English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Victor Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1053
Location: Oslo

PostPosted: 15.08.2022 12:11    Post subject: Reply with quote

Burde jo kunne være muligheter for en reversert Adegbendro deal. Lav kjøpspris men høy videresalgsklausul.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 23.08.2022 08:23    Post subject: Reply with quote

Victor i Dr. Jekyll og Mr. Hyde-modus mot Aafk. Viste virkelig hvor vanvittig mye bedre han er som DM enn Børkeeiet, langt bedre som boksåpner. Samtidig var han skremmende svak defensivt. Det var det dog tre klare grunner til;
1) Han var svakest defensivt da han spilte ute av posisjon som indreløper når Rekdal måtte omrokere midlertidig etter å ha tatt ut Skarsem. Virket her litt halvhjertet i forsøk på å presse motspiller.
2) Mesteparten av kampen presset vi kun en og en, noe som gjorde det lett for Aafk å spille seg gjennom.
3) Aafk hadde mange flere i midtbaneleddet - et bevisst valg av RBK som trodde de kunne demme opp for det med vingbackene, jfr. før kampen-prat fra Vikvang og Sørloth senior. Det var ikke vellykket kan man konkludere med.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.09.2022 21:47    Post subject: Reply with quote

– Planen er at jeg skal tilbake til Amsterdam, og jeg har alle tingene mine der. På en eller annen måte, så har vi tenkt at vi skal tilbake dit, så får vi se om vi blir der eller om det blir en annen plass, sier Jensen.

Etter et halvt år i Trondheim har han foreløpig hatt et «veldig godt opphold». På spørsmål om når han vil vite fra framtiden bringer, er han tydelig:

– Det er klart at jeg tenker når vi nærmer oss sesongslutt, så hadde det vært greit å vite hvor jeg skal møte opp etter vinterferien, med tanke på det praktiske. Det er Ajax som eier meg og planen framover er at jeg skal tilbake siden det ikke er noen opsjon i avtalen, sier Jensen.

– Hva tenker du om at RBK vil hente deg?

– Det er fint det. Det er deilig å få vite. Det er ikke alle steder man kommer på lån uten opsjon, at man blir satset på. Jeg føler virkelig at Rosenborg har lagt ned mye innsats i meg, selv uten en opsjon, sier dansken smilende.

Les mer: Uvitende om Rekdals ønske: – Det er deilig å høre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.09.2022 09:33    Post subject: Reply with quote

Frelseren. "Jensus". For en enorm skuffelse denne spilleren er, som ble solgt inn som en spiller som var alt for god til at det skulle være mulig å få tak i.

Victor Jensen har ferdigheter med ballen, men dette er ikke den dominante spilleren på midtbanen, som vi sårt trenger.
Som indreløper er han anonym. Målpoengene er nærmest fraværende.

Som sentral midt kan han være bra til å holde balltempoet oppe, og gjøre seg spillbar sentralt i banen når motstanderen legger seg lavt.

Men det hjelper lite når han er en smågutt defensivt, uansett hvilken posisjon han spiller i. Når vi møter lag som presser høyt og går til med fysikk og kraft, faller han fullstendig igjennom.
Skal han bli en spiller man kan regne med må han forbedre mentaliteten, arbeidsevnen og aggressiviteten. Tempoet og vinnerviljen er alt for svakt på dette nivået. En luksusspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 12.09.2022 12:26    Post subject: Reply with quote

Han er vel kantspiller som er tvinget inn på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.09.2022 13:05    Post subject: Reply with quote

Kantspiller, ja. Der har vi det.
Nei, det er aldri Jensen sin feil. Jensus sine apologeter fornekter seg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 12.09.2022 13:24    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at det er mye fotball i Jensen, men han må levere mye bedre enn det han har gjort fram til nå. Jeg er spent på hva prisen på Jensen er, hadde jeg fått velge ville jeg heller ha brukt pengene på Mikkelsen i Tromsø i stedet
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.09.2022 14:25    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen er mye bedre enn Jensen, men det er så klart totalt uaktuelt for han å komme til oss, han har mye bedre alternativer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 12.09.2022 22:27    Post subject: Reply with quote

Vet nå ikke hvor godt Mikkelsen ville taklet å være indreløper eller dyptliggende ballsentral, samtidig som Jensen nok passer bedre som fremskutt playmaker vil jeg tro.

Han må nok ha en vesentlig mer pliktoppfyllende "grovarbeider" rundt seg enn det Skarsem eller Børkeiet er for å få ut det han kan. Kun Tagseth og Skjeldbred som kan fylle den rollen, men merkelig nok har Skarsem forrang når Tagseth har vært mye bedre de gangene han har fått prøvd seg på midten, Skjelbred har stort sett ikke vært tilgjengelig da.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.09.2022 23:15    Post subject: Reply with quote

Eller for så si det som sant er: Jensen er fryktelig oppskrytt, uansett hvilken posisjon han spiller i.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 13.09.2022 07:23    Post subject: Reply with quote

Etter hvert som sesongen blir eldre, er jeg blitt mer og mer skeptisk til å betale store summer for Jensen. Han har et par gode kamper, men leverer ellers ikke mer en pari! Omtrent null målpoeng på over 20 kamper. Skuddforsøkene hans er katastrofale. Zafeiris i Haugesund, foreksempel, ser ut som en mye bedre spiller enn Jensen. Ble plukket opp for glanspapir fra Grorud.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 13.09.2022 20:54    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Mikkelsen er mye bedre enn Jensen, men det er så klart totalt uaktuelt for han å komme til oss, han har mye bedre alternativer.


Mikkelsen takket vel nei til Glimt i sommer så vil tro at vi er helt sjanseløs på han.
Back to top
View user's profile Send private message
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 167

PostPosted: 09.10.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

Kanskje dansken her inne hadde rett allikevel; for god for Eliteserien!
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 09.10.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

selvfølgelig har jeg ret. Victor bliver bedre og bedre. Vi skal alle dage spille med ham og Holse centralt - og så er det en skam Per ikke er bare 5 år yngre. Vi skal bruge en klasse central - jeg synes hverken Olaus, Børkieet har det der skal til.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 09.10.2022 21:42    Post subject: Reply with quote

En skam at Skjelbred ikke er 5 år yngre er vel litt strengt. Ikke så mye han får gjort med akkurat det!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 09.10.2022 21:44    Post subject: Reply with quote

Sammenligner du aksjonsradiusen til Skjelbred og Børkeiet så skulle du tro at alderen på de to hadde blitt byttet om Razz

Spillet flyter enormt bedre med Jensen sammenlignet med Skarsem. Usikker på "for god for eliteserien", men blant de klart beste midtbanespillerne i ES.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 09.10.2022 22:42    Post subject: Reply with quote

Tar dessverre altfor mange defensive valg med ball når vi har mulighet fremover, men bedre enn alternativene og naturligvis fremragende teknisk, noe som også gjenspeiles i det siste målet. Håper vi beholder han.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 09.10.2022 23:18    Post subject: Reply with quote

katalogen wrote:
Kanskje dansken her inne hadde rett allikevel; for god for Eliteserien!

Selv ikke i sin beste RBK-kamp er han vår beste spiller. Han er milevis unna å være "for god" for noe som helst. Stabiliserer han seg på dagens nivå fortjener han å få spille ja, men det rekker han jo ikke før han er tilbake i Nederland.

Ganske mange midtbanespillere i ES som er bedre.

Men bra kamp i dag, og en strålende prikk over i'en da han elegant rundet Holm og satte inn 3-0.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 10.10.2022 00:36    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
En skam at Skjelbred ikke er 5 år yngre er vel litt strengt. Ikke så mye han får gjort med akkurat det!


Så fram han slipper unna skader, tror jeg Skjelbred lett kan spille på toppnivå til han er 40. Ser jo på de siste innhoppene hvilke fotballmessige kvaliteter han innehar, samtidig som han er lett i kroppen som en 27-åring. Jeg blir svært skuffet hvis han ikke får ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 10.10.2022 09:03    Post subject: Reply with quote

Tips; han drar tilbake til Ajax og tar med seg Holse og Tengstedt. Ikke usannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 10.10.2022 09:40    Post subject: Reply with quote

Det finnes andre klubber enn Ajax, jeg regner med at VJ ikke ønsker å spille for Jong Ajax i erste divisjon (nivå 2) etter jul..
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 10.10.2022 10:01    Post subject: Reply with quote

Tipper han blir lånt ut til en annen klubb. Ajax er nok lite happy med at han har blitt henvist til benken i det siste. En av årsakene til at han havnet her var nok at han var "garantert" 90 minutter i hver kamp. Det eneste spenningsmomentet er om de har sett nok potensiale i de kampene han faktisk har startet, eller om de lar han gå. Uansett vil en ungutt fra Ajax koste skjorta i norsk målestokk.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 10.10.2022 10:21    Post subject: Reply with quote

Han har vel fortsatt en stor stjerne både i Danmark og i Nederland. Han er åpenbart ikke god nok for Ajax, men jeg tipper at både pengesterke danske klubber og mange nederlandske lag vil være interessert i han.

Vårt håp om å få han permanent er todelt: at han trives så godt at han selv ønsker seg hit og takker nei til andre tilbud, og at han ikke har slått ut i full blomst hos oss enda. Potensialet hans som indreløper er skyhøyt. Han bidrar med målpoeng, konstruktivt pasningsspill og ro med ballen, men har av forskjellige årsaker ikke fått spilt mange kamper som indreløper. Får han etablert seg på den høyre indreløperen over tid, er jeg sikker på at han blir en dominerende spiller i ligaen. Jensen har alt Skarsem mangler.

Jeg tror likevel at vi skal slite med å få han permanent. Ikke fordi han har vært så ekstremt god for oss i år, men fordi han fortsatt har høy standing i Danmark og Nederland pga status som tidligere stortalent.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 10.10.2022 12:14    Post subject: Reply with quote

Tipper Ajax kan tenke seg å låne ham ut til et litt mer velfungerende lag i en litt bedre liga, men ikke så mye bedre at han ikke tar nivået.

Da kan de fort få solgt ham for en 40-50 mill. Fra oss får de vel kanskje en 10+videresalgsprosenter.

Så Danmark, Belgia, annet sted i Nederland f eks. Vårt håp må isåfall ligge i at spilleren selv signaliserer veldig sterkt at han ønsker å bli værende her, eller at det ikke er interesse fra klubber et hakk over oss på stigen for å kjøpe/leie.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 10.10.2022 13:33    Post subject: Reply with quote

Skjønner ærlig talt ingenting av hvorfor han liksom på noen som helst måte skal være verdt 50 millioner. Han har jo vært svak i en svak liga og har generelt vist lite som skulle tilsi at han bør spille i en bedre ligaen enn den norske. Hva er det, annet enn navnet og ryktet som et kjempetalent, er det som tilsier at han skal være en dyr spiller? Han er jo ikke engang blant de beste i stallen vår, og et godt stykke unna toppen av spillere i ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Next
Page 8 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb