English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 22.09.2022 15:10    Post subject: Reply with quote

Poenget er at så lenge alle variabler er ukjente for oss, så er det klin umulig å lande på noen konklusjon.

Min personlige gjetting er at sportslig avdeling har vurdert hvor høyt de kan gå, strukket seg dit uten å lykkes. Sæter har mye i bagasjen han forventer etter endelig å ha lykkes, og det tilbudet var ikke godt nok.

Det er lite sannsynlig at Sæter har krevd 5 mill, og det er lite sannsynlig at RBK kun har tilbudt 750k.

Det er rett og slett for stor avstand mellom hva partene mener at Sæters bidrag er verdt akkurat nå. Det er heller ikke sikkert a-prioriteten til Sæter er å bli i RBK, han vil kanskje ut. Og da må tilbudet være enormt for å få han til å bli, noe som ikke er gitt er gunstig for RBK.

La oss håpe han fortsetter å bøtte på med målpoeng sammen med Tengstedt ut året, at det kommer svært gode bud fra noen og at det ender som en suksesshistorie der Sæters får prøve seg i utlandet og RBK får nok penger til å dekke underskudd og signere flere spillere.

Alternativt at han og RBK blir enige selvsagt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 22.09.2022 15:18    Post subject: Reply with quote

Antar mye av pengebunken ligger i prestasjonsbonuser. I og med at han tross alt er såpass fersk vil jeg tro Dorsin ønsker å ta ned risikoen med å betale kun hvis det leveres. Som ansatt er det jo tryggere å ha sikker lønn hver måned.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 22.09.2022 15:19    Post subject: Reply with quote

Har full forståelse for at Ole går ut for å få mest mulig ut av inntektspotensialet sitt. Han har ofret alt i forsøket på å slå igjennom som profesjonell fotballspiller, og har klart det i en alder av 26. Hvor mange år har han igjen på elitenivå? Best case scenario 6-7 år. Risikoen for skader som reduserer karieren er naturligvis der. Når den er over, har han ingenting å falle tilbake på.

Videre har han ingen grunn til å føle noen lojalitet ovenfor klubben. Han har aldri blitt satset på av Rosenborg. Han ble hentet inn som stallfyll i mangel på bedre alternativer. Han ble leid ut så snart han var tilbake fra skade. Han startet bakerst i køen før sesongen, og ble kun satt inn på grunn av forfall blant konkurrentene.

Jeg håper dette løser seg, med en avtale som ikke er for dyr for klubben. Men Ole vil naturligvis ikke takke ja til et tilbud som er langt under det han kan få andre steder.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 22.09.2022 15:22    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Hoven Evland Jr. wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Hvorfor skal vi tro at RBK har tilbudt 750k? RBK har aldri vært gniene på lønn, det er da ingenting som tilsier at RBK har maks-strukket seg til en lønn som knapt er over snittlønn i Norge. Han ville med det vært blant lagets lavest lønnede med noen få juniorer som unntak. Det har jeg virkelig ingen tro på - gir ingen mening.


Hva tror du han har blitt tilbudt i lønn da, som har en kvalifisert mening?


Så lav ligger altså listen for å hisse seg opp. Alt vil bare være synsing, men ser på det som ganske urealistisk at vi skal inngå samtaler - for å deretter slenge et tilbud som fortsatt gjør toppscoreren til en av de dårligst betalte. Da tror jeg mye heller at vi har økt lønnen til midtsjiktet av spillerne, og at Sæter selv anser seg som en av de som burde ha best betalt. Derav er de for langt unna hverandre.


Interessant at du tolker dette som å fyre seg opp. Jeg spør av ren faktisk nysgjerrighet hva han tror RBK har tilbudt i lønn, siden han tilsynelatende har litt innsikt i hva de vil tilby spillerne i lønn.

Jeg sa heller ikke at jeg trodde at Rosenborg hadde tilbudt 750 000 i lønn, jeg sa at jeg ikke hadde blitt overrasket om Rosenborg tilbød 750 tusen til en million, mens Sæter forlangte 2,5 - 3 millioner.
Altså en spissformulering for å vise en stor avstand i tilbud og forventning. Det er langt fra det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 22.09.2022 15:29    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Antar mye av pengebunken ligger i prestasjonsbonuser. I og med at han tross alt er såpass fersk vil jeg tro Dorsin ønsker å ta ned risikoen med å betale kun hvis det leveres. Som ansatt er det jo tryggere å ha sikker lønn hver måned.


Hva slags prestasjonsbonuser pleier Rosenborg å operere med i kontraktene?
Bonus for antall score mål? Seiersbonus? Bonus for plassering i serien? Bonus for å kvalifisere seg til Europaspill?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 22.09.2022 15:30    Post subject: Reply with quote

Ole har spilt 15 kamper i eliteserien og om han mener han derfor bør være lønnsledende i klubben håper jeg vi ikke skriver ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 22.09.2022 15:38    Post subject: Reply with quote

Man kan si mye rart på godt og vondt om Ole Sæter, men rasjonell og fornuftig er han ikke, ei heller kommer han til å bli det noen gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 22.09.2022 15:38    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Troillongan wrote:
Antar mye av pengebunken ligger i prestasjonsbonuser. I og med at han tross alt er såpass fersk vil jeg tro Dorsin ønsker å ta ned risikoen med å betale kun hvis det leveres. Som ansatt er det jo tryggere å ha sikker lønn hver måned.


Hva slags prestasjonsbonuser pleier Rosenborg å operere med i kontraktene?
Bonus for antall score mål? Seiersbonus? Bonus for plassering i serien? Bonus for å kvalifisere seg til Europaspill?


Ja alle disse er nok relativt normale. Spesielt ecup deltakelse osv, men som spiss antar jeg det ligger en del i antall spilte kamper pluss antall mål.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
lightning
Junior


Joined: 12 Jan 2007
Posts: 62

PostPosted: 22.09.2022 15:46    Post subject: Reply with quote

Det er noe som heter recency bias (ny informasjon huskes bedre og får større vekting, enn informasjon som tidligere ble presentert). Utrolig mange dårlige fotballavgjørelser er blitt tatt på slikt grunnlag.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 22.09.2022 15:53    Post subject: Reply with quote

Fotballspillere er overbetalte i utgangspunktet. SÃ¥nn generelt.
1,5 mill bør være toppen av hva man kan forvente i Sæter sin situasjon. Og en del av det bør være prestasjonsbasert. Det er min mening!
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 22.09.2022 16:27    Post subject: Reply with quote

- Ingen vet hva Sæter tjener per nå
- Ingen vet hva RBK har tilbudt
- Ingen vet hva Sæter krever

Likevel skal Sæter stemples som egostisk, illojal, utakknemlig, grådig eller stormannsgal av litt vel mange her inne. Alle argumenter skal finnes på og brukes for å rettferdiggjøre hvorfor han ikke fortjener en lønn som ingen faktisk vet hva er, annet enn at Dorsin har sagt at RBK har kommet med et "veldig bra tilbud ut fra våre rammer og policy generelt" men at avstanden til Sæters krav er "altfor stor ut fra våre rammer".

Arbeidsgiver har god tid (15 måneder) på seg til å forhandle og vil selvsagt holde bedriftens prestasjon så høy som mulig men samtidig alle lønninger så lave som mulig. Husk at dette også er en bedrift som over flere år har slit og fremdeles sliter med bunnlinjen. Arbeidstaker har like god tid og vil selvsagt ha så god kompensasjon som mulig og kan ikke forventes å prioritere bedriftens bunnlinje over egen kompensasjon. Arbeidstaker vet sannsynligvis også hva andre arbeidstakere i samme bedrift tjener, og mener nok at han presterer på linje med eller bedre enn enkelte andre som per nå tjener vesentlig mer enn han. Partene blir ikke enige og legger forhandlingene på is inntil videre. Begge parter satser på at de får bedre kort på hånden innen neste forhandlingsrunde. Det foreligger ingen informasjon om noen del av denne situasjonen som gir utenforstående noe grunnlag for å angripe noen av partene.

Det eneste jeg vet sikkert er at Sæter har 13 mål på 15 kamper i Eliteserien 2022 og RBK ville vært dårligere uten han. Jeg mener også at det er ingen grunn til å tro at han ikke kan fortsette å prestere godt fremover, faktisk har han bare blitt bedre utover sesongen. Jeg håper (og tror) partene blir enige, at Sæter får en kontrakt han er fornøyd med og at Sæter fortsetter å bøtte inn mål for RBK i mange år.
RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Svennarbonden
Senior


Joined: 18 Nov 2007
Posts: 165

PostPosted: 22.09.2022 17:12    Post subject: Reply with quote

Godt sagt, Kevin! Tommel'n opp! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.09.2022 18:08    Post subject: Reply with quote

Med den tålmodigheten klubben har vist ovenfor han, gjennom flere sesonger hvor han ikke har prestert eller har gått skadet store deler så skylder han faktisk RBK litt velvilje. Klubben kunne lett kastet han på dør i januar, og han hadde sannsynligvis råtnet bort i Obos-ligaen og aldri slått gjennom på toppnivå.

Så presterer han i 2-3 måneder, med ekstremt god hjelp fra spesielt Holse og Tengstedt, og plutselig skal man ha lønn langt over det klubben tilbyr ? Sorry, lojaliteten ligger hos RBK, ikke griske enkeltspillere med alt for høye tanker om seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 22.09.2022 18:51    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Med den tålmodigheten klubben har vist ovenfor han, gjennom flere sesonger hvor han ikke har prestert eller har gått skadet store deler så skylder han faktisk RBK litt velvilje.

Dette her! Er det ikke annet enn å le av Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.09.2022 19:10    Post subject: Reply with quote

Passet vel ikke inn i narrativet ditt om "aldri satset på" skjønner jeg, som er en adskillig større skivebom i mine øyne. Eller er det en selvfølge at man skal satses på selv om man ikke presterer kanskje ?
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 22.09.2022 19:13    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å prestere dersom man aldri får sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.09.2022 19:15    Post subject: Reply with quote

Han gikk skadet første året, og falt igjennom i Ull/Kisa på utlån, før han ble skadet igjen. Eksakt når var det han presterte noe som tilsa at han burde vært satset på tidligere ? At van var en racer på krykker ?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 22.09.2022 19:51    Post subject: Reply with quote

Hva kan vi få for han i vinter? 15 mill kanskje? Håper i alle fall vi selger i vinter heller enn å gå inn i et siste kontraktsår. Med tanke på at vi fikk Tengstedt for 10 mill så er det mulig å få en forsterkning, men vanskelig så klart.
Back to top
View user's profile Send private message
Hawken
Junior


Joined: 08 May 2017
Posts: 50
Location: Oslo, Norway

PostPosted: 22.09.2022 20:14    Post subject: Reply with quote

Begynner å se spor av bedre forhandlingsevner på Brakka nå. Bra Dorsin!

Null vits å kaste penger etter en spiller midt i høstsesongen som i tillegg er på sin desidert største formtopp både fysisk og psykisk. Vi vet heller ikke om vi havner på 5. plass eller 2. plass, noe som igjen avgjør økonomiske forutsetninger i en allerede svak klubbkasse.

Grei golf clap til dere som slakter i øst og vest uten å ane hvilke beløp det strides om.


Last edited by Hawken on 22.09.2022 20:26; edited 15 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 22.09.2022 20:25    Post subject: Reply with quote

Kan lett få både 30 og 40 for han i vinter. Ikke fordi han er så forbanna god, men det har blitt så utrolig mye mer penger i Europeisk fotball de siste årene. 3-4 mill euro er mikro vekslepenger for klubber større enn oss.

Og det er en veldig lav sum for eb spiss som scorer og kanskje redder en klubb fra nedrykk et sted.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 22.09.2022 20:36    Post subject: Reply with quote

Såpass. I så fall er dette gode nyheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 22.09.2022 20:48    Post subject: Reply with quote

Har tenkt tanken selv at dette egentlig er gode nyheter, rett og slett fordi jeg har en sterk mistanke om at denne sesongen har vært en total peak på uttelling og resultater for Sæter. Vi kan fort få betalt mye mer enn vi kunne drømme om han skulle havne på 15+ mål denne sesongen. Tror dog det er lite realistisk med noe særlig over 20 mill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 22.09.2022 20:58    Post subject: Reply with quote

– Som sagt har jeg meldt meg ut av dette, men jeg hadde en frist å forholde meg og måtte ta et valg. Det siste tilbudet de ga, der er vi for langt unna. Jeg mener min verdi er høyere enn det jeg har blitt tilbudt. Jeg syns det var vanskelig og trist at man ikke ble enige, sier Sæter.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 22.09.2022 21:25    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter er vel omtrent den siste mannen i verden som burde ha en Ingebrigtsen som rådgiver.

Det sagt, aner ikke hva han har blitt tilbudt. Gode målscorere er det ikke flust av i Norsk fotball, så jeg antar at Dorsin har strukket seg et stykke. Samtidig er det grenser for hva man bør gi i lønn for en spiller i den alderen som tross alt ikke har vist stabilitet på høyt nivå i mer enn en halv sesong.

Synd, jeg liker Ole Sæter sjøl om jeg synes han er en tulling. Artig type og morsom spiller å se på. Og frustrerende. Absolutt en spiller som skaper engasjement.

Paradokset er vel at han da fortsetter på (angivelig) luselønn så lenge det ikke skrives noe ny kontrakt, som igjen øker sjansen for klubbytte. Zulte Waregem står vel snart klar med et bud på 1 mill Euro. Så får vi se. Fortsetter han målproduksjonen ut sesongen kan det vel hende litt mer pengesterke klubber vifter med lommeboka. Kanskje Saudi Arabia eller Kina. Det hadde vært noe. Sensuravdelingen i kjøpende klubb måtte oppbemannet kraftig.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 22.09.2022 21:46    Post subject: Reply with quote

Kan vel hende klubben også koster på seg litt mer tålmodighet her hvis de er usikre på hvor bra han egentlig er. Fortsetter han og score strekker nok Dorsin seg lenger. Stopper det litt opp for godeste løven så er det vel en grense for hva man kan betale for å beholde han.

Samtidig, lokal gutt som bøtter inn mål, har en historie, x-faktor og løveattitude vokser ikke på trær. En sånn fyr MÅ spille for RBK.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 79, 80, 81  Next
Page 25 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb