English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
1%
 1%  [ 1 ]
Henriksen
10%
 10%  [ 7 ]
Giampaoli
1%
 1%  [ 1 ]
Cornic
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
10%
 10%  [ 7 ]
Børkeeiet
2%
 2%  [ 2 ]
Holse
25%
 25%  [ 18 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
44%
 44%  [ 31 ]
Tengstedt
4%
 4%  [ 3 ]
Total Votes : 70

Author Message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 19.09.2022 07:41    Post subject: Reply with quote

Helt godkendt hjemmekamp i går. Og jeg accepterer nu at Ole ikke altid træffer de kloge beslutninger og at han mister mange nemme og dumme bolde. Han er en maskine i det angreb og jeg erkender, at jeg har undervurderet ham - for han fortjener anerkendelse. Han ryger ikke på bænken nå Vecchia er klar hvis han fortsætter som nu. MOM i går og stor respekt herfra.
Derimod ærger det mig med Lillestrøms mål - vi går fra muligheden for en kæmpe kontra 4 mod 3 og så ender bolden i vores mål fordi Olaus ikke kan slå den rigtige præcise aflevering (som alle kan se) i ret tid fremad banen. ØV.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.09.2022 07:53    Post subject: Reply with quote

Hvilken del av det angrepet har du sett gjentatte ganger i år? Vi scorer mål på høyt press, individuelle ferdigheter og flaks. Jeg står jo ikke her og benekter at vi scora 3 mål. Bortsett fra noen lange baller i forsøksvis bakrom er det ikke mye til gjentagende angrepsspill å se.
Back to top
View user's profile Send private message
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 265

PostPosted: 19.09.2022 08:10    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hva med å irritere seg over den komplette mangelen på et angrepsspill som gang etter gang gir oss gode målsjanser? Er det lov? At det kælkes langballer opp på spissene kontinuerlig, uansett om de heter Sæter, Tengstedt eller Holse?


For en trist mandag du må ha om det er slik du ser sånne kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 19.09.2022 08:13    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hva med å irritere seg over den komplette mangelen på et angrepsspill som gang etter gang gir oss gode målsjanser? Er det lov? At det kælkes langballer opp på spissene kontinuerlig, uansett om de heter Sæter, Tengstedt eller Holse?


Så lenge det gjør deg sur og hindrer deg i å glede deg over det som er bra med kampen så er det lov RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 19.09.2022 08:26    Post subject: Reply with quote

Folk har et helt urealistisk bilde av hva som er angrepsfotball. Vi drev ikke akkurat med angrepsfotball etter strålende "grunnspill" (fryktelig ord, btw) under Eggen heller. Det var direkte fotball i lengderetning, overganger og kontringer. Er det Hamrén-tiden vi savner, der vi bygget opp angrepet bakfra i omstendelig tempo med mange involveringer på vei fremover? Det var grunnspill, det. 90 minutter med grunnspill!

At høyt press og raske overganger trekkes frem som negativt er langt beyond min fatteevne. Enkelte bør stikke en finger nedi jorda og la den bli der til de har forstått hvilken tilstand denne klubben har vært de siste fem årene.

Vi er ikke god hver kamp, men du verden så mye mer tro jeg har på dette prosjektet enn de to foregående...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 19.09.2022 09:04    Post subject: Reply with quote

Enig, Hedon!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 19.09.2022 09:26    Post subject: Reply with quote

Hedon Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
STJD1
Junior


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 72

PostPosted: 19.09.2022 09:37    Post subject: Reply with quote

Veldig bra Hedon, jeg er 100% enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1186
Location: Trondheim

PostPosted: 19.09.2022 09:45    Post subject: Reply with quote

Har ingenting imot hverken høyt press eller overganger selv. Det som er litt rart/skuffende for min del er at Rekdal sier før kampen at vi skal holde ballen langs bakken og i laget, slik at det ikke blir en duellkamp på Lillestrøms premisser. Likevel slår Andre Hansen/forsvaret nesten konsekvent langt, slik at det blir dueller mellom våre spisser og Lillestrøm sine stoppere. Disse taper vi brorparten av, og dermed har Lillestrøm veldig mye ball. Ifølge VGlive har vi 40 % ballinnehav. Vi la oss nok bevisst lavt utover kampen og hadde relativt god kontroll defensivt. Men det er ikke særlig utviklende, og det hjelper oss lite når vi møter lag som legger seg bakpå og er fornøyd med uavgjort.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1518

PostPosted: 19.09.2022 09:48    Post subject: Reply with quote

Om vi får på plass presspillet slik at spissene slipper å løpe så sinnsykt mye så blir dette bra. Bra innsats på midten i dag, men både Skarsem og Tobias slurver alt for mye med ballen. Flere angrep ble rett og slett ødelagt av touch som ligner meg bedriftsligaen enn ES.
Tobias er alt for defansiv selv med enorme rom alene på midten.
Håper det løsner litt for Skarsem framover i banen, men det har jeg håpet på i 20 kamper nå.

Så også at Hansen og Henriksen kranglet på slutten av førsteomgangen. Så noe uenighet i hvordan vi skal spille oss ut eller klarere ballen er det nok.

Det er så sykt mye uforløst potensiale i dette laget enda, om det er noe vi kan få ut med de spillerne vi har eller om vi trenger nye i nøkkelposisjoner er jeg litt usikker på.
Syns treffprosenten til Tobias og Markus er alt for dårlig, de stresser mye med ball og går seg inn i rom som allerede er trange i stede for enkelt vende spillet. Dette er jo noe Rekdal har snakket om utallige ganger allerede i år, men som vi ikke klarer å banke inn i hodene på spillerne våre.

Syk stemning på Øvre Øst, helt hinnsides TIFO og blussing. Et spisspar det lukter mål av. Kan bli artig høst dette.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6547
Location: Heaven

PostPosted: 19.09.2022 11:33    Post subject: Reply with quote

Har sett gjennom kamper fra CL under eggen mot flere lag,RBK styrte kampene i stor grad som bodø gjør,de står høyt med risiko.
mot inter styrte vi kampen også.
Akkurat som bodø var rbk vanvettig presis i pasningspillet,og mye mer bevegelse.

Mot dortmund osv låg vi lavere,men de var sinnsyk aggressive,for og gjennvinne ballen og kontre.

Vet ikke hva eggen og knutsen gjør på treningsfeltet,men noe bra må det være.
Ingen som forventer at vi skal være sinnsyk gode med så unge spillere,men forventer at et lag skal være bedre med ball etter 6 måndener med trening.
Henriksen,sæter,holse og tengstedt står fram,men forventer utvikling blant andre spillere,ellers må jo det kjøpes noen som er bedre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2022 11:34    Post subject: Reply with quote

Jan Erik wrote:
Hvorfor i alle dager kakka Cornic den ekstra ballen fremover. Rolling Eyes

Ser kampen i reprise nå, og la ikke merke til hvor den ekstra ballen kom fra da jeg så det live igår, men hva i alle dager gjør han det for (cirka 12:20 ut i kampen)? Kan jo ikke være annet enn for å forstyrre spillet. Rart han slipper unna kort.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 19.09.2022 13:02    Post subject: Reply with quote

Problemet som vi også så igår er at midtbanen ikke vet hvor de skal bevege seg for å spille seg ut langs bakken, og dermed vet heller ikke Hansen og forsvaret hvor det er pasningsmuligheter langs bakken, tidvis så klarer en midtbanespiller å finne seg rom og forsvarspiller ser ham før det rommet er tettet.

Det er nettopp dette Knutsen og Eggen har vært råe på å få til. Rekdal er rett og slett en altfor begrenset trener som legger skylden på for dårlige spillere istedenfor å ta innover seg at vi sannsynligvis kunne byttet midtbanespillere med Glimt, og Glimt ville fremdeles sett ut som Glimt og RBK ville fremdeles sett ut som RBK. Alle uttalelsene til Rekdal nå og for tidligere lag tyder på at han har totalt feil tankesett for å skjønne at det er han som må lære seg hvordan han skal jobbe på feltet for å få til dette, eller rettere sagt, burde ha begynt å lære seg sånt ca 15 år tilbake.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%


Last edited by Zorbeltuss on 19.09.2022 14:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 19.09.2022 13:50    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
At høyt press og raske overganger trekkes frem som negativt er langt beyond min fatteevne. Enkelte bør stikke en finger nedi jorda og la den bli der til de har forstått hvilken tilstand denne klubben har vært de siste fem årene.

Ingen synes høyt press og raske overganger er negativt. Problemet er at det er det eneste vi har å spille på. For å bli et stabilt topplag over tid må vi klare å bygge opp angrep bakfra og skape sjanser i etablert angrep. Det er bare å se på absolutt alle topplag i de forskjellige europeiske divisjonene. Det alle stabile topplag de siste ti årene behersker er å kontrollere kamper, spille seg ut bakfra og skape sjanser gjennom eget spill.

Jeg skal love deg at vi ikke hadde 40 % ballbesittelse mot LSK på Lerkendal under Eggen. Å sammenlikne den primitive fotballen (utført på en god måte, bevares!) vi så i går, med den fotballen Eggen sto for er nærmest et hån mot den store mester.

Kampen i går var veldig bra den, vi var rett og slett mye bedre enn LSK. Men vi slo LSK på LSK sine premisser (dueller, løpskraft og lange baller). Og denne typen fotball har et naturlig tak. Med slik type fotball er det rett og slett veldig vanskelig å skape mange nok store målsjanser i mange nok kamper over en sesong til at du får nok seire til å vinne serien. Enn så lenge har ikke Rekdal greid å motbevise denne påstanden.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 19.09.2022 13:59    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:

Jeg skal love deg at vi ikke hadde 40 % ballbesittelse mot LSK på Lerkendal under Eggen. Å sammenlikne den primitive fotballen (utført på en god måte, bevares!) vi så i går, med den fotballen Eggen sto for er nærmest et hån mot den store mester.


Men så spiller vi IKKE samme fotball heller!
Vi spiller ikke Tiki Taka, og den type fotball vi spiller er effektiv når den mestres.

Selvfølgelig hadde det vært gøy å totaldominere kampen, men slik det ser ut nå synes jeg ikke det er dumt at vi spiller på de styrkene vi har og gjennomfører en så bra sesong som mulig for så eventuelt ta steg imot neste år.
Reka har ikke vært trener her i fem år, Kanskje blir det aldri fem år, kanskje to, kanskje 1? Hvem vet, men man kan ikke holde på å samenligne hvordan vi spiller nå kontra for 15 år siden.

At vi heller ønsker å spille som vi gjorde før, den er jeg med på og drømmer om selv!

Forøverig, 2-1 Målet til LSK, Skarsem der, ikke med dårlig pasning i og for seg, men for dårlig orientert og en bra prestasjon av LSK spilleren. Der skal Skarsem ta med seg ballen forbi og så slå pasning, men det vet han sikkert sjøl også i dag.

De fikk en tå på ballen, den kom seg til Lehne Olsen, Markus litt passiv, en godt plassert markkryper, kunne vært unngått men shit happens Wink

Fornøyd med 3 poeng RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 19.09.2022 14:08    Post subject: Reply with quote

Det skal sies at det var Hedon som trakk inn Eggen, ikke jeg. Det er helt legitimt å mene at vi ikke burde være så opptatt av etablert angrepsspill eller å styre kamper, men man kan faktisk ikke trekke inn Eggen som argument for dette synet. Det blir rett og slett for dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2234
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2022 14:10    Post subject: Reply with quote

Scoret vi en del mål? Ja
Klarte vi å fighte ut et hardtarbeidende lag? Ja
Hadde vi god kontroll tross lav ballinnehav? Ja
Deilig å slå en av erkerivalene? Ja

Slutt å syt! Nyt seier over LSK! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 19.09.2022 14:15    Post subject: Reply with quote

Ja, det var en skikkelig deilig seier! Og hvis det er noe de siste sesongene har lært meg er det å nyte de gode kampene og øyeblikkene, selv om man ikke nødvendigvis har troa på trenerne på lang sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 19.09.2022 14:18    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Det skal sies at det var Hedon som trakk inn Eggen, ikke jeg. Det er helt legitimt å mene at vi ikke burde være så opptatt av etablert angrepsspill eller å styre kamper, men man kan faktisk ikke trekke inn Eggen som argument for dette synet. Det blir rett og slett for dumt.


Så handler dette også litt om hvordan du velger å tolke/mistolke/forstå/misforstå det jeg forsøkte å si, også. Jeg sammenlignet ikke dagens lag med Eggen sitt lag. At Eggen sto for direkte fotball kan umulig være en spesielt kontroversiell påstand. Gjenvinningsspill og raske overganger var jo en essensiell del av hans fotballfilosofi. Ikke bare det nei, men det var meget sentralt.

Du må gjerne forklare hva du legger i etablert angrepsspill. Hvilke klubber mener du har en type etablert angrepsspill du liker? Gjerne kom med flere eksempler enn Bodø/Glimt, som forøvrig baserer det meste av sitt spill på gjenvinninger og lynkjapt overgangsspill med mange samtidige og innarbeidede bevegelser.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 19.09.2022 14:46    Post subject: Reply with quote

Etablert angrepsspill handler om at man kan spille seg ut bakfra og skape målsjanser mot lag som ligger i sin defensive struktur. Det er dermed sjanser som ikke kommer av at motstander mister ballen i eget angrep (kontring), motstander mister ballen i eget oppbyggende spill (høyt press) eller dødball. I tillegg til Bodø/Glimt, kan man jo i Norge nevne lag som Tromsø og Molde (selv om Molde har blitt mer direkte i år, behersker de etablert angrepsspill mye bedre enn oss).

Hvis du ønsker andre eksempler kan man bare jo plukke de beste lagene i de europeiske ligaene: ta Manchester City og Liverpool. Det er faktisk slike lag vi må sammenlikne oss med, fordi vi ønsker jo å være like gode i norsk målestokk som de er i engelsk målestokk. Disse to lagene (og trenerne) er jo egentlig en veldig god illustrasjon på at man trenger en kombinasjon av etablert angrep, kontring og høyt press. Det er veldig interessant å se hvordan City og Liverpool de siste årene har bevegd seg til å likne mer og mer på hverandre: City har blitt mer direkte og mer opptatt av press-spill, mens Liverpool har roet ned det verste gegen-presset og etablert en mye mer ballbesittende stil.

Det du sier om Glimt er jo heller ikke riktig. Deres aller største styrke har jo nettopp vært deres evne til å spille seg ut bakfra, med Lode og Bjørkan som de fremste eksponentene for dette. Dette har gjort at de har greid å dominere mot lag som har lagt seg lavt, og har vært den største forskjellen fra i år til de to siste årene: de har i mye større grad slitt med å spille seg ut bakfra.

Det jeg synes er så forunderlig er hvorfor så mange ikke ønsker å la seg inspirere av den fotballen andre stabile topplag i Norge og resten av Europa spiller.

La meg komme med en utfordring tilbake: kan du komme opp med ett eksempel på et stabilt topplag i Europa de siste årene som ikke spiller ballbesittende fotball med fokus på å spille seg ut bakfra? Med stabilt topplag mener jeg lag eller trenere som jevlig vinner serien og ellers ligger helt i toppen.


Last edited by pavel londak fan account on 19.09.2022 15:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 19.09.2022 14:56    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne ha godtatt Rekdal sånn nogenlunde hvis han faktisk mestret den fotballen han ønsker å spille, men det er typisk dobbelt så store avstander i laget defensivt som det bør være, aggressiviteten er særdeles mangelvare, særlig når man faller lavt slik at det likevel blir rom for motstander selv om hele laget er å finne fra 30m og inn.

Det er så mange elementære juniorfeil i organiseringen at etter 20 kamper så tror jeg vi kan avsi dom over Rekdal og det er at han trår hodet over vannet utelukkende fordi Holse, Sæter og Tengstedt evner å trylle.

Med den spillerstallen vi har, og de ressursene vi har, så *skal* ambisjonen være at bortsett fra eventuelt mot Molde og Glimt så skal vi bestemme hva slags kamp det blir, typer som Guardiola, Klopp og Simeone løser den biten veldig forskjellig, og Rekdal virker som en blek kopi av sistnevnte, personlig ville jeg foretrukket en av samme skole som Klopp av de tre, men skal vi ha en Simeone-fan så vil jeg se et lag som fremstår som en kompakt enhet som ikke gir fra seg farlig rom overhodet i etablert forsvar, og da vil vi få nok brudd til at Holse, Tengstedt, Sæter&co fikser et par mål og således sørger for 20+ seiere i sesongen. Det har vi sett før med Hamrèn.

Personlig så vil jeg heller ha en trener som terper indreløperbevegelser og relasjoner godt nok til at selv Skarsem evner å være med på kombinasjonspill, og at det gjerne er tredjebevegelsen som blir spilt på slik at motstander ikke har sjanse til å henge med, men jeg tar en mer risikoaversj trener hvis han faktisk mestrer det spillet Rekdal prøver (og feiler) på å få til.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 19.09.2022 14:59    Post subject: Reply with quote

Kampen i går er totalt sett en stor suksess. Lillestrøm slippes til ekstremt få sjanser, mens det skapes godt med sjanser og scores flotte mål fremover på bana.

Jeg ser absolutt poenget med at det er frustrerende når vi relativt ofte mister ballen etter maks tre trekk, når vi prøver å spille oss ut bakfra.
Kanskje er det nettopp i denne fasen av spillet vi savner Victor Jensen mest, siden det er her han får brukt sine styrker. Dessverre blir det vanskelig med en spiller som har defensive ferdigheter og intensitet omtrent på nivå med Helland. I tillegg er han veldig lite farlig offensivt med en gang han kommer 15 meter over midtstreken. Han kan per nå bli sammenlignet med Firstprice-utgaven av Jan Mølby.

Olaus Skarsem, med alle sine feil og mangler, gjør en god kamp og meget viktig defensiv innsats mot Lillestrøm. Dessverre skorter det er del på pasningspresisjon og valg fortsatt, bl.a. annet på scoringen til Lillestrøm. Det bør ikke være nødvendig.
Men Skarsem får lite kred for sine offensive bidrag. På 1-0 scoringen tryller han seg forbi en Lillestrøm-spiller, før han nær sagt selvfølgelig følger opp med et svakt innlegg. Men Cornic snapper opp returen og spiller kjapt til Holse, via en offsideplassert Tengstedt og i mål.
Det er ikke mange i Eliteserien som er like dyktig på små flater som Skarsem.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.09.2022 15:11    Post subject: Reply with quote

Helt enig med forrige taler.

Jeg synes Skarsem generelt var flinkere til å gi fra seg ballen enkelt og konstruktivt etter en av sine gode involveringer på små flater enn jeg har sett ham tidligere, og det kler ham. Men han leverer jo direkte dårlige pasninger omtrent hver eneste gang han prøver på noe mer, noe både det innlegget og den stygge ballmisten som gir baklengs er ganske typiske eksempler på. Hvis han klarer å holde seg på det enkle i pasningsspillet er han veldig nyttig, for han er slepen med ball og flink til å beskytte den.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1544

PostPosted: 19.09.2022 15:43    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Har ingenting imot hverken høyt press eller overganger selv. Det som er litt rart/skuffende for min del er at Rekdal sier før kampen at vi skal holde ballen langs bakken og i laget, slik at det ikke blir en duellkamp på Lillestrøms premisser. Likevel slår Andre Hansen/forsvaret nesten konsekvent langt, slik at det blir dueller mellom våre spisser og Lillestrøm sine stoppere. Disse taper vi brorparten av, og dermed har Lillestrøm veldig mye ball. Ifølge VGlive har vi 40 % ballinnehav. Vi la oss nok bevisst lavt utover kampen og hadde relativt god kontroll defensivt. Men det er ikke særlig utviklende, og det hjelper oss lite når vi møter lag som legger seg bakpå og er fornøyd med uavgjort.


Dette er et problem og gjør at jeg i perioder oppfatter A Hansen som et problem.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 19.09.2022 16:09    Post subject: Reply with quote

Kan sikkert dra frem statistikker på ballbesittelse fra slutten av 90-tallet da målingene startet, men erindrer at rbk i eliteserien mot norske lag ofte hadde 60%+- ballbesittelse, og i CL lå de ca. rundt 40%+-.

En ting skal være sikkert, RBK spilte ikke bare playstation-fotball under Eggen. Det var mye kjemping og attitude for de poengene vi fikk. Husker godt at jeg var irritert over hvorfor vi ikke klarte å spille to gode kamper på rad, eller at Brattbakk og spesielt Strand ikke var bedre pasningsspillere enn hva de var.

Enig med Hedon sine innlegg her. På tide å stikke fingern i jorda.

Jeg mener oppriktig at dagens rbk-lag er det mest spennende laget siden starten av KI-perioden. Ja, vi er ikke perfekt, og et lite stykke igjen før vi når Molde, og kanskje Glimt (rent spillemessig), til det er vi foreløpig for ustabile. Men toppspillet vårt er klasse, og hever vi bunnivået og blir mer stabile gjennom en hel kamp så er veien kort til å kjempe om gull.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb