: 5 s (4-6) - 5 p (1,0 p/k)
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3344
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2022 15:32    Post subject: Reply with quote

Har fortsatt ikke kommet over flausen av en kamp i Drammen.
Det er spesielt to ting ved kampplanen/kampledelsen som jeg skjønner fint lite av. Med det i mente at det å se trekk i kampene og kampledelse er noe Rekdal skal være nokså god på..

1. Det blir tidlig tydelig at Godsets taktikk er å slå over mellom Vagic og Pereira og sende folk etter så Vilsvik, Hove og Stenevik kommer i overtall. Dette skjedde i hele førsteomgang og førte til farligheter, uten noe mottrekk. Hvorfor lot vi det skje?
2. Vi angriper ved å slå innlegg mot Holm. Greit nok med noen innlegg, men vi fortsatte med det kampen gjennom selv om det var lett å forsvare seg mot, og vi spilte Valsvik og Co gode. Jensen og Holse ble borte, de er kombinasjons- og ballspillere som trenger andre angrepsmønster. Hvorfor prøver vi ikke noe annet når noe åpenbart ikke funker?

For en dritkamp
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3501
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2022 15:46    Post subject: Reply with quote

Det ble slik da det er maks av Rekdal og Frigårds kompetanse.
Noe mere kreativt har de verken kunnskap eller evner til å få til.
Bortsett fra å spørre om spilleren ikke synes det er stas å virre rundt som blinde høns å se ut som 3div lag
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
VIFOSLO
Junior


Joined: 15 Jan 2022
Posts: 92

PostPosted: 10.05.2022 19:36    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
VIFOSLO wrote:
Herlig når en fyr betrakter Enga borte, som en "enkel" kamp. Spesielt når Rosenborg ser ut som de gjør. Bak på tabellen, og null fasong. I tillegg til Rekdal da. Stå på.


Nå skrev jeg på papiret og i det ligger det selvfølgelig noe om hvor vi selv er. Du ser sikkert at jeg skriver at vi sikkert tar 6-7 poeng, noe som er rimelig svakt på de kampene egentlig.

Vålerenga har hvor mange gode sesonger de siste 20 årene? 2-3? Stort sett et midt på treet lag og ikke en kamp man normalt frykter i det hele tatt. For øvrig de to bortekampene jeg regner med (poeng)tap her, men det har altså med hvor dårlig vi er, ikke at motstanderen er bra. For det er de ikke, hverken Vålerenga eller Ham Kam.


Tiden vil jo vise om vi blir gode i år, eller ikke. Ja, hver kamp lever sitt eget liv. Men. Sandefjord lekte med Godset borte. Vi lekte med Sandefjord borte. Dere ble knust av Godset, som nettopp hadde tapt 0-5 hjemme mot Sandefjord altså. Jeg hadde vært småbekymret Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 10.05.2022 19:49    Post subject: Reply with quote

Tro meg, vi er bekymret.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 10.05.2022 21:43    Post subject: Reply with quote

Tenk at nissene pÃ¥ brakka vraket Milojevic til fordel for Rekesalaten ifra Molde 🙈🤡
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 10.05.2022 22:46    Post subject: Reply with quote

Vi hadde vanskelig for å tro det da de begynte å framsnakke Rekdal som en god trener.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.05.2022 08:43    Post subject: Reply with quote

VIFOSLO wrote:
Tiden vil jo vise om vi blir gode i år, eller ikke. Ja, hver kamp lever sitt eget liv. Men. Sandefjord lekte med Godset borte. Vi lekte med Sandefjord borte. Dere ble knust av Godset, som nettopp hadde tapt 0-5 hjemme mot Sandefjord altså. Jeg hadde vært småbekymret Very Happy


Ja altså, vi liker jo både å terge og krangle med dere, særlig når dere får stjerner i øynene etter en tomålsseier mot et søplelag, eller en lokal Forrest Gump dribler noen.

Men: jeg har jo tippet oss tabellmessig i samme suppa som dere, på sjette-sjuendeplass, og det er foreløpig ingenting som tyder på at jeg har undervurdert Rosenborg da, i alle fall. Og vi har jo ikke engang noen som lurer oss ved å dra ei feit dragning iblant, bare ørkesløs tristhet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 203, 204, 205  Next
Page 81 of 205

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb