English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 22.09.2022 11:53    Post subject: Reply with quote

Det var synd. Uten at jeg vet noe om betingelsene så vil jeg tro vi har strukket oss endel siden han har den statusen han har. Dette reflekterer nok at det er ny økonomisk virkelighet for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 321
Location: Landet

PostPosted: 22.09.2022 11:55    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Sannsynlig karriereutvkling for Ole Sæter:
Går til Adanaspor som bosman etter neste sesong. Får tre innhopp, blir skadet og får kontrakten terminert til sommeren. Signerer for Vålerenga med pomp og prakt, men flopper totalt og avslutter karrieren med to OK sesonger for Ranheim.


Haha, jeg er ikke uenig. MEN vi vet ikke hva Dorsin har tilbydd, og det er mulig det tross alt er mye dårligere enn han fortjener. Vil anta at han er en av spillerne i dagens tropp med lavest inntekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.09.2022 11:56    Post subject: Reply with quote

Så kan man jo også tenke at det tross alt er bra at man ikke sprenger banken for enkeltspillere og. Sånn sett er det viktig at klubben står på de rammene de har satt.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 22.09.2022 12:11    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
På måten Ole uttaler seg på høres det ut som han ikke kommer til å skrive ny kontrakt med mindre det kastes veldig mye penger etter han. Jeg tipper han går gratis til en utenlandsk klubb når hans nåværende kontrakt går ut.


Nå kan det jo hende at klubben har tilbudt elendige vilkår, men det tror jeg ikke er tilfelle. Jeg er så lei av spillere som blir gitt en unik mulighet av klubben, presterer bra i noen kamper for så å kreve hinsides mye for å skrive ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 22.09.2022 12:16    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker spillere som har lyst å spille for Rbk med de økonomiske rammene klubben har. Om Ole ikke vil så bør han finne seg en ny klubb i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.09.2022 12:17    Post subject: Reply with quote

Bare å benke han når Vecchia/Ingason er på beina igjen. Blitt litt vel høy på seg selv nå tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 22.09.2022 12:24    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Ja, Kevin Ingebrigtsen har jo noe å hevne. Skal også makse selv på Oles nye avtale, samt skape uro i serieinnspurten. Guffen fyr.

Gratulerer Kevin Ingebrigtsen da. Litt synd at Ole Sæter valgte å legge alle eggene i den kurva.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 22.09.2022 12:25    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter ble en artig historie, men vil stå igjen som en parentes i vår historie. På tross av at ingen utenfor klubben hadde troa ble han hentet fra Ranheim, og selv etter et elendig låneopphold og flere disiplinære saker i 2020 og 2021 ga vi han en ny sjanse. Hadde faktisk håpet at han hadde såpass respekt og ydmykhet at han ikke skulle være vanskelig å få på en lengre kontrakt, men han er bare enda en selvopptatt fotballspiller og slett ikke den spesielle typen han selv og andre har portrettert han som.

Han må selges i vinter, og får vi ikke til det forventer jeg at han får svært lite spilletid neste sesong. Det er bare å begynne å se etter en erstatter med en gang!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 22.09.2022 12:29    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Hedon - enten så selger vi ham i vinter eller så skal han slite benk frem til kontrakten går ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 22.09.2022 12:30    Post subject: Reply with quote

Greit nok att han skal få som fortjent i forhold til det han presterer. Men han har ganske mye å takke RBK for også. Etter fjoråret er det ikke noe selvfølge att han er der han er i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 22.09.2022 12:30    Post subject: Reply with quote

Trist, men han når ikke Tengstedt til knebeskytterne. Vi kan finne bedre, men neppe trøndersk..
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 22.09.2022 12:38    Post subject: Reply with quote

Han bør få gå på sin lave lønn ut neste år,og bare få spilletid om han fortsetter å levere.Jeg tror dette fort kan vise seg å bli lite lønnsomt for Ole,ikke sikkert at han er like ettertraktet om 15mndr med tanke på eventuelle skader eller dårligere form.Skift ut agenten din og ta til fornuft Ole!Da vil du fortsatt ha en god standing i klubben og blandt fansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.09.2022 12:38    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Trist, men han når ikke Tengstedt til knebeskytterne. Vi kan finne bedre, men neppe trøndersk..

Ikke ennå, men vi har en 16 åring som starter mot Ranheim i morgen som har et enormt potensiale
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 22.09.2022 12:46    Post subject: Reply with quote

Hvorfor tror dere at det er Sæter som er urimelig? Ingen av oss vet hva som står i hans nåværende kontrakt eller i tilbudet han har fått, men han har sannsynligvis veldig lav lønn per dags dato. Det var helt fair da han tross alt var en voksen amatørspiller uten erfaring fra toppnivå da han signerte. Nå er Sæter derimot i skrivende stund objektivt en av de best presterende spillerne i Eliteserien og kanskje den største profilen i RBK, og han skal forhandle om ny kontrakt på de premissene. Hva enn som står i hans gamle kontrakt kan ikke være førende for hva han er verdt for RBK nå. Basert på prestasjoner så bør Ole få en lønn på høyde med andre spillere som presterer godt over snittet i norsk fotball. Å tro at han skal akseptere noe annet blir for dumt. Sæter kan ikke forventes å akseptere betydelig dårligere vilkår fra RBK enn det han ville fått i en annen Eliteserieklubb. At RBK ga han en sjanse forplikter han ikke til å akseptere hva som helst når ny kontrakt skal signeres. RBK har allerede fått veldig godt betalt for den beskjedne investeringen de gjorde i han. Nå har Sæter bevist at han har betydelig større verdi enn ved signeringstidspunktet og bør kompenseres tilsvarende. Det er helt rimelig. Samtidig er det veldig vanlig at første tilbud på fra klubb avvises i slike forhandlinger, spesielt når begge parter har god tid. Det er tross alt forhandlinger, ikke deal or no deal. Regner med RBK ser an og kommer tilbake med et bedre tilbud etterhvert hvis Sæter fortsetter å prestere. Hvis RBK til slutt mener han krever mer enn han er verdt så blir det ingen enighet. Det tviler jeg på at skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 22.09.2022 13:00    Post subject: Reply with quote

Ble som jeg fryktet ja. At Ole har krav som sprenger budsjettet har jeg ingen tro på. Alt tyder på at han har fått et tilbud som er langt dårligere enn det posisjonen hans i laget skulle tilsi. Hvis ikke hadde han nok signert. Så får vi håpe Dorsin ser verdien i Ole før det er for sent.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 22.09.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

Sitter bare her og undres over alle som har så god innsikt i forhandlingene at de kan være skråsikre på at enten 1) har Ole Sæter satt urimelig høye krav, eller 2) Så har RBK gitt et urimelig dårlig tilbud.

"Alt tyder på at..". Eh. Det er avstand mellom partene. Det er alt denne saken tyder på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 22.09.2022 13:11    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Alt tyder på at han har fått et tilbud som er langt dårligere enn det posisjonen hans i laget skulle tilsi.

Hva helt konkret mener du tyder på det? Alt, sier du?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 22.09.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

Tipper de blir enige i løpet av høsten, er neppe et endelig nei dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 22.09.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

Ole har spilt 15 kamper i eliteserien. Les det igjen. 15 kamper.

I fjor spilte han 6 i obos med null mål og en assist.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 22.09.2022 13:17    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke urimelig å mene at Sæter tross alt fortsatt kun har levert i en svært begrenset periode. Å ta sjansen på å lønne ham som en spiss som skal score ett i snitt per kamp over lengre tid ville foreløpig vært galskap. Om det er det han ønsker seg så er det bare å fortsette å levere på stabilt høyt nivå, så vil nok også betalingsviljen til klubben justeres deretter etterhvert.
Back to top
View user's profile Send private message
Larra
Junior


Joined: 04 Oct 2010
Posts: 55
Location: Oslo

PostPosted: 22.09.2022 13:17    Post subject: Reply with quote

Håper man blir enige her. Ole er viktig både for det sportslige og entusiasmen rundt RBK.

Hva tror vi tallene er her? Ser Dino f.eks hadde 2.5m i 2020. Et fair nivå på Sæther er kanskje 2m i året, medberegnet den økonomiske standingen i dagens RBK. Burde være mulig å sukre med litt bonus ved Europaspill og evt mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 22.09.2022 13:17    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Hva helt konkret mener du tyder på det? Alt, sier du?


Hvordan partene uttaler seg, hvordan Ole er som person, hva han tjener i dag, hvor kort tid han har prestert i RBK, hvordan folk i klubben uttaler seg om Ole som spiller.

Det er en magefølelsepost, man kan ikke vite noe sikkert selvfølgelig. Men jeg har bare ingen tro på at Ole har kommet med krav om at RBK skal sprenge banken, si et høyere krav enn det Henriksen har. Det gir ikke mening.


Last edited by Hedning on 22.09.2022 13:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 22.09.2022 13:17    Post subject: Reply with quote

Hva skal Dorsin og klubben og Rekdal tjene på å gi han et dårlig tilbud med hans popularitet nå?

Ole 26 tenker KUN på penger nå.
Fordi Kevin er utspekulert og Ole tror han er Supermann.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 22.09.2022 13:22    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hvordan partene uttaler seg, hvordan Ole er som person, hva han tjener i dag, hvor kort tid han har prestert i RBK, hvordan folk i klubben uttaler seg om Ole som spiller.

Klubben uttaler at de har gitt Sæter et godt tilbud.
Sæter mener at tilbudet er så langt unna "det jeg fortjener" at han legger forhandlingene døde og snakker deretter villig vekk om utlandet.

Min magefølelse er at det bare er den ene parten som hadde en et genuint ønske om å bli enige her. Ole Sæter har snakket mer og mer om utlandet jo lengre ut i sesongen vi har kommet. Han vet at hans alder og nylige (over)prestasjoner gjør at det muligens er now or never.

Synes det er helt fair om han vil dra videre, og da vil jeg heller at vi selger i vinter enn å sprenge banken i et forsøk på å få han til å skifte mening. Jeg tror han har hatt en optimal sesong og han blir ikke yngre, så det kan jo faktisk være en vinn-vinn om vi får litt interesse for han i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 22.09.2022 13:23    Post subject: Reply with quote

Hva er å sprenge banken?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 79, 80, 81  Next
Page 23 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb