English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer til seriegullet?
Bodø/Glimt
50%
 50%  [ 35 ]
HamKam
1%
 1%  [ 1 ]
Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Jerv
11%
 11%  [ 8 ]
Kristiansund
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm
1%
 1%  [ 1 ]
Molde
33%
 33%  [ 23 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Sandefjord
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg
0%
 0%  [ 0 ]
Strømsgodset
0%
 0%  [ 0 ]
Tromsø
0%
 0%  [ 0 ]
Viking
1%
 1%  [ 1 ]
VÃ¥lerenga
0%
 0%  [ 0 ]
Aalesund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 69

Author Message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 02.07.2022 18:54    Post subject: Reply with quote

Glimt med nok ett poengtap. De skal slite med vinne serien i år.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 02.07.2022 20:49    Post subject: Reply with quote

Jerv Haugesund......akk og ve, for en kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 02.07.2022 21:05    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Glimt med nok ett poengtap. De skal slite med vinne serien i år.


Ja, det ser litt vanskelig ut, særlig nå som Molde er på gang. Men vi er ikke halvspilt enda, og ting kan snu, også for oss! Glimt var best i dag, men hadde marginer og dommeravgjørelse mot seg. Jeg tror at det blir en langvarig kamp mellom Molde og Glimt om gullet, med mulighet for at Viking, Lillestrøm og RBK kan melde seg på, og i alle fall kjempe om bronsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 02.07.2022 22:10    Post subject: Reply with quote

Glimt har strengt tatt ikke sett ut som noe annet enn et ordinært eliteserielag i år. De er langt unna nivået fra tidligere år. Når det er sagt, synes jeg mange lag nærmest ga seg uten kamp når de møtte Glimt i fjor og særlig i 2020. Mange lag var veldig passive og halvhjerta uansett hvor presset ble satt inn. Greit at Glimt var gode, men en kan ikke gi dem fritt spillerom. I år har flere lag mistet respekten, og man ser nå at det går fint å komme på talefot med dem. Selvsagt er Glimt svekket fra i fjor, de har ikke erstattet dem som forsvant, samtidig som nøkkelspillere ikke leverer. Det er også en faktor. Jeg trodde lenge at B/G ville få opp farten også i år, men nå er jeg mer skeptisk. Synes laget strever både offensivt og defensivt. De vil nok gå på flere skjær framover. Så spørs det hvem de forsterker med i august.

For øvrig er det jo nesten litt vakkert når det spillende laget Glimt begynner å pumpe langballer mot slutten av kampen i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 03.07.2022 02:03    Post subject: Reply with quote

Man kan åpenbart se at Glimt prøver å spille som de har gjort. Men det går i slow-motion. Laget har enda ikke satt seg skikkelig, men at resultatene blir bedre utover i sesongen, det tror jeg. Noe gull blir det ikke. Det har det (eller bør ha) vært for mange feilskjær, men man må være sterk i troa på at man kan få karret seg til en e-cup. Også får en fokusere på å kvalifisere seg for et gruppespill i Europa. Da vil det fortsatt ( i mine øyne) være en sterk prestasjon av en klubb som Glimt. Så får vi nok et år på å finne bedre erstattere. Kanskje er det den ene stopperen som spilte i TIL forrige sesong, Isak Helstad Amundsen, som blir Glimts nye superspiss? Espejord kan de i alle fall bare sende tilbake, for der ser jeg egentlig ikke noe potensiale engang.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 03.07.2022 10:43    Post subject: Reply with quote

Tapene til Glimt før denne sesongen var mye verre å håndtere enn de de hadde etter 2020 sesongen da i år har de mistet sentrallinjen i Lode og Berg som var helt sentral i måten de spilte på og en mister noe av tryggheten som kreves for at artistene på kantene og helt fremme skal lykkes.

Vi har og sett det i Rosenborg sammenheng når vi har mistet slike spillere type Sælnes, Stadsgaard, og lignende at det tar mye lenger tid å erstatte om en i det hele tatt klarer det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.07.2022 17:00    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Man kan åpenbart se at Glimt prøver å spille som de har gjort. Men det går i slow-motion.


Enig. Tempo og presisjon har gått ned, slik at det ikke flyter på samme måte lenger. Både pasninger og mottak er litt mindre kirurgiske, slik at ballbehandlingen tar litt lenger tid. Da blir det, naturlig nok, litt mindre ambisiøst det som utføres, og det blir lettere å demme opp for. Nå fungerer det faktisk for motstander å parkere bussen der de i tidligere år hadde blitt revet i filler.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 03.07.2022 18:32    Post subject: Reply with quote

Straks man fabulerer om nytt stort stadion, eller tak over det man har, går det i dass. RBK, Start, VIF, Stabæk....
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 05.07.2022 13:44    Post subject: Reply with quote

Nåja, en direkte link til det sportslige resultatet og planene om stadionbygging tviler jeg på at det er. Fokuset tror jeg ble revet litt bort 2-1 mot Roma hjemme, og det virker som om de ikke helt har kommet på stasjon. Det i tillegg til at spillerne åpenbart ikke er i den formen de bør være i, så blir det for vanskelig å spille på den måten Glimt gjør.

Det er derimot ikke noe man ikke kan gjøre noe med. Glimt er ikke i fare for å rykke ned, og jeg føler meg trygg på at man kommer til å klatre på tabellen, forbi hvertfall lag som Sarpsborg og Strømsgodset. En plassering blant topp 5 er jo i bunn og grunn godkjent mtp. tapene. Så er det jo naturligvis sånn at et lag som har vunnet serien to år på rad, har noen forventninger mot seg. Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg edru når det kommer til forventninger. Men noen ting kommer seg. Ta Wembangomo f.eks. I starten av sesongen var han en katastrofe, og nå bidrar han i alle fall i mye større grad både offensivt og defensivt. Så er det mulig at et salg av Solbakken gjør noe med spillergruppa som faktisk er positivt. For det første gjør det at Mvuka plutselig er foretrukket fast.

Jeg ser mer og mer at de spillerne som ikke spilte fast i vinter spiser seg nærmere spilletid enn de noen gang var i nærheten av i fjor. Det er akkurat som at formduppen de fleste lag har på vinteren kom på våren for Glimt sin del. Så må man selvsagt luke bort personlige feil, som det var mye av i kampen mot Odd. Et litt mer våkent hode i flere situasjoner, så hadde Glimt vunnet den kampen.

Det som er positivt er i alle fall at jeg kjenner igjen det de prøver på, selv om de ikke får det like godt til. Det er ingen panikkforsøk på ny spillestil. Glimt har fortsatt ballen mest i alle kampene, så da er det opp til dem hva de gjør på de, i snitt, 60 minuttene de har ball.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.07.2022 13:56    Post subject: Reply with quote

Ja, det definitivt viktigste er at Knutsen fortsetter i samme spor og ikke går i den klassiske fella ved å prøve å endre på opplegget fordi det nå ser litt dårligere ut enn det det gjorde tidligere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 05.07.2022 14:02    Post subject: Reply with quote

Slepen Teknisk Espejord, men han mangler mange elementer i spillet og det vises!
Er bare å la BOniface fortsette å spille seg inn i systemet ordentlig så har dere en kanonspiss.

Tror nok Glimt er åpen for å selge Espejord, og det tror jeg er lurt, så bør de jobbe knallhardt for å finne spillerer som Datro Fofana på Molde.

Det er ikke langt unna, men det henger ikke like bra sammen pga utskiftninger fra i fjord. Potensialet er definetivt der, men de mangler en spiss i form (boniface kommer nok dit), samt at jeg synes Wembanomo er alt for dårlig som venstreback, de blir for smale på venstre med ham og Amal der.

Stopperplassen har også blitt betraktelig svekket da Japet ikke akkurat kan sies å ha innfridd.

1 ny stopper Type Leder.
1 ny spiss, type sykt potensialet
1 ny venstreback type overlapp med fart

Skal man ha ambisjoner og samtidig erstatte Solbakken så med grundig jobb bør de bruke litt av inntektene sine og kanskje ha 60-70mill i budsjett og da kan det fort snu seg om de henter riktige spillere, slik jeg ser det.

Tror dette er en liten mellomsesong for Glimt og at KK ser hva han trenger å gjøre mot neste sesong, noe som til og med kanskje er fornuftig fra de gules ståsted.

Kanskje klarer de tjene litt på Espejord også,. og så får de vell litt for Solbakken om han går nå, da er balansen fort ikke så ille.

Kjør på Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 05.07.2022 15:44    Post subject: Reply with quote

Ja, Espejord har vært mye svakere enn jeg hadde forventet, men synes ikke utviklingen til Boniface har vært så bra som forventet heller. Ser veldig tung ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Novi
Junior


Joined: 18 May 2005
Posts: 66
Location: Texas

PostPosted: 06.07.2022 08:22    Post subject: Reply with quote

KK og Glimt tåler fint en mellomsesong i serien, men de er jo i CL-kvalikk som gir gode muligheter for et form av Europa-spill. Til neste år er man vel enda lengre unna selv om man vinner serien? Laget flyter på ingen måte, så håper man klarer samle seg nok i Europa-kampene hvertfall så får serien gå som det går.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!!
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 06.07.2022 19:46    Post subject: Reply with quote

Skal virkelig Molde avgi poeng på hjemmebane mot Jerv?

Jerv som har tatt 0 poeng på bortebane så langt i år... Rolling Eyes

Håper jeg ikke jinxer nå...
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.07.2022 20:34    Post subject: Reply with quote

Fantastisk. Kjipt om LSK tar gullet, men lever greit med at de tar det foran Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.07.2022 21:29    Post subject: Reply with quote

Blir vel mindre rabalder med Molde da. Gull til LSK så blir det jo Helland/Åsen artikler i adressa frem til julaften. Veldig pest eller kolera føler jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2022 16:08    Post subject: Reply with quote

Oppdaget først nå at Kristiansund - Tromsø er utsatt på ny pga. SAS-streiken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2022 19:31    Post subject: Reply with quote

B/G sliter med å slå Hamkam men har klassespillere på benken.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 17.07.2022 00:02    Post subject: Reply with quote

Værste er at RBK for noen sesonger hadde banket lSK laget der..ikke mye skryte av.
Synes nivået i ligaen har dalt i noen sesonger nå...

Molde har god tropp,som har stort potensiale..

RBK lever opp til united,begge drives helt på trynet.
united riktig nok fått god trener nå.

Vi har en trener som drømmer om balanse og vinne 1-0.

frigård virker faktisk en god faglig trener,så tror spille mønstret vil lønse etterhvert.
han repetere hele tiden hvor de skal spille og vende.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 17.07.2022 18:49    Post subject: Reply with quote

Faen for en møkkarunde.
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Erik
Proff


Joined: 05 May 2014
Posts: 423

PostPosted: 17.07.2022 18:51    Post subject: Reply with quote

Ja, mangler bare poengtap på oss i dag.
_________________
Det står då før svarte faen ingen mål i skauen!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 17.07.2022 23:03    Post subject: Reply with quote

Rolling Eyes Neutral
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.07.2022 15:33    Post subject: Reply with quote

Bra Aalesund-utligning fra midtstreken! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bagwell
Rutinert


Joined: 04 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 30.07.2022 16:20    Post subject: Reply with quote

Den var fin den Tommel'n opp!
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 31.07.2022 19:31    Post subject: Reply with quote

Da vant både Molde og LSK sine kamper i dag og vi kom ikke noe nærmere teten.

Tok dog en titt på tabellen og ser at Molde har spilt 10!! hjemmekamper og 7 bortekamper (vi har til sammenligning 7-9).

De har altså 8 bortekamper igjen, mange av de tøffe. Av de 5 neste kampene er 4 borte. Så selv om de er langt foran, så har jeg ikke gitt opp. KBK og FKH i de 2 neste, før Sarp hjemme og Glimt borte. De 4 kampene kan avgjøre mye vdr våre muligheter til å hente de inn. De har for øvrig LSK, Viking, VIF borte og oss hjemme i 4 av de 5 siste kampene.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 20, 21, 22  Next
Page 14 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb