English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Victor Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 10.10.2022 14:49    Post subject: Reply with quote

Kampen mot vålerengen er en av Jensens beste kamper. Endelig får vi se litt målpoeng fra den kanten også.
Det bør allikevel anmerkes at Jensen sliter med å flytte beina raskt nok defensivt og komme tett nok opp i motstander utover i andre omgang.
Samtidig er han nær ved å forære motstanderen to muligheter på grunn av to dårlige tilbakespill til keeper. Heldigvis slipper vi billig unna.
Jensen har fortsatt veldig mye igjen å forbedre. Han hadde godt av en tur på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 10.10.2022 15:22    Post subject: Reply with quote

Han har jo nettopp startet to kamper på benken. Men måtte i forrige kamp komme inn til pause fordi konkurrenten hans på høyre indreløper (Skarsem) var elendig. Han spilte veldig bra og fikk et mål i omgangen han spilte mot KBK, og spilte veldig bra og fikk to mål i går mot VIF. Og du mener han skal rett tilbake til benken igjen? Er det målpoeng-garantisten og pasningsvirtuosen Skarsem som skal inn igjen da eller?
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 10.10.2022 15:54    Post subject: Reply with quote

Han sa vel at Jensen hadde godt av en tur på benken, ikke hadde hatt godt av.

Forøvrig er jeg helt enig med Hoven i akkurat det. Når det gjelder Skarsem storspilte han mot Lillestrøm, så det var ikke så galt valg av trenerne det heller.

Hovedproblemet til de fleste spillerne i troppen er at de følger opp en kjempekamp med tilsvarende horribelt elendig spill i neste kamp.

God kamp av Jensen i går, bra at han endelig produserer målpoeng. For øyeblikket ikke for god for noe som helst, men akkurat nå peker pila oppover. Regner med at han får tillit i neste kamp også, så da gjelder det å følge opp og ikke gå tilbake til Virre-Victor.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 10.10.2022 16:00    Post subject: Reply with quote

Helt riktig, jeg sa at han hadde godt av at han måtte starte et par kamper på benken, så han ikke tok startplassen som en selvfølge.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 10.10.2022 16:09    Post subject: Reply with quote

Aiai... my bad!!

Skjønner fortsatt ikke at folk er så negative til Jensen da. Spesielt de andre alternativene i hans posisjon tatt i betraktning.
Back to top
View user's profile Send private message
Laff1
Senior


Joined: 15 Feb 2011
Posts: 233
Location: Aspmyra

PostPosted: 10.10.2022 16:10    Post subject: Reply with quote

God kamp i går. Han blir aldri noe anker hos oss, til det har han for få defansive fibre i kroppen. På motstanderens halvdel har sine klare styrker, spesielt i relasjonsspillet. Tror han kan utvikles til å bli en målfarlig midtbanespiller, noe som er en klar mangelvare i midtbaneleddet.

Håper det er mulig å løse han ut fra Ajax for en fornuftig pris. Han er nok såpass langt bak i køa hos Ajax at det er urealistisk at han havner i en førsteellever der. Om Ajax ønsker mest mulig penger så havner han nok opp i en middels klubb i Nederland eller Belgia.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 10.10.2022 18:37    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Skjønner fortsatt ikke at folk er så negative til Jensen da. Spesielt de andre alternativene i hans posisjon tatt i betraktning.

Fordi når vi henter en spiller på lån for én sesong, uten hverken opsjon eller økonomi til å kjøpe senere, så forventes det at han leverer som i går fra dag én, og har en positiv utvikling derfra, ikke at det må gå 24 serierunder først. Hvorfor i huleste skulle vi ellers inngå en slik avtale??
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 10.10.2022 19:18    Post subject: Reply with quote

Ser den, når det kommer til det ett-årige lånet. Han har ikke dominert som vi kanskje hadde håpet på for en lånespiller uten opsjon. Men nå handler vel diskusjonen om vi skal prøve å hente han permanent, og da er det relevante om han er god nå, og om man tror han kan bli god nok for oss i framtiden til å rettferdiggjøre en sum på f.eks. 10 mill+. Jeg mener ja. Og hadde han dominert som vi kanskje trodde han ville gjøre, ville vi jo ikke hatt mulighet til å signere han permanent. Det er nettopp det at han ikke har dominert, samtidig som man ser at han kan bli veldig god med tillit i riktig rolle over tid, som gjør han til en spennende (og muligens gjennomførbar) signering.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2022 13:29    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Når det gjelder Skarsem storspilte han mot Lillestrøm, så det var ikke så galt valg av trenerne det heller.


Nja. Skarsem hadde ei veldig fin dragning i forkant av offsidemålet til Casper, men han fulgte jo det opp med en feilpasning. Som vanlig. Og det var jo litt resten av kampen hans også - så lenge han behersket seg og trillet ballen enkelt til nærmeste venn, gikk det bra, men straks vanskelighetsgraden ble skrudd opp til 2 ble det pasningsfeil som førte til baklengsmål.

Totalt sett en av Skarsems bedre kamper, men det er jo ingen tvil om at Victor Jensen tilbyr noe mer og annet med ball i beina, og han ser ut til å være i ferd med å ta litt steg på fysikk og intensitet også.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 11.10.2022 18:34    Post subject: Reply with quote

Presspillet til Skarsem var meget bra mot Lillestrøm, men møkk elendig mot KBK. God til å føre ballen, men går seg ofte bort. Evner som regel ikke å løfte blikket.

Jensen har de tre siste omgangene kommet på skikkelig gode indreløperløp. Noe vi også så i de første kampene i år, men da var jo avslutningene så slappe at de nesten ikke kom fram til mål. Synes fortsatt han gjør mange dårlige pasningsvalg. To tilbakespill til Hansen nå sist var nær på å ende med forferdelse. Helt unødvendig.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 11.10.2022 18:45    Post subject: Reply with quote

Tror nok øvrige tråd sine kommentarer om hva Jensen manglet i forrige kamp, skyldes mer grunnet relasjoner. Verdt å bemerke seg at han ikke har spilt mye indreløper for oss, og at laget fortsatt er i en situasjon der vi holder på å etablere en spillestil. Personlig så ønsker jeg at Hansen skal stå høyere når vi har ball - da han vil kunne stoppe kontringer i tillegg til at vi kan benytte han som ett pasningsalternativ uten at motstanderlaget får hevet seg betraktelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 11.10.2022 20:32    Post subject: Reply with quote

Jensus' apologeter slår til igjen. Rolling Eyes
Det er ene og alene hans egen skyld når han ikke klarer å flytte beina fort nok og komme ordentlig opp i presset.
Dette er noe han må fortsette og jobbe med, du kan være helt sikker på at han har fått høre det av Rekdal og Frigård (derav et par kamper på benken).
Det var framgang i denne delen av spillet hans i førsteomgang mot vålerengen, i i tillegg til at han fortsatte målproduksjonen.
Utover i andre omgang begynner han å fall tibake til gamle synder og bare loffer rundt.
Heldigvis løp Reitan og Cornic rundt som iltre harabikkjer og reddet inn et par situasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 11.10.2022 23:48    Post subject: Reply with quote

Skarsem sluntrer unna i det defensive og kommer med stygge tversoverpasninger han også, men han er ganske klart bedre i gjenvinningsfasen, det er han.

Men Jensen, er sammen med Skjelbred og Holse på et helt annet nivå enn våre øvrige midtbanespillere når det gjelder evnen til å være konstruktive med ballen i laget, Skarsem pdd virker som den type spiller som gjør det skarpt for lag som KBK og Haugesund under trenere som Michelsen og Horneland hvor det er tæl og aggressivitet, samt kontringstyrke i relativt store rom som gjelder.

For RBK så er utfordringen mer den at med mindre vi leder med 2+ mål, eller vi leder med 1 mål og klokka tikker og går, eller motstander ikke har råd til uavgjort, så møter vi lag som er mest opptatt av selv ligge i balanse og helst framprovosere brudd mot oss, til å bryte ned den type motstand så er Jensen den type spiller vi trenger og Skarsem har veldig mye å jobbe med hvis han skal bli det. Så må midtbanen komplementeres med en Annan-type hvis vi skal ha både Holse og Jensen på banen samtidig, selv om Holse er samvittighetsfull bakover så er han ikke akkurat en spiller som tar for seg i duellene. Men har vi både Jensen og Holse på banen kan vi også tåle at tredjemann hovedsakelig vaktmester, men det er heller ikke en rolle som kler Skarsem.

Så er det også vanskelig å se for seg at vi skal kunne få hentet inn en spiller som er enda bedre enn Jensen, kanskje en som er like god, men en annen type.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 12.10.2022 11:28    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:

Utover i andre omgang begynner han å fall tibake til gamle synder og bare loffer rundt.


Nevnte ikke Holse på Rotsekk da han og Henriksen var gjest, at Victor er den på laget som løper mest pr. match? Mulig hukommelsen spiller meg et puss. Men han er ikke en lat spiller, i alle fall. Han er bare mer bevegelig enn Børkeeiet som sentral – på godt og vondt. Med tre stoppere bak seg er ikke avgitte rom bare et spørsmål om individuell forflytning heller. Det sagt, synes han bør spille som 1 av 2 eller som den minst offensive av to indreløpere. Det er åpenbart mest godfot all den tid treern bak har andre ting å tenke på (tydeligvis) enn å dekke rommene han tidvis etterlater seg sentralt.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2022 13:33    Post subject: Reply with quote

TV 2 vet at Rosenborg ønsker å beholde dansken på Lerkendal. Prislappen på mannen som i sin tid forlot FC København og Danmark til fordel for Ajax, for nærmere 30 millioner kroner ifølge den danske avisen B.T, blir trolig for høy.

Dermed er en ny låneavtale det mest sannsynlige.

– Jeg må snakke med Ajax og mine agenter, å høre hva de tenker. Det er selvfølgelig ikke bare opp til meg, så vi får se hva som skjer.

– Hvis det kun hadde vært opp til deg, hvor vil du spille neste år?

– Du prøver å fange meg med ett eller annet, ler Jensen, før han utdyper:

- Men det er vanskelig å si, jeg vet ikke hva alternativene er. Jeg vet ikke hva Ajax tenker. Jeg har vært veldig fornøyd med å være der og jeg ville jo selvfølgelig ha spilt flere kamper for Ajax dersom jeg hadde hatt muligheten. Samtidig er jeg glad for å være her, men jeg vet ikke hva mulighetene er.

Les mer: RBKs danske reagerer på fremtidsspørsmål: – Du prøver å fange meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 12.10.2022 17:33    Post subject: Reply with quote

Det finnes neppe noen klubber i verden som vil gi 30 mill for Jensen basert på det han har levert denne sesongen, gitt at han ikke fortsetter med å score mål i hver kamp resten av sesongen. Sjøl da tviler jeg på om klubbene står i kø.

Det må jo være et rent forhandlingsutspill fra Ajax. Tipper de hadde godtatt 10-15, men det har vi ikke råd til. Og med de spennede unggutta som kommer opp fra akademiet er det neppe fornuftig uansett heller.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 12.10.2022 19:06    Post subject: Reply with quote

Det står at han gikk til Ajax for 30 mill, ikke at Ajax krever 30 mill.
Uansett så leser vi jo mellom linjene at han helst vil spille i Ajax dersom han kan komme nærmere spilletid der enn han har hatt tidligere.
At han trolig er for dyr for oss betyr vel en prislapp på 15mill+ ja.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 12.10.2022 19:25    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Hvis det kun hadde vært opp til deg, hvor vil du spille neste år?

– Du prøver å fange meg med ett eller annet, ler Jensen, før han utdyper:

- Men det er vanskelig å si, jeg vet ikke hva alternativene er. Jeg vet ikke hva Ajax tenker. Jeg har vært veldig fornøyd med å være der og jeg ville jo selvfølgelig ha spilt flere kamper for Ajax dersom jeg hadde hatt muligheten. Samtidig er jeg glad for å være her, men jeg vet ikke hva mulighetene er


Helt naturlig dette. De fleste foretrekker Ferrari over Lada. Jensen trenger ikke å være redd for å såre våre følelser! 30 millioner er alt for mye ut basert på hva han har vist så langt. 15 millioner er også i overkant. Han må løfte seg og prestere på et jevnt høyt nivå for å gå for sånne penger.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 12.10.2022 20:52    Post subject: Reply with quote

Alt er relativt. Eriksen gikk for 15 han også Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 13.10.2022 09:14    Post subject: Reply with quote

15 millioner er mye for oss nå ja, men hvis f.eks Holse blir solgt for det dobbelte og vi klarer top 3, er det kanskje verdt det? Er sikker på at Jensen har mye mere inne enn det han har vist hittil.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 13.10.2022 13:18    Post subject: Reply with quote

Ble det ikke nevnt at vi ikke har penger til kjøp i vintre, så skal vi ha noen inn må det selges for en god del penger først.

Jensen er ikke verdt så alt for mye basert på det han har vist hos oss hittil syns jeg. 10-15 mill er alt for mye for oss nå
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 13.10.2022 13:28    Post subject: Reply with quote

Hvis Holse blir solgt og Jensen forsvinner, har vi da i det hele tatt én midtbanespiller som holder nivået neste år? Skarsem er ikke god nok for et gull-lag og Broholm er enda for ung (eller?). I tillegg har Børkeeiet falt gjennom, Skjelbred er uten kontrakt og Tagseth spiller vingback. Forhåpentligvis kan en av islendingene spille indreløper.

Det hadde i alle fall vært perfekt å få beholde Jensen for kontinuiteten og kvalitetens skyld. Blir han for dyr håper jeg vi kan få han på et nytt lån.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 13.10.2022 16:02    Post subject: Reply with quote

Veldig relevante poeng. Mister vi danskene ser det veldig tynt ut. Enig at islendingene kan være en løsning, men vi kan ikke basere oss på det. Holse går evt for en høy sum. Da kan det være en ide å bruke noe av det på Forelengelse for Victor.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 13.10.2022 16:28    Post subject: Reply with quote

Vi kommer ikke til å miste alle sammen, vi kan ikke selge oss vekk fra toppen i ES. Men at vi kommer til å miste en av Holse, Vecchia, Jensen eller kanskje Tengstedt. Vi kan bare tjene bra penger på to av de.

Samtidig tror jeg det ligger en del bra i talentene vi har, tror ikke Broholm blir noe dårligere om vi gir han tid feks.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 14.10.2022 05:42    Post subject: Reply with quote

mon ikke vi strækker os langt for at beholde både Holse og Jensen. Lykkes vi med det skal vi kun signe 2 spilere, en dyb central midt med antritt og kvaliteter på bolden. Får vi ham vil vores midtbane være top top klasse målt på nordisk niveau. Herudover kunne jeg tænke mig en boldførende hurtig midtstopper. Lykkes vi med ovenstående må vi kunne vinde Eliteserien næste sæson og gøre en fin figur i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Next
Page 9 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb